en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:05

Maar zo'n stamboom zegt ook niet alles. Het slag volk dat over het algmeen van dit soort honden houd, koopt ook gewoon bij een fokker hoor. En dan maak je er nog valse onopgevoedde krengen van. Het is en blijft iets wat genetisch bepaald is bij deze honden.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:05

de wet is vanaf 1993 ingegeaan.
Alle pitbulls of soortgelijke moeten gemuilkorft en aangelijnd zijn.
Ik maakte in mijn vorige post een fout door de pitbull een rashond te noemen,dit is hij natuurlijk niet.
het is en blijft een mengelmoesje met verschillende honden die dezelfde kenmerken hebben.
Alleen in amerika word dit wel als ras genoemd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:07

Ojeee de hond van een kennis van mij heeft ook een hert gesloopt... een kruising Labrador, zeer agressief hondje natuurlijk want een gewone hond jaagt niet Knipoog zoooooo vervelend he dat beetje Wolf nog in die honden waardoor ze wel eens puur aan de jacht gaan... mijn honden zijn jachthonden, gefokt om zwijnen te jagen en moeten die ook op de neus pakken, neerleggen en vasthouden tot de jager het dier komt afschieten, agressief? nee verre van maar wel jagers en ze komen geregeld met een haas aanzetten of een konijn...

Btw, heeft iemand een foto van deze hond gezien? nee juist dat dacht ik al, een pitbull-ACHTIGE hond betekend niet dat het een pitbull is *zucht* dat betekend dat het dier volgens de zeer-grote-hondenkenners bij de politie Clown een iets bredere kop had en rozeknop oortjes, oops... dat hebben meer soorten honden... grappig want als de berichtgeving op het nieuws het heeft over bepaalde medelanders dan mag niemand oordelen..... maar als het om hondjes gaat weet iedereen direct dat het een pitbull is, ik denk dat het gros hier niet een weet hoe een pitbull er echt uitziet Knipoog

Moniek;
Ik lees hierboven ook weer de grootste onzin; vele malen agessiever? nee dat zeker niet, het is een TERRIER en die zijn vasthoudend, ook die leuke JR's die je overal op stallen ziet lopen, zijn Pitjes in het klein Knipoog
Kaken slaan niet op slot dat is onmogelijk maar de spier kan verzuren en nogmaals Terriers zijn vasthoudend ze willen gewoon niet loslaten het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen, het zijn ongelofelijk leuke en ook lieve honden die ALLES doen voor hun baas en daarom zijn eigenaren zo belangrijk, om niets doorslaan? nee hoor maar is jachtdrive doorslaan? jij hebt klaarblijkelijk nog nooit kennis gemaakt met een echte Pitbull want wat jij hierboven schrijft staat bol van de fabels, vooroordelen en een zeer hoog SBS6 gehalte.

Maar nu nog wat, dit was een hond die een hert pakt, denk eens kleiner; een kat die vogels uitmoordt........ dat is algemeen geacccepteerd, de hele mussenpopulatie is meer dan gehalveerd door losopende katten, uitgemoord... door zwaar agressieve katten die allemaal om niets doorslaan als ze een vogel zien

Een echte Pit heeft geen stamboom in Nederland, is hier nooit een erkend ras geweest, een AMERICAN Stafford MET FCI stamboom is gewoon okej, zonder valt die onder het RAD maar dat maakt hem nog geen Pitbull Knipoog en " DAT slag wat dit soort honden houdt" kom op zeg, doe eens even normaal, ik hoop dat je zulke vooroordelen in het normale leven er niet op nahoudt want dat is heel eng

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:09

inderdaad ik geef jullie ook gelijk maar ik probeer al heel de tijd
te zeggen dat hij alleen maar handelde zoals een pittbull. Ik vind
zelf de pittbull een vreselijke enge hond ik heb een preca canario
en ik zal de verschillen wel even laten zien zo maar je hebt ze
agressief en meer dat trouwe.

dit is het agressiefere soort
Afbeelding
de agressief heid straalt ervanaf. * edit dit was maar een geintje hoor omdat iedereen
altijd gelijk denkt dat het agresieve beesten zijn

dit is mijne heel anders.
Afbeelding
dit ziet er heel anders uit

het ligt ook meerendeels aan opvoeding maar idd de pittbull blijft gevaarlijk
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 11-04-07 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:10

idd pitt bull achtig wordt snel aangekeken als gevaarlijke hond terwijl bijna veel doggen op pittbulls lijken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:11

dus als soortgelijke hond in de wei komt en je paard doodbijt gaan jullie het allemaal niet erg vinden. want het is natuurlijk gedrag want katten doden mussen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:12

Je kan een JR met een bull achtige vergelijken, maar dat gaat natuurlijk niet op. Ik heb zelf een kruising am staff, en die krijgt letterlijk alles kapot, zonder moeite, Dat doet een JR haar niet na! De eerste zal dan ook vele malen meer schade aanrichten dat is gewoon een feit!

cloris

Nou het is een Dogo Canario of een Perro de Presa.. sorry maar als je zelf niet eens weet wat je in huis hebt gehaald ben jij dus zo'n onverantwoorde eigenaaar die het verpest voor andere, en jij hebt wel gaves als je vanaf een foto kan zien dat ze van het agressieve soort zijn.... ze zijn orgineel dat is die van jou niet Knipoog

GabberGill

ja idd stl jouw kat klimt over het hek en komt met de muis
van je buurmeisje aan Gaaaap beter schiet je hem dan dood want hij
is agressief

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:13

deze honden zijn niet verboden.
Deze honden zijn alleen verboden als ze geen stamboom enzo hebben.
[/quote]

Er zijn geen pitbulls in nederland met stamboek[/quote]

Mijn nicht heeft nu ook een pitbull met stamboom. echt een schat van een dier, en ze heeft zlf 2 kleine kinderen en dat gaat uitstekend. Haar vorige pitbull had geen stamboom en die heeft ze in moeten laten slapen anders zou de politie hem afschieten, alleen maar omdat buren het dier ereng uit vond zien. Dat dier was nog veel leiver en een echte allemansvriend. Maar net als met andere honden moet je ze in de gaten houden. Maar een herder is ook vaak agressief, en daar hoor je de meeste mensen nooit over.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:15

katiavl schreef:
dus als soortgelijke hond in de wei komt en je paard doodbijt gaan jullie het allemaal niet erg vinden. want het is natuurlijk gedrag want katten doden mussen ook.

Ja en als mogen de hemel op ons hoofd valt zijn we allemaal dood... alle honden van formaat kunnen een paard verwonden en zelfs doden, ik heb 2 bouviers een veulen zien grijpen... greyhouds een zwaan zien afslachten enz enz....
Het gebeurd idd en het is aan ONS dat te voorkomen maar het is niet raseigen om zulke dingen te doen... het is zooo ongelofelijk kortzichtig en bekrompen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:16

Of het zicht is gewoon mider helder door die roze bril Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:17

cloris schreef:
Nou het is een Dogo Canario of een Perro de Presa.. sorry maar als je zelf niet eens weet wat je in huis hebt gehaald ben jij dus zo'n onverantwoorde eigenaaar die het verpest voor andere, en jij hebt wel gaves als je vanaf een foto kan zien dat ze van het agressieve soort zijn.... ze zijn orgineel dat is die van jou niet Knipoog

het is een preca canario hoor ik weet wel wat ik in huis heb gehaald

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:19

ja tuurlijk ik ben bekrompen in men zicht omdat ik meer gevaar zie, als volgende keer diezelfde hond een kind grijpt.
Maar neen hond is volledig in zijn recht de bok had niet achter draad mogen staan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:19

en het was maar een geintje kijk maar naar de edit omdat iedereen ze altijd eng vind Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:20

Ik geloof dat jij je ten onrechte aangesproken voelt hoor katiavl, ik bedoelde de roze bril ten opzichte van dit soort honden Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:21

faye schreef:
Ik geloof dat jij je ten onrechte aangesproken voelt hoor katiavl, ik bedoelde de roze bril ten opzichte van dit soort honden Knipoog

nee hoor, was ook niet tegen jou bedoeld Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:23

faye schreef:
Je kan een JR met een bull achtige vergelijken, maar dat gaat natuurlijk niet op. Ik heb zelf een kruising am staff, en die krijgt letterlijk alles kapot, zonder moeite, Dat doet een JR haar niet na! De eerste zal dan ook vele malen meer schade aanrichten dat is gewoon een feit!

DAT zeg ik niet, ik zeg het is een Pit in het klein!! want er zit precies hetzelfde karakter in, het is een TERRIER!!
Natuurlijk zit daar meer kracht in, elke grotere hond is krachtig, elke grotere hond kan schade aanrichten en niet elke grote hond is geschikt voor iedereen... ik lees hierboven een reactie van iemand die niet weet hoe ze het ras heet wat ze heeft en dan denk ik; ENG want de Presa of Dogo Canario is de vechthond van SPanje geweest....

Ik heb niet gezegd dat de het hert daar niet had moeten staan, er worden woorden in mijn mond gelegd die ik niet gebruikt heb, LEZEN!!
Honden zijn honden, honden zijn jagers en er worden heel veel herten ook in het bos gegrepen door honden... ALLE SOORTEN HONDEN! en het is zoo kortzichtig dat mensen denken dat wanneer een hond een dier dood hij dat automatisch ook bij mensen gaat doen, dat zegt heel veel over de kennis die er over honden in het algemeen is.
Daarom maakte ik de vergelijking naar katten die vogels uitmoorden... wanneer wordt er gedacht dat katten overgaan naar het aanvallen van kinderen? en geloof mij katten kunnen gruwelijke schade aanrichten dus kom niet aan met dat verhaal

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:23

cloris schreef:
Ojeee de hond van een kennis van mij heeft ook een hert gesloopt... een kruising Labrador, zeer agressief hondje natuurlijk want een gewone hond jaagt niet Knipoog zoooooo vervelend he dat beetje Wolf nog in die honden waardoor ze wel eens puur aan de jacht gaan... mijn honden zijn jachthonden, gefokt om zwijnen te jagen en moeten die ook op de neus pakken, neerleggen en vasthouden tot de jager het dier komt afschieten, agressief? nee verre van maar wel jagers en ze komen geregeld met een haas aanzetten of een konijn...

Btw, heeft iemand een foto van deze hond gezien? nee juist dat dacht ik al, een pitbull-ACHTIGE hond betekend niet dat het een pitbull is *zucht* dat betekend dat het dier volgens de zeer-grote-hondenkenners bij de politie Clown een iets bredere kop had en rozeknop oortjes, oops... dat hebben meer soorten honden... grappig want als de berichtgeving op het nieuws het heeft over bepaalde medelanders dan mag niemand oordelen..... maar als het om hondjes gaat weet iedereen direct dat het een pitbull is, ik denk dat het gros hier niet een weet hoe een pitbull er echt uitziet Knipoog

Moniek;
Ik lees hierboven ook weer de grootste onzin; vele malen agessiever? nee dat zeker niet, het is een TERRIER en die zijn vasthoudend, ook die leuke JR's die je overal op stallen ziet lopen, zijn Pitjes in het klein Knipoog
Kaken slaan niet op slot dat is onmogelijk maar de spier kan verzuren en nogmaals Terriers zijn vasthoudend ze willen gewoon niet loslaten het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen, het zijn ongelofelijk leuke en ook lieve honden die ALLES doen voor hun baas en daarom zijn eigenaren zo belangrijk, om niets doorslaan? nee hoor maar is jachtdrive doorslaan? jij hebt klaarblijkelijk nog nooit kennis gemaakt met een echte Pitbull want wat jij hierboven schrijft staat bol van de fabels, vooroordelen en een zeer hoog SBS6 gehalte.

Maar nu nog wat, dit was een hond die een hert pakt, denk eens kleiner; een kat die vogels uitmoordt........ dat is algemeen geacccepteerd, de hele mussenpopulatie is meer dan gehalveerd door losopende katten, uitgemoord... door zwaar agressieve katten die allemaal om niets doorslaan als ze een vogel zien

Een echte Pit heeft geen stamboom in Nederland, is hier nooit een erkend ras geweest, een AMERICAN Stafford MET FCI stamboom is gewoon okej, zonder valt die onder het RAD maar dat maakt hem nog geen Pitbull Knipoog en " DAT slag wat dit soort honden houdt" kom op zeg, doe eens even normaal, ik hoop dat je zulke vooroordelen in het normale leven er niet op nahoudt want dat is heel eng

Zo gaat hij lekker!!!!
Kan ook wel wat vriendelijker of niet???
Lekker over iemand oordelen terwijl je helemaal NIET weet wat mijn ervaringen zijn.
Het is zeker geen fabel wat ik hier boven heb verteld en ik denk dat je eens goed moet kijken naar het onstaan van de pitbull want is niet alleen een terrier die erin zit.
En ik nog nooit kennis gemaakt van een pitbull hahahahaha wat een giller mijn stiefbroer is erkend fokker van onder andere de stefford en heeft in het verleden ook de pitbull gefokt toen dit nog mog.
Hij is een goed en erkend fokker en vaak in amerika zit en contacten heeft met het stamboek voor de american pitbull.
Hij heeft deze honden nogmaals ook gefokt en daar veel studie in gedaan.
Dus hij zal het wel weten.
Graag je tegen post wat normaler anders heb ik geen eens behoefte meer om met jou een discussie aan te gaan!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:24

Dancie schreef:
cloris schreef:

het is een preca canario hoor ik weet wel wat ik in huis heb gehaald

Nee blijkbaar weet je dat niet, preca canario bestaat niet, het is een Dogo Canario of een Perro de Presa en niet anders Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:25

Het is wel zo dat bij bepaalde honden zomaar een knopje om kan gaan en dat dat wel iets ras eigen is. Deze honden hebben daarbij ongekende kracht en laten vaak niet meer los. Alleen dat is al een reden om al dit soort honden verplicht een muilkorf op straat te laten dragen. Zeker in woonwijken, waar je dit soort honden helaas nog vaak ziet. Risico's zijn gewoon te groot als er veel andere dieren, kinderen en mensen in de buurt zijn. En je zal niet de eerste zijn die dacht een dergelijke hond onder appeel te hebben totdat iets de aggressie opwekt en jij als baas machteloos staat!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:27

presa canario bestaat wel.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:27

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:28

presa of dogo
Presa zo werden ze vroeger genoemd maar het is nu de dogo
ofzo geworden . Maar ik noem het nog steeds de presa

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:31

Moniek schreef:
Zo gaat hij lekker!!!!
Kan ook wel wat vriendelijker of niet???
Lekker over iemand oordelen terwijl je helemaal NIET weet wat mijn ervaringen zijn.
Het is zeker geen fabel wat ik hier boven heb verteld en ik denk dat je eens goed moet kijken naar het onstaan van de pitbull want is niet alleen een terrier die erin zit.
En ik nog nooit kennis gemaakt van een pitbull hahahahaha wat een giller mijn stiefbroer is erkend fokker van onder andere de stefford en heeft in het verleden ook de pitbull gefokt toen dit nog mog.
Hij is een goed en erkend fokker en vaak in amerika zit en contacten heeft met het stamboek voor de american pitbull.
Hij heeft deze honden nogmaals ook gefokt en daar veel studie in gedaan.
Dus hij zal het wel weten.
Graag je tegen post wat normaler anders heb ik geen eens behoefte meer om met jou een discussie aan te gaan!

Hij gaat prima hoor, jouw toon laat ook te wensen over dus wie de schoen past zou ik maar zeggen, en laat ik het dan zo zeggen, de feiten/fabels waar jij mee aankomt zijn van dien aard dat je kennis over dit ras niet van het beeldscherm druipt.. zou iets beter moeten zijn als je broer zo'n erkende fokker is geweest, maar nu ben ik nieuwsgierig... hoe heette dat kennel?