Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:20

@eva.. Dus die twee zijn jou referentie kader voor duizenden??

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:20

Ik werk in Brussel en daar leven heel veel kleurlingen. Ik kan je zeggen dat je daar in de avond niet alleen over straat moet komen, want dan krijg je vanalles naar je hoofd gesmeten en daar blijft het niet bij . (Ik weet niet of jullie het belgische nieuws soms volgen? Een hele tijd geleden de moord om een mp3 speler enzo?). Je kan in het station niet veilig rondlopen zonder je zak goed vast te houden, want ze zijn binnen de minuut weg met je portefeuille en ik kan je uit ervaring zeggen dat dit toch 90% door buitenlanders wordt gedaan. Vaak kinderen van nog geen 15 jaar die door hun ouders verplicht worden om geld binnen te brengen. Tja, moeten wij dan respect hebben voor hun situatie?
En durf dan zeker niets te zeggen ervan, want dan ben je alweer een racist Scheve mond .

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:21

En mensen die nou niet zomaar op een vliegtuig kunnen springen, die zouden echt hulp moeten krijgen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:26

Whiz schreef:

jouw moeder werkte met vluchtelingen toch?

Dus de vluchtelingen die jouw moeder heeft geholpen zijn voor jou referentiekader voor duizenden?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:29

eva2 schreef:
Whiz schreef:

jouw moeder werkte met vluchtelingen toch?

Dus de vluchtelingen die jouw moeder heeft geholpen zijn voor jou referentiekader voor duizenden?

Nee hoor.. en als je goed leest heb ik dat ook niet gezegd. Heb alleen simpel dat als voorbeeld gebruikt.

En als was het wel zo.. dan waren het er in iedergeval al wel meer dan 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:31

Maar ja de hulpverleners staan nu niet om hun objectiviteit bekend Haha! Haha!

Wat ontzettend kinderachtig. Ik heb er duizenden ivm mijn werk, dus heb ik nu meer gelijk?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:34

Ronja schreef:
flowerxxx schreef:
Voor veel mensen is het een standaarduitdrukking bij alle moeilijkheden die ze tegen komen. Maar bedenk ook dat je het als Nederlander een stuke makkelijker hebt in de maatschappij. Types die dit soort uitspraken doen hebben vaak veel frustratie.

Inderdaad! Dat vergeten veel mensen vaak, of beseffen het gewoon niet. Maar het is maar al te waar!

Mee eens. Lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:37

faye schreef:
Maar ja de hulpverleners staan nu niet om hun objectiviteit bekend Haha! Haha!

Wat ontzettend kinderachtig. Ik heb er duizenden ivm mijn werk, dus heb ik nu meer gelijk?

Kinderachtig??? Als je dat soort uitspraken plaats op openbare forum's mag ik hopen dat je genoeg ervaring hebt of een uitgebreid referentie kader hebt omdat te doen. Zo niet mag je je eerst wat meer inlezen of inleven in het onderwerp. Dat is niet kinderachtig dat is rechtvaardig. Al die mensen worden wel weer in een bepaald daglicht geplaats. Ik mag hopen dat je dat niet zomaar uit je neus trekt.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:37

Whiz, mijn man zat er dag en nacht tussen. Ik vraag me af of jij wel leest!!!!! HIJ IS ZELF VLUCHTELING, boxje!
Dus al;s er iemand is die recht van spreken heeft ben ik het wel dacht ik zo!

Mijn hemel, echt ongelofelijk dit.

Dat is dus ook de veelgehoorde klacht van geintergreerde buitenlanders; dat nederlanders altijd alles beter denken te weten dan de betrokkenen zelf!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 03-05-07 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:38

eva2 schreef:
Whiz, mijn man zat er dag en nacht tussen. Ik vraag me af of jij wel leest!!!!! HIJ IS ZELF VLUCHTELING, boxje!

Uh?? En moet je die mensen niet even de tijd en de kans geven om hun eigen leven op te bouwen hier?

Edit: je had je tekst veranderd. Eerst stond er dat je respect had voor de mensen die het uit eigen zak betaalde. daar staat mijn reactie voor!
Laatst bijgewerkt door Whiz op 03-05-07 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:40

Whiz schreef:
eva2 schreef:

Uh?? En moet je die mensen niet even de tijd en de kans geven om hun eigen leven op te bouwen hier?

Nou, miojn man is hier al 12 jaar. Hij had binnen 1 jaar zijn leven op de rails. Mensen die dat niet kunnen laten zich de zorg van lieve nederlanders misschien wat teveel aanleunen Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:41

Jou man was kennelijk alleen.... En er zijn ook mensen met een heel gezin...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:44

Ik heb sommige reacties met boosheid zitten lezen.. Goh goh.. Wat een kromme gedachtes hebben sommige mensen, gatsie!

Aller eerst hoor ik veel mensen zeggen dat je hier zeer makkelijk binnen komt, mag blijven en ook nog eens heel makkelijk eenhuis krijgt.. Sorry, dit is echt de GROOTSTE onzin!

Dan vraag ik me af; zijn jullie ooit van jullie leven wel eens binnen geweest bij een gezin in een AZC? ( zo ja welke azc, ik ben er in héél véél geweest). Dan zullen jullie zien hoe sommige gezinnen met 4 kinderen leven.. Soms al jaren en jaren lang.. En nog geen zekerheid hebben.. Alles wordt weer even verlengt, sommige mensen horen na 5 jaar dat ze alsnog hun koffers kunnen pakken.. Dat ze in hun vaderland niks meer hebben, sja dat is maar hun probleem? Toch.. *zucht*

Ik ben opgegroeid in 1 van de slechste wijken in Gouda. Menig mens weet wat voor een wijk ik bedoel. Ik heb daar tot mijn 14de jaar geleefd. Dus ja, ik ken ook een duistere kant.

Ik heb op dit moment een flat in Leiderdorp. Heb hiervoor altijd in Leiden gewoond.
Ik heb een Marrokaanse vriend, wat slecht geaccepteerd wordt door nederlandse mensen. Als ik het namelijk vertel, heb ik nooit gehoord.. Joh wat leuk! Nee altijd iets anders..
Mijn vriend is meer nederlander dan de meeste van jullie, eet gewoon boerenkool met rookworst, is geen moslim, zijn zus is zwanger zonder getrouwd te zijn,zijn moeder heeft nooit een hoofddoek gedragen en is ook geen moslim, en ze spreken allemaal beter nederlands dan de meeste van jullie ( aan jullie vele fouten te zien).
En raad eens? Als ik dat er bij vertel.. Dan wordt mijn vriend wel geaccepteerd.. Erg typisch.. Erg dom!

Ben je zwart, ben je wit, ben je dik, ben je dun, ben je lelijk, ben je knap, voor mij is iedereen hetzelfde.. Wij zijn mensen allemaal.. We moeten niet oordelen op hoe iemand is geboren..

En natuurlijk, je hebt buitenlanders die zich snel beledigd voelen en zeggen; ben je een racist blabla..
Zo heb je ook nederlanders die mij zien lopen en mij uitschelden voor een landverrader.. Ach, overal zijn rotte appels..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:45

Ik heb dit topic zitten volgen en bij veel reacties moet ik echt even slikken.
Zelf werk ik op een Anti Discriminatie Bureau en ik begeleid mensen via verschillende trajecten die gediscrimineerd zijn, op welke grond dan ook.

Ik zie dat veel mensen hier en dan voornamelijk het wat jongere publiek heel scherp klaarstaat met zijn/haar oordeel. Ikzelf vind het verschrikkelijk dat er nog steeds gediscrimineerd word.

Artikel 1 van de grondwet geeft aan dat een ieder die zich op Nederlandse grond bevind, gelijke kansen en rechten hoort te krijgen. Uiteindelijk zijn we allemaal mens, en de wereld zou er een stuk fijner uitzien als we elkaar gewoon respecteren zoals we zijn. En als iemand zijn geloof of huidskleur je niet aanstaat, hou het dan gewoon voor je en ga niet iemand erop aanspreken.

Ik krijg regelmatig te maken met mensen die echt in hun identiteit aangetast zijn en mensen beseffen niet hoe het moet zijn om bijvoorbeeld bij een disco te worden geweigerd omdat ze een donkere huidskleur hebben, of om keer op keer afgewezen te worden voor sollicitaties zodra ze je zien.

Mensen die discrimineren (kan van beide partijen natuurlijk) beseffen niet wat ze aanrichten.. het is vaak het gebrek aan empatisch vermogen (jezelf kunnen inleven in de ander).
Het is zo makkelijk om maar te oordelen, totdat je zelf in zo'n situatie zou zitten. En natuurlijk zijn er ook allochtonen die fout zitten maar ik heb hier al aardig wat berichten gelezen die zo ontzettend generaliserend zijn.. jammer!

No Cheer

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:48

goed gezegd nessah. Lachen

meisje dat ik ken woont hier nu 8 jaar in een carevan. geen ruimte geen privici GEEN ZEKERHEID, geen pasooort.. geen turkse geen nederlandse. niks

hoe moet ze nu haar toekomst opbouwen? hoe kan ze gemotiveerd naar school gaan?

en idd.. overal rotte appels. mij schelde ze uit voor landverrader.. me vriend schelde ze uit voor landverrader.
maar later gaan ze zich schamen hoor als ze beseffen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:48

chevax schreef:
Dan ga ik nog eens iets zeggen wat mij dan enorm irriteert (en waar ik nu de helft van dit topic over me heen ga krijgen, want dát mag ik natuurlijk niet zeggen): als ik zie hoe sommige posts worden geschreven, in welk ontzettend slecht Nederlands en domme schrijffouten, dan bekruipt mij toch het idee dat het mensen met een bepaald niveau zijn die niet genuanceerd kunnen kijken en oordelen (en nu komen de verontwaardigde reacties).

je hebt het vast over mij... Vork
Grappig dat je jezelf nu wel erg tegenspreekt Haha! Haha! Haha!
Als ik het goed begrijp zeg jij (kort samengevat) dat je het idee krijgt van mensen die taalfouten schrijven dat ze van een lager niveau zijn.
Zo lees ik het althans... Bloos
dat wil dan zeggen dat je de meeste alochtonen ook maar van een laag niveau vind want er zijn vele alochtonen die nog veel taalfouten schrijven Bloos
hahaha, sorry... Maar sommige mensen hun reacties zijn gewoon lachwekkend

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:49

o0valerie0o schreef:
zoetiej schreef:
Ik vind het wel overdreven om te zeggen dat ze niet in hun eigen taal mogen praten. Mijn ouders hebben ook in mexico gewoont, en praatten altijd tegen mexicaanse mensen spaans. Maar als ze het tegen elkaar hadden praatten ze gewoon Nederlands. Waarom zou je tegen een nederlander spaans moeten praten als je gewoon een gesprek met die nederlander hebt? Ik vind het dom om te zeggen dat ze het maar altijd in het nederlands moeten zeggen. Ookal hebben ze het tegen iemand uit het zelfde land.

vind ik normaal. je woont in NL praat dan ook nederlands.

Stel dat jij later naar Duitsland verhuisd, ga je dan ook tegen een Nederlander Duits praten? Of is dat ineens anders?

Milly_

Whiz schreef:
Gelukkig ben ik ''officieel'' allochtoon.. Dus ik denk dat ik meer hoor dan jij!

is niet gezegd Bloos

Whiz

Nessah schreef:
Ik heb sommige reacties met boosheid zitten lezen.. Goh goh.. Wat een kromme gedachtes hebben sommige mensen, gatsie!

Aller eerst hoor ik veel mensen zeggen dat je hier zeer makkelijk binnen komt, mag blijven en ook nog eens heel makkelijk eenhuis krijgt.. Sorry, dit is echt de GROOTSTE onzin!

Dan vraag ik me af; zijn jullie ooit van jullie leven wel eens binnen geweest bij een gezin in een AZC? ( zo ja welke azc, ik ben er in héél véél geweest). Dan zullen jullie zien hoe sommige gezinnen met 4 kinderen leven.. Soms al jaren en jaren lang.. En nog geen zekerheid hebben.. Alles wordt weer even verlengt, sommige mensen horen na 5 jaar dat ze alsnog hun koffers kunnen pakken.. Dat ze in hun vaderland niks meer hebben, sja dat is maar hun probleem? Toch.. *zucht*

Ik ben opgegroeid in 1 van de slechste wijken in Gouda. Menig mens weet wat voor een wijk ik bedoel. Ik heb daar tot mijn 14de jaar geleefd. Dus ja, ik ken ook een duistere kant.

Ik heb op dit moment een flat in Leiderdorp. Heb hiervoor altijd in Leiden gewoond.
Ik heb een Marrokaanse vriend, wat slecht geaccepteerd wordt door nederlandse mensen. Als ik het namelijk vertel, heb ik nooit gehoord.. Joh wat leuk! Nee altijd iets anders..
Mijn vriend is meer nederlander dan de meeste van jullie, eet gewoon boerenkool met rookworst, is geen moslim, zijn zus is zwanger zonder getrouwd te zijn,zijn moeder heeft nooit een hoofddoek gedragen en is ook geen moslim, en ze spreken allemaal beter nederlands dan de meeste van jullie ( aan jullie vele fouten te zien).
En raad eens? Als ik dat er bij vertel.. Dan wordt mijn vriend wel geaccepteerd.. Erg typisch.. Erg dom!

Ben je zwart, ben je wit, ben je dik, ben je dun, ben je lelijk, ben je knap, voor mij is iedereen hetzelfde.. Wij zijn mensen allemaal.. We moeten niet oordelen op hoe iemand is geboren..

En natuurlijk, je hebt buitenlanders die zich snel beledigd voelen en zeggen; ben je een racist blabla..
Zo heb je ook nederlanders die mij zien lopen en mij uitschelden voor een landverrader.. Ach, overal zijn rotte appels..

Toevallig een ver ver ver familie lid van mij gaat trouwen met een marokaan. Haar moeder was hier.. en vertelde dat.. Mijn reactie was meteen. Oh wat leuk.. ik hou wel van mensen die zich niets aantrekken van de reacties van de rest van de maatschappij. Die moeder keek zo raar. die wilde meteen dat ik haar dochter zou ontmoeten.. omdat ze mijn reactie zo raar vond??!!!!! Ik dacht echt.. WAT??

Ik begrijp dus wat je bedoeld.. maar ja.. je weet wat ze zeggen he..''Liefde overwint alles''!!!!!!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:51

Als ik zie hoeveel kleurlingen hier wonen, denk ik niet dat het moeilijk is om hier binnen te komen, haha.

Mensen zijn mensen, zwart of wit of bruin, mee eens. Feit is dat de gevangenissen hier voor 90 procent gevuld zijn met zwart en bruin. feit is dat een heel hoog percentage gekleurde jongeren zonder diploma van school moet gaan. Feit is dat daar waar veel kleurlingen wonen ook veel rottigheid en criminaliteit is.

Waarom zou je dat ontkennen, wat heeft het voor zin? Mijn man is ook zwart, ook hij krijgt rare opmerkingen. In het ziekenhuis wilden sommigen hem niet als arts. Moet hij dat erg vinden? Het is logisch, ik werd ook raar bekeken en betast toen ik naar Bangladesh ging met hem. Mensen kwamen zelfs in onze slaapkamer kijken.

Laten we inderdaad accepteren dat er gewoon verschillen zijn, en niet tegen beter weten in allerlei mensen hier binnen gaan halen, terwijl we de problemen met allochtonen hier niet aankunnen!

Ik heb niets tegen allochtonen, anders was ik er niet mee getrouwd.

ik heb wel iets tegen profiteurs, luie uitkeringstrekkers en criminelen, of ze nu wit zijn of zwart. En het meest baal ik van mensen die oogkleppen op zetten en de feiten ontkennen!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 03-05-07 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:51

Milly_ schreef:
chevax schreef:
Dan ga ik nog eens iets zeggen wat mij dan enorm irriteert (en waar ik nu de helft van dit topic over me heen ga krijgen, want dát mag ik natuurlijk niet zeggen): als ik zie hoe sommige posts worden geschreven, in welk ontzettend slecht Nederlands en domme schrijffouten, dan bekruipt mij toch het idee dat het mensen met een bepaald niveau zijn die niet genuanceerd kunnen kijken en oordelen (en nu komen de verontwaardigde reacties).

Als ik het goed begrijp zeg jij (kort samengevat) dat je het idee krijgt van mensen die taalfouten schrijven dat ze van een lager niveau zijn.
dat wil dan zeggen dat je de meeste alochtonen ook maar van een laag niveau vind want er zijn vele alochtonen die nog veel taalfouten schrijven Bloos

Wie de schoen past, trekke hem aan... Ik had het niet over jou, het was algemeen. En jouw reactie was nu precies waar ik op doelde.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:52

Milly_ schreef:

Ja de jouwe dus.. haha.. sorry maar moest even lachen.

Nee ik denk juist dat ze bedoeld.. dat de pot de ketel verwijt tot dat hij zwart ziet.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:56

eva2 schreef:
Nou, miojn man is hier al 12 jaar. Hij had binnen 1 jaar zijn leven op de rails. Mensen die dat niet kunnen laten zich de zorg van lieve nederlanders misschien wat teveel aanleunen Clown

Sorry maar met dat laatste ben ik het echt niet eens. Ik weet niet waarom het jouw man wel gelukt is, maar ik heb ook hele andere verhalen gehoord. Sowieso is het al op zijn minst uitzonderlijk te noemen als hij binnen één jaar een verblijfsvergunning zou krijgen, of genaturaliseerd kan worden.

Er zijn ook oudere mensen bij wie het allemaal niet zo snel meer gaat, die het Nederlands bijvoorbeeld nooit vloeiend zullen beheersen, die misschien jarenlang gestudeerd hebben en een goede baan hadden in hun thuisland, hier een cursus Nederlands erin gestampt krijgen en vervolgens baantjes aangeboden krijgen als schoonmaker. Jarenlang ervoor knokken om vrouw en kinderen weer bij zich te kunnen krijgen, waarbij kinderen op DNA worden getest om te zien of het hun kinderen wel zijn. In je thuisland een rijk en goed leven hebben, alles achterlaten en alles kwijtraken om hier met NIETS verder te gaan, alleen met het voordeel dat je niet voor je leven hoeft te vrezen. Dat men je niet van je werk komt ophalen om je de executeren, omdat ze je verdenken van "spionage".

Zulke mensen heb ik persoonlijk gesproken en het is echt onvoorstelbaar. Ik heb respect voor die mensen en ik vind dat het beleid van Nederland in dit opzicht nog veel te vaak tekort schiet.

Dat Nederland tolerant is, zeggen overigens alleen Nederlanders.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:58

allemaal vooroordelen...

als je slecht schrijft heb je maar een laag niveau, jongens waar gaat dit heen, is er dan echt zo weinig kennis en respect??
zijn mensen echt zo zwart-wit ingesteld?

kunnen ze echt niet eens goed nadenken over hun eigen vooroordelen? Probeer eerst uit te zoeken of je vooroordelen gegrond zijn voordat je ze meteen al roept!

juist dat getuigt namelijk van intelligentie en respect!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:00

Ronja schreef:
Dat Nederland tolerant is, zeggen overigens alleen Nederlanders.

Absoluut!