Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_JL_ schreef:ja, deze is hier WETTELIJK vastgelegd !!
en mijn land, ja mijn land,
tussen aanhalingstekens zoals het stond,
België is van de Belgen,
niet van degenen die een Belgisch paspoort hebben,
dat wordt tegenwoordig veel te snel toegestopt !
maar van de oorspronkelijke mensen...
_JL_ schreef:ja, deze is hier WETTELIJK vastgelegd !!
en mijn land, ja mijn land,
tussen aanhalingstekens zoals het stond,
België is van de Belgen,
niet van degenen die een Belgisch paspoort hebben,
dat wordt tegenwoordig veel te snel toegestopt !
maar van de oorspronkelijke mensen...
Steffie89 schreef:Ja, ik gebruik het woord buitenlanders als gebruiksgemak.
Citaat:Zal ze voortaan wel "mensen-met-een-hoofdoek-die-wel-een-nederlands-paspoort-hebben- maar-met-afkomst-van-ander-land"
stalleke schreef:@ Sronnie, als we zo gaan beginnen kan je dat ook zeggen over de 'buitenlanders' die zijn oorspronkelijk ook geen nederlanders en wil je dan zeggen dat die ook nuiet uit nederland komen? Dan spreek je je wel een beetje tegen!
_JL_ schreef:en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
vinden jullie dit dan normaal?
stalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
LilianR schreef:Ik vind dit een moeilijk onderwerp:
Een hoofddoek dragen ze uit hun geloof, die ze van mij mogen volhouden. 'Wij' hoeven ons kettinkje met kruisje ook niet af te doen in de klas.
Máár als je in Turkije komt draagt (bijna) niemand een hoofddoek. Misschien in de dorpen, maar wel heel weinig. Dan vind het wat discriminerd overkomen als ze hier ineens een hoofddoek gaan dragen: dus eigenlijk met een reden: jullie Nederlanders mogen onze haren ed niet zien.
_JL_ schreef:tot meerdere honderden jaren wel ja, daarvoor heb ik er geen idee van
maargoed, dit is MIJN mening en daarvoor dient een discussie,
ik ben voor rede vatbaar,
maar geef dan eens fatsoenlijke argumenten,
deze heb ik hier nog nergens gezien...
en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
_JL_ schreef:en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
sronnie schreef:Dat komt merendeels doordat de oudere generaties wel veel een hoofddoek droegen, en in de landen van herkomst de ''nieuwe'' generaties ''vrijer'' worden opgevoed dan dat hier in Nederland gebeurt.
daantjuhhh schreef:stalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
Oke dus als jij naar een land gaat waar men hoofddoeken draagt, ga jij er ook een dragen omdat je je aan moet passen?kom op zeg..
Laat ze lekker, kan mij een donder schelen.
Er zijn vele ergere dingen waar men zich zorgen over zou moeten maken.
Als iedereen dit soort dingetjes liet rusten en net zoveel energy in armoede en vrede zou steken bestond er geen armoede en oorlog meer!
jameyskatje schreef:@ lillianR
nee dat is een heel ander verhaal. is echt erg moeilijk uit te leggen.
iedere moslim moet dat voor zich weten. het is de jihad. de strijd met hunzelf.
het heeft er niet mee te maken dat nederlanders hun haren niet mogen zien
iedereen uit zijn geloof op een andere manier.
daantjuhhh schreef:stalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
Oke dus als jij naar een land gaat waar men hoofddoeken draagt, ga jij er ook een dragen omdat je je aan moet passen?kom op zeg..
Shadow0 schreef:_JL_ schreef:en dat moslims een snipperdag nemen met het suikerfeest,
Heel normaal. Wat is daar het probleem mee? Je mag je snipperdagen toch zelf invullen?
LilianR schreef:jameyskatje schreef:@ lillianR
nee dat is een heel ander verhaal. is echt erg moeilijk uit te leggen.
iedere moslim moet dat voor zich weten. het is de jihad. de strijd met hunzelf.
het heeft er niet mee te maken dat nederlanders hun haren niet mogen zien
iedereen uit zijn geloof op een andere manier.
Oke.Maar waarom in hun eigen land dan wel zonder (ofja meer) en in Nederland veel meer met?
stalleke schreef:daantjuhhh schreef:
Laat ze lekker, kan mij een donder schelen.
Er zijn vele ergere dingen waar men zich zorgen over zou moeten maken.
Als iedereen dit soort dingetjes liet rusten en net zoveel energy in armoede en vrede zou steken bestond er geen armoede en oorlog meer!
Ik kies er niet voor om naar een ander land met andere principes te gaan! hun wel
LilianR schreef:LilianR schreef:Ik vind dit een moeilijk onderwerp:
Een hoofddoek dragen ze uit hun geloof, die ze van mij mogen volhouden. 'Wij' hoeven ons kettinkje met kruisje ook niet af te doen in de klas.
Máár als je in Turkije komt draagt (bijna) niemand een hoofddoek. Misschien in de dorpen, maar wel heel weinig. Dan vind het wat discriminerd overkomen als ze hier ineens een hoofddoek gaan dragen: dus eigenlijk met een reden: jullie Nederlanders mogen onze haren ed niet zien.
Wat vinden jullie hiervan? Heb t idee dat erover heen gelezen is omdat hij op de vorige blz. als allerlaatste stond