12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:39

Gelukkig zijn ze misschien nu wel al een stukje verder.Ik hoop zo dat het meisje geen pijn heeft geleden.Ook hoop ik dat de dader snel gepakt wordt.Of het nu een ongeluk is een misdrijf beiden is het ernstig en een misdrijf geworden nu!!!Doorrijden na zoiets dit moet haast wel opzet zijn geweest.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:40

LiNdA1986 schreef:
In ieder geval ik vind ook dat je als volwassen vrouw niet in het donker op straat moet komen en zeker niet in verlaten gebieden (en al helemaal niet in je eentje)

Ik ga rustig in het donker het bos in de honden uitlaten.
Of 's morgens en 's avonds op de fiets terug van m'n werk (10 km door het bos, stikdonker).
Ik weet 100% zeker dat het daar veiliger is dan in stedelijk gebied.

Het enige moment dat ik me in de Drentse bossen / zandpaden minder veilig voel is zomers.
Wanneer er hordes toeristen en ander onbekend volk door het bos zwerven, daar zitten vreemd genoeg altijd de idioten tussen die schunnige opmerkingen e.d. plaatsen.
's Winters heb je daar gewoon nooit last van....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:46

2misty2 schreef:
Gelukkig zijn ze misschien nu wel al een stukje verder.Ik hoop zo dat het meisje geen pijn heeft geleden.Ook hoop ik dat de dader snel gepakt wordt.Of het nu een ongeluk is een misdrijf beiden is het ernstig en een misdrijf geworden nu!!!Doorrijden na zoiets dit moet haast wel opzet zijn geweest.

Ik geloof absoluut niet in een 'gewoon' ongeluk.

Van de plek waar haar fiets lag naar waar zij gevonden is is 4,5 km. Daarbij moest ze dan een stuk 2 a 3 km langs de grote weg. Ook zit er 2 uur tussen de verdwijning en de vondst. Er kloppen gewoon zoveel dingen niet. Gelukkig is er nu iemand opgepakt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:45

Tja, en terwijl de politievoorlichter op de meeste vragen antwoordt dat hij "daarover geen mededelingen kan doen"
staat de foto van de camper gewoon in de Telegraaf Nagelbijten / Gniffelen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:30

Opzich kan het wel dat ze wel is aangereden en haar fiets niet beschadigd is. Misschien is ze met een los touwtje of haar jas blijven haken aan de camper; dan zou ze gewoon mee gesleurd worden zonder fiets.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:32

NehnaDagmar schreef:
Opzich kan het wel dat ze wel is aangereden en haar fiets niet beschadigd is. Misschien is ze met een los touwtje of haar jas blijven haken aan de camper; dan zou ze gewoon mee gesleurd worden zonder fiets.

Hmm dat lijkt me sterk. Dan is ze 4 km meegesleurd achter de camper aan.....

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:46

Ik denk eerder dat ze van haar fiets is getrokken en in de camper is vervoerd, die gast haar even verderop heeft willen verkrachten of zo, ze heeft weten te ontsnappen is weggerend, haar tas heeft laten vallen, en hij haar na is gereden en toen heeft doodgereden of zo...... Anders kan ik ook geen verklaring verzinnen waarom haar fiets (onbeschadigd), haar tas en zij zelf op drie verschillende plaatsen zijn gevonden...

Het blijft een vaag verhaal, en die onduidelijkheid van de politie maakt het er ook niet beter op. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt. Het lijkt me verschrikkelijk voor de ouders, je kind op deze manier moeten verliezen en niet weten wat er gebeurd is....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:32

beantsje schreef:
Tja, en terwijl de politievoorlichter op de meeste vragen antwoordt dat hij "daarover geen mededelingen kan doen"
staat de foto van de camper gewoon in de Telegraaf Nagelbijten / Gniffelen

ja helaas is de pers heel goed in het verpesten van onderzoeken.

Ze kan nooit of ten immer meegesleept zijn door de camper omdat hij dan eerst het weggetje moest uitrijden, vervolgens 3 km over een grote openbare weg heeft uitgereden en vervolgens weer een aan de andere kant van de grote weg liggend landweggetje ingeslagen zal zijn, zonder dat iemand of hijzelf dit gemerkt zou hebben.

Ik geloof dat niet!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:55

Tja, yvonnniej, als hetgeen ze in de camper aangetroffen hebben, reden is om de eigenaar te arresteren, lijkt me toch wel dat hij er iets mee te maken heeft.
overigens is de camper wel degelijk op de plaats des onheils gesignaleerd.

overigens waarom denk je dat de bestuurder niks gemerkt zou hebbben?
Misschien nam hij wel deze sluiproute omdat hij een slokje teveel ophad, en heeft hij toen het kind aangereden en is in paniek geraakt. En heeft toen niet per ongeluk, maar expres het lijk meegenomen???

Overigens valt het wel mee hoor, dat de pers onderzoeken verpest. Daderinformatie heeft de pers immers ook niet, als ze die niet van de politie hebben gekregen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:10

Mijn reflectorverhaal over voetgangers was naar aanleiding van deze post (voor degenen die allemaal riepen dat een fiets reflectors heeft, want dat was dus niet relevant):

runningkawa schreef:
Kan het niet zijn dat ze iets heeft gezien, noem maar wat, een klein poesje/ hondje of zo.
De fiets in de berm heeft gelegt en het poesje achterna is gaan lopen.
En dan heb je geen reflectie of niets als voetganger.
Bent zo een stuk van je fiets vandaan en toen is aangereden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:52

beantsje schreef:
Overigens valt het wel mee hoor, dat de pers onderzoeken verpest. Daderinformatie heeft de pers immers ook niet, als ze die niet van de politie hebben gekregen.

Van wie zou de woning zijn die op de site van rtvnoord wordt getoond, afgezet met politielinten en politiebewaking.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:41

nee echt? Over deze zaak? *gaat meteen kijken*

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:42

tienus63 schreef:
beantsje schreef:

Van wie zou de woning zijn die op de site van rtvnoord wordt getoond, afgezet met politielinten en politiebewaking.

precies, zulke dingen kunnen het inderdaad verpesten.

Ik weet toevallig wie opgepakt is. Maar ga daar verder geen informatie over rondbezuinen.

En dit is onmogelijk een 'per ongelukje' . En gezien het daderprofiel heb ik er nog een harder hoofd in.

We zien het allemaal wel, ik ben blij dat er iemand is opgepakt.

trouwens Beanstje volgens mij bedoelen wij hetzelfde maar zeggen we het anders. Ik denk namelijk wel dat de camper ermee te maken heeft. maar niet dat ze zo'n eind er ongemerkt aan is blijven hangen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:44

beantsje schreef:
nee echt? Over deze zaak? *gaat meteen kijken*

dat bedoelde ik ook met de pers die in dit geval iets kan verpesten. Knipoog

-edit- dit is niet het huis van de buren, noch een huis in nieuw buinen. Volgens mij is dit gewoon een foto van het begin van de afzetting bij de ingang van de dreef, waar Suzanne is gevonden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:57

Editknopje kwijt? Verward Als Mod zijnde lijkt me een triplepost toch onnodig Knipoog

Ik hoorde op het extra nieuwsbulletin dat ze een moord nog steeds niet uitsluiten? Verward

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:58

Nieuw Buinen zal overspoeld worden door ramptoeristen, het huis van de buren verwijst immers ook naar de woning van de verdachte.
Leuk voor de bewoners om zo te kijk gezet te worden en ze hebben geen relatie met de gebeurtenissen. Het zal je maar gebeuren.

Ik vind het erg raar dat RTV Noord veel sneller en vaker met de info dan RTV Drenthe, overigens waardeer ik de houding van de laatste zoveel te meer.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:19

Cayenne schreef:
Editknopje kwijt? Verward Als Mod zijnde lijkt me een triplepost toch onnodig Knipoog

Ik hoorde op het extra nieuwsbulletin dat ze een moord nog steeds niet uitsluiten? Verward

gezien er 10 minuten tussen de 2 posts zaten vond ik het een beetje onbeschoft hem te editten, omdat ie waarschijnlijk al gelezen is door Beantsje.

Waar zien jullie trouwens het huis van de buren?

- ik zie opeens dat het inderdaad 3 posts zijn, ik dacht 2, dat had ik niet zo gepland, ook dat de ene maar half compleet is, is raar. Mijn internet is de laatste tijd wel vaker vreemd op deze pc.

Excuses!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:23

God wat gebeuren er de laatste tijd toch veel van zulke dingen.
Je gaat je gewoon ook zelf niet meer veilig voelen als je door het donker moet fietsen..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 00:30

Yvonniej schreef:
Ik weet toevallig wie opgepakt is. Maar ga daar verder geen informatie over rondbezuinen.

En dit is onmogelijk een 'per ongelukje' . En gezien het daderprofiel heb ik er nog een harder hoofd in.

jij en nog een heleboel anderen. Er zwerven al heel wat gegevens over deze man op het internet. Maar laten we niet vergeten dat hij alleen nog maar verdacht wordt.

En die tweede regel in de quote begrijp ik niet....wat bedoel je daarmee?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:34

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:38

Hee yvonniej, hoe kom je aan die kennis tav het daderprofiel???

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:21

Yvonniej schreef:
Waar zien jullie trouwens het huis van de buren?

Ik doelde op de woning op de foto die getoond wordt op de homepage van RTV Noord, jij noemde het in een eerder, inmiddels door jou aangepast, bericht een woning aan het begin van een laantje waar de verdachte woont.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:36

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:26

Gatver, nou beweert die man die opgepakt is dat ie samen met het meisje ontvoerd is?????? Goh, en daar komt ie nu pas mee??? Het wordt echt steeds vreemder.....

@Yvonniej, de naam van degene die is aangehouden was net gewoon op radio Noord te horen..... En die tweede zin begrijp ik ook niet???

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:34

Ontvoering komt al aardig in de richting