Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:44

chevax schreef:
Dat zeg ik ook niet. Maar de vergelijking met een stal met paarden vind ik erg ver gezocht. Maar om op die weg door te gaan; zou jouw Fjord er slechter van worden als er tussen alle andere Fjorden één Tinker zou staan?

Het komt toch echt op precies hetzelfde neer hoor , je kiest voor een bepaalde groep waar je je fijn bij voelt.

Het is helemaal niet de vraag of die ene Tinker wat voor invloed dan ook heeft , je hebt gewoon besloten dat het een plek voor Fjorden is.
Dus de Tinker is daar niet welkom . net zoals er bij de buren die het lollig vinden om een wei vol Tinkers te hebben , geen Fjord welkom is.

Buiten de hekjes loopt alles door elkaar en zolang beide groepen daar niet over zeuren en zich daar gewoon aanpassen is er toch niks aan de hand dat je binnen de hekjes een bepaald groepje wilt verzamelen ? Als je daar nu lol in hebt.

Het is gewoon toegestaan om van die groepjes te vormen dus wettelijk doet niemand iets verkeerd hoor.

Zolang niemand mij opdringt wat ik in de wei heb staan is het toch leuk dat ik de keus heb om me voor een deel van de dag bij een select groepje te kunnen aansluiten waar ik me prettig in voel.

Het blijft enorm simpel als je even niet zo moeilijk gaat draaien en doen Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:44

ladylay schreef:
ken er genoeg die erg ruimdenkend zijn....
moslims zijnhelemaal niet ruimdenkend, en die komt in dit vooral ook voor Clown

Ben het met je eens, mijn nichtje heeft gesolliciteerd als juf (basis onderwijs) op een school die het moslimgeloiof uitdraagd (net als deze school het cristemdom als basis heeft) maar wel niet moslim kinderen accepteerd als leerling.

De functie was voor computer begeleiding en creatief (dus knutselen) met leerlingen uit verschillende groepen.

Zij is niet aangenomen vanwege haar "niet moslim" geloof.
Daar hoor je niks over, toch gebeurd het vaker dan je denkt. Andersom wordt er ook gewoon gediscrimineerd. Alleen wordt het niet zo benoemd en kijken wij er anders tegenaan (denk maar is aan de eisen van de paspoort foto's, wij mogen geen pet op, haar mag niet over de oren vallen, niet in je gezicht zitten ect. maar een moslima mag wel een hoofddoek op, dan bedenk je toch ook je hoofd?)

Wat ik wil zeggen: de andere kant op gebeurd het ook veel, denk dat het misschien zelfs wel 50-50 is.
Als het een openbare school was geweest was het een ander verhaal. DIt is een christelijk school, en ik vind dat als ze in de advertentie of vacature zetten dat ze iemand prefereren met een christelijk geloof, ze dus ook mensen mogen afwijzen die dat niet zijn.

Voel jij je als "niet-gelove" aangevallen of gediscrimineerd? nee, als het in het beleid van de school staat is het je al bekend dat hun voorkeur hier naar uit gaat. Ik ga er van uit dat als je er werk, je zit eigenlijk ook wel kent.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:45

Als deze vrouw slim is WIL ze niet eens op zo'n plek werken.
Het gaat hier helemaal niet om de school, die mensen denken nu eenmaal zo, daar heeft verder niemand last van. Als zij hun kinderen zo willen isoleren is dat hun zaak!
Je bent gewoon niet slim als je daar gaat solliciteren terwijl je geen christen bent!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:46

Ja hallo.

Wil dat gelijk zeggen dat ze ALLEMAAL niet ruimdenkend zijn? Ik ken er zat die dus wel ruimdenkend zijn. Ik vind dit wel heel dom over 1 kam scheren zeg

Als je het over niet ruimdenkend hebt, en je kunt dit soort dingen zeggen, dan mag je bij jezelf even afvragen wie er niet ruimdenkend is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:46

Waar baseer je dat op?[/quote]

op eigen ervaringen, en boeken lezen van mensen[/quote]

Ik trek me maar terug uit deze discussie. We komen nu weer op het bekend terrein, er is iemand die ervaringen met álle Moslims heeft. De discussie ging hier helemaal niet over "goede of slechte Moslims", maar over een school die een beslissing nam waar best in alle redelijkheid vraagtekens bij mogen worden geplaatst. Maar het draait nu weer uit op de bekende "Moslims-discussie".

En de opmerkingen in de trant van "bepaalde groepjes die zich beter voelen bij elkaar" is erg kenmerkend.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:48

eva2 schreef:
Het gaat hier helemaal niet om de school, die mensen denken nu eenmaal zo, daar heeft verder niemand last van. Als zij hun kinderen zo willen isoleren is dat hun zaak!
Je bent gewoon niet slim als je daar gaat solliciteren terwijl je geen christen bent!

zo hee, dat gaat echt nergens over...
isoleren omdat ze op een christelijke shcool zitten ?
ben je helemaal betoeterd, tuurlijk niet...echt kromme reactie

moslims scholen gebeurd precies hetzelfde, isoleren ?
nee hoor, helemaal niet.....
mensen leven anders denken anders, en er zijn weer mensen die zus zo en zo denken, endie zoeken elkaar op, maar isoleren nee hoor.....

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:48

chevax schreef:
Waar baseer je dat op?

Ik trek me maar terug uit deze discussie. We komen nu weer op het bekend terrein, er is iemand die ervaringen met álle Moslims heeft. De discussie ging hier helemaal niet over "goede of slechte Moslims", maar over een school die een beslissing nam waar best in alle redelijkheid vraagtekens bij mogen worden geplaatst. Maar het draait nu weer uit op de bekende "Moslims-discussie".

En de opmerkingen in de trant van "bepaalde groepjes die zich beter voelen bij elkaar" is erg kenmerkend.[/quote]

Ja, natuurlijk is dat kenmerkend!

Het zou de democratie te niet doen als we werkelijk vraagtekens zouden gaan zetten bij het handelen van deze school!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:49

chevax schreef:
Waar baseer je dat op?

En de opmerkingen in de trant van "bepaalde groepjes die zich beter voelen bij elkaar" is erg kenmerkend.[/quote]

prima, maar jij begon er over over het feit van ruimdenkent heid e.d.
normaal dat je een reactie terug krijgt Lachen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:49

ladylay schreef:
eva2 schreef:

zo hee, dat gaat echt nergens over...
isoleren omdat ze op een christelijke shcool zitten ?
ben je helemaal betoeterd, tuurlijk niet...echt kromme reactie

moslims scholen gebeurd precies hetzelfde, isoleren ?
nee hoor, helemaal niet.....
mensen leven anders denken anders, en er zijn weer mensen die zus zo en zo denken, endie zoeken elkaar op, maar isoleren nee hoor.....

Dan ken jij zulke scholen niet goed enk ik!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:50

Als we ons gaan begeven op het niveau van 'alle moslims/christenen zijn...', dan haak ik ook af.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:51

jawel, ben zelf christelijk opgevoed, heb er op gezeten Lachen
en ben nu gelovig sinds 16, eigen keus
en niet religieus dat is namelijk een wereld van verschil Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:52

Karin schreef:
Als we ons gaan begeven op het niveau van 'alle moslims/christenen zijn...', dan haak ik ook af.

Precies wat ik met mijn vorige reactie wou zeggen. Dat is zo laag bij de grond praten dat ik daar mijn tijd niet in ga verdoen.

Mijn beste vriend in nota bene een moslim, en ik heb nog nooit zulke kortzichtige ideeen vanuit zijn familie of hem zelf gehoord
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-03-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:53

ladylay schreef:
jawel, ben zelf christelijk opgevoed, heb er op gezeten Lachen
en ben nu gelovig sinds 16, eigen keus
en niet religieus dat is namelijk een wereld van verschil Knipoog

Ik zie dat je in de buur van Zwolle woont! Daar heb je eigenlijk vooral pc scholen he, ik praat nu vooral over streng christelijke, dus reformatorische scholen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:55

ik vind het "grappig" om de vooroordelen van moslima's te lezen (hoofddoekjes)... maar ik denk dat men vergeet dat bejaarden ook hoofddoekjes en regenkapjes dragen, ook een vorm van hoofdbedekking.

Ik vind het goed van deze moslima dat ze wil integreren, en dat ze zich openstelt voor een ander geloof (anders wil je naar mijn mening niet op een school met een christelijke grondslag werken).

Ik vind ook dat mensen wat meer open moeten staan voor mensen van een ander geloof. Laat elkaar in vrede leven, en respecteer elkaars mening en geloofsovertuiging. Geloven in God, Allah, of wie dan ook heeft nog nooit iets of iemand kwaad gedaan.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:56

Banjer schreef:
ik vind het "grappig" om de vooroordelen van moslima's te lezen (hoofddoekjes)... maar ik denk dat men vergeet dat bejaarden ook hoofddoekjes en regenkapjes dragen, ook een vorm van hoofdbedekking.

Ik vind het goed van deze moslima dat ze wil integreren, en dat ze zich openstelt voor een ander geloof (anders wil je naar mijn mening niet op een school met een christelijke grondslag werken).

Ik vind ook dat mensen wat meer open moeten staan voor mensen van een ander geloof. Laat elkaar in vrede leven, en respecteer elkaars mening en geloofsovertuiging. Geloven in God, Allah, of wie dan ook heeft nog nooit iets of iemand kwaad gedaan.

Je hebt wel gelijk Banjer! Maar dat neemt niet weg dat mensen eigen keuzes mogen maken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:58

klopt, mensen mogen eigen keuzes maken.. helemaal met je eens... Lachen Maar het respect voor "andersdenkenden" is vaak ver te zoeken, niet alleen in dit topic... daar doelde ik eigenlijk een beetje op... Lachen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:59

Banjer schreef:
klopt, mensen mogen eigen keuzes maken.. helemaal met je eens... Lachen Maar het respect voor "andersdenkenden" is vaak ver te zoeken, niet alleen in dit topic... daar doelde ik eigenlijk een beetje op... Lachen

Nou, dat ben ik ook met je eens!

Maar dat is hier best dubbel natuurlijk. Aan de ene kant wil je de christen respecteren, aan de andere kant ook de moslim!

Dus dan ga je kijken wat eerlijk is!
Gevoel en verstand liggen soms ver uit elkaar!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 13-03-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:00

idd... en men heeft het er over van de groep die wel ruimdenkend is....ben ik het helemaal mee eens..
maar dat word vaak in de groep gegooit als er gezegd word dat en groot deel ook niet zo is, extreemischtisch.......

dat vind ik jammer

pmarena

Helemaal mee eens , en daarom zijn er dus ook gewoon openbare scholen.

Mensen die willen dat hun kind opgroeit binnen een gemengd nest doen hun kids naar die school.

Mensen die hun kinderen een Christelijke basis willen meegeven doen ze op een Christelijke school...enz.

Sommige mensen doen hun kind op pianolessen , andere doen ze op voetbal , weer anderen doen ze op allebei...enz. enz.

Zijn gewoon keuzes die je kunt maken Lachen

ladylay

pmarena schreef:

Mensen die willen dat hun kind opgroeit binnen een gemengd nest doen hun kids naar die school.

Mensen die hun kinderen een Christelijke basis willen meegeven doen ze op een Christelijke school...enz.

Sommige mensen doen hun kind op pianolessen , andere doen ze op voetbal , weer anderen doen ze op allebei...enz. enz.

Zijn gewoon keuzes die je kunt maken Lachen

idd

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:01

ladylay schreef:
idd... en men heeft het er over van de groep die wel ruimdenkend is....ben ik het helemaal mee eens..
maar dat word vaak in de groep gegooit als er gezegd word dat en groot deel ook niet zo is, extreemischtisch.......

dat vind ik jammer

Dat is ook jammer. Maar soms moet je je ook gewoon aan feiten houden!
Christenen kunnen net zo extreem zijn als moslims of als atheisten!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:02

klopt, ben het helemaal met je eens Knipoog

peoh hee, als je dat soms ziet Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:28

pmarena schreef:

Dat is niet helemaal waar: in veel plaatsen zijn er weinig of geen openbare scholen, vooral in het voortgezet onderwijs heb je soms maar weinig keuze.

Nog afgezien van alle andere bezwaren (dat ik het niet echt van 'normen-en-waarden' vind getuigen als een school meegeeft dat het prima is om mensen te discrimineren op basis van geloof) klopt het dus ook praktisch gezien niet helemaal dat je zo makkelijk voor een andere school kunt kiezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:35

Natuurlijk wel. Je hebt altijd de keuze. Alleen zul je dan bvb. wat verder van huis uitkomen als je net pech hebt qua situatie.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:45

belachelijk, pure discriminatie