Nathalie schreef:Ik moet er ook niet denken om zijn keel door te laten snijden. Maar net zo goed moet ik er ook niet aan denken dat hij een kogel door zijn kop zal krijgen, net zo goed als ik hem niet in wil laten slapen.
Het is allemaal onvriendelijk en erg! Maar de mens eet nou eenmaal graag vlees, dat hoort erbij. Dus ook het slachten hoort erbij.
Geeft het je dan niet een beter gevoel dat je een dier op eet, wat een fijn leven gehad heeft, in plaats van een dier dat nooit daglicht heeft gezien en geboren wordt voor de slacht?
De manier van slachten is niet jou manier, ondanks dat het niet eens echt pijnlijk is voor het dier.
Bij élke slachting, hoe dan ook, komt er van alles bij kijken. Stress, de geur van bloed, pijn...
Ben het met je eens dat er altijd stress rond een slachting van een dier zal zijn daar is helaas niets aan te veranderen. Maar als een paard of rund een schietmasker opkrijgen is dat echt diervriendelijker. Zodra de kogel op de juiste plaats in de hersenen aankomt. (en dat is onmiddelijk) voelt het dier niets meer. En ja natuurlijk zal dat ook wel eens misgaan. Maar het dier is sneller dood dan bij rituele slachting. En dat vind ik per definitie beter.
Moslims eten wel gefokte dieren. Bijna al het vlees wat moslims in NL eten is nl en Hallal en gefokt en gehouden voor het vlees. Je kan het nu zelfs in de Albert Heijn kopen. Die beesten hebben het dus net zo goed of net zo slecht gehad als elk ander slachtdier in NL