Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:03

Je gaat niet in de tegenaanval? Maar schelden is ook een vorm van tegenaanval. Of doe je dat ook niet...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:05

Wij hebben ook een hond gehad die mijn ouders voor 1000% vertrouwden, die gaf als hij ons paardje rijden of frutselen aan hem moe was een kleine grom en is ons geleerd hem dan met rust te laten.
Nou dat deden wij dan, nooit maar dan ook nooit is die hond agressief geweest, en ik was toen nog geen eens 1 jaar en heb met hem leren lopen.
De hond die we erna hadden was niet te vertrouwen met kleine kinderen en hebben mijn ouders ook rekening mee gehouden en ons geleerd hier mee om te gaan.
De hond die we nu hebben zal niet snel bijten, maar is hij bang dan bijt hij wel .. Nou hier hoor je gewoon rekening mee te houden.

Ik vind dat de eigfenaar van de hond, in dit geval de oma hier rekening mee zou moeten houden, en anders voor 1 nachtje de hond in een afgesloten ruimte moeten leggen waar hij lekker rustig zou kunnen liggen.

het verschilt gewoon zo per hond, het karakter, de achtergond alles, honden zijn niet met elkaar te vergelijken, net als mensen.

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:05

Ik vind verschrikkelijk leuke dieren en zolang je in je achterhoofd houdt dat het een hond is dan ben je volgens mij goed bezig. Dat je uitzonderingen op de regel hebt (zowel bij honden, maar ook andere dieren en natuurlijk de mens) dat kan. Het is erg wat dit meisje is overkomen, maar je hoort het niet elke dag. Terwijl er naar mijn idee enorm veel gezinnen zijn met een hond.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:06

Hihi, de oma is neit de eigenaar Clown

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:07

xXVeronaXx schreef:
Wij hebben ook een hond gehad die mijn ouders voor 1000% vertrouwden, die gaf als hij ons paardje rijden of frutselen aan hem moe was een kleine grom en is ons geleerd hem dan met rust te laten.
Nou dat deden wij dan, nooit maar dan ook nooit is die hond agressief geweest, en ik was toen nog geen eens 1 jaar en heb met hem leren lopen.
De hond die we erna hadden was niet te vertrouwen met kleine kinderen en hebben mijn ouders ook rekening mee gehouden en ons geleerd hier mee om te gaan.
De hond die we nu hebben zal niet snel bijten, maar is hij bang dan bijt hij wel .. Nou hier hoor je gewoon rekening mee te houden.

Ik vind dat de eigfenaar van de hond, in dit geval de oma hier rekening mee zou moeten houden, en anders voor 1 nachtje de hond in een afgesloten ruimte moeten leggen waar hij lekker rustig zou kunnen liggen.

het verschilt gewoon zo per hond, het karakter, de achtergond alles, honden zijn niet met elkaar te vergelijken, net als mensen.

Ja, hier ben ik het mee eens, zo hebben wij het thuis ook altijd geleerd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:07

Pluttersput schreef:
Hihi, de oma is neit de eigenaar Clown

Sorry dan heb ik dit verkeerd gelezen Bloos

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:08

Pluttersput schreef:
Je gaat niet in de tegenaanval? Maar schelden is ook een vorm van tegenaanval. Of doe je dat ook niet...

Nope.... niet meteen, zou eerst vragen of diegene een reden had om me te slaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:08

door_ schreef:
bizzybijtje schreef:

Wat doe jij als iemand je een klap verkoopt, voor niets???

Dan ga ik er in ieder geval niet meteen in de tegenaanval, en dat hoort een hond dus ook niet te doen...

Er staat nog iets onder mijn berichtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:09

door_ schreef:
Pluttersput schreef:

Nope.... niet meteen, zou eerst vragen of diegene een reden had om me te slaan...

Dus als ik jou tegenkom... Clown Nee hoor Knipoog
Maar je hebt ook mensen die gewoon nogal fel kunnen reageren, net als deze hond...En als ik heel eerlijk ben, vind ik het nou niet echt onterecht dat deze hond is ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:10

door_ schreef:
Pluttersput schreef:

Precies en een hond mag dan best een beetje grommen, maar happen absoluut niet!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:11

Nee, ik vind het ook niet onterecht. In amerika is het zelfs zo, als ze die vinden bij hondengevechten, en er zitten puppies bij, die worden allemaal meteen ingeslapen, maar ook omdat die honden niet mogen worden gehouden, maar goed.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:12

Citaat:
Citaat:

Precies en een hond mag dan best een beetje grommen, maar happen absoluut niet!

Is maar net hoe de situatie is.. VInd nioet dat je dat zo kan zeggen

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:12

Ik heb ook een keer een verhaal gehoord van een Golden Retriever die een kind had gebeten en afgemaakt moest worden, terwijl dit een van de liefste honden rassen is.
Nou de dierenarts gaf die hond een spuitje en wat zag hij in het oor van die hond? Nietjes... en niet een.. nee.. een heel rijtje.. Dat kind had dus met een niettang het oor van die hond bewerkt. Goh wat gemeen van die hond dat hij beet, en niet naar de ouders van het jongetje toe was gegaan om te zeggen dat hij dit niet leuk vond. Logisch dat ze die hond af hebben gemaakt, dat beest was hardstikke vals! Je mag nooit een klein kindje bijten..

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:13

Jeetje, wat erg! Dat dit nog kan gebeuren! Als je weet dat je zo'n hond hebt dan let je toch wat beter op of doe je hem weg! Ik vind dit te erg voor woorden! Weet men trouwens zeker dat het meisje niks gedaan heeft? Want dan vind ik het logisch dat de hond in de aanval gaat!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:13

Gabon schreef:
Ik heb ook een keer een verhaal gehoord van een Golden Retriever die een kind had gebeten en afgemaakt moest worden, terwijl dit een van de liefste honden rassen is.
Nou de dierenarts gaf die hond een spuitje en wat zag hij in het oor van die hond? Nietjes... en niet een.. nee.. een heel rijtje.. Dat kind had dus met een niettang het oor van die hond bewerkt. Goh wat gemeen van die hond dat hij beet, en niet naar de ouders van het jongetje toe was gegaan om te zeggen dat hij dit niet leuk vond. Logisch dat ze die hond af hebben gemaakt, dat beest was hardstikke vals! Je mag nooit een klein kindje bijten..

LEZEN! www.broodjeaap.nl was het geloof ik?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:16

Wij hebben een hond gehad die ook vreselijk lief was, maar hij had een kwaadaardige tumor in z'n kop waardoor hij je ook opeens aanviel, we hebben hem inlatenn slapen.. Boos!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:16

Laat dat verhaal wel echt gebeurt zijn Knipoog . Alleen maken mensen er nogal snel variaties op, maar het feit blijft wel dat dit werkelijkheid is. Die hond werd afgemaakt omdat hij puur uit pijn dat een kind veroorzaakt ging happen. Dat ga je als mens toch ook niet toelaten als ze jouw zoiets aandoen? Punt is wel dat je als mens je krachten kan doseren, als hond kan dat bijna niet en dan al zeker niet als je zulke krachtige kaken als een pittbull hebt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:19

Gabon schreef:

Golden Retriever staat in de top 3 van bijtgrage honden.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:20

En toch worden ze in de boeken omschreven als ideale gezinshond ...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:21

Is ook zo, maar ik denk dat dat vooral is omdat het koele honden zijn. Die eerst even nadenken... Tenminste, als ik mijn blondje hier zie liggen Clown

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:23

Pluttersput schreef:
Is ook zo, maar ik denk dat dat vooral is omdat het koele honden zijn. Die eerst even nadenken... Tenminste, als ik mijn blondje hier zie liggen Clown

Zo'n blondje hebben wij thuis ook rondlopen Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:24

Pluttersput schreef:

Of omdat het honden blijven, met roedelgedrag, maar mensen wel de kids naast de hond over de grond laten kruipen en de hond het idee geven dat ie een lid van het gezin is in plaats van gewoon de hond...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:26

Het probleem bij de Golden Retriever is dat ze zijn doorgefokt, hetzelfde geldt voor de bull-achtigen. Dan krijg je loeders.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:29

Quellian schreef:
Gabon schreef:

Golden Retriever staat in de top 3 van bijtgrage honden.

Klopt dat Goldens vaak bijten, maar dit is er ingefokt. Wanneer je een pup koopt die aangesloten is bij een kynologenclub kun je er meer zeker van zijn dat je een lieve hond hebt. Van die fokkers wordt dan ook verwacht dat ze ook op het karakter fokken en dus de bijtgrage dieren eruit halen en met die bloedlijn niet meer verder fokken.

Dat verhaal van die nietjes in het oor heb ik ook gehoord, afschuwelijk dat het beestje dood is. Het moet ontzettend veel pijn gedaan hebben en hij heeft het heel lang uitgehouden met het kind. Logisch dat je dan bijt! En daarnaast is het de verantwoording van de ouders om op het dier en kind te letten. Er wordt ook altijd gezegd: laat je kind NOOIT alleen met een hond.

Van die pitbull vind ik het ook erg sneu, al is dit ras erop gefokt om snel te bijten. Daarnaast hebben die dieren een enorme kaakklem, als ze vast hebben laten ze dus NIET meer los. Ze zijn gefokt om mee te vechten en heel aanvalsgericht te zijn. Dat doen ze ook, helaas vallen ze dus veel sneller een kind aan dan de Golden van het verhaal met de nietjes. Eigenlijk is dat dus onze EIGEN schuld, de mens heeft zulke honden gefokt, niet de honden zelf.
Tijdens mijn stage heb ik 2 Stafford shire bullterriërs gezien, één daarvan vastgebonden aan ons hek. De dieren waren bang en schuw, maar met veel liefde en aandacht werden ze superlief. Ik heb met mijn favoriet Saddy nog lekker in het zonnetje op het gras gezeten en ermee geknuffeld. De schouwarts kwam, bepaalde o.a. aan de kaak dat ze gevaarlijk waren en nu zijn ze er niet meer, ingeslapen. Dat vond ik zo erg, ze hadden niks misdaan, maar omdat ze verboden zijn zonder papieren, huppa slaap maar in. Nu was het een asiel met een anti-inslaap beleid, tenzij het niet anders kon, dus aan het asiel lag het niet zij wilden de dieren nog een goed huis geven maar dat mocht helaas niet zo zijn.

Mijn mening, er moet heel gauw een agressie test voor deze dieren komen. Al is dit heel erg moeilijk, vooral bij asieldieren, omdat die in een vreemde omgeving zitten en dan heel ander gedrag laten zien dan wanneer ze thuis zijn. Maar ik hoop dat deze er wel gauw komt, zodat we zeker voor de verboden rassen snel aan kunnen tonen dat zij niet altijd vals zijn en ook heel lief kunnen zijn !

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:30

Quellian schreef:
Het probleem bij de Golden Retriever is dat ze zijn doorgefokt, hetzelfde geldt voor de bull-achtigen. Dan krijg je loeders.

Toegevoegd: Mensen gaan uit van bijv. het lieve karakter van een Golden, waardoor ze niet verwachten dat zer ooks loeders tussen zitten. Training is ook nooit nodig, want Golden's zijn toch zo lief?
En dan worden ze afgemaakt omdat ze niet alleen bij de kinderen konden. (gebeurde in mijn moeders trainingsgroep, twee weken later had ze, de eigenaresse van de afgemaakte golden, twee nieuwe, een golden en een flatcoated, want die zouden lief voor kinderen zijn.)