Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Whiz schreef:@eva.. Dus die twee zijn jou referentie kader voor duizenden??
eva2 schreef:Whiz schreef:@eva.. Dus die twee zijn jou referentie kader voor duizenden??
jouw moeder werkte met vluchtelingen toch?
Dus de vluchtelingen die jouw moeder heeft geholpen zijn voor jou referentiekader voor duizenden?
Ronja schreef:flowerxxx schreef:Voor veel mensen is het een standaarduitdrukking bij alle moeilijkheden die ze tegen komen. Maar bedenk ook dat je het als Nederlander een stuke makkelijker hebt in de maatschappij. Types die dit soort uitspraken doen hebben vaak veel frustratie.
Inderdaad! Dat vergeten veel mensen vaak, of beseffen het gewoon niet. Maar het is maar al te waar!
faye schreef:Maar ja de hulpverleners staan nu niet om hun objectiviteit bekend![]()
Wat ontzettend kinderachtig. Ik heb er duizenden ivm mijn werk, dus heb ik nu meer gelijk?
eva2 schreef:Whiz, mijn man zat er dag en nacht tussen. Ik vraag me af of jij wel leest!!!!! HIJ IS ZELF VLUCHTELING, boxje!
Dus al;s er iemand is die recht van spreken heeft ben ik het wel dacht ik zo!
Whiz schreef:eva2 schreef:Whiz, mijn man zat er dag en nacht tussen. Ik vraag me af of jij wel leest!!!!! HIJ IS ZELF VLUCHTELING, boxje!
Dus al;s er iemand is die recht van spreken heeft ben ik het wel dacht ik zo!
Uh?? En moet je die mensen niet even de tijd en de kans geven om hun eigen leven op te bouwen hier?
chevax schreef:Dan ga ik nog eens iets zeggen wat mij dan enorm irriteert (en waar ik nu de helft van dit topic over me heen ga krijgen, want dát mag ik natuurlijk niet zeggen): als ik zie hoe sommige posts worden geschreven, in welk ontzettend slecht Nederlands en domme schrijffouten, dan bekruipt mij toch het idee dat het mensen met een bepaald niveau zijn die niet genuanceerd kunnen kijken en oordelen (en nu komen de verontwaardigde reacties).
o0valerie0o schreef:zoetiej schreef:Ik vind het wel overdreven om te zeggen dat ze niet in hun eigen taal mogen praten. Mijn ouders hebben ook in mexico gewoont, en praatten altijd tegen mexicaanse mensen spaans. Maar als ze het tegen elkaar hadden praatten ze gewoon Nederlands. Waarom zou je tegen een nederlander spaans moeten praten als je gewoon een gesprek met die nederlander hebt? Ik vind het dom om te zeggen dat ze het maar altijd in het nederlands moeten zeggen. Ookal hebben ze het tegen iemand uit het zelfde land.
vind ik normaal. je woont in NL praat dan ook nederlands.
Whiz schreef:Gelukkig ben ik ''officieel'' allochtoon.. Dus ik denk dat ik meer hoor dan jij!
Nessah schreef:Ik heb sommige reacties met boosheid zitten lezen.. Goh goh.. Wat een kromme gedachtes hebben sommige mensen, gatsie!
Aller eerst hoor ik veel mensen zeggen dat je hier zeer makkelijk binnen komt, mag blijven en ook nog eens heel makkelijk eenhuis krijgt.. Sorry, dit is echt de GROOTSTE onzin!
Dan vraag ik me af; zijn jullie ooit van jullie leven wel eens binnen geweest bij een gezin in een AZC? ( zo ja welke azc, ik ben er in héél véél geweest). Dan zullen jullie zien hoe sommige gezinnen met 4 kinderen leven.. Soms al jaren en jaren lang.. En nog geen zekerheid hebben.. Alles wordt weer even verlengt, sommige mensen horen na 5 jaar dat ze alsnog hun koffers kunnen pakken.. Dat ze in hun vaderland niks meer hebben, sja dat is maar hun probleem? Toch.. *zucht*
Ik ben opgegroeid in 1 van de slechste wijken in Gouda. Menig mens weet wat voor een wijk ik bedoel. Ik heb daar tot mijn 14de jaar geleefd. Dus ja, ik ken ook een duistere kant.
Ik heb op dit moment een flat in Leiderdorp. Heb hiervoor altijd in Leiden gewoond.
Ik heb een Marrokaanse vriend, wat slecht geaccepteerd wordt door nederlandse mensen. Als ik het namelijk vertel, heb ik nooit gehoord.. Joh wat leuk! Nee altijd iets anders..
Mijn vriend is meer nederlander dan de meeste van jullie, eet gewoon boerenkool met rookworst, is geen moslim, zijn zus is zwanger zonder getrouwd te zijn,zijn moeder heeft nooit een hoofddoek gedragen en is ook geen moslim, en ze spreken allemaal beter nederlands dan de meeste van jullie ( aan jullie vele fouten te zien).
En raad eens? Als ik dat er bij vertel.. Dan wordt mijn vriend wel geaccepteerd.. Erg typisch.. Erg dom!
Ben je zwart, ben je wit, ben je dik, ben je dun, ben je lelijk, ben je knap, voor mij is iedereen hetzelfde.. Wij zijn mensen allemaal.. We moeten niet oordelen op hoe iemand is geboren..
En natuurlijk, je hebt buitenlanders die zich snel beledigd voelen en zeggen; ben je een racist blabla..
Zo heb je ook nederlanders die mij zien lopen en mij uitschelden voor een landverrader.. Ach, overal zijn rotte appels..
Milly_ schreef:chevax schreef:Dan ga ik nog eens iets zeggen wat mij dan enorm irriteert (en waar ik nu de helft van dit topic over me heen ga krijgen, want dát mag ik natuurlijk niet zeggen): als ik zie hoe sommige posts worden geschreven, in welk ontzettend slecht Nederlands en domme schrijffouten, dan bekruipt mij toch het idee dat het mensen met een bepaald niveau zijn die niet genuanceerd kunnen kijken en oordelen (en nu komen de verontwaardigde reacties).
je hebt het vast over mij...![]()
Grappig dat je jezelf nu wel erg tegenspreekt![]()
![]()
![]()
Als ik het goed begrijp zeg jij (kort samengevat) dat je het idee krijgt van mensen die taalfouten schrijven dat ze van een lager niveau zijn.
Zo lees ik het althans...![]()
dat wil dan zeggen dat je de meeste alochtonen ook maar van een laag niveau vind want er zijn vele alochtonen die nog veel taalfouten schrijven![]()
hahaha, sorry... Maar sommige mensen hun reacties zijn gewoon lachwekkend
Milly_ schreef:je hebt het vast over mij...![]()
Grappig dat je jezelf nu wel erg tegenspreekt![]()
![]()
![]()
Als ik het goed begrijp zeg jij (kort samengevat) dat je het idee krijgt van mensen die taalfouten schrijven dat ze van een lager niveau zijn.
Zo lees ik het althans...![]()
dat wil dan zeggen dat je de meeste alochtonen ook maar van een laag niveau vind want er zijn vele alochtonen die nog veel taalfouten schrijven![]()
hahaha, sorry... Maar sommige mensen hun reacties zijn gewoon lachwekkend
eva2 schreef:Nou, miojn man is hier al 12 jaar. Hij had binnen 1 jaar zijn leven op de rails. Mensen die dat niet kunnen laten zich de zorg van lieve nederlanders misschien wat teveel aanleunen
Ronja schreef:Dat Nederland tolerant is, zeggen overigens alleen Nederlanders.