Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:25

Waarom? Jij hebt zo'n grote mond over Verdonk, terwijl Guusje ook niet brandzuiver is. De laatste vind ik overigens vele malen triester Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 10:28

Je gaat gewoon of topic en op de onzin ga ik inhoudelijk niet in, b.v. een lijst van dronken rechtse bewindsmannen opnoemen zou teveel tijd in beslag nemen.
Er is een topic over nieuwe ministers, dit gaat over een oude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:40

De dubbele nationaliteit bestaat toch nog? Alhoewel beperkt, maar hoevelen zullen nog een Antiliaanse nationaliteit hebben en tevens de Nederlandse hebben. Dan hoeven ze alleen maar de Nederlandse in te trekken en als ongewenst vreemdeling terug te sturen naar de Antillen.

Maar zin heeft het natuurlijk niet, ze komen gewoon weer terug. Ik denk dat het heel moeilijk is om de mentaliteit te veranderen, zit ook in de cultuur, hele families leven van de criminaliteit, dus problemen oplossen lijkt mij onbegonnen werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:55

sarabande schreef:
Je gaat gewoon of topic en op de onzin ga ik inhoudelijk niet in, b.v. een lijst van dronken rechtse bewindsmannen opnoemen zou teveel tijd in beslag nemen.
Er is een topic over nieuwe ministers, dit gaat over een oude.

Ik zou zeggen Tem!! Clown

Maar je ging zelf ook behoorlijk off topic al eerder he? Ach gut

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:55

De tendens in dit topic is ook weer "weg met die buitenlanders". Vervolgens worden er een boel "oplossingen" genoemd zoals "pak hun paspoorten af", "zet ze op een eiland". Lezen sommige mensen eigenlijk zelf wel eens terug wat ze al dan niet impulsief schrijven? Het is zó makkelijk om vanaf je pc-tje thuis te roepen dat de overheid dit of dat maar moet doen. Maar denk daarbij ook eens dat de overheid regels maakt die voor iedereen een doel moeten hebben. Dus als er nu wordt beslist dat van een bepaalde groep het paspoort mag worden afgenomen (en welke richtlijnen mogen daarvoor worden gehanteerd?), dan kan er net zo goed morgen even makkelijk een beslissingen worden genomen waardoor je zelf bijv. je paspoort moet inleveren.
Laat ik duidelijk stellen dat ik tégen criminaliteit in welke vorm dan ook ben, of dit nu door allochtonen, autochtonen, arm of rijk wordt gedaan. Máár... iemand als Rita Verdonk is erg gevaarlijk voor een samenleving zoals we die in Nederland kennen. Vaak is zij uit op eigen gewin en denkt regelmatig niet aan algemeen belang. Vaak wordt er door politic als Rita Verdonk en Geert Wilders héél hard geroepen over bepaalde kwesties. En dan liefst kwesties waarvan ze weten dat een hele groep mensen (die in vele gevallen niet veel verder denkt dan hun neus lang is) dat blindelings gaat naroepen. Persoonlijk ben ik erg blij dat er mensen als de TS een dergelijk topic openen, want door discussies gaan mensen hopelijk ook nadenken.
Als we de criminaliteit willen bestrijden, zal dat op een goede en ordentelijke manier moeten gebeuren. Hou daarbij dan ook in je achterhoofd dat dit niet één-twee-drie te verwezenlijken is en dat dat een enorme inspanning vereist, ook uit de samenleving (want die samenleving, daar maken we nu eenmaal allemaal deel van uit). Maar ga niet af op wat iemand als Verdonk weer eens roept, zonder op voorhand te hebben gedacht over uitvoerbaarheid van haar plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:58

chevax, er is gewoon een grote groep die het allochtonen knuffelen zat is. Ik heb niets tegen die mensen , maar als zij hier criminele activiteiten ontplooien mogen ze van mij de nederlandse nationaliteit verliezen en terug naar hun land van herkomst/oorsprong.

Ze zijn al lang genoeg geknuffeld en helaas heeft dit niets opgeleverd. Wil je meedraaien in onze maatschappij, prima. Denk je hier de boel te verzieken of crimineel te worden, grote schop onder je reet en inleveren dat nederlandse paspoort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:02

Of Rita echt gevaarlijk is, weet ik niet. Wat zij roept wordt al 20 jaar geroepen door een grote groep in Nederland. In andere landen sta je meteen over de grens als criminele buitenlander, hier krijgen ze gewoon een paspoort. Die problematiek is nooit belicht geweest, niemand die zich daar over boog.

We leven in een democratie, gelukkig, dus als iemand of een partij wat roept is het nog niet gevaarlijk, in tegen deel, met zijn allen komen we tot iets, maar dan moet het wel benoemd worden.

Nederland is jarenlang een toestroom van criminelen geweest, konden hun eigen land niet meer in vanwege hun daden. Marokko is blij dat ze van hun criminelen af zijn. De Antillen, ach die lachen er toch gewoon om? Van hoog tot laag zijn ze corrupt. Maar om een groep in je wijk te hebben dat allemaal een blaffertje draagt, mensen pest en berovingen pleegt, daar zit toch niemand op te wachten? Hoe gaan we dat oplossen? Ze naar school sturen, zorgen dat ze een diploma krijgen, zodat ze voor 1200 netto 40 uur per week eentonig werk gaan doen?? Denk je zelf??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:18

@faye: maar het criminaliteitsvraagstuk los je niet alleen op door buitenlanders uit te zetten. Natuurlijk vind ook ik dat je, als je als buitenlander in een land komt wonen, je moet zorgen dat je meedraait in de maatschappij. Maar velen die wij als buitenlander bestempelen omdat ze een andere kleur en een ander geloof hebben, zijn Nederlander omdat ze her geboren zijn en hebben de Nederlandse nationaliteit. Wat gaan we met die groep doen?
@russel: ik vind mensen als Verdonk en Wilders wel zeker gevaarlijk (dwz; als ze genoeg macht zouden hebben om hun plannen uit te voeren). Ze pakken namelijk vraagstukken op die heel relevant zijn, maar roepen alleen maar erg populistische zaken, waardoor ze het probleem niet aanpakken, sterker nog, door de onvrede en onrust (vaak tegen buitenlanders) nog eens flink op te stoken, maken ze het zelfs erger.
Je vraagt mij een oplossing? Die heb ik niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik ondanks alles toch blij ben dat ik in een multiculturele, democratische samenleving woon. En nee, natuurlijk zit niemand er op te wachten dat zijn buurman een pistool heeft. Maar nogmaals, we generaliseren nu wel heel erg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:20

Citaat:
Het is zó makkelijk om vanaf je pc-tje thuis te roepen dat de overheid dit of dat maar moet doen. Maar denk daarbij ook eens dat de overheid regels maakt die voor iedereen een doel moeten hebben. Dus als er nu wordt beslist dat van een bepaalde groep het paspoort mag worden afgenomen (en welke richtlijnen mogen daarvoor worden gehanteerd?), dan kan er net zo goed morgen even makkelijk een beslissingen worden genomen waardoor je zelf bijv. je paspoort moet inleveren.

Hehe...

En dat lijken veel mensen niet te beseffen. Het lijkt misschien nu een leuk oplossinkje voor een probleempje met Antillianen (LEES: Nederlands staatsburgers) maar wat betekent het in de toekomst?
Goede opmerking, dus.

Nu vraag ik me ook af of dit door de eerste kamer komt, en ook of het binnen de europese regelgeving wel mogelijk is.

Verder moeten we in de discussie denk ik verschillende groepen onderscheiden:
A: De hierheen komende crimineel. Mét buitenlands paspoort, dus.

B: De persoon die hierheen komt, het NL staatburgerschapo aanvraagt en daarna rottigheid uithaalt.

C: Hier geboren 'boefjes', dus 2e, 3e generatie met NL paspoort.

Volgens mij is voor iedere groep een andere aanpak nodig.
Roepen over 'de buitenlanders' lijkt me dus niet echt bijdragen aan een zinnige discussie.

Dat ze allemaal al jááren geknuffeld worden lijkt me ook overdreven.
Vergeet niet dat de Nederlanders de eerste generatie marokkanen en turken hierheen haalde om werk te doen wat ze zelf niet wilden doen... bij hoogovens werken enzo.
Die mensen hebben jaren keihard gewerkt, geld gestuurd naar het thuisland en het niet breed gehad. Zij horen evengoed bij de categorie die dit land heeft opgebouwd.
Dat hun kinderen het niet goed doen, heeft oorzaken.
Moeten we die misschien aanpakken?
En met aanpakken bedoel ik niet knuffelen, maar wel een structurele oplossing zoeken en niet maar wat aanklooien om kiezers te trekken.

Dé allochtoon bestaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:26

Chevax, ik vind wel dat als je een dubbele nationaliteit hebt en hier in Nederland de criminaliteit induikt, je dat weer in mag leveren en opbonjouren. Wel eens bij een strafzitting gezeten? Grotendeels allochtonen die zich niet aan de wet willen houoden en makkelijk geld verdienen. Die "bekeer"je niet. Zoals russel zegt, die gaan niet 40 uur werken voor een loontje, daar lachen ze om.
We kunnen wel blijven ontkennen dat er een probleem is met bepaalde groepen allochtonen. Daar kunnen we hele mooie projectjes voor op zetten (zoals die reis naar het buitenland voor Amsterdamse allochtine ontspoorden op kosten van de belastingbetaler), maar het lost niks op. Keihard aanpakken en sanctioneren, dat zijn ze in hun land van herkomst ook gewend. Of dacht je dat ze in die landen ook zoveel geitenwollensokkenbreiers hadden die zich meer bezig houden met rechten van daders dan slachtoffers?

Nog een gerelateerd probleem. Als je ellende veroorzaakt staat er een heel peloton hulpverleners klaar die wel zullen zorgen dat je het nog goed hebt. Als slachtoffer sta je in de kou. ALs jij een aantal keer bent overvallen bijvoorbeeld, en steeds krijgt de daders van alles toegeworpen en jij als slachtoffer zoekt het maar uit, dan kweek je intolerantie.

En het wordt ook tijd dat allochtone gemeenschappen zich in Nederland eens wat duidelijker uitspreken en hun jeugd veroordelen. Als een dochter gaat scheiden kijkt de hele familie ze niet meer aan, maar als zoonlief een gewapende bankoverval pleegt wordt hij nog vertroeteld. Laat het maar eens uit de andere hoek komen. Als men dreigt het NEderlands paspoort te verliezen verandert er wellicht wat. Zeker als je dan ook de paspoorten van pa en ma afpakt. Want ze willen echt niet uit luilekkerland weg

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 11:31

Faye je trapt open deuren in. Dat soort dingen zijn jarenlang verzwegen, dat is waar, maar worden nu, vooral in de steden steeds gerichter aangepakt.
Maar zoals het in 30 jaar ontstaan is kan het niet in 2 jaar opgelost worden.

De bestuurders zijn zich bewust, de allochtone gemeenschappen ook en iedereen is hard bezig om daaraan te werken.
Steeds maar dit soort dingen herhalen lost weinig op, als je er zo mee zit, biedt jezelf aan voor vrijwilligerswerk met lastige jongeren Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:35

FYI Ik heb peparticipeerd in een project om te proberen te voorkomen dat allchtone jongeren ontsporen. Probleem is dat er vanuit de eigen gemeenschap geen draagvlak voor is. het boeit ze niet. En dat noem ik wel een aanpassingsprobleem dat maar eens goed aangepakt moet worden met harde hand. Wapen op zak of gebruiken? Inleveren paspoort en ouders ook!
Pas dan zullen er ogen open gaan, wat ze ook doen, wat ze ook tolereren, maakt nu helemaal niets uit. Dat doorbreek je alleen met harde hand. Dat is men ook gewend vanuit de eigen cultuur en land van herkomst.

Een aantal hebben letterlijk tegen mij gezegd dat het ze niet uitmaakt om te brommen, want daarna krijgen ze een uitkering en subsidies er staat in hun ogen hier in Nederland geen enkele straf op! In hun eigen land zouden ze wel lekker uitkijken. Als ze daar veroordeelt worden zijn ze echt nog niet jarig......

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:40

Welke allochtone gemeenschap?

Er zijn ook groepen die zich goed aanpassen hoor. Chinezen bijvoorbeeld, die zich over de kop werken en waarvan de kinderen goed leren op school.

Bij de groepen die wel problemen veroorzaken: er zit kennelijk structureel iets mis in de manier waarop deze kinderen worden opgevoed.
Ze komen op straat, en denken dat ze rechten hebben op alles wat een ander heeft.
Dat die ander er ook voor werkt, snappen ze kennelijk niet
Ze snappen bijvoorbeeld ook niet dat vrouwen in Nederland een andere positie hebben en weigeren zich daarbij neer te leggen. Ze hebben geen respect voor een vrouw die blootshoofd gaat, omdat in hun cultuur dat voor prutsmuts doorgaat.
Dat zijn allemaal zaken die al op de kleuterschool feller aangepakt moeten worden.
en niet als ze 19 zijn en al een paar meiden hebben geronseld om hen te onderhouden.

Het grootste probleem lijkt mij, dat deze jongeren zich niet met Nederlanders identificeren. Al van jongs af, is het wij/zij.
Dat maakt wel dat ze zich ook niet aanpassen.

Maar dat is ook een probleem van de nederlandse staat. Die hoopte almaar dat de eerste generatie op zou donderen naar het thuisland, als die lui uitgewerkt waren. Er is dus nooit een klap aan integratie gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:45

Je bent met name zelf verantwoordelijk voor integratie. Als ik ervoor kiez om in een ander land te gaan wonen moet ik me ook aanpassen aan de geldende normen en waarden. Ik vind het veel te makkelijk om alles maar af te schuiven op de staat. Ze hadden ze vanaf het begin hard aan moet pakken ipv anti discriminatie te ver door te voeren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:51

@Faye: integratie doe je met zijn allen.
Dus als buitenlander leer je de taal, en doe je je best om je aan te passen.
Als gemeenschap die ZELF MENSEN UITNODIGT OM VOOR JE TE KOMEN WERKEN, doe je je best om deze mensen zich welkom te laten voelen door hen met respect te behandelen.

Dat dit vanaf het begin niet is gebeurt heeft oorzaken. Ten eerste, de eerste generatie, wilde zelf weer terug naar het eigen land, na het werken. Dit is door oorzaken niet gebeurd.
De Nederlanders waren vanaf het begin al niet te vriendelijk voor buitenlanders. Zelf vind ik het altijd vreemd dat in dorpjes op het platteland, waar geeneen buitenlander woont, je de botste discriminerende uitspraken hoort.

De overheid heeft bovendien een taak in het in goede banen leiden van allerlei problemen in de samenleving. Dat deze overheid daar jaren niet mee bezig was heeft ook oorzaken.

En wat versta jij onder hard aanpakken, Faye?
Dat roepen om harde aanpak is zo mooi, maar wat voor oplossingen stel jij voor?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 11:53

faye schreef:
Je bent met name zelf verantwoordelijk voor integratie. Als ik ervoor kiez om in een ander land te gaan wonen moet ik me ook aanpassen aan de geldende normen en waarden. Ik vind het veel te makkelijk om alles maar af te schuiven op de staat. Ze hadden ze vanaf het begin hard aan moet pakken ipv anti discriminatie te ver door te voeren.

Ja daar ligt het probleem, ze hebben niet echt gekozen, in de zin van zoals een westers gezin naar het buitenland emigreert, ze zijn geronseld en hun kinderen zij hier tegen wil en dank geboren.

Ze moeten, en dat is iedereen het wel met elkaar eens, een duidelijke keuze maken in welke maatschappij ze willen leven.
Ik begrijp ook niet goed dat b.v. Marokko weigert te stoppen met paspoorten te blijven verstrekken aan kinderen van mensen die hier geboren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:54

Ook als je "geronseld"wordt is het je eigen keuze!!!!!
Ik vind het zo raar dat er altijd zo zielig over die groep mensen wordt gedaan....

Ze zijn echt niet met het pistool op hun hoofd het vliegtuig in geduwd

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:01

faye schreef:
Ook als je "geronseld"wordt is het je eigen keuze!!!!!
Ik vind het zo raar dat er altijd zo zielig over die groep mensen wordt gedaan....

Ze zijn echt niet met het pistool op hun hoofd het vliegtuig in geduwd

Niemand doet er hier zielig over. Ze hebben echter, herhaal ik, wel hard gewerkt en dit land mede opgebouwd.

Als jij in je land van herkomst geen werk kon vinden, maar werk beloofd kreeg in een rijk land als nederland, zou je ook wel gaan.
En dan zou je er net als die mensen achter komen, dat alles heel anders is dan je verwachtte...
Zo gaat dat.

Maar ik vind het zo gek dat in het "de mensen die ons land hebben opgebouwd' verhaal,, de turk die de vuilnis kwam ophalen, en de marokkaan die bij de smerigste fabrieken het zwaarste werk deed, nooit meegerekend worden.

Tuurlijk zijn er groepen die het niet goed doen. Ze overschaduwen alleen, mede door het gebler van sommige politici, zoveel andere, goede mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:10

Ja ik zou ook gaan, maar er wel wat van maken. En ervoor zorgen dat mijn kinderen er ook wat van maakten. Ook al zou het tegenvallen. Zou het me te erg tegenvallen zou ik teruggaan. Het is nogal makkelijk om alles maar met de mantel der liefde te bedekken, dat werkt ook nog eens niet. Het is een eigen keuze geweest, ik vind het zo dom om altijd maar te roepen dat we ze dankbaar moeten zijn Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:18

faye schreef:
Ja ik zou ook gaan, maar er wel wat van maken. En ervoor zorgen dat mijn kinderen er ook wat van maakten. Ook al zou het tegenvallen. Zou het me te erg tegenvallen zou ik teruggaan. Het is nogal makkelijk om alles maar met de mantel der liefde te bedekken, dat werkt ook nog eens niet. Het is een eigen keuze geweest, ik vind het zo dom om altijd maar te roepen dat we ze dankbaar moeten zijn Clown

Ze hebben gedaan wat ze konden, ze leefden van niets, sliepen met velen op een kamertje, spraken bijna niemand buiten hun eigen landgenoten, stuurden geld naar huis en leefden in een wereld die 3 eeuwen verder was.

En ze bleven, en bleven door die isolatie ook heel lang in die middeleeuwen en strikt hun eigen cultuur leven temidden van al die techniek. Pas na 30 jaar kwam men er achter dat daar iets aan gedaan moest worden. Ondertussen hadden een deel van hun zonen al heel goed geleerd hoe de twee werelden tegen elkaar uitgespeeld konden worden.

Fouten van iedereen, maar gedaan en niet meer terug te draaien. Hoogstend op te lossen, maar dat lukt niet met roepen stuur ze maar naar een eiland, laat ze maar verdwijnen.
Ti ta tovenaar was in de 60er jaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:21

Wat is dan volgens jou de oplossing?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:48

faye schreef:

Faye, besef je wel dat je nu redeneert uit het veilige nest dat de Nederlandse samenleving jou biedt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:52

Was het onveilig in Spanje en Turkije dan? Of in MArokko? Deze mensen zijn uit economische overwegingen hier naar toe gekomen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:54

faye schreef:
Was het onveilig in Spanje en Turkije dan? Of in MArokko? Deze mensen zijn uit economische overwegingen hier naar toe gekomen.

die mensen zijn uit economische redenen door de nederlandse regering gehaald.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:06

Faye, mensen moeten zich aanpassen aan ons land, klopt hè? Vervolgens moeten ze intergreren in optima forma? Ook akkoord hè? Ze moeten de taal leren spreken en volledig opgaan in de Nederlandse samenleving, zijn we het allemaal over eens, toch? Volgens sommigen moeten ze zelf hun eigen cultuur en godsdienst de rug toekeren.
En daarna sturen we ze gewoon terug naar een land waarvan ze eerst alle gewoonten hebben moeten afleren?

Is misschien wat off-topic omdat ik hier niet de criminelen mee bedoel, maar wel alle andere groepen die van Verdonk moesten vertrekken.