300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:19

runningkawa schreef:
Luchtstroming lijkt me idd wel logisch, meer dan temperatuur Ja

ja binnen is niet nodig, zitten er geen Haha!

Dat heb ik nooit begrepen, je ontzet je paard uit een zwerm van honderdtig dazen, hier is dat in hoogseizoen echt zo.... Boos! , je rent met het pindarotsje en bloedstroompjes, ondanks vliegenpak naar stal en zodra je stal in bent, weg alle dazen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:42

gelukkig maar Lachen

Maar je ziet ze dan idd allemaal los laten, soms een domme enkeling die vast houd en vervolgens paniekerig voor het stalraam zit...

En ze laten idd naar boven toe los, dus in die zin snap ik de loer wel met boven een fuik Ja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 17:11

Inderdaad, daarom vliegen ze in het reservoir, die wij vervolgens handig kunnen legen Knipoog

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:58

Misschien het licht nog van invloed? Of het donkere dak? Het geeft voor mij wel aan dat ze níet op de paarden afgaan vanwege de geur, want anders volgens ze een paard de schuur wel in op zoek naar een lekkere bloeddonor Knipoog .

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 00:06

Volgens mij is het in Brabant nog erger dan hier in Drenthe. Mijn paard heeft haar zomerwei in de bossen en die dazen zijn straks weer een crime. Ze staat dan ook met vliegendeken en soms ook met een vliegenmasker. Ik heb daar geen stal en mag er ook geen neerzetten. Wel veel bomen maar dat maakt voor die rotdazen niet uit. Zo'n dazenvanger is een goed idee als je paarden op stal hebt maar ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zet voor weidepaarden. Daarbij is het voor één paard best een dure investering. Tenzij ik zeker zou zijn dat ze echt dazenvrij zou blijven.

Voor een buitenrit misschien een mini-versie op je cap Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:35

Flica, ik denk juist dat het voor weide paarden een goed idee is, dazen komen niet op stal. Alleen zou ik wel bang zijn dat die dingen uit de wei gestolen zouden gaan worden of je moet ze goed vast zetten in een blok beton of zo en weidepaaltjes erom heen zetten zodat de paarden hem niet kapot maken.

Toch verbaasd het mij wel als ik paarden op weitjes in de bossen zie staan, een groep zonder dekens en niks en rustig zie grazen, raken die er aan gewend? Hebben die een andere huid/vacht gecreeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:41

Ik merk dat het erg verschild per gebiedje.

Toen we vorig jaar een buitenrit gingen maken toen de dazen net begonnen, gewapend met vliegendeken, merkte we dat we op sommige plekken er maar 1 of 2 bij hadden.
OP andere plekken ineens 10 om ons heen, die na een stuk rijden ook weer verdwenen.
Dus vraag me ook af of ze een soort "territorium" hebben waar ze niet uit gaan omdat ze na een stuk rijden ineens niet meer volgen.

Helaas was het in ons gebiedje ook een gebiedje met veel dazen.
Onze buurman die schapen heeft zei dat vorig jaar zelfs de schapen last hadden van de dazen, volgens hem is dat niet vlug.

Hij heeft een wei aan dezelfde weg, maar dan 100 meter verderop en daar zaten er volgens hem dan weer een stuk minder

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 10:06

flicka schreef:
Volgens mij is het in Brabant nog erger dan hier in Drenthe. Mijn paard heeft haar zomerwei in de bossen en die dazen zijn straks weer een crime. Ze staat dan ook met vliegendeken en soms ook met een vliegenmasker. Ik heb daar geen stal en mag er ook geen neerzetten. Wel veel bomen maar dat maakt voor die rotdazen niet uit. Zo'n dazenvanger is een goed idee als je paarden op stal hebt maar ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zet voor weidepaarden. Daarbij is het voor één paard best een dure investering. Tenzij ik zeker zou zijn dat ze echt dazenvrij zou blijven.

Ze zijn speciaal ontwikkeld voor op het land en niet voor op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:07

Op stal heb je ze gelukkig ook niet nodig Lachen
Dus om eerlijk te zijn snap ik die opmerking van flicka ook niet zo goed Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 10:09

flicka schreef:

LCharlotte schreef:
Nee, de grote versie werkt optimaal, kleinere versies werken niet voldoende, daarom is de LOER maar in 1 formaat te verkrijgen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:39

Ik vind het echt een super uitvinding!
Ik wilde er ook meteen 1 bestellen om eerst eens te proberen en mijn vader vond het ook een goed idee, die zei alleen; ik wil eerst zeker weten of alles wel echt waar is met die proefbedrijven enzo.. ze kunnen wel zo veel op internet zetten..

Maar nu krijgt hij geen antwoord op zijn mail en tel nr kan hij ook nergens vinden... Heeft iemand een nr?
Ik wil er echt super graag 1 proberen...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 10:45

SparklingApp schreef:
Ik vind het echt een super uitvinding!
Ik wilde er ook meteen 1 bestellen om eerst eens te proberen en mijn vader vond het ook een goed idee, die zei alleen; ik wil eerst zeker weten of alles wel echt waar is met die proefbedrijven enzo.. ze kunnen wel zo veel op internet zetten..

Maar nu krijgt hij geen antwoord op zijn mail en tel nr kan hij ook nergens vinden... Heeft iemand een nr?
Ik wil er echt super graag 1 proberen...

Wat een enthousiaste reactie Haha!
De proefbedrijven zijn echt, 1 proefbedrijf is terug te vinden in mijn begintopic. Er worden geen LOERen meer uitgeleend om te fungereren als test, daar het product zijn werking al bewezen heeft

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:45

Misschien kunnen ze ze verhuren tegen een borg prijs... bijvoorbeeld 200 borg en 50 euro huur voor een weekend/week? Als ze dan bevallen kan men hem laten staan en vervalt de borg Knipoog
Ik denk dat dat ook heel interessant zou zijn voor verenigingen waar veel dazen zijn op de wedstrijden?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:44

We hebben er eentje besteld................ Ja Ja Ja de wei is met elkaar net geen hectare dus dat moet lukken; ben erg benieuwd!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:06

De dazen zitten ook veel bij poeltjes, slootjes en vijfers.
Vorig jaar hadden we nog een vijfer van 800 m2 en +/-1 miljoen vliegende krengen overal en nergens. De vijfer is dicht en het is nu de buitenbak.
We hadden een fruitboomgaard met appels, peren, kersen en pruimenbomen. Dat is nu een paddock. Ik moet zeggen dat ik nu minder vliegende krengen zie. Vorig jaar stikte het van de wespen in de boomgaard.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:10

Tof Linky! Veel plezier ermee Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:16

Ik dacht dat ze ook in de stallen kwamen, heb geen stal dus ook geen benul.

Hier zitten nu nog geen dazen, misschien een verdwaalde maar nog geen invasie. Wel zwarte vliegen dus peerd staat al wel onder een vliegendeken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die LOERen gekocht hebben of gaan kopen en hun bevindingen. Tot die tijd blijf ik het nog even met sprays en dekens doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:22

Oeww ik ruk gelijk 36 van die dingen an!
Met dit weer... pff moet er niet aan denken, ben namelijk echt als de DOOD voor alles wat klein is, vliegt en kruipt en 6 poten heeft Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:29

Ik kan de val zaterdag op gaan halen
Ik ben benieuwd als er dadelijk flink wat dazen zitten of ik ze ga vangen Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 10:56

Ben ook benieuwd RK Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:20

Ben heel benieuwd RK!!
Op dit moment heb ik geen pony meer, maar anders zou ik er ook zeker wel een willen !!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:21

Hij kwam vandaag, waren we weg, komt hij morgen weer................ waarom zetten ze dat ding niet gewoon in de tuin?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:22

hahaha, ja dat ze hem meteen even opbouwen Knipoog

Heel veel plezier ermee!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:23

zodat een ander ff 250 euro uit je tuin kan jatten?

Toen pas een pakje van de paardendrogist van honderd euro zo in de brievenbus was gepropt was ik toch ook niet blij.
Stel dat het weg is, wat dan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 18:25

Ze zijn bij mij eens ene keer zo intelligent geweest om 6 DOZEN met nieuwe collecties bij mijn buren af te geven! (t.w.v. een paar duizend euro! )Dat was een studentenhuis!!!! Ze hebben de dozen vervolgens ook aan de eerste de beste meegegeven, gelukkig was dat 1 van mijn meiden... Boos!