Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Edding3000

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:26

opnieuw.

Stel de vraag nog eens die heb ik gemist!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:28

[quote="faye"]
Nou dan nemen de andere landen deze mensen toch op? Wel vreemd dat er in NEderland verhoudingsgewijs erg veel asielaanvragen zijn, terwijl een van de kleinste landen zijn. (met het meest aaibare vreemdelingenbeleid jarenlang)[/quote

Nee we zouden ze terugsturen want ze worden toch niet allemaal vermoord.

Ik heb een paar pagina`s terug een voorstel gedaan en wat mij opvalt is dat iedereen die vindt dat Verdonk gelijk heeft nu opeens stil is en niet reageert op dit voorstel (jammer want het was een grandioos voorstel voor al die mensen die de asielzoekers beu zijn en het was ook nog goed om de overbevolking tegen te gaan)

krackertje

[quote="faye"]
Nou dan nemen de andere landen deze mensen toch op? Wel vreemd dat er in NEderland verhoudingsgewijs erg veel asielaanvragen zijn, terwijl een van de kleinste landen zijn. (met het meest aaibare vreemdelingenbeleid jarenlang)[/quote

Nee we zouden ze terugsturen want ze worden toch niet allemaal vermoord.

Ik heb een paar pagina`s terug een voorstel gedaan en wat mij opvalt is dat iedereen die vindt dat Verdonk gelijk heeft nu opeens stil is en niet reageert op dit voorstel (jammer want het was een grandioos voorstel voor al die mensen die de asielzoekers beu zijn en het was ook nog goed om de overbevolking tegen te gaan)

jaantsje

Begrijpent lezen is nog steeds een vak appart zo lijkt het.
Er wordt hier van alles bij gehaald.
Waar gaat het nu eigenlijk om?
Er is al vaker gezegt dat Verdonk beleid uitvoert wat niet alleen door haar gemaakt is.
Waarom krijgt zij dan alleen de zwarte piet toegespeelt?
Wie is er eigenlijk fout?

Lante

Als je alles eens zou lezen, dan zou je het al gelezen hebben. Zoek maar even terug.
Jullie zijn niet de enigen met een gefundeerde mening hoor, dat wìl je graag zijn! Clown

Herkenbaar Krackertje! Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:29

Dees schreef:
Superwoman, er zijn een heleboel mensen 'gevangen' in die asielkampen, die maar wat graag hier aan de slag zouden willen!

Hoe lang denk jij dat je elke dag niets kunt doen? Lekker de hele dag niets anders aan je hoofd dan de sores die je probeerde te verlaten toen je je moederland uitvluchtte?

Zelfs al gaat het om 'gelukszoekers', hoe kwalijk mag je het mensen nemen als ze hun thuisland en daarmee dus alles en iedereen wat ze kennen, verlaten om een beter bestaan op te bouwen in een ander land, met ander weer, andere mensen en een totaal andere taal?
Geluks-zoekers... zijn we dat in wezen niet allemaal?

Ben je af te keuren als je vanuit Zeeland vertrekt naar de Randstad in hoop op een betere baan? Ben je af te keuren als je vanuit Friesland vertrekt naar Spanje in hoop op een beter klimaat?
Hoe verfoeibaar is Evert van Benthem die de boerderij in Friesland verliet voor een veel grotere in Canada?

Het is een probleem van armoede op de ene plek en welvaart op de andere plek.
Je kan mensen die toevallig op de armoedige plek zijn geboren toch niet minderwaardig vinden aan de mensen die toevallig op de welvarende plek zijn geboren?

Ik ben het met je eens dat asielzoekers ook zouden moeten werken. Zo voelen ze zich ook geen of minder proviteurs... De goeie willen immers niet zómaar geld krijgen.
Ook denk ik dat je op deze manier aardig wat minder asielzoekers zou krijgen.

Maar zoals ik al zei, kun je niet iedereen helpen die het financieel beter wil krijgen.....
Zou best willen, maar is niet te doen.

Edding3000

Sundancer schreef:
Waarom steeds Verdonk dit en dat?

Verdonk en het kabinet moeten het uitvoeren, dat hoort een minister te doen. Wat als ze het niet gedaan had? Dan zeiden ze dat ze het niet aankon.......

Verder vind ik dat draaikont Wouter Bos niet zo moet zeuren...

Trouwens Jan van de SP heeft de staart tussen z'n beentjes....

Verder hoop ik zeker niet dat PVDA en SP in het kabinet komen Bloos! . Dan kunnen hun weer voor sinterklaas spelen, en zitten wij over een paar jaar weer in een diep dal.

Edit: Ik heb Sundancer gequoot en er zelf 2 smileys aan toegevoegd.
[/quote]Hier discusseer ik ook graag over! Het CDA heeft nog altijd het meeste 'recht' als eerste keus met wie ze willen regeren. ze zijn gewoon de grootste partij. NIET de SP Knipoog

Caira

Edding3000

Yvonnelind schreef:
Als je alles eens zou lezen, dan zou je het al gelezen hebben. Zoek maar even terug.
Jullie zijn niet de enigen met een gefundeerde mening hoor, dat wìl je graag zijn! Clown

Herkenbaar Krackertje! Lachen

steek die vraag dan in je reet Tong uitsteken . Als ik de vraag niet weet kan ik hem ook niet beantwoorden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:30

Caira schreef:
Human Rights Watch bekritiseert uitzetbeleid

Uitgegeven: 13 februari 2004 13:01

NEW YORK/DEN HAAG - De mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) heeft vrijdag felle kritiek geuit op het Nederlandse beleid om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. De uitzetting van duizenden asielzoekers zal het leven van deze mensen in gevaar brengen, waarschuwt de organisatie in een brief aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.

HRW maakt zich vooral zorgen over het lot van uitgeprocedeerde asielzoekers die terug moeten naar landen zonder goed bestuur, zoals Somalië, en landen die onveilig zijn door voortdurend geweld na eerdere conflicten, zoals Afghanistan. Mensen terugsturen naar dergelijke plaatsen brengt niet alleen de veiligheid of vrijheid van de betrokkenen in gevaar, maar het is ook "illegaal", stelt de mensenrechtenorganisatie.

Deporteren

De huidige plannen om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers te "deporteren", zoals HRW het noemt, zullen volgens de organisatie het internationale volkenrecht schenden. Dat uitzetbeleid betekent ook een "ernstige afwijking van de historische rol van Nederland als een aanvoerder van de bescherming van mensenrechten in Europa".

Behandeling

HRW uit verder kritiek op de Nederlandse behandeling van de kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers. Ook hekelt de organisatie onder meer de plannen om asielzoekers zonder of met onjuiste papieren uit of mogelijk tijdelijk vast te zetten.

Human Rights Watch volgt het Nederlandse asielbeleid al langer kritisch. Vorig jaar stelde de organisatie in een rapport dat dat beleid op belangrijke punten in strijd is met internationale afspraken.

Ook concludeerde ze dat de behandeling van asielaanvragen regelmatig te kort door de bocht is, dat kinderen niet de behandeling krijgen die zij verdienen en dat asielzoekers niet kunnen beschikken over basisvoorzieningen waar zij volgens internationale normen wel recht op hebben.

Verdonk

In de brief aan Verdonk roept HRW de regering op zich te houden aan het volkenrecht in alle procedures die te maken hebben met de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Bron: Nu.nl

Yvonnelind schreef:
@Myfairytale; leg even uit waarom je dit artikel 'overtrokken' vind.

Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag van Edding en Superwoman; moeilijk hé, als het over echte mensen blijkt te gaan? Begrijp ik best hoor. Wouter Bosch is niet de enige met een grote mond... Knipoog

Het lijkt me ten eerste duidelijk dat zij hier illegaal zijn, dus nu worden de rollen omgedraaid.
Nu zou het al illegaal zijn om ze terug te sturen?
Verder vind ik deporteren echt te ver gaan.
Hitler pakte alle joden op en martelden en doodde hen.
Dat doen wij niet, we sturen ze netjes terug met het vliegtuig, NADAT hun asielaanvraag bekeken is.
Zij worden niet ondervoed, soms naakt oid in overvolle treinen weggevoerd naar concentratiekampen...

Snap je een beetje waarom ik het overtrokken vind?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:30

jaantsje schreef:
Begrijpent lezen is nog steeds een vak appart zo lijkt het.
Er wordt hier van alles bij gehaald.
Waar gaat het nu eigenlijk om?
Er is al vaker gezegt dat Verdonk beleid uitvoert wat niet alleen door haar gemaakt is.
Waarom krijgt zij dan alleen de zwarte piet toegespeelt?
Wie is er eigenlijk fout?

Precies, Verdonk moet het uitvoeren.
Maargoed, vele mensen halen inderdaad er veel bij..... Ik denk dat ze wel anders gepraat hadden als het eentje van links was geweest.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:31

Myfairytale schreef:

Yvonnelind schreef:
@Myfairytale; leg even uit waarom je dit artikel 'overtrokken' vind.

Ik krijg maar geen antwoord op mijn vraag van Edding en Superwoman; moeilijk hé, als het over echte mensen blijkt te gaan? Begrijp ik best hoor. Wouter Bosch is niet de enige met een grote mond... Knipoog

Het lijkt me ten eerste duidelijk dat zij hier illegaal zijn, dus nu worden de rollen omgedraaid.
Dat doen wij niet, we sturen ze netjes terug met het vliegtuig, NADAT hun asielaanvraag bekeken is.
Zij worden niet ondervoed, soms naakt oid in overvolle treinen weggevoerd naar concentratiekampen...

Nee, want ik zie geen verschil tussen zelf vermoorden en je handen vuil maken, of gewoon simpelweg de andere kant opkijken. In mijn ogen zijn beiden even fout!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:32

Caira schreef:
Nee, want ik zie geen verschil tussen zelf vermoorden en je handen vuil maken, of gewoon simpelweg de andere kant opkijken. In mijn ogen zijn beiden even fout!

Tis maar goed dat jij niet in de politiek zit...jij maakt van elke mug een olifant.
Ik vind "vermoorden" en naar de andere kant kijken totaal verschillend.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:33

want? ben je minder schuldig als je mensen terug stuurt in de wetenschap dat ze zodra ze de grens overstappen vermoord of gemarteld worden?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:34

Caira schreef:
Myfairytale schreef:

Echt niet iedereen wordt vermoord hoor... *zucht*

Lante

Nogmaals:

Yvonnelind schreef:
Alle asielzoeker zijn gelukszoeker, criminelen en onaagepasten!!

Tuurlijk... Boos!
Bij ons zit een jongentje uit Viëtnam op school (Phapbi, was ook hart voor NL). Zijn moeder is al meer dan 10 jaar aan het procederen, dat duurt zolang omdat er allemaal fouten zijn gemaakt in Den Haag. Phapbi is in Parijs geboren, zijn moeder was een alleenstaande moeder zonder famillie en in Vietnam heb je dan maar één mogelijkheid, en dat is de prostitutie. Ze vluchte toen ze zwanger was en beviel van haar zoon in Parijs. Daarna kwamen ze hier. Omdat dat Phapbi niet in Vietnam is geboren mag hij niet terug naar Vietnam. Hij mag blijven, want hij is een Europeaan. Moeder wordt op het vliegtuig gezet naar Vietnam en wordt gedwongen haar zoon hier te laten.
Moeder heeft wat eigen geld, heeft pas een HBO studie afgerond hier, spreekt Nederlands en is helemaal aangepast.
Hoe kan het zo zijn dat er hier zoveel mensen in Nederland aan het feit voorbij wordt gegaan dat Nederland óók het internationale verdrag voor de rechten van het kind getekend heeft???? Daarin staat HEEL DUIDELIJK dat een kind het recht heeft bij zijn ouders of famillie op te groeien. Deze jongen heeft geen ouders en famillie behalve zijn moeder!!

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren in een 'beschaaft' land als het onze. Dit is geen zeldzaam geval hoor; er zijn duizenden als Phapbi...

Sommige mensen moeten zich diep schamen en Rita is er één van.

Dan klopt het beleid al 4 jaar niet hè!
Zeg nu eens wat je van deze zaak vindt, of heb je dat niet gelezen edding en Swoman?? Komt het dan te dichtbij?

Sundancer

Caira schreef:
want? ben je minder schuldig als je mensen terug stuurt in de wetenschap dat ze zodra ze de grens overstappen vermoord of gemarteld worden?

Niet iedereen word vermoord....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:35

maar er zijn er die dat wel worden, moeten we dan een percentage stellen? als 20% van de teruggestuurden vermoord worden, is dat dan een aanvaardbaar percentage?

Myfairytale

Caira schreef:

Dat zal echt in ieder geval niet zo zijn.
Als het wel gebeurt hadden we miss beter het dossier en de aanvraag na moeten pluizen, maar helaas doen wij dat zelf niet.
Maar je kunt ook niet iedereen hier houden omdat dat beweerd wordt...

Lante

Nee hoor, lang niet iedereen. Er wordt alleen maar een groot aantal vermoord, maar jah, wat is groot...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:36

lees de laatste link eens door die ik plaatste!

Caira

Yvonnelind schreef:
Nee hoor, lang niet iedereen. Er wordt alleen maar een groot aantal vermoord, maar jah, wat is groot...

Daarom, moet kunnen, schelen er weer een paar voor de overbevolking!

krackertje

JA JA JA nu ik met mijn voorstel jippiiiieeeeeeeeeeeeee niet iedereen wordt vermoord dus nu mijn 40-60 regeling en we doen direct wat aan de overbevolking.

WE ZIJN GEWELDIGGGGGGGGGG

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:38

Nee precies sundancer, dat is imo ook het hele punt.
Men doet alsof mensen terug naar de hel moeten, en alsof ze meteen worden afgeknald zodra ze voet uit het vliegtuig zetten.
Na-ah, dat is niet zo. Wel is het zo dat homoseksuelen of anders-gelovigen daar veel meer risico lopen. Maar naar mijn weten is niet iedereen die wordt teruggezonden homo of anders-gelovig (anders dan moslim o.i.d)

Iedereen valt hier inderdaad verdonk aan, terwijl zij gewoon het beleid uitvoert. Brand dan de hele regering af, maar wijs geen zondebok aan. Maar ja ,dat is weer het over bekende vingertje eh?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:39

Berdien schreef:
Nee precies sundancer, dat is imo ook het hele punt.
Men doet alsof mensen terug naar de hel moeten, en alsof ze meteen worden afgeknald zodra ze voet uit het vliegtuig zetten.
Na-ah, dat is niet zo. Wel is het zo dat homoseksuelen of anders-gelovigen daar veel meer risico lopen. Maar naar mijn weten is niet iedereen die wordt teruggezonden homo of anders-gelovig (anders dan moslim o.i.d)

Iedereen valt hier inderdaad verdonk aan, terwijl zij gewoon het beleid uitvoert. Brand dan de hele regering af, maar wijs geen zondebok aan. Maar ja ,dat is weer het over bekende vingertje eh?

Zij heeft de keuze gemaakt om achter dat beleid te gaan staan.