Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:12

naadje24 schreef:
nee niet voor de wet maar voor de precieze beschrijving welke uiterlijke kenmerken iemand BM's pup zouden krijgen als ze die kruisen met een lab
daar vroeg ik om.....

wij lezen niet wordt er beschuldigd...maar jij leest mijn teksten dus ook niet goed Knipoog

Ben blij dat ik het niet goed gelezen heb want ik dacht dat er geen domme vragen bestonden.
Natuurlijk kun je bij kruisingen niet weten welke kenmerken ze krijgen daarom moet je dus ook zo oppassen met bepaalde rassen te kruisen.
Verantwoorde fokkers zullen dus ook nooit zo'n kruising maken....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:16

naadje24 schreef:
nee hoor puur voor dat...want de vergelijking die ik zou trekken wordt door wel degelijk veel mensen met een ja knikken beantwoord...
vanmiddag toevallig nog deze woorden en deze discussie gehad met zo'n 16 collega's
en allemaal knikte ze ja aan het einde...het was wel degelijk een goede stelling dus..
alleen wordt tekst vaak verkeerd opgevat op bokt (net zoals in mijn laatste ow) en dan krijg je dat dus..
bij tekst zit geen toon...

Als het de zoveelste verwijzing naar de WOII was heb je waarschijnlijk nooit goed begrepen wat er zich in de tweede wereldoorlog heeft afgespeeld.
Dit soort vergelijkingen zijn ongepast en slaan totaal nergens op en het enige wat je hiermee doet is dit soort honden (en helemaal hun bezitters) een nog slechtere naam geven.

Hetzelfde doe je ook als je maar blijft hameren op het feit dat je andere rassen kent die nog vaker bijten. Als je steun wilt van mede hondenliefhebbers bereik je dat niet door hun rassen aan te vallen.
Daarmee jaag je ze juist weg.
Heeft ook geen enkel nut want zoals ik al zei: de pitbullwet is in 1993 niet gekomen vanwege bijtincidenten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:21

ThePast03 schreef:
[
Als het de zoveelste verwijzing naar de WOII was heb je waarschijnlijk nooit goed begrepen wat er zich in de tweede wereldoorlog heeft afgespeeld.
Dit soort vergelijkingen zijn ongepast en slaan totaal nergens op en het enige wat je hiermee doet is dit soort honden (en helemaal hun bezitters) een nog slechtere naam geven.

Hetzelfde doe je ook als je maar blijft hameren op het feit dat je andere rassen kent die nog vaker bijten. Als je steun wilt van mede hondenliefhebbers bereik je dat niet door hun rassen aan te vallen.
Daarmee jaag je ze juist weg.
Heeft ook geen enkel nut want zoals ik al zei: de pitbullwet is in 1993 niet gekomen vanwege bijtincidenten.

wie zegt dat het een verwijzing is naar WOII? dat is wat jij er van maakt....
en jij vind het een hele domme vraag.....wie beledigd nou wie?
enig idee hoeveel domme mensen er dan zouden lopen op deze planeet? want geloof me dat er meer dan genoeg huis tuin en keukenvrouwtjes zijn die deze honden voor "de lol" een nestje geven...
ja misschien dom,maar wel werkelijkheid die dagelijks gebeurt...

ga je hun ook allemaal voor dom uitmaken zoals je dat bij mij doet?

edit: oke dus ik mag andere rassenhondenliefhebbers niet aanvallen? wat doen die meeste liefhebbers dan?
juist de liefhebbers van dit soort rassen aanvallen...
nee? ja hoor Ja...lees maar eens diverse hondenforums
wordt heel wat "afgeblaft" daar..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:27

naadje24 schreef:
enig idee hoeveel domme mensen er dan zouden lopen op deze planeet? want geloof me dat er meer dan genoeg huis tuin en keukenvrouwtjes zijn die deze honden voor "de lol" een nestje geven...

Ik zeg toch als het een verwijzing is daarheen....

Heb nergens beweerd dat jij dom bent en vind die mensen die zomaar lukraak honden kruisen dom bezig, waarmee ik niet zeg dat de mensen zelf dom zijn.
Bovendien hoor je ook in dit geval gewoon op de hoogte te zijn van de wet als blijkt dat de pups wel in het type van de pitbullwet staan en dus je verantwoordelijkheid nemen en de pups in belgie verkopen. Voorkomen dat ze in Nederland worden verkocht dus.

En sorry, ik vind het wel een domme vraag als je werkelijk denkt dat ergens perfect staat beschreven hoe een kruising eruit komt te zien. Maar je weet zelf ook wel dat dat niet mogelijk is en dus toon je daarmee al aan dat je niet dom bent. Clown

En dat er genoeg mensen die zomaar lukraak twee honden op elkaar zetten veranderd nog steeds niets aan het feit dat het overgrote deel van de kopers bewust pitbullachtigen kopen terwijl ze weten dat het verboden is en dus risico's nemen met hondenlevens.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:32

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Ik zeg toch als het een verwijzing is daarheen....

Heb nergens beweerd dat jij dom bent en vind die mensen die zomaar lukraak honden kruisen dom bezig, waarmee ik niet zeg dat de mensen zelf dom zijn.
Bovendien hoor je ook in dit geval gewoon op de hoogte te zijn van de wet als blijkt dat de pups wel in het type van de pitbullwet staan en dus je verantwoordelijkheid nemen en de pups in belgie verkopen. Voorkomen dat ze in Nederland worden verkocht dus.

En sorry, ik vind het wel een domme vraag als je werkelijk denkt dat ergens perfect staat beschreven hoe een kruising eruit komt te zien. Maar je weet zelf ook wel dat dat niet mogelijk is en dus toon je daarmee al aan dat je niet dom bent. Clown

En dat er genoeg mensen die zomaar lukraak twee honden op elkaar zetten veranderd nog steeds niets aan het feit dat het overgrote deel van de kopers bewust pitbullachtigen kopen terwijl ze weten dat het verboden is en dus risico's nemen met hondenlevens.

en er is ook een grote groep die uitgaat van de ouders en dus niet weten dat hun hond onder de rad valt...

en klopt ben niet dom Knipoog
maar jij stelde de tekst zo dat zo'n vraag onvermijdelijk was...
ik kijk namelijk ook via de ogen van leken..

na dit soort topics wordt ik namelijk helemaal suf gepbt met mensen die een kruising hebben en niet weten en/of twijfelen of die onder de RAD valt..
of hun zwangere teef die gedekt is door een...( vul een willekeurig ras in)

allemaal leken dus...die ik overigens graag help Knipoog
tevens ook de mensen die pas van de rad wet horen op het moment dat ze de hond al gekocht hebben
want ja..ik ben ook ooit begonnen als simpele huis tuin en keuken ziel die gewoon een leuk hondje wou Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 02:36

naadje24 schreef:
allemaal leken dus...die ik overigens graag help Knipoog
tevens ook de mensen die pas van de rad wet horen op het moment dat ze de hond al gekocht hebben
want ja..ik ben ook ooit begonnen als simpele huis tuin en keuken ziel die gewoon een leuk hondje wou Knipoog

Ik help ook een hoop leken op hondengebied, ben daar zelfs voor opgeleid Knipoog

Maar dat verandert nog niets aan de zaak dat het overgrote merendeel dit soort honden bewust koopt en bewust fokt.
Je kunt wel op die hele kleine groep blijven hameren, daar helpt alleen goede voorlichting.

Maar die grote groep trekt zich echt niets van jou of mij aan hoor, die vinden het juist prachtig om een verboden hond in huis te hebben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:59

Typisch hoor, als het over paarden gaat, weten negen van de tien paardenliefhebbers de stamboom uit hun hoofd, wie de overgrootouders zijn, welke resultaten zij hebben neergezet. Als men vervolgens verwacht dat mensen bij de aanschaf van een hond een zelfde enthousiasme en onderzoeksdrift aan de dag leggen, dan blijkt dat dat heel raar is?
Ik sluit me aan bij ThePast03. Mensen die de honden willen beschermen, moeten gewoon geen verboden ras aanschaffen. Daar lijkt me toch niks raars of moeilijks aan. Het zijn inderdaad vaak onschuldige honden die de dupe zijn van domme baasjes. Maar moet je daarom een wet terug veranderen? Daarmee zullen de domme baasjes écht niet slimmer worden en is het weldegelijk een beloning voor de mensen die willens en wetens (en vaak ook nog met verkeerde intenties!) zo'n hond hebben gekocht.
Ik snap de liefhebbers van dit ras die wel weten hoe je er mee om moet gaan en deze honden graag zien en houden, maar ook dan moet je toch zien dat deze wet er eigenlijk is ter bescherming van de hond? Richt inderdaad je pijlen op al die mensen met vreemde ideeën die om verkeerde redenen zo'n hond aanschaffen.
Laatst bijgewerkt door chevax op 20-04-07 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:16

Ook ik ben het helemaal met ThePast03 eens. Ik heb niets tegen Pitbullachtigen, maar het is nu eenmaal zo dat ze zonder stamboom niet gehouden mogen worden. Dat kun je niet leuk vinden, maar het is zo. En bijna iedereen weet dat. Degenen die het ECHT niet weten hadden zich wel eens wat beter mogen verdiepen in honden alvorens zomaar wat aan te schaffen en ten tweede: als die onwetende mensen écht met hun illegale hond begaan zijn, proberen ze hem in België kwijt te raken. Je hoeft ook niet aan te komen met dat die mensen het niet over hun hart kunnen verkrijgen om hun diertje weg te doen, want de kans is groot dat dat uiteindelijk tóch gebeurt, alleen dan op een minder vriendelijke manier.

De meeste mensen die een illegale hond houden weten dit en nemen zelf het risico. Wat zo jammer is, is dat deze mensen deze honden ook niet goed opvoeden en dan krijgen we dus weer die vervelende bijtincidenten waardoor de hond een slechte naam krijgt. Er moet toch íets aan gedaan worden en de wet is nu dus zo dat deze honden afgemaakt moeten worden. Dat weten deze mensen en als ze dan toch het risico nemen, is het hun eigen schuld. Erg sneu voor de hond, maar het is zo en je doet er niets aan.

Trouwens, het houden van deze honden beboeten met geldstraffen ipv inslapen van deze honden gaat niet werken hoor. Ze betalen dan vrolijk de boete en mogen dan verder gaan hun hond te verpesten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:19

Als je onwetend een pitbullachtige hond koopt, hoor je het toch bij je eerste bezoek aan de dierenarts, buren, familie etc.

Echt bulloliebol om te roepen: "Ich habe ess nicht gewüscht" Koe Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:26

Als spuit 11 kom ik er nog eens achteraan om aan te geven dat ik me helemaal kan vinden in de mening van ThePast03.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen hun hoofd in het zand blijven steken, er zijn nu eenmaal problemen met bepaalde kruisingen en deze erkennen is een noodzakelijke stap als je ze wilt kunnen aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:28

slimmerik schreef:
Als je onwetend een pitbullachtige hond koopt, hoor je het toch bij je eerste bezoek aan de dierenarts, buren, familie etc.

Echt bulloliebol om te roepen: "Ich habe ess nicht gewüscht" Koe Clown

en wat zou je dan moeten doen? op marktplaats oid zeggen kan niet, en je geeft je eigen hond niet aan lijkt mij..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:32

Op dat moment moet je hem wél aangeven en bovendien de "fokker" aangeven. Ik zou geen verboden hond in mijn bezit willen hebben in de wetenschap dat ik er over een paar maanden, jaren tóch afscheid van moet nemen. Al dan niet ná een gruwelijk bijt incident.

De mensen die dat niet doen WILLEN BEWUST een verboden hond en moeten dan niet achteraf liggen zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:45

slimmerik schreef:
Op dat moment moet je hem wél aangeven en bovendien de "fokker" aangeven. Ik zou geen verboden hond in mijn bezit willen hebben in de wetenschap dat ik er over een paar maanden, jaren tóch afscheid van moet nemen. Al dan niet ná een gruwelijk bijt incident.

De mensen die dat niet doen WILLEN BEWUST een verboden hond en moeten dan niet achteraf liggen zeuren.

wie heet hoe lang het eerste bezoek aan de DA duurt (als je hem niet van een fokker hebt) dan ben je er al aan gehecht lijkt mij..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:47

Heeft er hier niet eens een topic over geweest over een meisje die een pitbull had, en ondekt was. Vraag me af wat er gebeurd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:51

katiavl schreef:
Heeft er hier niet eens een topic over geweest over een meisje die een pitbull had, en ondekt was. Vraag me af wat er gebeurd is?

is haar hond ontdekt? dan is het niet goed afgelopen denk ik, of kwam zij erachter dat zo'n hond niet mocht?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:54

dees_daan schreef:
katiavl schreef:

is haar hond ontdekt? dan is het niet goed afgelopen denk ik, of kwam zij erachter dat zo'n hond niet mocht?

Er was politie aan haar deur geweest geloof ik maar dat topic is lang geleden, enige dat ik nog weet dat ze vertelde dat ze hem een muilkorf op straat ging aandoen. Maar denk niet dat de aid daar iets om geeft.

Volgens mij vertelde ze dat ze het niet wist

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:55

Ik ga eens zoekfunctie raadplegen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:56

hmm, muilkorf moeten ze om volgens mij, en aan de lijn.. zij heeft hem dus wel mogen houden.. denk niet dat aid er iets om geeft idd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:00

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:01

dees_daan schreef:
hmm, muilkorf moeten ze om volgens mij, en aan de lijn.. zij heeft hem dus wel mogen houden.. denk niet dat aid er iets om geeft idd

Ga vanavond thuis verder zoeken, en in elk topic over dat zie je golden retriever verschijnen jullie hebben toch iets tegen die hond hoor Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:02

Zie post boven de jouwe Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:03

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:06

Wel raar dat er niks is gebeurd dacht dat die wet veel strenger was. Maar geloof eerlijk niet dat als je naar de aid belt en vraagt of je kruising pit bull am mag hebben dat die ja zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:10

katiavl schreef:
dees_daan schreef:

Ga vanavond thuis verder zoeken, en in elk topic over dat zie je golden retriever verschijnen jullie hebben toch iets tegen die hond hoor Tong uitsteken

heb ik iets tegen de hond? helemaal niet, niet tegen de retrievers, labradors mopshondjes, helemaal niet..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:13

Aah was niet op jou bedoeld, zo wou ik dus niet overkomen. Wou gewoon zeggen dat dit het meest voorkomend tegenargument is. Het gebruik van de goldens