RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

Re: RTBF: "Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:02

Door Wallonië is België er gewoon. We kunnen op internationaal vlak meespelen, we kunnen geld uitgeven en binnenhalen, sociale zekerheid aanbieden aan onze burgers, het buitenland heeft vertrouwen in ons, we kunnen rechtzekerheid aanbieden,... Het is niet wat Vlaanderen aan Wallonië heeft, maar gewoon wat we aan elkaar hebben, en dat is net die eenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:05

In dit antwoord Biepje,vind ik geen reden.Buiten een hoop mooie woorden.
Je bent zelf nog erg jong(dit is geen verwijt).Maar als je zelf eens wat ouder bent een eigen huis hebt een eigen bedrijf heb,dan kom je er wel achter dat Belgie niet zo ideaal is als de Profs je voorspiegellen.Mischiens is het een idee om eens verder te kijken als je boeken.
Ik vind je in hele mooie taaltechnische zinnen spreken,maar er komt maar weinig uit waarvan ik zeg Tja,het kind heeft gelijk.

Ik denk dat iedereen van ons wel beseft dat Vlaanderen niet zomaar onafhankelijk kan worden, het is daarom dat ik eigenlijk alles ook zo grappig vond,vooral over het feit dat Koning Albert gevlucht was Haha! .Ik zag hem al rennen met zijn koffertje en paola op haar hakken er achter aan(of zouden ze op de motor gaan).

In één Europa zie ik dus ook geen voordelen ,alleen dat het voor ons nog duurder gaat worden.Wij zitten in de Bouwsector en ik kan nu een hele financiele verhandeling gaan houden waarom één europa absoluut niet gunstig gaat zij voor onze werkeloosheid.Maar goed dan krijg je mijn visie,heel éénzijdig en vooral na onze bankrekening kijkend.

Zo mijn kind Knipoog Heeft ieder zijn eigen ideen.En hoe de toekomst er ook moge uit zien,nooit gaat iedereen het goed vinden.

En voor mijzelf blijf ik er bij dat deze (grap) voor het koningshuis erg mooi uit komt want over de bouwfraude van Laurend word niet meer gesproken(en nondeju,wij hebben er geen eens een cent aan verdient Clown het is verbouwd door en andere firma Boos! )

Voor deze uitzending waren ze al twee jaar bezig om hem te maken(vertelde ze op tv) en waarom werd hij dan nu juist uitgezonden?Op zich waren er toch wel betere tijden voor deze (grap)
Maar ja,ik geloof ook nog altijd dat prinses Diana vermoord is Cool

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:13

silvana schreef:
In dit antwoord Biepje,vind ik geen reden.Buiten een hoop mooie woorden.
Je bent zelf nog erg jong(dit is geen verwijt).Maar als je zelf eens wat ouder bent een eigen huis hebt een eigen bedrijf heb,dan kom je er wel achter dat Belgie niet zo ideaal is als de Profs je voorspiegellen.Mischiens is het een idee om eens verder te kijken als je boeken.
Ik vind je in hele mooie taaltechnische zinnen spreken,maar er komt maar weinig uit waarvan ik zeg Tja,het kind heeft gelijk.

Ik denk dat iedereen van ons wel beseft dat Vlaanderen niet zomaar onafhankelijk kan worden, het is daarom dat ik eigenlijk alles ook zo grappig vond,vooral over het feit dat Koning Albert gevlucht was Haha! .Ik zag hem al rennen met zijn koffertje en paola op haar hakken er achter aan(of zouden ze op de motor gaan).

In één Europa zie ik dus ook geen voordelen ,alleen dat het voor ons nog duurder gaat worden.Wij zitten in de Bouwsector en ik kan nu een hele financiele verhandeling gaan houden waarom één europa absoluut niet gunstig gaat zij voor onze werkeloosheid.Maar goed dan krijg je mijn visie,heel éénzijdig en vooral na onze bankrekening kijkend.

Zo mijn kind Knipoog Heeft ieder zijn eigen ideen.En hoe de toekomst er ook moge uit zien,nooit gaat iedereen het goed vinden.

En voor mijzelf blijf ik er bij dat deze (grap) voor het koningshuis erg mooi uit komt want over de bouwfraude van Laurend word niet meer gesproken(en nondeju,wij hebben er geen eens een cent aan verdient Clown het is verbouwd door en andere firma Boos! )

Voor deze uitzending waren ze al twee jaar bezig om hem te maken(vertelde ze op tv) en waarom werd hij dan nu juist uitgezonden?Op zich waren er toch wel betere tijden voor deze (grap)
Maar ja,ik geloof ook nog altijd dat prinses Diana vermoord is Cool

Ik ga volledig akkoord met dit postje. Tenzij over het onderdeel over Europa. Volgens mij wil je echt niet terug naar het verdeelde Europa van vroeger. De komst van de Euro heeft ons wel degelijk economisch sterk geholpen wat men soms ook beweert. Ik wordt dagelijks geconfronteerd met de voordelen, ik spreek nu wel op macro vlak uiteraard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:56

Silvana komaan europa geen voordelen voor de bouwsector, en de poolse werknemers waren die dan niet o zo geliefd... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:03

Nee die zijn juist het probleem.
Maar goed ik zeg al ik bekijk alles natuurlijk van uit onze eigen beurs Knipoog
Die van een ander zal anders gevuld zijn.

In belgie zijn de loonkosten heel hoog,Van een loon gaat 1/3 naar de werknemer 1/3 naar de belastingen en 1/3 naar de sociale pot.Op ons eigen loon als zelfstandige verdienen we 2 maanden de derde maandloon gaat rechtstreeks naar de alskz.Die eerder jaar aangepast word,maar nooit niet naar beneden Haha!
Momenteel werken we met veel gekleurde medebelgen.Maar het taal probleem is ook niet te onderschatten.
We proberen alles zo legaal mogelijk te doen,dus werken niet met illegalen,Die natuurlijk wel je kosten drukken Knipoog
Maar de controlles zijn te hoog om dat risico te nemen.
Wij gaan wel stilletjes aan het bedrijf verkopen omdat mijn man de bui wel ziet hangen met één europa.Inderdaad allemaal polen aan het werk en een hoge werkeloosheid in de provincie Belgie.
maar nu liggen we er allemaal nog niet wakker van en nemen het leven met een knipoog.Het is te mooi om te liggen gaan piekeren over zaken die je uiteindelijk toch niet in de hand heb.

trouwens van ons mag Wallonie nog wel even blijven,daar valt nog veel te bouwen Haha!

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:37

Ik kom hier nog is piepen omdat het niet mijn bedoeling was om Biep helemaal af te kraken.
Wat ik gezegd heb neem ik niet terug maar het is wel beter om ontopic te blijven Knipoog

Dat Vlaanderen niet onafhankelijk kan zijn is niet zo. (En Biep ik heb ook genoeg proffen die eerder Vlaams gezind zijn en ook voor een grotere bevoegdheidsverdeling zijn, wat ik ze niet kwalijk neem gezien de massale geldtransfers naar Wallonië.)
Maar dat wil nog niet zeggen dat je voor Vlaamse onafhankelijkheid hoeft te zijn.
Het grote probleem hierbij is Brussel.
Als Brussel er niet was geweest, was Vlaanderen misschien al lang onafhankelijk geweest, maar niemand wil Brussel verliezen.
Er zouden veel problemen worden opgelost, want nu moet de regering voortdurend compromissen sluiten. Zie bvb naar de faciliteitengemeenten, waarom zijn die nog niet afgeschaft? Die waren zogezegd maar tijdelijk...
Waarschijnlijk zouden er ook wel problemen bijkomen(alhoewel ik mij afvraag dewelke Tong uitsteken )

Wat betreft de rtbf stunt, tja ik vind het maar zwak...
Ik ga er niet meer door discussiëren dan anders, ik ben zowiezo redelijk Vlaams gezind wat niet wil zeggen dat ik de Walen niet kan luchten.
Ik heb het dan eerder over het politieke aspect.
Ik vond het vooral erg dat het toch weer de Vlamingen waren die als boosdoeners werden afgeschilderd.
De Waalse bevolking heeft hierdoor alleen maar meer angst voor een mogelijke splitsing wat de samenwerking tussen beide landsgedeelten volgens mij totaal niet bevordert.
We worden zo al genoeg als racisten en extremisten bestempeld. Dat de Rtbf dan nog is olie op het vuur gooit vind ik eigenlijk niet kunnen en dat er dan nog politici aan meewerken.. Rolleyes

Dat sommige mensen argumenteren dat we dan nog kleiner zouden zijn in Europa, tja dat is dan wel zo. Dat het een probleem geeft met Europa is volgens mij niet zo.
Europa is nu eenmaal op een andere manier tot stand gekomen dan bvb de VS.
Europa is toch overkoepelend en er komen als maar meer lidstaten bij.
Elke lidstaat behoudt toch wel zijn eigen cultuur en wetgeving ondanks het grote Europa.
Natuurlijk is er steeds meer en meer Europese wetgeving maar met wetgeving alleen maak je nog geen staat.
De verordeningen en richtlijnen zouden dan afzonderlijk in Wallonië en Vlaanderen uitgevoerd moeten worden...
Och ja ik kan er nog lang over zeveren Knipoog
Ik ben eigenlijk geen voorstander voor een onafhankelijk Vlaanderen maar wel voor een eerlijke behandeling van Vlaanderen en Wallonië...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:26

De grote betoging in brussel 290 man allemaal fransen Clown

Silvana was dan ook met een sarcastisch ondertoontje. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:37

Ik snapte hem hoor Haha! Al ben ik blond Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:41

silvana schreef:
Ik snapte hem hoor Haha! Al ben ik blond Bloos

Tong uitsteken Hier ga ik me niet over uitspreken....
Maar goed over eigen mening en gevaarlijk terein. Is voor mij toch belangrijk. Als je nadenkt de grootste veranderingen zijn gemaakt door mensen die een stap verder zetten dan de regels. Zeker op mensenrechten vlak. I think therefore i am... Of ben ik daar gewoon te romantisch in.

welke voordelen heeft het koningshuis nog voor belgie (behalve voor de bouwondernemers Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:46

Ik zou het niet weten ,Jij?
Ik zie alleen maar dat ze veel kosten.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 17:58

In Engeland/Nederland zie ik dat het volk best een soort van "band" heeft met het koningshuis.. In België lachen we er alleen mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:40

Lidewijke schreef:
In Engeland/Nederland zie ik dat het volk best een soort van "band" heeft met het koningshuis.. In België lachen we er alleen mee.

Inderdaad vraag me af hoe dat komt.
Maar goed op onze soort koningsdag staan er bij grote opkomst twintig personen aan de poort.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:56

silvana schreef:
Nee die zijn juist het probleem.
Maar goed ik zeg al ik bekijk alles natuurlijk van uit onze eigen beurs Knipoog
Die van een ander zal anders gevuld zijn.

In belgie zijn de loonkosten heel hoog,Van een loon gaat 1/3 naar de werknemer 1/3 naar de belastingen en 1/3 naar de sociale pot.Op ons eigen loon als zelfstandige verdienen we 2 maanden de derde maandloon gaat rechtstreeks naar de alskz.Die eerder jaar aangepast word,maar nooit niet naar beneden Haha!
Momenteel werken we met veel gekleurde medebelgen.Maar het taal probleem is ook niet te onderschatten.
We proberen alles zo legaal mogelijk te doen,dus werken niet met illegalen,Die natuurlijk wel je kosten drukken Knipoog
Maar de controlles zijn te hoog om dat risico te nemen.
Wij gaan wel stilletjes aan het bedrijf verkopen omdat mijn man de bui wel ziet hangen met één europa.Inderdaad allemaal polen aan het werk en een hoge werkeloosheid in de provincie Belgie.
maar nu liggen we er allemaal nog niet wakker van en nemen het leven met een knipoog.Het is te mooi om te liggen gaan piekeren over zaken die je uiteindelijk toch niet in de hand heb.

trouwens van ons mag Wallonie nog wel even blijven,daar valt nog veel te bouwen Haha!

Dankzij de EU wordt België verplicht om de loonkosten te verlagen. Dankzij die sociale pot heb je ook geen problemen als jij plots zonder werk zou komen, en als jij in het ziekenhuis zou belanden wordt jouw kost gedekt. In de VS piepen ze wel anders als zoiets gebeurt. Ik zie ook de nadelen wel van één Europa, maar het heeft ook voordelen. Als ze de loonkosten moeten verlagen, gaan mensen ook meer legaal werken. Je krijgt immers totaal andere inkomensschijven, mensen vinden het weer de moeite waard om alles aan te geven (ok niet alles, maar toch), en dit komt zowel sociaal als economisch ons hele land ten goede.

Als je wil zal ik er straks nog even over uitwijden, toevallig hebben ze vandaag nog eens de voordelen van de EG en de nadelen uitgelegd, maar nu ga ik eerst nog wat paarden trainen en wat blokken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:34

denk als zij zonder werk zit gebeurd er niets, zelfstandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:46

Juist Katia,Dan kloppen we op onze kin.
Evenals de ziekenhuis ,kosten wij zijn daar allemaal extra voor bij verzekerd.Of je nu een kleine zelfstandige bent die het zout in de pap niet verdiend of een multimiljonair .je word over één kam gescheerd.

Als zelfstandige krijg je ook heel weinig kinderbijslag.Blijkbaar zijn onze kinderen goedkoper om te houden Clown

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:46

Ik kreeg net een mailtje waarvan ik de inhoud met jullie wilde delen Tong uitsteken

Citaat:
De mier werkt gedurende de hele hete zomer hard;
Zij bouwt haar huis en ze slaat voorraden op voor de winter

De krekel vindt de mier dom:
ze lacht, danst en speelt de hele zomer

Eens de winter op komst,
zit de mier er warmpjes en goed gevoed bij.

De krekel rilt van de koude, heeft geen voedsel,
noch een schuilplaats en sterft van de koude.

EINDE VAN HET VERHAAL

BELGISCHE VERSIE:

De mier werkt gedurende de heel hete zomer hard;
zij bouwt haar huis en ze slaat voorraden op voor de winter

De krekel vindt de mier dom: ze lacht, danst en speelt de hele zomer.

Eens de winter op komst, zit de mier er warmpjes en goed gevoed bij.

De krekel, bibberend van de koude, organiseert een persconferentie waarop
ze de vraag stelt waar de mier het recht vandaan haalt om er warmpjes bij
te zitten met voldoende voorraad voedsel terwijl anderen met minder geluk
dan zij, honger en kou hebben.

De Televisie organiseert een rechtstreekse uitzending waarbij getoond wordt
hoe de krekel bibbert van de kou terwijl videobeelden tonen hoe de mier
goed verwarmd vertoeft in haar comfortabele woning met een rijk gevulde
tafel.

De Belgen zijn geschokt dat, in zulk een rijk land, men die arme krekel
laat lijden terwijl anderen in weelde leven. De verenigingen tegen de
armoede betogen voor het huis van de mier.

Journalisten geven interviews met de vraag hoe het komt dat de mier rijk
geworden is op de kap van de krekel en interpelleren in het parlement om
een belastingverhoging voor de mier opdat zij haar rechtvaardige deel aan
belastingen zou betalen.

Als antwoord op deze opiniepeiling, vaardigt de regering een wet uit op de
economische gelijkheid en een antidiscriminatiewet, retroactief voor de
zomer.

De belastingen voor de mier worden drastisch verhoogd en zij ontvangt
tevens een boete omdat zij nagelaten heeft de krekel in dienst te nemen
teneinde haar op die manier te helpen.

Het huis van de mier wordt in beslag genomen door de autoriteiten omdat de
mier niet genoeg geld heeft om haar boete en haar belastingen te betalen.

De mier verlaat het land om zich met succes te vestigen in het buitenland.

De Televisie maakt een reportage over de "vetgemeste" krekel.
Deze is bezig de laatste voorraden van de mier op te souperen, hoewel de
lente nog veraf is.

Het voormalige huis van de mier, ondertussen sociale woning geworden voor
de krekel, raakt in verval omdat deze laatste niets gedaan heeft om ze te
onderhouden.

Verwijten worden gemaakt naar de overheid, voor het gebrek aan middelen.
Een parlementaire commissie wordt samengesteld, wat de overheid 10 miljoen
Euro kost.

De krekel sterft aan een overdosis.
Verenigingen voor Liberalisering en Menselijkheid bekritiseren de
mislukking van de overheid om het probleem van de sociale ongelijkheid
ernstig aan te pakken.

Het huis van de mier wordt gekraakt door een bende geïmmigreerde spinnen.
De overheid prijst zichzelf voor de multiculturele diversiteit van België.

De spinnen organiseren een trafiek van drugs en terroriseren de
gemeenschap.
De overheid laat begaan.

EINDE VAN HET VERHAAL
Dit is de waarheid ,zo gaat dat in dit apenland van ons

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:58

Haha!

Maar goed kunnen we in belgie wel nog spreken van democratie. Wanneer partijen stemmen verliezen worden er toch cartels gevormd om boven te blijven.
Met name volk verliest zijn macht als je het mij vraagt.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:06

juleke schreef:
Ik kreeg net een mailtje waarvan ik de inhoud met jullie wilde delen Tong uitsteken

Citaat:
De mier werkt gedurende de hele hete zomer hard;
Zij bouwt haar huis en ze slaat voorraden op voor de winter

De krekel vindt de mier dom:
ze lacht, danst en speelt de hele zomer

Eens de winter op komst,
zit de mier er warmpjes en goed gevoed bij.

De krekel rilt van de koude, heeft geen voedsel,
noch een schuilplaats en sterft van de koude.

EINDE VAN HET VERHAAL

BELGISCHE VERSIE:

De mier werkt gedurende de heel hete zomer hard;
zij bouwt haar huis en ze slaat voorraden op voor de winter

De krekel vindt de mier dom: ze lacht, danst en speelt de hele zomer.

Eens de winter op komst, zit de mier er warmpjes en goed gevoed bij.

De krekel, bibberend van de koude, organiseert een persconferentie waarop
ze de vraag stelt waar de mier het recht vandaan haalt om er warmpjes bij
te zitten met voldoende voorraad voedsel terwijl anderen met minder geluk
dan zij, honger en kou hebben.

De Televisie organiseert een rechtstreekse uitzending waarbij getoond wordt
hoe de krekel bibbert van de kou terwijl videobeelden tonen hoe de mier
goed verwarmd vertoeft in haar comfortabele woning met een rijk gevulde
tafel.

De Belgen zijn geschokt dat, in zulk een rijk land, men die arme krekel
laat lijden terwijl anderen in weelde leven. De verenigingen tegen de
armoede betogen voor het huis van de mier.

Journalisten geven interviews met de vraag hoe het komt dat de mier rijk
geworden is op de kap van de krekel en interpelleren in het parlement om
een belastingverhoging voor de mier opdat zij haar rechtvaardige deel aan
belastingen zou betalen.

Als antwoord op deze opiniepeiling, vaardigt de regering een wet uit op de
economische gelijkheid en een antidiscriminatiewet, retroactief voor de
zomer.

De belastingen voor de mier worden drastisch verhoogd en zij ontvangt
tevens een boete omdat zij nagelaten heeft de krekel in dienst te nemen
teneinde haar op die manier te helpen.

Het huis van de mier wordt in beslag genomen door de autoriteiten omdat de
mier niet genoeg geld heeft om haar boete en haar belastingen te betalen.

De mier verlaat het land om zich met succes te vestigen in het buitenland.

De Televisie maakt een reportage over de "vetgemeste" krekel.
Deze is bezig de laatste voorraden van de mier op te souperen, hoewel de
lente nog veraf is.

Het voormalige huis van de mier, ondertussen sociale woning geworden voor
de krekel, raakt in verval omdat deze laatste niets gedaan heeft om ze te
onderhouden.

Verwijten worden gemaakt naar de overheid, voor het gebrek aan middelen.
Een parlementaire commissie wordt samengesteld, wat de overheid 10 miljoen
Euro kost.

De krekel sterft aan een overdosis.
Verenigingen voor Liberalisering en Menselijkheid bekritiseren de
mislukking van de overheid om het probleem van de sociale ongelijkheid
ernstig aan te pakken.

Het huis van de mier wordt gekraakt door een bende geïmmigreerde spinnen.
De overheid prijst zichzelf voor de multiculturele diversiteit van België.

De spinnen organiseren een trafiek van drugs en terroriseren de
gemeenschap.
De overheid laat begaan.

EINDE VAN HET VERHAAL
Dit is de waarheid ,zo gaat dat in dit apenland van ons

In één woord: SCHITTEREND Haha! Haha! Haha!

Ja als zelfstandige kan je een werkloosheidsvergoeding vergeten...
Trouwens in Amerika zijn de werkloosheidsuitkeringen juist hoger dan in België. Daar zijn het de werkgevers die de bijdrage dienen te betalen in functie van het aantal dagen dat ze werkloosheid veroorzaken.
Och ja, ik klaag niet over ons systeemke, ik ben dan ook nog geen werknemer Vork
Alhoewel ik een drastische verlaging van de inkomstenbelasting wel zie zitten Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:12

Maar in amerika is wel alles veel goedkoper. Zoals in noorwegen de lonen veel hoger zijn. Maar een fles limonade zes euro kost

Ik zie een drastische verhoging van kindergeld wel zitten

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:24

craz schreef:
Het grote probleem hierbij is Brussel.
Als Brussel er niet was geweest, was Vlaanderen misschien al lang onafhankelijk geweest, maar niemand wil Brussel verliezen.
Er zouden veel problemen worden opgelost, want nu moet de regering voortdurend compromissen sluiten. Zie bvb naar de faciliteitengemeenten, waarom zijn die nog niet afgeschaft? Die waren zogezegd maar tijdelijk...
Waarschijnlijk zouden er ook wel problemen bijkomen(alhoewel ik mij afvraag dewelke Tong uitsteken )

Lag Brussel eigenlijk niet in het Vlaamse gedeelte oorspronkelijk? Mij lijkt dat Vlaanderen dan sowieso Brussel zou krijgen. Het is niet omdat ze daar vertikken Vlaams te spreken dat het Waals is. Clown

Over dat Wallonië vroeger Vlaanderen hielp. Sorry, maar nee. Gebruiken ja, maar helpen kan je het niet echt noemen imho.

Ons koningshuis is trouwens heel nuttig, is ongeveer de helft van de jaarlijkse Geert Hoste show Haha!

Zelf ben ik niet voor een splitsing, vroeger was ik er misschien niet op tegen geweest (ook niet voor), maar na in het buitenland gewoond te hebben...Nee, laat ons Belgenlandje maar heel wat mij betreft. We mogen er eigenlijk best trots op zijn. "Eendracht maakt macht" leek mij ook steeds zeer tegenstrijdig, maar misschien moeten we het als een aanmoediging of advies zien, in plaats van het als summum van sarcasme te beschouwen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:52

Het probleem in het leuk vinden van Wallonië door de Vlaming, ligt vooral in het feit dat niet elke provincie vroeger - toen de dieren nog spraken - kon genieten van de voordelen die Wallonië bood.
Vnl qua werk, vnl limburgers en een klein deel antwerpenaren waren daar tewerk gesteld. Maar bijvoorbeeld een oost- of west-vlaming, die heeft daar zelden of nooit van kunnen genieten. Die discussies komen intern dan ook vaak terug naar boven, wanneer een politieke partij hier uitspraken over doet.De pro en contra gesprekken, kan je zo de woonplaats uit afleiden dan Knipoog. Best grappig.
Voor mij mogen ze gerust blijven, maar ik zou de geldstromen toch ook graag anders zien verlopen.

Een tijd geleden heb ik iets gelezen van een Nederlandse politicologe, die pleitte voor de n+1de virtuele europese staat. Dit zou eraan bijdragen dat vrij verkeer van mensen eindelijk duidelijk zou worden. Dat zou tenminste nuttig zijn Knipoog.
De splitsing van België zou enkel een hoop rompeslomp betekenenen en het deel dat Brussel krijgt zou de "grote" worden. De rest zou volgens mij echt niets, maar dan ook niets meer betekenen op moniaal vlak. Doet we nu al niet, alleen Bxl. En god weet welk effect dat op de economie zou hebben ... .