Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 00:59

Winddancer schreef:
WildWings schreef:
Ouders moeten hun kinderen opvoeden en leren respect te hebben voor dieren, ongeacht de situatie.
Hondeneigenaren moeten hun honden opvoeden en leren respect te hebben voor mensen, ongeacht de situatie.

Ik ben het verder met je eens, maar mijn kind (nu 5 jaar) heeft absoluut respect voor dieren.
Maar toen we vorig jaar terug kwamen van vakantie is zij wel uit het niks gegrepen door een Duitse Herder.
Zij zat bij mij op schoot met de rug naar de hond toe. Op een gegeven moment schuift ze even van mn schoot af en nog steeds met de rug naar de hond toe, maar op dat moment valt dat mormel haar opeens van achteren aan.

En dan de bekende uitspraak van hondenbeziters: dat heeft hij nog nooit eerder gedaan Gestoord

Natuurlijk, het komt van twee kanten, dus de hondenbezitters moeten ook hun hond goed opvoeden.. anders werkt het niet Haha! (Natuurlijk kan het ook een kronkel in de kop /tumor bv/ zijn geweest bij het dier, maar zeer wss gewoon een minder goede opvoeding). Erg jammer toch, vervelend dat je dochter dat ook mee heeft moeten maken!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 01:08

Ja, dat klopt!
Maar de reden waarom die Duitse Herder zo reageerde weet ik ook niet.
Wat ik wel weet is dat mijn dochtertje nu panisch op honden reageerd en dit is ook helemaal niet goed.
Door haar panische reacties nu is de kans veel groter dat honden ook raar kunnen reageren.

En waarom?
Omdat 1 iemand wederom dacht zijn hond niet aan de lijn hoeven te houden, terwijl dat toch echt verplicht is op openbaar terrein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:11

Lenja schreef:
Kijk, als je nou een klein jack russeltje, tekkeltje, chihuahua of weet ik veel wat voor ras liet rondlopen, was het geen ramp
Het gaat hier wel om een pitbull en misschien nog wel het verbode ras ook Nagelbijten / Gniffelen

Een hond is een hond en daar ben je als eigenaar verantwoordelijk voor. En een teckel kan ook schade aanrichten, vergis je niet

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:15

WildWings schreef:
LimaGentle schreef:
wat een onzin.. als iemand mijn hond loopt te treiteren of te schoppen of te slaan mag mijn hond best laten weten dat hij dat niet pikt..

Juistem. Sorry dat ik het zeg, maar door dit soort opvattingen ontstaan incidenten dus he?
Een dier hoort naar mijn mening NOOIT een mens te bijten of ernaar te happen.
Zelfs grommen vind ik al uit den boze.

(En NEE, een hond slaan met een boomstam ( Nagelbijten / Gniffelen ?) of een stok is idioot, walgelijk en hoort al helemaal niet.
Maar je hoort naar mijn mening een hond zo op te voeden dat kinderen bij de mand (het nest) kunnen komen zonder dat de hond gromt. Kinderen tijdens het eten aan de voerbak kunnen komen zonder dat de hond dreigt, etc. Als je een hond opvoedt hoort dat met de gedachte dat jij de alpha (alfa?) leider bent, en daar hoort een hond absoluut niet naar te grommen.. bijten en happen al helemaal niet.)

Een keer komt een klein kindje met vingertje uitgestoken op jouw hond af, mondje lachend open, geen enkele slechte bedoeling.. maar je hond zal zich maar aangevallen voelen omdat hij dit koppelt aan kinderen die 'm ooit gepest hebben oid, en de grommende (lachende) tanden van het kindje.. oei, dat hoeft die hond niet te pikken.. en weg is 't vingertje van 't kindje, dat niets bedoelde.

Ouders moeten hun kinderen opvoeden en leren respect te hebben voor dieren, ongeacht de situatie.
Hondeneigenaren moeten hun honden opvoeden en leren respect te hebben voor mensen, ongeacht de situatie.

ik denk dat je best wel weet wat ik bedoel... en ik bedoel niet een kind wat in de buurt komt van een voerbak oid...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 09:16

Maar in dit geval mocht de hond volgens jou dus wel uithalen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:19

Cayenne schreef:

dat zeg ik niet.. ik was er niet bij... dus dan kan je ook niet weten wat er werkelijk is gebeurt...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:02

WildWings schreef:
LimaGentle schreef:
wat een onzin.. als iemand mijn hond loopt te treiteren of te schoppen of te slaan mag mijn hond best laten weten dat hij dat niet pikt..

Juistem. Sorry dat ik het zeg, maar door dit soort opvattingen ontstaan incidenten dus he?
Een dier hoort naar mijn mening NOOIT een mens te bijten of ernaar te happen.
Zelfs grommen vind ik al uit den boze.

(En NEE, een hond slaan met een boomstam ( Nagelbijten / Gniffelen ?) of een stok is idioot, walgelijk en hoort al helemaal niet.
Maar je hoort naar mijn mening een hond zo op te voeden dat kinderen bij de mand (het nest) kunnen komen zonder dat de hond gromt. Kinderen tijdens het eten aan de voerbak kunnen komen zonder dat de hond dreigt, etc. Als je een hond opvoedt hoort dat met de gedachte dat jij de alpha (alfa?) leider bent, en daar hoort een hond absoluut niet naar te grommen.. bijten en happen al helemaal niet.)

Een keer komt een klein kindje met vingertje uitgestoken op jouw hond af, mondje lachend open, geen enkele slechte bedoeling.. maar je hond zal zich maar aangevallen voelen omdat hij dit koppelt aan kinderen die 'm ooit gepest hebben oid, en de grommende (lachende) tanden van het kindje.. oei, dat hoeft die hond niet te pikken.. en weg is 't vingertje van 't kindje, dat niets bedoelde.

Je zegt dat jij de Alpha bent en daar hoort een hond inderdaad niet naar te grommen. Maar zodra diezelfde alpha weg is (jij dus) zal de hond zelf de leiding op zich nemen. Aangezien honden zichzelf hoger in rang achten (en dat heeft niets met het slechte karakter van de hond te maken, zo denkt hij nou eenmaal, kan hij niets aan doen), zal hij het normaal vinden om een kind te corrigeren als die bijv bij zijn mand komt. Niet gedrag wat je wilt, maar het is nou eenmaal zo. De hond is dan niet gemeen, die denkt nou eenmaal zo.
En natuurlijk moet jij kleine kinderen NOOIT naar een hondemand toe laten gaan, een hond heeft een rustig plekje nodig, waar hij niet wordt lastiggevallen door kinderen. En wat moet een kind in vredesnaam bij de voerbak van een hond? Dat begrijp ik echt niet hoor. En nu niet zeggen dat het nu eenmaal kan gebeuren dat een kind in een onbewaakt ogenblik dat kan doen. Een kind moet dat gewoon niet doen of jij dient er voor te zorgen dat het niet gebeurt. Net zoals het kind het niet in de gaten heeft dat het niet aan de voerbak mag komen, heeft de hond het ook niet in de gaten dat hij niet mag grommen of grauwen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:04

Cayenne schreef:

Je weet natuurlijk niet precies wat er is gebeurd. Maar als er gewooon een groep kinderen loopt, die de hond zomaar heeft gebeten, kan dat natuurlijk niet. Simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:08

Diablo schreef:
Je zegt dat jij de Alpha bent en daar hoort een hond inderdaad niet naar te grommen. Maar zodra diezelfde alpha weg is (jij dus) zal de hond zelf de leiding op zich nemen. Aangezien honden zichzelf hoger in rang achten (en dat heeft niets met het slechte karakter van de hond te maken, zo denkt hij nou eenmaal, kan hij niets aan doen), zal hij het normaal vinden om een kind te corrigeren als die bijv bij zijn mand komt. Niet gedrag wat je wilt, maar het is nou eenmaal zo. De hond is dan niet gemeen, die denkt nou eenmaal zo.
En natuurlijk moet jij kleine kinderen NOOIT naar een hondemand toe laten gaan, een hond heeft een rustig plekje nodig, waar hij niet wordt lastiggevallen door kinderen. En wat moet een kind in vredesnaam bij de voerbak van een hond? Dat begrijp ik echt niet hoor. En nu niet zeggen dat het nu eenmaal kan gebeuren dat een kind in een onbewaakt ogenblik dat kan doen. Een kind moet dat gewoon niet doen of jij dient er voor te zorgen dat het niet gebeurt. Net zoals het kind het niet in de gaten heeft dat het niet aan de voerbak mag komen, heeft de hond het ook niet in de gaten dat hij niet mag grommen of grauwen

Goed, laat ik het dan zo zeggen. Naar mijn mening moet een hond leren dat de mens de alpha is. Boven hem staat.

Nee, kleine kinderen moeten niet naar de mand toe gaan of aan de voerbak zitten, maar als jij even ergens anders bent kan je nou eenmaal niet constant je kind in de gaten houden, en een kind hoeft niets verkeerds te bedoelen.
Hondje aaien (terwijl 't hondje aan 't eten is), hondje knuffelen (terwijl hondje lekker rustig in de mand ligt), met hondje spelen (bot gooien dat hondje net heeft gehad). Een hond mag dan NIET grommen, dreigen, bijten, happen of wat-dan-ook. Het mag gewoon niet, als je het wel toestaat onder het motto 'had dat kind maar beter opgevoed moeten zijn' ben je IMO gewoon slecht bezig.

Maargoed, misschien komt mijn opvatting ook wel omdat onze hond gewoon goed was opgevoed hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:11

Diablo schreef:
Cayenne schreef:

Je weet natuurlijk niet precies wat er is gebeurd. Maar als er gewooon een groep kinderen loopt, die de hond zomaar heeft gebeten, kan dat natuurlijk niet. Simpel.

Natuurlijk kan dat wel, een hond kan ook iets niet goed hebben gehad daarboven, een tumor hebben gehad, een slechte ervaringen hebben gehad met een bepaald iets waar dit 'm aan deed herinneren. Weet jij veel- een hond is niet zo simpel als jij kennelijk denkt. Je stelt alles zwart op wit, maar zolang je niets zeker weet is het dat niet. (En zelfs als je 't zeker weet is 't nog niet allemaal zwart-wit)

Vraag is dan wat de hond loslopend deed, als je als eigenaar weet dat je hond fel is of niet goed opgevoed, maar then again.. kennelijk vinden veel mensen de opvoeding van hun hond goed maar mogen de honden wel bijten of grommen of dreigen in bepaalde situaties die best kunnen voorkomen met goede bedoelingen.. jammer. En helemaal niet simpel. Lastig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:13

Mijn hond mag niet grommen als iemand in zijn voerbak zit Lachen
Hij is dan ook geleerd dat hij niet direct mag eten, en eerst zit enzo moet doen. En dan vergeet je hem Bloos en hoor je na een half uur een arme piep Bloos!
Verder moet hij zijn bot enzo ook aan iedereen afgeven. Grommen of bijten is niet toegestaan in welke zin dan ook Lachen

Verder snap ik echt niet wat de opschudding is, al was het nu een hond van 10 cm die poekie noemde, en gekleed was in een roos jurkje mijn reactie zou hetzelfde geweest zijn Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:15

WildWings schreef:
Goed, laat ik het dan zo zeggen. Naar mijn mening moet een hond leren dat de mens de alpha is. Boven hem staat.

Nee, kleine kinderen moeten niet naar de mand toe gaan of aan de voerbak zitten, maar als jij even ergens anders bent kan je nou eenmaal niet constant je kind in de gaten houden, en een kind hoeft niets verkeerds te bedoelen.
Hondje aaien (terwijl 't hondje aan 't eten is), hondje knuffelen (terwijl hondje lekker rustig in de mand ligt), met hondje spelen (bot gooien dat hondje net heeft gehad). Een hond mag dan NIET grommen, dreigen, bijten, happen of wat-dan-ook. Het mag gewoon niet, als je het wel toestaat onder het motto 'had dat kind maar beter opgevoed moeten zijn' ben je IMO gewoon slecht bezig.

Maargoed, misschien komt mijn opvatting ook wel omdat onze hond gewoon goed was opgevoed hoor Knipoog

Wil je daarmee zeggen dat ik mijn honden niet goed opvoed? Ik heb 4 honden, waaronder 2 Dobermanns en een Bouvier. Ze zijn prima opgevoed. Hebben geleerd dat ze niet zomaar mogen bijten of grommen en zijn gek op mijn kinderen. Maar ik weet hoe een hond denkt en jij kunt wel willen dat de mens hoe dan ook boven een hond staat, het is gewoon niet zo. Kleine kindjes zien zij gewoon niet als ranghogere. Als jij erbij bent, zullen ze niet snel wat doen, omdat ze donders goed weten dat ze dan met jou aan de stok krijgen. Maar als jij weg bent, kan het zijn dat hij gaat corrigeren. Daarom zegt men ook altijd dat je hond en kind NOOIT alleen moet laten. Doe je dat toch en gebeurt er wat, is het JOUW schuld en niet die van het kind of de hond. Die weten beiden niet wat ze verkeerd doen.
Ik zeg hiermee natuurlijk niet dat iedere hond meteen aan zal vallen als jij er niet bij bent. Onze ene Dober is echt een kindervriendje en zal ze nooit (nouja, 99,9%) wat doen. Onze andere Dober vertrouw ik wat dat betreft voor 98% en dus laat ik haar niet alleen met mijn kinderen. Maar daarmee is ze nog niet vals of gemeen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:16

WildWings schreef:
Natuurlijk kan dat wel, een hond kan ook iets niet goed hebben gehad daarboven, een tumor hebben gehad, een slechte ervaringen hebben gehad met een bepaald iets waar dit 'm aan deed herinneren. Weet jij veel- een hond is niet zo simpel als jij kennelijk denkt. Je stelt alles zwart op wit, maar zolang je niets zeker weet is het dat niet. (En zelfs als je 't zeker weet is 't nog niet allemaal zwart-wit)

Vraag is dan wat de hond loslopend deed, als je als eigenaar weet dat je hond fel is of niet goed opgevoed, maar then again.. kennelijk vinden veel mensen de opvoeding van hun hond goed maar mogen de honden wel bijten of grommen of dreigen in bepaalde situaties die best kunnen voorkomen met goede bedoelingen.. jammer. En helemaal niet simpel. Lastig.

Ik bedoel dat we dat niet kunnen tolereren. Een hond mag natuurlijk niet zomaar een groep kinderen bijten, dat bedoel ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:17

Trouwens de braafste hond laat je niet alleen met kinderen, dat vind ik toch Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:19

katiavl schreef:
Mijn hond mag niet grommen als iemand in zijn voerbak zit Lachen
Hij is dan ook geleerd dat hij niet direct mag eten, en eerst zit enzo moet doen. En dan vergeet je hem Bloos en hoor je na een half uur een arme piep Bloos!
Verder moet hij zijn bot enzo ook aan iedereen afgeven. Grommen of bijten is niet toegestaan in welke zin dan ook Lachen

Verder snap ik echt niet wat de opschudding is, al was het nu een hond van 10 cm die poekie noemde, en gekleed was in een roos jurkje mijn reactie zou hetzelfde geweest zijn Lachen

Dat kan bij mijn honden ook. Mijn meiden geven ze nl vaak eten, dus dat associeren ze alleen maar met wat leuks. Maar als er een vreemde komt, die bij de voerbakken komt, weet ik niet wat ze doen. Zijn ze dan gemeen? Nee hoor.
Weet je dat in een roedel honden de ranglagere de ranghogere mag corrigeren als de hogere het voedsel probeert af te pakken? Dat is normaal gedrag, het is nl van levensbelang dat ze kunnen eten. Dat ze morgen weer een nieuwe bak voer van je krijgen, weten ze niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:19

katiavl schreef:
Trouwens de braafste hond laat je niet alleen met kinderen, dat vind ik toch Lachen

Waarom dan niet? Die hele brave hond is toch zo opgevoed dat hij niet gromt of bijt? Niets te vrezen toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:24

Omdat het nog altijd een dier is, en daar kan altijd iets mis gaan Lachen

Trouwens denk ik ook dat er soms inneens een klik kan gebeuren, mijn buur had twee pitbulls nooit iets naar elkaar gedaan.
Eerder de dikste vriendjes, en op een dag was er inneens geblaf. Het bloed hing echt tegen de muren was gewoon een slachtveld
De hing al uit elkaar en was al dood, de andere heeft de politie doodgeschoten. Omdat die niet meer te redden was.
Niemand weet wat er gebeurd is Lachen
Daarom een dier blijft een dier, hoe goed hij ook is opgevoed Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:26

Die van mij is zo te horen dus echt een enorme goedzak.
Iedereen kan hem aaien wanneer hij in zijn mand ligt. Iedereen kan zijn botjes afpakken of zijn voerbak. Hij laat alles toe.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:27

katiavl schreef:
Omdat het nog altijd een dier is, en daar kan altijd iets mis gaan Lachen

Trouwens denk ik ook dat er soms inneens een klik kan gebeuren, mijn buur had twee pitbulls nooit iets naar elkaar gedaan.
Eerder de dikste vriendjes, en op een dag was er inneens geblaf. Het bloed hing echt tegen de muren was gewoon een slachtveld
De hing al uit elkaar en was al dood, de andere heeft de politie doodgeschoten. Omdat die niet meer te redden was.
Niemand weet wat er gebeurd is Lachen
Daarom een dier blijft een dier, hoe goed hij ook is opgevoed Lachen

Je hebt gelijk. Het is en blijft een dier en reageert dus ook als een dier, dat kan je hem niet kwalijk nemen. Ik ben het met je eens hoor, dat kinderen en honden niet alleen mogen blijven samen, maar niet omdat de hond zo gemeen is of omdat hij ineens gek kan worden. Dat kan met mensen ook, dan kan je niemand meer met elkaar alleen laten. Ze blijven bij mij niet alleen omdat ze niet met elkaar kunnen communiceren en daardoor dus problemen kunnen ontstaan. Dat ligt dan niet aan het kind en ook niet aan de hond. Dat ligt aan de baas.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:28

Cayenne schreef:
Die van mij is zo te horen dus echt een enorme goedzak.
Iedereen kan hem aaien wanneer hij in zijn mand ligt. Iedereen kan zijn botjes afpakken of zijn voerbak. Hij laat alles toe.

Dan heb je toch een heel fijne hond? Mijn ene hond is ook zo. Mijn andere niet, maar dat maakt haar niet gemeen of vals. De ene mens pikt ook veel meer als de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:28

De hondenmand is hier verboden terrein voor de kinderen. Dat is de plek voor de honden waar ze alleen mogen en kunnen zijn. Niet omdat ik ze niet vertrpuw, maar ik kan me voorstellen dat je als hond niet altijd zin hebt in kleine kinderen. En dan moeten ze wel een rustig veilig plekje hebben waar ze zich kunnen terugtrekken en niet gestoord worden door de kinderen. Zelf kan ik alles afpakken en bij de mand komen of erin Knipoog

Zolang de kinderen te klein zijn moeten ze toch enige afstand van elkaar bewaren. Een ongeluk zit in een klein hoekje!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:42

Diablo schreef:
katiavl schreef:

Waarom dan niet? Die hele brave hond is toch zo opgevoed dat hij niet gromt of bijt? Niets te vrezen toch?

ik ga met katiavl mee, mijn moeder past op kinderen hier thuis en wij hebben ook een hond. Een schat van een beest die geen vlieg kwaad doet. Maar no way dat ze samen met die kinderen mag. Ook al istie nog zo ontzettend lief. Als ze in haar ogen prikken, of aan haar staart trekken, weet ik niet wat die hond doet. dan kan zelfs het braafste hondje bijten.

de hond uit het nieuwsbericht mag van mij meteen afgemaakt worden. Ook al was het idd een poedeltje geweest...

edit; typo

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:52

Juist Mazzel-meid, je weet niet wat de hond doet. Maar als het zo'n brave hond is (zoals mensen hier zeggen), weet je toch dat hij niet bijt? Want dat heeft hij geleerd.
Ik weet niet of iedereen mijn stukje heeft gelezen over dat jochie (mijn neefje) die bovenop de hond sprong vanaf de trap, maar is zo'n hond dan zo verkeerd als hij van zich afsnauwt? Ik weet dat de ouders er voor moeten zorgen dat het niet gebeurd, maar sommige ouders vinden het wel best. Moet de hond zich dan alles maar aan laten leunen?
Diezelfde hond liep ook op de camping bij mijn zusje en ik en mijn broer waren er ook. De dochter van mijn broer was toen nog geen twee jaar schat ik. Dat meissie had toen een tijd dat ze altijd honden sloeg. Zo ook bij deze hond, ook een echte goedzak. Continue liep ze de hond achterna en gaf hem een klets. Mijn broer zei er wel wat van, maar de kleine bleef het toch steeds weer doen. Op een gegeven moment snauwde de hond naar het meisje. Het arme beest kreeg ongelooflijk op zijn lazer van mijn zwager, ik zat daar met tranen in mijn ogen. Dat kleine meissie had een tik voor haar broek moeten krijgen, niet de hond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:58

En als je de hond niet alleen laat met de kinderen kunnen zo een dingen ook niet gebeuren Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:00

katiavl schreef:
En als je de hond niet alleen laat met de kinderen kunnen zo een dingen ook niet gebeuren Lachen

Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.