faye schreef:Ik vind gewoon dat de school zich tegenwoordig teveel met de opvoeding bemoeit. Het feit dat er "seksuele"voorlichting aan kleuters moet worden gegeven vind ik echt van de zotte. Dat is mijn taak als ouder. En als andere ouders dat niet doen, jammer, maar daarom hoeft mijn kind niet van alles voorgeschoteld te krijgen waar het wellicht helemaal niet aan toe is. En ik begrijp het ook niet. De kwaliteit van het onderwijs is slecht in Nederland, zorg dan dat je dat eerst op de rit krijgt, mijn hemel, het merendeel van de PABO afgestudeerden kan niet eens behoorlijk Nederlands spreken en schrijven. Het is maar waar je je prioriteiten legt, blijkbaar is seksuele voorlichting belangrijker dan een kind fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen.

sorry hier moest ik even op reageren. de kwaliteit van het onderwijs in nederland is niet per definitie slecht, maar de overheid stelt niet genoeg geld beschikbaar om de scholen dit goed genoeg te laten regelen! scholen kunnen hierdoor niet eens voldoende krachten aannemen en daardoor zit ik nu met een klas met 31 kinderen!!!! gek he dat ik die niet allemaal de zorg kan geven die ze nodig hebben, aangezien minstens 1/3 van de klas zorgleerling is! al zou ik het dolgraag willen, want ik loop me de benen uit het lijf!!! maar de overheid wil wel dat we voorschoolse en naschoolse opvang mogen gaan regelen als school en krijg je daar genoeg extra geld voor, NEE DUS! dit gaat namelijk allemaal weer weg uit het potje waar die extra leerkracht van betaald moet worden. volgend jaar hebben wij minstens 4 van zulke klassen, wij als leerkrachten/ en remedial teacher hebben al aangegeven dat de zorg die nodig is niet voldoende geboden kan worden, maar er is simpelweg geen geld om extra handen in de klas aan te nemen (die zeer nodig zijn). maar wie worden er op aangekeken, juist de leerkrachten die er alles aan doen, terwijl ze weten dat het niet uitkan, om toch die kinderen met extra zorg te helpen.
verder vind ik het belachelijk dat er zo gesproken wordt over 'het merendeel' van de pabo studenten. wil je namelijk slagen voor de taal en rekentoetsen dan moet je een 9 halen! (toevallig heb ik ze allemaal in 1x gehaald

) en die is echt niet zo simpel als je denkt. ik vind het echter wel heel irritant dat iedereen 'alle leerkrachten' aanspreekt met jullie kunnen toch niet schrijven, rekenen, spreken e.d. want dit geld niet voor alle leerkrachten, maar ik wordt hier wel constant mee geconfronteerd en dit is zeer vervelend.
wees eens blij wat wij in grotendeels onze vrije tijd, zonder hier extra voor betaald te worden voor jullie kinderen doen en kijk een gegeven paard eens niet in de bek! jullie maken namelijk geen dagen van half 8 's ochtends tot 6 uur 's avonds (ook op woensdag) en doen daar regelmatig 3 ouderavonden/ of andere avonden in de week naast (en komen zelfs soms op zaterdag terug om nog wat dingen te doen!!!), zonder hier extra voor betaald te krijgen en dan voor die gescheiden ouders die het niet wensen om samen te komen nog eens dubbele gesprekken mogen gaan inplannen!!!
daarbij vinden veel mensen dat we geluk hebben omdat zogenaamd veel vakantie hebben. Ik zal jullie uit de droom helpen, Ik als leerkracht ben in mijn vakantie grotendeels aan het werk om mijn klas in te richten, na te kijken en andere dingen te regelen voor mijn werk en hiernaast blijft er dan in de grote vakantie ongeveer 3 weken vrij over (waarvan je ook nog verantwoordelijk blijft voor de kinderen), net zoveel als bij andere gemiddelde werknemers dus. het is niet voor niets dat de meeste mensen overspannen raken in het onderwijs!!! maar bij wie staan de ouders als eerste op de stoep als er iets niet in orde is????
ik ben trots op mijn vak en ga voor 'mijn kinderen' door het vuur (net als mijn collegae, waarvan er nu al meerderen overspannen zijn) en doe wat ik kan voor ze! ik roei met de riemen die ik heb en maak hier hele lange dagen voor en je hoort mij hier niet om klagen, want ik ben trots op mijn vak. ik ben het alleen zat dat iedereen op ons als leerkrachten en scholen afgeeft, terwijl ze niet zien wat wij werkelijk allemaal doen. kijk eens naar de overheid! en laat die eens wat meer geld beschikbaar stellen! en wees eens blij met wat we wel allemaal doen!!!
sorry maar dit ging me even iets te ver. misschien wel een beetje off topic, maar misschien opent het wat ogen. mijn standpunt over sexuele voorlichting had ik al gegeven.
ik heb trouwens niet gelet op hoofdletters, punten e.d. voordat ik daar weer op afgerekent wordt, want ik ben immers leerkracht dus.........................