Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Wij zijn eingelijk best gestoord dat we in Nederland won

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:28

Citaat:
Daar wordt ik cynisch van ja. Je kunt ook PROBEREN weer uit de ellende te raken ipv lijdzaam afwachten.

Ik heb niet de complete situatie omschreven nee, heb diverse voorbeelden aangedragen, meer niet hoor...maar ik denk dat mensen in dit soort situaties net zo wanhopig zullen zijn zoals jij nu overkomt. Ik heb niet gezegd dat ze niet hun best doen om er niet uit te komen. Maar zoals er al gezegd is, elke euro kun je maar 1 x uitgeven he.

[/quote]Ze kan ook al eerder werken, hoe meer jaar eruit, hoe moeilijker om een baan te vinden. Kwestie van instelling dus[quote]

Tja...het is maar nét wat je instelling is, toch? en ik geloof dat ik net heb uitgelegd dat het bijna onmogelijk is om eerder te gaan werken...of moet ze een kinderen-uithuisplaatsing riskeren omdat ze niet goed voor ze zorgt? Wat is dan belangrijker? Iemand die voor de baan kiest en de kinderen niet kan (laten) opvangen maar zo wél werkt (want de schulden zijn er niet eerder mee weg) maar in ieder geval níet op de maatschappij leunt, met als risico dat de kinderen elders opgevangen moeten worden (waardoor er tóch weer op de maatschappij geleund wordt, alleen verplaatst het probleem zich)?

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:24

En als je werkt, en de kinderen naar de kinderopvang doet (als je dan tch evenveel overhoud) kun je vast vanalles opbouwen voor als de kinderen naar school gaan of alleen thuis kunnen zijn!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:31

Tja, ik ben dus zo'n vrouw die haar carriere opgegeven heeft (voor dit moment) om voor onze dochter te zorgen. Ben dus 'afhankelijk' van mijn vriend. Erg, he? Clown
Ik ben juist heel erg trots dat ik dat kan doen, omdat onze kleine meid een heel onrustig kindje was en juist stabiliteit nodig heeft (dus niet van hot naar her rennen om haar onder te brengen, omdat we zo nodig samen willen blijven werken). Waar halen jullie het lef vandaan om daar zo tegen te zijn? Wat een kortzichtigheid weer.

Wij hebben o.a. een eigen huis en paard en mijn vriend werkt 1 dag per week thuis, zodat hij maar 4 dgn buitenshuis werkt. Wij vinden dat een prima oplossing zo. Ik heb me jarenlang kapot gewerkt in de muziekindustrie en tv-wereld en nu blijf ik voorlopig even lekker voor mijn kindje zorgen. So what? Ik kan altijd mijn werk weer oppakken, hoor, als ik wil. Daarbij vind ik de opvoeding van mijn dochter de allergrootste taak in ons leven, niet ons werk. Koe

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:34

Citaat:
Ik ben juist heel erg trots dat ik dat kan doen, omdat onze kleine meid een heel onrustig kindje was en juist stabiliteit nodig heeft

Kijk da's weer een ander verhaal

Citaat:
Waar halen jullie het lef vandaan om daar zo tegen te zijn? Wat een kortzichtigheid weer.

Ik ben er absoluut niet op tegen!
't is alleen, er zijn mensen (zoals ik) die daar niet tegen kunnen, heel de dag thuis zitten, ookal heb je een kindje om voor te zorgen.
Maar als jij ervoor hebt gekozen om thuis te werken OK dan!

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:35

Maar we dwalen af.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:39

Juulja schreef:
Citaat:
Ik ben juist heel erg trots dat ik dat kan doen, omdat onze kleine meid een heel onrustig kindje was en juist stabiliteit nodig heeft

Kijk da's weer een ander verhaal

Citaat:
Waar halen jullie het lef vandaan om daar zo tegen te zijn? Wat een kortzichtigheid weer.

Ik ben er absoluut niet op tegen!
't is alleen, er zijn mensen (zoals ik) die daar niet tegen kunnen, heel de dag thuis zitten, ookal heb je een kindje om voor te zorgen.
Maar als jij ervoor hebt gekozen om thuis te werken OK dan!

Het gaat me om een paar types hier, die zo negatief lopen te verkondigen wat ze vinden hierover. Ik vermaak me trouwens prima thuis, ik studeer erbij, heb een druk sociaal leven, veel hobbies en heb mijn paard te verzorgen. Kom vaak tijd tekort.....

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:47

dar gaat het ook niet om. Het gaat om het feit dat er uitkeringen en subsidies moeten worden gegeven voor moeders die het niet trekken allemaal.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:54

Ik snap niet wat veel mensen zo gigantisch slecht vinden aan Nederland. Ga alsjeblieft eens een weekje in een arm land kijken, zelfs in Parijs. Wij Nederlanders zijn te veel verwent met hetgene dat wij hebben, wij denken niet aan dat andere mensen het veel slechter hebben. Wij denken aan het weer dat in Nederland toch zo slecht is, of aan de te hoge belastingen. Je kunt ook in een kartonnen doos gaan wonen, heb je geen last van belastingen maar wel van het week. Eigenlijk toch wel handig een huis en alle rijkdommen die wij hebben. Nederland is geen politiek onder drukt land waar je opgesloten word als je je eigen mening zegt. In het vervolg, denk alsjeblieft na als je gaat klagen over hoe slecht je het wel niet hebt, en denk ook eens aan anderen die nog niet eens de helft hebben van wat jij hebt! !Sorry voor mijn spelling Bloos

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:55

wij vinden Nederland niet gigantisch slecht, ik vind Frankrijk alleen veel leuker Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:58

Laura schreef:
(overigens is vrouw-kind-man-scheidingssituatie van Randy precies waarom ik tegenstander ben van vrouw die zwanger wordt en maar man de kost laat verdienen en onafhankelijkheid opgeeft - maar das een andere discussie Knipoog )

Andere discussie misschien, maar jij roept iets waar ik me over aangesproken voel. Jij (geldt ook voor iemand als IkbenEllen) kan helemaal niet oordelen waarom iemand stopt met werken, maar dat doe je hier wel. Ik breng momenteel financieel niet veel in (wel wat, want ik heb nog wat geld achter de hand door mijn jarenlange harde werken. Ik betaal bv. ook mijn paard vrijwel zelf), maar ik stop zeer veel tijd in de verzorging van ons gezamenlijke kind. Dus als wij ooit uit elkaar zouden gaan (wat ik me niet kan voorstellen Haha! , we zijn een enorm klef, liefdevol gezinnetje), dan mag iemand best de waardering houden dat ik jarenlang mijn best thuis heb gedaan. Daar hoeft men niet zo denigrerend over te doen. Ik had zelf nooit gedacht dat het zo zou lopen, maar nu ik inmiddels ruim 2 jaar thuis ben, voelt het prima en heb ik er vrede mee. Ik mis mijn werk totaal niet (wel mijn salaris, daar ben ik eerlijk in, maar als ik naar het gezichtje van mijn inmiddels rustigere kind kijk, weet ik waarvoor ik het gedaan heb). Gelukkig krijg ik van mijn vriend en mensen om me heen alle waardering van de wereld. Alleen de zeer kortzichtigen roepen 'ach, wat zonde', terwijl mijn gezin en alles wat ermee te maken heeft me meer waard is dan mijn hele carriere.

Mijn zus heeft het minder getroffen, haar vriend liet haar en hun kindje zitten, terwijl ze ziek is. Ik ben heel blij dat er voorzieningen voor haar zijn in dit land. Hoe asociaal kun je zijn?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:09

Ik oordeel niet over stoppen met werken, ik oordeel over de bijstand ingaan. Als je het trekt, van mij mag je 101 kinderen krijgen zonder baan en 10 paarden kopen; ga je goddelijke gang Haha! Maar wat zou jij doen als je vriend je zou verlaten?
Is dan jouw redenering: omdat ik jarenlang thuis het werk gedaan heb mag de overheid mij nu betalen om dat voort te zetten omdat iemand anders het niet meer doet? Over díe instelling oordeel ik, en dat is toch zeker iets anders dan het bovenstaande wat je schetst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:17

Laura schreef:
Ik oordeel niet over stoppen met werken, ik oordeel over de bijstand ingaan. Als je het trekt, van mij mag je 101 kinderen krijgen zonder baan en 10 paarden kopen; ga je goddelijke gang Haha! Maar wat zou jij doen als je vriend je zou verlaten?
Is dan jouw redenering: omdat ik jarenlang thuis het werk gedaan heb mag de overheid mij nu betalen om dat voort te zetten omdat iemand anders het niet meer doet? Over díe instelling oordeel ik, en dat is toch zeker iets anders dan het bovenstaande wat je schetst.

Zo komt jouw post duidelijk niet over.... Clown

Als mijn vriend me zou verlaten en mijn kind is nog jong (nu bijvoorbeeld), zou ik parttime werk zoeken en dan zou ik waarschijnlijk ook aanvullende bijstand krijgen. Ik voel er niets voor om mijn kind naar de opvang te brengen om zelf fulltime te werken. Daarbij heb ik jaren arbeidsverleden, dus echt schuldig zou ik me niet voelen. Is mijn kind een tiener, die zichzelf prima redt, dan zou ik meer gaan werken. Maar dat hangt ook van mijn kind af. Ik vind dat teveel kinderen aan hun lot overgelaten worden en daar ben ik het niet mee eens. Moet je eens kijken hoeveel de staat dat uiteindelijk kost.... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:35

Nadya schreef:
Ik breng momenteel financieel niet veel in .............. maar ik stop zeer veel tijd in de verzorging van ons gezamenlijke kind. Dus als wij ooit uit elkaar zouden gaan ............... dan mag iemand best de waardering houden dat ik jarenlang mijn best thuis heb gedaan. Daar hoeft men niet zo denigrerend over te doen. ...........

Ik vind het prima dat je thuis zit, moet je lekker zelf weten. Maar ik vind het niet vanzelfsprekend dat de overheid jou en je kind aan het eten houden wanneer je man er vandoor zou gaan.
Gelukkig is de overheid de afgelopen 10 jaar al heel wat stenger geworden in het toekennen van uitkeringen, en is daar wel eens te rigide in. Maar in NL heb je altijd goed te eten en een dak boven je hoofd.

En nog even over die armoedegrens; wat een lariekoek en apekool. De armoede grens in NL ligt voor alleenstaanden op €7.000,- per jaar bruto en voor gezinnen met kinderen op €14.000,- bruto per jaar exc. kinderbijslag. Naar schatting betreft dat 500.000 mensen waarvan 70% vrouwen. 10% van de jongeren zit onder deze armoedegrens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:52

Jippie schreef:
Nadya schreef:
Ik breng momenteel financieel niet veel in .............. maar ik stop zeer veel tijd in de verzorging van ons gezamenlijke kind. Dus als wij ooit uit elkaar zouden gaan ............... dan mag iemand best de waardering houden dat ik jarenlang mijn best thuis heb gedaan. Daar hoeft men niet zo denigrerend over te doen. ...........

Ik vind het prima dat je thuis zit, moet je lekker zelf weten. Maar ik vind het niet vanzelfsprekend dat de overheid jou en je kind aan het eten houden wanneer je man er vandoor zou gaan.
Gelukkig is de overheid de afgelopen 10 jaar al heel wat stenger geworden in het toekennen van uitkeringen, en is daar wel eens te rigide in. Maar in NL heb je altijd goed te eten en een dak boven je hoofd.

En nog even over die armoedegrens; wat een lariekoek en apekool. De armoede grens in NL ligt voor alleenstaanden op €7.000,- per jaar bruto en voor gezinnen met kinderen op €14.000,- bruto per jaar exc. kinderbijslag. Naar schatting betreft dat 500.000 mensen waarvan 70% vrouwen. 10% van de jongeren zit onder deze armoedegrens.

ALS mijn vriend er vandoor zou gaan, mag HIJ best de waardering houden dat ik jarenlang ook zijn kind verzorgd heb en we hebben uiteindelijk samen besloten dat ik thuis zou blijven voor haar. Dat bedoelde ik ermee. Wat jij of anderen vinden hierover vind ik niet zo ter zake doen, maar dat denigrerende toontje is niet zo leuk. Dus hij zal mij alimentatie moeten betalen. Hebben we trouwens ook al geregeld, hoor, samen. Maar goed, ik zie het voorlopig niet gebeuren dat wij uit elkaar gaan. Haha!
Tong uitsteken

En ja, ik denk dat de overheid mij zeker gaat bijbetalen, aangezien ik ook nog eens een ziekte heb en niet fulltime meer kan werken. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Gelukkig hoef ik me sowieso geen zorgen te maken. Maar als ik dan naar de situatie kijk van mijn zusje, die wel ziek is en een kindje heeft en een vent die haar en haar kind compleet hebben laten barsten, dan ben ik heel blij met de sociale voorzieningen in ons land.

Al dat geklaag en gezeur. Ga dan toch lekker naar het buitenland, dan merk je het verschil snel genoeg (tja, ik ben een tijdlang in Italie geweest, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb).

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:26

Op het moment zit ik bijna 5 maanden in Australie.. En dan ga je NL echt wel missen hoor geloof me!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:53

Nadya, je begrijpt mij ook verkeerd, als jij inderdaad niet WILT werken mag dat, zolang je maar niet van onze sociale verzekeringen gebruik maakt! Die zijn voor mensen die om een of andere reden niet KUNNEN werken.

Randy01: laat maar.... Verdrietig

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:02

Citaat:
Randy01: laat maar....

Ja, dat had ik ook al bedacht...komen we toch niet uit. Iedereen heeft duidelijk een andere (uitgesproken) mening hierover...

Wil nog dolgraag eigenlijk weer reageren, maar is verstandiger dit niet te doen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:11

IKbenEllen schreef:
Nadya, je begrijpt mij ook verkeerd, als jij inderdaad niet WILT werken mag dat, zolang je maar niet van onze sociale verzekeringen gebruik maakt! Die zijn voor mensen die om een of andere reden niet KUNNEN werken.

Randy01: laat maar.... Verdrietig

Ik ben met je eens dat als je niet WILT werken, maar het wel kan je geen gebruik mag maken van onze sociale voorzieningen. Gelukkig zijn de regeltjes aardig streng momenteel. Maar wat vind je dan van mijn stelling dat ik met een jong kind ook niet fulltime zou willen werken als mijn vriend me wel zou verlaten? Toevallig kan ik nu door ziekte niet fulltime werken, maar als ik helemaal gezond zou zijn, zou ik het ook niet willen. Omdat ik vind dat een kind niet 5 dgn per week in de opvang hoort. Maar ja, dat mag je ook niet zeggen van sommigen, maar dat is weer mijn mening. Ik heb me jarenlang suf gewerkt, hoor. En als mijn kindje ouder is, ga ik waarschijnlijk wel weer iets doen. Maar dat zie ik t.z.t. wel weer.

Een vriendin van mij werkt op de dagen dat haar ex voor de kinderen zorgt (weekend en woensdag) in de verpleging en de rest van de week is ze thuis. Ze krijgt van de overheid een aanvullende bijstand. Het is niet veel, hoor, maar ze werkt wel (ook nachtdiensten e.d.). Ik vind het zo prima opgelost, blijkbaar kan dat ook.

Waar ik even over viel was dat ik las dat jullie het maar niets vinden dat iemand die moeder wordt haar baan opgeeft om 'afhankelijk' van haar man te worden. Nou, mijn man is net zo afhankelijk van mij, hoor, wat de zorg voor ons kind betreft. Ik denk dat je meerdere soorten 'afhankelijkheid' hebt. Zo zien wij het en hij zegt ook vaak tegen me (als ik tegen sputter dat hij iets voor me betaalt) 'mijn geld is jouw geld'. Niet dat ik er veel van uitgeef, zo zit ik niet in elkaar, ik ben er ook nog steeds niet helemaal aan gewend. Maar ik ben wel blij dat ik me er niet druk over hoef te maken. Knipoog

@Bergkraai; een van mijn beste vriendinnen zit ook voor lange tijd in Australie (Tasmanie). Ze vindt het er heerlijk (ze is getrouwd met een Tasmaanse man Haha! ), maar ze zegt ook eerlijk dat ze NL, haar familie en vrienden mist. Dat ervaarde ik ook destijds in Italie (en ik miste het spreken van mijn eigen taal. Ik droomde toen zelfs in Italiaans/Engels. Wat was ik blij als er iemand uit NL belde, dat ik even lekker mijn eigen taal kon spreken). Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:28

Nadya schreef:
Maar wat vind je dan van mijn stelling dat ik met een jong kind ook niet fulltime zou willen werken als mijn vriend me wel zou verlaten? Toevallig kan ik nu door ziekte niet fulltime werken, maar als ik helemaal gezond zou zijn, zou ik het ook niet willen. Omdat ik vind dat een kind niet 5 dgn per week in de opvang hoort.
"

Voor een kind jonger dan 4 jaar kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een kind van 4 jaar gaat naar school en dat zijn er vrije uren genoeg om te werken.

En verder zou ik willen opmerken dat er heel veel mensen zijn die liever niet willen werken, bijv. omdat ze voor hun [zieke] huisdier of paard willen zorgen. Of liever met het paard overdag het bos in gaan, want dat is zo moeilijk in deze donkere dagen.

Maar zodra je de vergelijking kind-dier trekt gaan ouders direct uit hun dak Haha!

Dat jij er voor gekozen hebt om een kind te krijgen is jouw keuze. Daarin draagt de samenleving al bij door je kinderbijslag te geven, je onderwijs en je sporten te subsidieren en nog veel meer. Ik vind het veel te ver gaan om alleenstaande ouders met kinderen dan ook maar te voorzien in hun levensonderhoud. Het is je eigen keuze geweest een kind geboren te laten worden, daar moet je ook de consequenties van nemen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:35

Ik snap best dat je niet full time kunt of wilt werken met een jong kind. Maar niet zoals Randy01 omschrijft, tja, de kinderopvang is niet gratis, en als ze thuis zit houdt ze net zoveel over, dusseee.... Sorry, geen respect voor.
Dat komt ook omdat ik nu dus ook zo'n gevalletje ken (gelukkig niet in mijn heel directe omgeving). Alleen maar klagen klagen klagen, ik heb geen geld, maar niet WILLEN werken want: smoesje, smoesje, smoesje. Ik erger me er rot aan.

Wat betreft leunen op je man, geen enkel probleem, als dat jullie keuze is ga je gang zou ik zeggen. Persoonlijk zou het mijn keuze niet wezen, maar ach, heel kinderen zijn mijn keuze ook niet Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:39

Voor alleenstaande ouders met een uitkering is kinderopvang trouwens gratis!
Dus die smoesjes dat je niet kunt gaan werken omdat de opvang te duur is is echt onzin. Ook zijn de wachtlijsten voor dergelijke gevallen kort.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:44

Jippie schreef:
Nadya schreef:
Maar wat vind je dan van mijn stelling dat ik met een jong kind ook niet fulltime zou willen werken als mijn vriend me wel zou verlaten? Toevallig kan ik nu door ziekte niet fulltime werken, maar als ik helemaal gezond zou zijn, zou ik het ook niet willen. Omdat ik vind dat een kind niet 5 dgn per week in de opvang hoort.
"

Voor een kind jonger dan 4 jaar kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een kind van 4 jaar gaat naar school en dat zijn er vrije uren genoeg om te werken.

En verder zou ik willen opmerken dat er heel veel mensen zijn die liever niet willen werken, bijv. omdat ze voor hun [zieke] huisdier of paard willen zorgen. Of liever met het paard overdag het bos in gaan, want dat is zo moeilijk in deze donkere dagen.

Maar zodra je de vergelijking kind-dier trekt gaan ouders direct uit hun dak Haha!

Dat jij er voor gekozen hebt om een kind te krijgen is jouw keuze. Daarin draagt de samenleving al bij door je kinderbijslag te geven, je onderwijs en je sporten te subsidieren en nog veel meer. Ik vind het veel te ver gaan om alleenstaande ouders met kinderen dan ook maar te voorzien in hun levensonderhoud. Het is je eigen keuze geweest een kind geboren te laten worden, daar moet je ook de consequenties van nemen.

Als je goed leest, heb ik het dus ook over de situatie van een jong kind. Als mijn kind naar school gaat, is het weer een heel ander verhaal, dan zou ik uren over hebben inderdaad. Dan nog zal iemand haar uit school moeten halen e.d., als ik werk, dus dan zou ik bv. halve dagen gaan werken, denk ik. Gelukkig zit ik niet in die situatie en kan ik helemaal niet echt zeggen hoe ik het zou doen.
Nu geniet ik lekker van mijn kindje en mijn paard en kan ik mijn 'vrije' tijd zo indelen als ik wil. Ik wil voorlopig dus niet meer werken en ik vind het heerlijk! Niemand hoeft verder te zeuren, want ik krijg er geen geld voor, dus maak je maar niet druk. Haha!

Tegenwoordig moeten bijstandsmoeders trouwens solliciteren of werken, hoor. Het is allemaal echt niet zo makkelijk meer als gesteld wordt. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:49

IKbenEllen schreef:
Ik snap best dat je niet full time kunt of wilt werken met een jong kind. Maar niet zoals Randy01 omschrijft, tja, de kinderopvang is niet gratis, en als ze thuis zit houdt ze net zoveel over, dusseee.... Sorry, geen respect voor.
Dat komt ook omdat ik nu dus ook zo'n gevalletje ken (gelukkig niet in mijn heel directe omgeving). Alleen maar klagen klagen klagen, ik heb geen geld, maar niet WILLEN werken want: smoesje, smoesje, smoesje. Ik erger me er rot aan.

Wat betreft leunen op je man, geen enkel probleem, als dat jullie keuze is ga je gang zou ik zeggen. Persoonlijk zou het mijn keuze niet wezen, maar ach, heel kinderen zijn mijn keuze ook niet Haha! .

Ik kan ook niet tegen mensen die maar klagen en zeuren en er niets aan doen, terwijl ze dat zelf best kunnen veranderen.
Ik ken trouwens een hoop klagers met en zonder kinderen, die dat doen, maar goed. Clown

En gelukkig kan je, als je volwassen bent, zelf beslissen hoe je je leven invult. Hier in NL heb je zoveel keuzes en mogelijkheden. Ook weer zo fijn van dit land. Als je als vrouw in bijvoorbeeld Saoedie Arabie geboren bent, is dat een heel ander verhaal. Ik kom zo weer aan de bak, hoor, als ik werk ga zoeken. Daar maak ik me totaal geen zorgen over.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:52

Pfff we zijn weer on topic Haha!

Ja Nederlanders zijn zowiezo klagers, misschien wel OMDAT we het zo goed hebben. Als je moet overleven heb je geen tijd om te mauwen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:57

hahaha maar op zich zijn wij in dit topic geen haar beter, want jullie zitten hier al een aantal pagina's te mauwen over de klagers....dus wie klaagt hier nou? Haha! Knipoog Tong uitsteken