Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:34

Nadya:

Ik vind het erg moedig van je dat je dit zo vertelt... diep respect ook voor de manier waarop je bent gaan kijken naar jezelf en dat je de kracht en moed hebt gevonden om te doorbreken wat al jaaaren je patroon was.

Ik heb ook respect voor het feit dat je de feiten eerlijk onder ogen durfde te zien. 51 kilo klinkt mij nog steeds erg dun in de oren, maar zo lang je niet dunner wordt en je gezond blijft, dan is het toch goed?

Nogmaals, erg dapper! Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:38

Barmat schreef:
Nadya:

Ik vind het erg moedig van je dat je dit zo vertelt... diep respect ook voor de manier waarop je bent gaan kijken naar jezelf en dat je de kracht en moed hebt gevonden om te doorbreken wat al jaaaren je patroon was.

Ik heb ook respect voor het feit dat je de feiten eerlijk onder ogen durfde te zien. 51 kilo klinkt mij nog steeds erg dun in de oren, maar zo lang je niet dunner wordt en je gezond blijft, dan is het toch goed?

Nogmaals, erg dapper! Ach gut

Dank je wel, Barmat..... Bloos Bloos
Ik word er helemaal verlegen van.......

Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven geen geheim maak van mijn verleden met alle eetstoornissen, hoor. De mensen om me heen weten het en als iemand ernaar vraagt praat ik er heel openlijk over. Ik schaam me er ook niet voor, want het had wel diverse redenen hoe het zo ver gekomen is. En veel mensen hebben alle begrip en steun(d)en me juist heel erg goed. Maar eigenlijk praat ik er amper meer over, het is echt een 'vorig leven'.

Het is inderdaad heel raar dat ik nu amper aankom, terwijl ik ook een periode heb gehad dat mijn lichaam alles dubbel 'pakte', als ik wat at. Tja, ik weet het ook niet.... Ik denk dat ik nu ook zo druk ben met zo'n kleine meid om me heen en mijn paard houdt me ook lekker in beweging, dus..... Ik kan ook nog steeds niet stil zitten, hoor, ik blijf een rusteloos typje Haha!
Momenteel weet ik geen eens wat ik weeg, want ik sta vrijwel nooit meer op de weegschaal. Wat een vrijheid!

En dat ik op een bepaald moment de kracht en moed heb gevonden om het gevecht nu eens echt aan te gaan, heb ik vooral te danken aan mijn lieve vriend. Hij is er altijd voor me geweest, heeft me altijd geholpen en bijgestaan, als ik het niet meer zag zitten. Hij liet me bv. inzien dat ik veel meer was, dan al die problemen. Alleen had ik het nooit gered, dat weet ik heel zeker. Ik heb geluk gehad.

Nogmaals, dank je wel voor je lieve woorden.....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:38

Ik denk dat de meeste mensen met eetproblemen het overwinnen zodra ze liefde gevonden hebben, Nadya.

Een derde slachtoffer is er deze week gevallen in Brazilië. Ze was 23, 1.68 rn woog 38 kilo. Ze is overleden aan een hartstilstand. een tweede. Ze had er al eerder een gehad , maar toen hebben ze haar weer kunnen reanimeren.

In Portugal komen er per dag 4 nieuwe gevallen van mensen met eetproblemen in het ziekenhuis. Het laatste sterfgeval hier was trouwens een jongen van 23.
3500 gevallen lopen nog gevaar om te sterven...
Dat zijn wel schrikbarende cijfers. Portugal heeft 16 miljoen inwoners.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:42

ik snap niet waarom die mensen toch zo dun willen zijn? ik noem het gewoon eigen schuld. je bent zoals je bent klaar. niet meer niet minder.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:59

Jolandaa_ schreef:
ik snap niet waarom die mensen toch zo dun willen zijn? ik noem het gewoon eigen schuld. je bent zoals je bent klaar. niet meer niet minder.. Boos!

Dat jij nu zo'n fijn leven hebt gehad dat je je niet in kunt denken hoe zoiets ontstaat... Boos!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:11

Verschrikkelijk zeg. Wanneer openen mensen nou een keer hun ogen..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:15

Jolandaa_ schreef:

jij snapt dus niks van eetproblemen, meisje

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:20

Jolandaa_ schreef:

Jij bent echt een zeer dom mens, als je het zo makkelijk denkt te stellen!!!! Boos!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:23

Nadya schreef:
Jolandaa_ schreef:

Jij bent echt een zeer dom mens, als je het zo makkelijk denkt te stellen!!!! Boos!

of onwetend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:27

Haar enige zorgen liggen waarschijnlijk in de strekking "vindt 'ie me wel leuk" en "ga ik dat proefwerk wel goed maken".....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:28

Dat ook, Ariebombarie, maar onwetend hoef je in deze tijd niet meer te zijn naar mijn idee (je kunt overal informatie vinden over deze ziekte), dus ik vind het een vorm van enorme domheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:30

Kortzichtigheid ook. Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:33

Ja, zeer kortzichtig ook inderdaad. Ze weet duidelijk totaal niet waar ze het over heeft. Dat de geest vd mens iets gecompliceerder in elkaar kan zitten, door bv. (traumatische) ervaringen, door het karakter, de genen en noem maar op. Ik kan me gewoon heel kwaad maken over zulke domme reacties. Ze zou eens een week moeten meelopen in zo'n kliniek, horen en zien hoe heftig dat is. Dat mensen met die stoornis, zoiets niet 'zomaar' krijgen. En er al helemaal niet 'zomaar' van af komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:35

Mja precies. "Je bent zoals je bent", ja dus, wat als jijzelf plus je omgeving daar geen vrede mee lijkt te hebben? "eigen schuld", waar?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:37

MisMartine schreef:
Lusitana schreef:
En dat is erg? Dat je opvalt of anders bent dan de rest? Je moet vooral "erbij horen". Dat is typisch tienergedrag.
Het is juist meer te bewonderen als je gewoon staat voor wie je bent.

Dat slaat nergens op!!

Ik denk dat de meerderheid van de mensen een liever vrouw ziet met
maatje 34/36 dan 40
!!

Ik denk toch echt dat jij de plank daar volledig mis slaat... ik denk zelf dat de meerderheid van de vrouwen liever een vrouw zien waar ze zichzelf enigzins mee kunnen identificeren... dus een vrouw met maatje 40 + ! Ik vind het ideaalbeeld dat jij lijkt te hebben echt heel ongezond. Overigens vind ik de vrouw met maatje 40 op de foto die Lusitana geplaatst heeft heel erg mooi, haar figuur vind ik zeker mooier dan bv het figuur van een Kate Moss...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:37

ik kijk nergens meer van op tegenwoordig en zou het ook niet vreemd zijn als ze er gewoon totaal niks van af weet en dus haar eigen (domme) conclusies aan gaat verbinden. heb net dr profiel gekeken, dus zou er niet van opkijken Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:39

Ach, en wat dacht je van incest of verkrachting en daardoor je lijf enorm gaan haten, of je nou wat dikker bent of gewoon slank of dun, dat heeft er totaal niets mee te maken. Je gaat je emoties/gevoelens 'verdoven' door niet te eten of juist heel veel te eten en alles weer uit te spugen (dan krijg je bepaalde stoffen in je lijf, waardoor je emoties 'verdoven'). Wie is zij om daarover zo dom te oordelen?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:45

Nadya, je hoeft mij niet aan te vallen. Ben verkracht op mn 16de en daardoor ook problemen gehad met eten. Veroordeel mij niet dat ik er niets over zou weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:50

Ariebombarie schreef:
Nadya, je hoeft mij niet aan te vallen. Ben verkracht op mn 16de en daardoor ook problemen gehad met eten. Veroordeel mij niet dat ik er niets over zou weten...

Ze doelt op die Jolanda.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:07

Ariebombarie, ik heb het echt over Jolanda, hoor. Ik weet dat jij ook de nodige ervaringen gehad heb......
Als ik niet duidelijk genoeg was, sorry daarvoor, jou wil ik helemaal niet aanvallen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:26

Ja, Jolanda, als je dit nog leest he, zou je dan je bewering even willen onderbouwen? Lachen

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:39

Nadya schreef:
Ariebombarie, ik heb het echt over Jolanda, hoor. Ik weet dat jij ook de nodige ervaringen gehad heb......
Als ik niet duidelijk genoeg was, sorry daarvoor, jou wil ik helemaal niet aanvallen.....

ow Bloos okee, ik dacht echt dat je mij aan viel Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:45

Ariebombarie schreef:
Nadya schreef:

ow Bloos okee, ik dacht echt dat je mij aan viel Bloos

Nee, gekkie, tuurlijk niet. Jij weet ook hoe het is en hebt dezelfde rotervaringen. Wij weten hoe zo'n ziekte ontstaat, we zijn lotgenoten, die moeten elkaar juist steunen. Knipoog
Maar haar opmerking, daar viel ik echt even over......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:48

Mja logisch ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:50

Mischien het idee om het dan nog eens uit te leggen. Zo ga je meer mensen bereiken en kunnen informeren dan te beginnen af te snouwen Knipoog