sexuele voorlichting op het basisonderwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: sexuele voorlichting op het basisonderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:43

Overigens denk ik dat er tussen ouder en leerkracht heel goed valt te bespreken wat je echt niet wil. Mijn zoon heeft ook n juf die ik heel capabel vind en als ik n verhaal v mijn zoontje hoor dat ik wat raar vind dat vraag ik haar daar naar en meestal blijkt dat dan toch net even iets anders in elkaar te steken dan dat er bij hem is blijven hangen..... Ik zit met haar prima op 1 lijn en dat is fijn want mijn kind gaat wel de nodige uurtjes naar haar toe.
Stel zij gaat sexualiteit bespreken in de klas zou ik wel eerst willen weten wat ze gaat bespreken, kan ik me daar niet in vinden haal ik m gewoon eerder op of zo, kan ik me er wel in vinden laat ik haar lekker haar gang gaan.
Ondertussen denk ik dat hij redelijk ver is in zijn 'kennis' hierin want hij heeft zijn juf al gevraagd waar toch die 'eerste moeder ooit' uit kwam. Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:16

ShirleyA schreef:
Ik wil hier mee zeggen dat de visie vd leerkracht toch plaats moet maken voor de visie vd ouder. Hoe pedagogisch de leerkracht t ook bedoelt.

En wat dan als 1 kind in een klas niet mag terugschoppen, maar wel ziet dat het andere kind dat wel mag? Zo maak je een echte rotsfeer in je klas, als je niet als leerkracht dezelfde lijn trekt voor al je kinderen. Gevolg: leerlingen voelen zich minder vertrouwd met hun leerkracht en zullen minder snel bij echte problemen (zoals pesterijen) het gevoel krijgen dat ze bij hun leerkracht hiervoor terecht kunnen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:17

hildetc schreef:
faye schreef:
Ik vind gewoon dat de school zich tegenwoordig teveel met de opvoeding bemoeit. Het feit dat er "seksuele"voorlichting aan kleuters moet worden gegeven vind ik echt van de zotte. Dat is mijn taak als ouder. En als andere ouders dat niet doen, jammer, maar daarom hoeft mijn kind niet van alles voorgeschoteld te krijgen waar het wellicht helemaal niet aan toe is. En ik begrijp het ook niet. De kwaliteit van het onderwijs is slecht in Nederland, zorg dan dat je dat eerst op de rit krijgt, mijn hemel, het merendeel van de PABO afgestudeerden kan niet eens behoorlijk Nederlands spreken en schrijven. Het is maar waar je je prioriteiten legt, blijkbaar is seksuele voorlichting belangrijker dan een kind fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen.

Boos! sorry hier moest ik even op reageren. de kwaliteit van het onderwijs in nederland is niet per definitie slecht, maar de overheid stelt niet genoeg geld beschikbaar om de scholen dit goed genoeg te laten regelen! scholen kunnen hierdoor niet eens voldoende krachten aannemen en daardoor zit ik nu met een klas met 31 kinderen!!!! gek he dat ik die niet allemaal de zorg kan geven die ze nodig hebben, aangezien minstens 1/3 van de klas zorgleerling is! al zou ik het dolgraag willen, want ik loop me de benen uit het lijf!!! maar de overheid wil wel dat we voorschoolse en naschoolse opvang mogen gaan regelen als school en krijg je daar genoeg extra geld voor, NEE DUS! dit gaat namelijk allemaal weer weg uit het potje waar die extra leerkracht van betaald moet worden. volgend jaar hebben wij minstens 4 van zulke klassen, wij als leerkrachten/ en remedial teacher hebben al aangegeven dat de zorg die nodig is niet voldoende geboden kan worden, maar er is simpelweg geen geld om extra handen in de klas aan te nemen (die zeer nodig zijn). maar wie worden er op aangekeken, juist de leerkrachten die er alles aan doen, terwijl ze weten dat het niet uitkan, om toch die kinderen met extra zorg te helpen.

verder vind ik het belachelijk dat er zo gesproken wordt over 'het merendeel' van de pabo studenten. wil je namelijk slagen voor de taal en rekentoetsen dan moet je een 9 halen! (toevallig heb ik ze allemaal in 1x gehaald Bloos ) en die is echt niet zo simpel als je denkt. ik vind het echter wel heel irritant dat iedereen 'alle leerkrachten' aanspreekt met jullie kunnen toch niet schrijven, rekenen, spreken e.d. want dit geld niet voor alle leerkrachten, maar ik wordt hier wel constant mee geconfronteerd en dit is zeer vervelend.

wees eens blij wat wij in grotendeels onze vrije tijd, zonder hier extra voor betaald te worden voor jullie kinderen doen en kijk een gegeven paard eens niet in de bek! jullie maken namelijk geen dagen van half 8 's ochtends tot 6 uur 's avonds (ook op woensdag) en doen daar regelmatig 3 ouderavonden/ of andere avonden in de week naast (en komen zelfs soms op zaterdag terug om nog wat dingen te doen!!!), zonder hier extra voor betaald te krijgen en dan voor die gescheiden ouders die het niet wensen om samen te komen nog eens dubbele gesprekken mogen gaan inplannen!!!

daarbij vinden veel mensen dat we geluk hebben omdat zogenaamd veel vakantie hebben. Ik zal jullie uit de droom helpen, Ik als leerkracht ben in mijn vakantie grotendeels aan het werk om mijn klas in te richten, na te kijken en andere dingen te regelen voor mijn werk en hiernaast blijft er dan in de grote vakantie ongeveer 3 weken vrij over (waarvan je ook nog verantwoordelijk blijft voor de kinderen), net zoveel als bij andere gemiddelde werknemers dus. het is niet voor niets dat de meeste mensen overspannen raken in het onderwijs!!! maar bij wie staan de ouders als eerste op de stoep als er iets niet in orde is????

ik ben trots op mijn vak en ga voor 'mijn kinderen' door het vuur (net als mijn collegae, waarvan er nu al meerderen overspannen zijn) en doe wat ik kan voor ze! ik roei met de riemen die ik heb en maak hier hele lange dagen voor en je hoort mij hier niet om klagen, want ik ben trots op mijn vak. ik ben het alleen zat dat iedereen op ons als leerkrachten en scholen afgeeft, terwijl ze niet zien wat wij werkelijk allemaal doen. kijk eens naar de overheid! en laat die eens wat meer geld beschikbaar stellen! en wees eens blij met wat we wel allemaal doen!!! Haha!

sorry maar dit ging me even iets te ver. misschien wel een beetje off topic, maar misschien opent het wat ogen. mijn standpunt over sexuele voorlichting had ik al gegeven.

ik heb trouwens niet gelet op hoofdletters, punten e.d. voordat ik daar weer op afgerekent wordt, want ik ben immers leerkracht dus.........................

Hahaha, laat je niet gek maken meis!

Weet je waardoor het vak van leerkracht zo zwaar is tegenwoordig?
Door al die leeghoofdige, domme ouders die het allemaal zoooooo goed weten! Haha!

Jij weet hoe zwaar je vakl is, en hoe zwaar sommige ouders het je kunnen maken!

Ik heb respect voor je hoor!

(maar ik vind het onderwijs ook beneden de maat, wiens schuld dat dan ook is!)

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:19

Tieneke schreef:
ShirleyA schreef:
Ik wil hier mee zeggen dat de visie vd leerkracht toch plaats moet maken voor de visie vd ouder. Hoe pedagogisch de leerkracht t ook bedoelt.

En wat dan als 1 kind in een klas niet mag terugschoppen, maar wel ziet dat het andere kind dat wel mag? Zo maak je een echte rotsfeer in je klas, als je niet als leerkracht dezelfde lijn trekt voor al je kinderen. Gevolg: leerlingen voelen zich minder vertrouwd met hun leerkracht en zullen minder snel bij echte problemen (zoals pesterijen) het gevoel krijgen dat ze bij hun leerkracht hiervoor terecht kunnen.

Nee, dat bovenste is echt onmogelijk! Hoe kan een leerkracht zich in godnaam houden aan 30 verschillende visies? ONMOGELIJK!!!!!

Het leven is nou eenmaal geven en nemen, en ben je het ergens echt absoluut niet mee eens, dan moet je daar ZELF een oplosing voor zoeken! (tenzij de leerkracht echt faalt natuurlijk,zoals in het geval van de zoon van Shirley)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:23

ShirleyA schreef:
Zo had mijn zoontje bv laatst straf omdat hij goddank eens terug had geschopt tegen 3 andere jochies daar was zijn juf boos over.......
Ik ben naar haar toe gestapt en heb haar kant hier over gevraagd, Ze had m idd straf gegeven..... ik zei dat ik vind dat hij terug mag schoppen en ik wil niet dat hij 3 jongens hoeft te laten schoppen -hij lag ook nog op de grond- en niets terug mag doen.

Mijn hemel....méén je dat? Dus jij wil de kinderen op een school waar géén sexuele voorlichting is maar waar je zoontje wel iedereen in elkaar mag rammen.

Laat het opvoeden maar aan de ouders over !! Koe Afbeelding

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:35

slimmerik schreef:
ShirleyA schreef:
Zo had mijn zoontje bv laatst straf omdat hij goddank eens terug had geschopt tegen 3 andere jochies daar was zijn juf boos over.......
Ik ben naar haar toe gestapt en heb haar kant hier over gevraagd, Ze had m idd straf gegeven..... ik zei dat ik vind dat hij terug mag schoppen en ik wil niet dat hij 3 jongens hoeft te laten schoppen -hij lag ook nog op de grond- en niets terug mag doen.

Mijn hemel....méén je dat? Dus jij wil de kinderen op een school waar géén sexuele voorlichting is maar waar je zoontje wel iedereen in elkaar mag rammen.

Nou ja, ik kan dat wel begrijpen!
Ik snap alleen niet hoe het kan gebeuren dat een kind een paar keer achter elkaar door jongens geschopt wordt, en dat een school daar niks van zegt. Boos!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:58

slimmerik schreef:
ShirleyA schreef:

OK dan!
helemaal mee eens slimmerik!!!heb er verder ook niets aan toe te voegen, wat nog toepasselijk is op dit soort teksten, is wat mij betreft de volgende smiley....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:29

Tieneke schreef:
ShirleyA schreef:

Mijn kind kon toch ook niet terecht bij zijn juf? Hij werd getrapt door 3 anderen tot hij op de grond lag, maar hij kreeg op zijn kop omndat hij terug trapte. De rest ging vrijuit...... dat schiet mij in t verkeerde keelgat!
Ja en als andere ouders vinden dat hun kind niet mag trugschoppen is dat aan hen maar ik was blij dat hij eindelijk t kaas niet meer v t brood liet eten.
Maar uit jouw post maak ik nu op dat ik mijn mening moet laten schieten omdat er miss n kind is dat niet mag terug schoppen? Dat vind ik onzin, ik sta daar niet achter.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:32

Er is geen juffrouw die waar vier kinderen schoppen er maar één straf geeft.
Geweld gebruiken moet altijd bestraft worden.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:33

eva2 schreef:

Door al die leeghoofdige, domme ouders die het allemaal zoooooo goed weten! Haha!

Ik vind niet dat je kan stellen dat ouders maar leeghoofden zijn en niets weten. Dat gaat wat ver vind je zelf ook niet? Veel ouder weten heus wel waar ze mee bezig zijn.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:35

slimmerik schreef:

Was je er bij? Die juf heeft zelf ook gezecht dat de rest geen straf had gekregen alleen mijn zoontje omdat hij terug schopte.....
Ik vind je zelf verdedigen geen geweld overigens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:37

Jij was er ook niet bij dus en ik heb zo'n vermoeden dat die andere kinderen niet geschopt hebben als ze niet bestraft zijn... Schoppen is wel degelijk geweld. Zelfs terugschoppen is geweld.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:41

slimmerik schreef:
ShirleyA schreef:

Ik zou eerst even eens lezen wat n ander meldt! Ik vind nl niet dat je anderen in elkaar mag trappen maar wel dat je je moet kunnen verdedigen! Dat is iets heeeeel anders! Mijn zoontje mag ook niet vechten maar hij heeft wel t recht zich te verdedigen, ik ben blij dat hij dat eindelijk deed.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:42

slimmerik schreef:
Jij was er ook niet bij dus en ik heb zo'n vermoeden dat die andere kinderen niet geschopt hebben als ze niet bestraft zijn... Schoppen is wel degelijk geweld. Zelfs terugschoppen is geweld.

Nog 1 x dan. De juf heeft toegegeven de anderen niet bestraft te hebben en er zijn wel ooggetuigen die dit verhaal bevestigen dus ik denk dat jij er nu even niet je mening tegen aan moet gooien, want jij weet v deze situatie niets af.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:46

Je bent toch wel naar de vertrouwenspersoon geweest met dit verhaal? Ik neem aan dat de juf er niet meer werkt nu Bloos!

Maar ik blijf erbij dat je zoontje straf verdiende doordat hij geweld gebruikte en dat dit nooit goed gepraat mag worden.

Edit: we gaan trouwens wel heel erg off-topic nu dus maar weer terug naar de sexuele voorlichting op het basisonderwijs Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:53

slimmerik schreef:
Je bent toch wel naar de vertrouwenspersoon geweest met dit verhaal? Ik neem aan dat de juf er niet meer werkt nu Bloos!

Maar ik blijf erbij dat je zoontje straf verdiende doordat hij geweld gebruikte en dat dit nooit goed gepraat mag worden.

Helaas wel nog maar er is wel over gesproken en ze heeft ook aangegeven de situatie fout te hebben ingeschat. En niet te hebben oopgelet, want ze moest door een vd ouders (er zijn op teurbeurt ouders aanwezig met buiten spelen) er op attent worden gemaakt dat de ruzie er was, die was toen al gestopt door een vd moeders en van haar heb ik t verhaal gehoord. Toen moijn zoontje zei dat hij alleen straf had gekregen ben ik dat eerst gaan vragen bij die juf (ik weet dat kinderen vaak een andere belevingswereld hebben dan de werkelijkheid is). Ze gaf het toe.
Ik heb ook liever niet dat mijn zoontje vecht maar in dit geval was ik blij dat hij zich verdedigde, hij is nl een kwetsbaar ventje en t is goed dat hij nu voor zichzelf opkomt.
dat vind ik toch weer heel anders dan zelf n gevecht beginnen. Dat zou ik nooit goed keuren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:18

hildetc schreef:
ik heb trouwens niet gelet op hoofdletters, punten e.d. voordat ik daar weer op afgerekent wordt, want ik ben immers leerkracht dus.........................

't Spijt me zeer, maar ik vind dat je je daar als leerkracht wel flink over mag schamen. Niet alleen over het gebrek aan interpunctie, en het gebrek aan beroepseer, maar er staan ook een paar enorme fouten in.

Het enige wat ik na het (vluchtig) lezen van de post denk is: als dit het niveau is van de huidige docenten dan heeft Faye gewoon gelijk, dan is het ontzettend droevig gesteld met het onderwijs. Gelukkig weet ik dat veel docenten veel meer in zich hebben en hun vak wel serieus nemen. Meer aandacht dan dat heb ik je tekst overigens niet gegeven, als jij niet de moeite wilt nemen om je tekst te verzorgen en leesbaar te maken (dus met hoofdletters), dan neem ik niet de moeite om dat te lezen.

Als je wilt dat leerkrachten serieusgenomen worden, dan is dit wel ongeveer de minst handige manier om te reageren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:30

ShirleyA schreef:

Nou nee, daar ben ik het niet mee eens. Op school gelden de schoolregels, zo simpel is dat. Het is lastig als dat niet op 1 lijn zit met de ouders, maar als je als leerkracht ook op school iedereen volgens de visie van de ouders moet behandelen is dat gewoon onwerkbaar. Daarnaast heb je als leerkracht een andere rol, een andere band met de leerlingen en moet je wel 20 tot 30 kinderen (en op het plein soms wel 200) in bedwang houden. Daarin is geen plek voor 200 verschillende visies. De schoolregels zijn duidelijk en dat lijkt me einde discussie.

Natuurlijk handelen scholen zaken verkeerd af. Dan heb je als ouder alle recht om hierover te spreken. Maar ten eerste hoor je dat als volwassenen af te handelen, en ten tweede gaat het dan om uitzonderingen, niet als basis. Ja, de school gaat dingen anders aanpakken dan jij zou doen. Dat is gewoon zo, dat is een feit dat door het hele leven blijft spelen, en dat moet je accepteren. In de meeste gevallen is anders niet beter of slechter, maar gewoon anders.

Als ik het verhaal zo hoor, dan is de school hierin tekortgeschoten en dat is heel vervelend. Dat ontken ik ook niet. Maar dan nog is het niet realistisch om dit als basis te nemen: dat jouw regels ook op school voorrang hebben boven die van school. Dat is een enorm wantrouwen tegen die school en daarmee maak je het volledig onmogelijk om als school nog maar iets te doen. Tenslotte hebben al die kinderen ouders met hun eigen regels, en het is nou juist zaak dat kinderen op school met elkaar om leren gaan, ipv tegen elkaar. Nogmaals: daarin is de school bij jou tekortgeschoten. Maar dat is een foute uitvoering, en niet een fout in het principe dat er op school schoolregels gelden waar je je als leerling gewoon aan dient te houden. Allemaal.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:59

Ik gaf deze zaak ook als voorbeeld. Ik denk ook dat als je je kind inschrijft op n school je daar in keus maakt over de grote lijnen die n school heeft. Die moeten wel aansluiten bij jouw manier v opvoeden. Over zijn andere juf ben ik zeer tevreden en ik zie haar zaken vaak heel netjes aanpakken, ook in dingen die ik anders zou hebben gedaan, maar ik kan haar wel volgen zeg maar. Die andere juf ligt me helemaal niet, dat is heel moeilijk. Ik ga na de vakantie ook zeker n gesprek met haar aanvragen want dit komt mijn kind niet ten goede.
Ik ga er v uit dat er wel n oplossing te vinden is in ons contact. Maar dat is aardig verstoord door dit voorval. En dat heb ik ook besproken met de directeur en die snapt mijn standpunt goed.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:07

ShirleyA schreef:
eva2 schreef:

Ik vind niet dat je kan stellen dat ouders maar leeghoofden zijn en niets weten. Dat gaat wat ver vind je zelf ook niet? Veel ouder weten heus wel waar ze mee bezig zijn.

Ik zou willen zeggen: een aantal ouders weet waar ze mee bezig zijn!

Maar er zijn ook heel veel ouders die allemaal precies weten hoe de juf iets moet doen, het afschuwelijk vinden als de juf een keer iets over het hoofd ziet (omdat waar gewerkt wordt nou eenmaal ook fouten worden gemaakt), en het niet accepteren wanneer hun kind een keer straf krijgt.
Hier bedoel ik niet het geval van jou en je zoon, want als dat echt zo gegaan is dan is dat ook buitengewoon slordig!!!! Maar de feiten zijn er gewoon, de kranten staan er vol mee.
Dan kunnen mensen wel gaan afgeven op de kwaliteit van het onderwijs (wat ook wel terecht is), maar zij doen er ook goed aan eens naar zichzelf te kijken. Het moet van 2 kanten komen.

Er zijn nou eenmaal altijd mensen die vinden dat ze de wijsheid in pacht hebben, en onfeilbaar zijn. Helaas zijn dit vaak de onzekere, leeghoofdige typetjes! En dat soort mensen zijn niet prettig om mee te werken! En die bedoelde ik dus. Insiders weten dan wel waar het over gaat.
Laatst bijgewerkt door eva2 op 06-04-07 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:11

Shadow0 schreef:
hildetc schreef:

't Spijt me zeer, maar ik vind dat je je daar als leerkracht wel flink over mag schamen. Niet alleen over het gebrek aan interpunctie, en het gebrek aan beroepseer, maar er staan ook een paar enorme fouten in.

Het enige wat ik na het (vluchtig) lezen van de post denk is: als dit het niveau is van de huidige docenten dan heeft Faye gewoon gelijk, dan is het ontzettend droevig gesteld met het onderwijs. Gelukkig weet ik dat veel docenten veel meer in zich hebben en hun vak wel serieus nemen. Meer aandacht dan dat heb ik je tekst overigens niet gegeven, als jij niet de moeite wilt nemen om je tekst te verzorgen en leesbaar te maken (dus met hoofdletters), dan neem ik niet de moeite om dat te lezen.

Als je wilt dat leerkrachten serieusgenomen worden, dan is dit wel ongeveer de minst handige manier om te reageren.

Serieus nemen zijn 2 losse woorden meis!
Wanneer jij iemand gaat verwijten dat haar taalgebruik niet in orde is, kom je geloofwaardiger over als je zelf ook geen fouten maakt.
Het is serieus genomen Haha!
(en officieel hoort het woordje dan ook niet na de komma)

Knipoog Knipoog

Maar de kwaliteit van het onderwijs is ook bedroevend slecht! Niet alleen op de basisschool. Universiteiten klagen steen en been over het nivo van veel studenten. Dat is zooooo laag, gewoon triest. Er moet dus inderdaad iets gebeuren! Daar ben ik het zeker mee eens!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:16

ShirleyA schreef:
Ik gaf deze zaak ook als voorbeeld. Ik denk ook dat als je je kind inschrijft op n school je daar in keus maakt over de grote lijnen die n school heeft. Die moeten wel aansluiten bij jouw manier v opvoeden. Over zijn andere juf ben ik zeer tevreden en ik zie haar zaken vaak heel netjes aanpakken, ook in dingen die ik anders zou hebben gedaan, maar ik kan haar wel volgen zeg maar. Die andere juf ligt me helemaal niet, dat is heel moeilijk. Ik ga na de vakantie ook zeker n gesprek met haar aanvragen want dit komt mijn kind niet ten goede.
Ik ga er v uit dat er wel n oplossing te vinden is in ons contact. Maar dat is aardig verstoord door dit voorval. En dat heb ik ook besproken met de directeur en die snapt mijn standpunt goed.

Het is in ieder geval fijn dat je je verhaal kwijt kunt. Dat is op veel scholen ook wel anders! Ik hoop voor je zoon dat het in orde komt, niets is zo belangrijk als een fijne schooltijd! Succes!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:20

slimmerik schreef:

Slimmerik, ik vind ook dat geweld niet mag, ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat maar met geweld te maken heeft (incl. speelgoed als pistooltjes e.d.). MAAR als mijn kind door een paar anderen geschopt wordt en zij is in haar eentje, mag ze zichzelf van mij absoluut verdedigen. Ja

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:36

Shadow0 schreef:
hildetc schreef:

hallo, ik heb deze tekst woedend geschreven, zonder na te lezen, omdat ik daar simpelweg geen zin meer in had!!! (je had me gewoon te woedend gemaakt) daarom heb ik er ook in gezet dat ik geen spellingscontrole wilde! waarom ben jij dan zo triest om dat wel te doen! (volgens mij kan ze niet lezen!!!! Clown ) ik heb in dit stukje ook bewust geen hoofdletters gezet e.d. en geen controle gedaan. dan kan je me daar ook weer lekker op aanvallen!!! een beetje respect voor leerkrachten zou je niet misstaan!!!! daarbij zit ik hier niet op mijn werk, waar ik overigens wel alles controleer op spelling e.d. en wens ik dat hier dus niet te doen in mijn vrije tijd. daarbij hoor je mij niet zeggen dat ik als leerkracht nooit een fout maak! dus is het onnodig me hier extra op te wijzen. het gaat mij om de wijze waarop ouders over het algemeen met leerkrachten omgaan, ze beseffen over het algemeen niet wat we allemaal voor ze doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:54

Daar krijg je ook salaris voor. Zo simpel is het!