Citaat:Daar wordt ik cynisch van ja. Je kunt ook PROBEREN weer uit de ellende te raken ipv lijdzaam afwachten.
Ik heb niet de complete situatie omschreven nee, heb diverse voorbeelden aangedragen, meer niet hoor...maar ik denk dat mensen in dit soort situaties net zo wanhopig zullen zijn zoals jij nu overkomt. Ik heb niet gezegd dat ze niet hun best doen om er niet uit te komen. Maar zoals er al gezegd is, elke euro kun je maar 1 x uitgeven he.
[/quote]Ze kan ook al eerder werken, hoe meer jaar eruit, hoe moeilijker om een baan te vinden. Kwestie van instelling dus[quote]
Tja...het is maar nét wat je instelling is, toch? en ik geloof dat ik net heb uitgelegd dat het bijna onmogelijk is om eerder te gaan werken...of moet ze een kinderen-uithuisplaatsing riskeren omdat ze niet goed voor ze zorgt? Wat is dan belangrijker? Iemand die voor de baan kiest en de kinderen niet kan (laten) opvangen maar zo wél werkt (want de schulden zijn er niet eerder mee weg) maar in ieder geval níet op de maatschappij leunt, met als risico dat de kinderen elders opgevangen moeten worden (waardoor er tóch weer op de maatschappij geleund wordt, alleen verplaatst het probleem zich)?