Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowfax16

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:15

ik ga van hoensbroek naar roermond.. 3 dage per week.. moet in sittard eerst overstappen van stoptrein na intercity. dat ging perfect kon zo meteen de andere trein instappen. maar 1 x vertraging gehad door ongeval.
nu is mijn reistijd van half uur met de trein naar 3 kwartier. en nou moet ik een trein van half uur eerder nemen om nog op tijd op school te zijn. ben erniet blij mee... moet ik super vroeg de deur uit alleen om de 9 uur school te halen:@

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:16

en heb geen aansluiting op intercity dus moet 2 keer met stoptrein die niet eens aansluit de 1e stoptrein en meot daarvoor halve station over rennen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:22

nog eentje die de dupe is geworden van de nieuwe regeling, Harderwijk-utrecht was 39 min, word nu bijna een uur.
(hij was eerst sneltrein tussen amersfoort-utrecht, maar nu blijven we stoptrein Boos! nu een paar dagen zo gereist maar ben t al helemaal zat.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:41

ik vind het ook echt niet fijn!!
Ik deed er eerst 1 uur en 10 minuten over, was goed te doen! Maar nu doe ik er op de terugweg gewoon 2!! uur over..pff. Echt niet normaal Cool

Maarja.. Clown

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:57

Het was weer eens feest vandaag Haha!
de ene trein had 30 min vertraging, de volgende 10 Vork

Ja ze gaan vooruit Clown

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:06

Wij hebben alleen nog maar stoptreintjes, de sneltrein die bij station Zoetermeer stopte, die stopt vanaf de 10e dus niet meer bij ons Verdrietig. Snif snif, want dat kost me zo de dubbele tijd, dus moet ik vroeger mijn zachte warme bedje uit. Gelukkig gaat die stoptrein wel met grote regelmaat.

Het zou alleen zo leuk zijn als de NS zijn eigen medewerkers ook op de hoogte zou stellen van de nieuwe dienstregeling. Ik heb deze week nog niet één keer zonder vertraging kunnen reizen Boos!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:43

Goh, je zou maar om half 1 uit zijn en nu pas thuis zijn doordat er geen stroom is bij Amersfoort. (Waar anders. Misselijk)
Klóte treinen...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:49

Jeetje, da's balen Mandyy... Leuk hè, openbaar vervoer...

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:15

Mandyy schreef:
Goh, je zou maar om half 1 uit zijn en nu pas thuis zijn doordat er geen stroom is bij Amersfoort. (Waar anders. Misselijk)
Klóte treinen...

Fijn he, zo'n stroomstoring....

Ik heb er twee-en-een-half uur over gedaan om van Bilthoven naar Amersfoort te reizen vandaag (normaal tien minuten).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:22

Jeetje kun je nagaan Bilthoven is maar een klein stukje. Scheve mond

Ik moest van Utrecht terug naar Amersfoort schothorst. Dat is normaal ook maar 25 minuten.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:46

Voor mij maakt het geloof ik niet veel uit, rijden juist meer treinen in een uur dacht ik dus dat wel fijn. Alleen zondag wou ik vanuit Amersfoort naar Rotterdam, reed ie helemaal niet door een ongeluk. Beetje jammer.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:51

nou hier nog een ontevreden klant van de NS. In zeeland zijn ook de connexion tijden veranderd. bij ons in het dorp rijd nu de belbus, dat is in principe wel fijn want nu kan ik ieder uur naar de trein in plaats van 1 keer in de 2 uur. maar er zit tussen al mijn aansluitingen zo weinig tijd dat is steeds alles mis. en dus al heel de dag vertragingen en gemiste treinen en bussen heb. erg vervelen. ik vraag me wel eens af of de mensen die dit maken wel op zulke dingen letten... voorbeeld: mijn trein komt in goes aan om 17.51, de bus vertrekt om 17.51.... die rijd dus voor mijn neus weg...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:54

Vanmorgen 5 minuutjes vertraging Lachen Maar dat heeft de intercity naar enschede vrijwel altijd Tong uitsteken Doordat ie meer ruimte op andere stations had, kwam ie wel weer optijd aan in Enschede Haha!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:30

Pff nou ik heb weer een gezellig dag met de NS achter de rug. Ik reis van Eindhoven naar Maastricht. Qua treinverkeer zou het erop vooruitgegaan moeten zijn, omdat ik nu niet meer over zou hoeven te stappen. Ik sta om 13 uur te wachten op de trein die dan zou moeten vertrekken. Wordt er omgeroepen dat deze trein een half uur vertraging heeft en dus niet meer zal rijden. Oke, fijn, ben ik dus al te laat voor mijn les maar goed. Komt er om 13 uur 30 een trein en daarover wordt omgeroepen dat deze maar tot station Sittard zou rijden. Toen zag ik het al helemaal gebeuren dat ik helemaal niet aan zou komen. Nouja, uiteindelijk dan in Sittard aangekomen, staat daar een stoptrein te wachten naar Maastricht, maar op het uithangbord staat "Op het traject worden bussen ingezet". AAAH gek wordt je daarvan Clown Dus ik naar een conducteur en ik vraag: Moet ik dan op een bus overstappen halverwege?. Ja, zegt hij, je kunt beter nog een half uur wachten op de Intercity. Maar dat slaat nergens op, want dat is precies hetzelfde traject. Heel toevallig liep ik toen naar de achterkant van het bord (doe je normaal ook niet), maar daar staat "voorste gedeelte tot aan Maastricht Randwijck". Dus ik aan andere conducteur vragen of er bussen werden ingezet, zegt hij "bussen, nee hoor deze rijdt gewoon tot aan het eindpunt". Mooi voorbeeld van lekkere communicatie bij de NS. EEINDELIJK aangekomen, uur vertraging Scheve mond En dan moet je nog vanuit Maastricht weer terug naar Eindhoven........

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:50

zo ook leuk daffene Nagelbijten / Gniffelen

Ik had Gister de bus, normaal een 3 kwartier zonder vertraging. Nu 1,5 uur ofzo met een half uur vertraging Clown
terug weg ook normaal half uur, duurde nu 2 uur Bloos!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:26

mirjamalvaro schreef:
zo ook leuk daffene Nagelbijten / Gniffelen

Ik had Gister de bus, normaal een 3 kwartier zonder vertraging. Nu 1,5 uur ofzo met een half uur vertraging Clown
terug weg ook normaal half uur, duurde nu 2 uur Bloos!

Een NS bus Clown ?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:28

nee een connexxion bus Knipoog Maar die hebben nu ook allemaal nieuwe tijden en andere bussen. Scheve mond

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:38

Ik hoor veel mensen zeggen "ik ben elke dag te laat op school dankzij de NS met de nieuwe dienstregeling".
Wat is dit nu voor onzin? Daar kan je toch de NS niet de schuld van geven? Verward
Jij pakt een trein te laat! Als de tijden veranderd zijn, zul je een trein eerder moeten pakken!

En mensen zoeken maar al te graag een aanleiding om te zeiken!
Sommigen klagen al vreselijk over dingen als "Mijn trein komt nu wel 3 minuten later!"
Of "Mijn trein doet er wel 5 minuten langer over!". Nou sorry hoor, dat vind ik wel erg kinderachtig.

Tuurlijk zijn er ook mensen die er wel echt op achteruit zijn gegaan. En die mogen daar ook flink van balen.
Maar probeer wel nuchter te blijven, ze kunnen nou eenmaal niet voor iedereen de ideale dienstregeling aanleveren.
De een gaat er op vooruit, de ander gaat er op achteruit.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:55

Annemieke: Bij mij komt de trein met grote regelmaat te laat aanzetten. Dan kan je natuurlijk zeggen, dan neem je toch een trein eerder, dan ben je zeker op tijd. Maar aan de andere kant vind ik het niet kloppen dat ik eerder mijn bed uit moet omdat de NS zijn werk niet goed doet... Voor de rest is het inderdaad aanpassen aan de nieuwe dienstregeling.

Ik had vanmorgen weer iets trouwens. Komt mijn trein aan, blijkt het een ieniemienie treintje te zijn, die je hoogstens op zondagochtend om 08.00 uur zou verwachten. Het was weer het betere sardientjes-werk. Gelukkig had de NS wel geregeld dat de sneltrein van 8 minuten later ook bij ons station zou stoppen (wat dan op zich wel weer netjes was), om de meute die niet met de stoptrein mee kon op te pikken, maar ja, dat leverde dus wel weer wat vertraging op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:52

Ik ga zo eens kennismaken met de nieuwe dienstregeling. De vertragingen wijt ik overigens niet aan de nieuwe dienstregeling, maar aan prorail die voor oponthoud zorgt...
Ik heb de afgelopen weken bijna elke vrijdag vertraging gehad als ik rond 5 uur met de trein reisde. Ga nu om 1 uur al, dus ik ben benieuwd of dat dan nu niet zo is...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:15

Sash schreef:
voorbeeld: mijn trein komt in goes aan om 17.51, de bus vertrekt om 17.51.... die rijd dus voor mijn neus weg...

Dat is dan toch een fout van Connexxion en niet van de NS?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:03

JoT, ik heb het niet over vertragingen.
Want dat kun je natuurlijk niet van te voren weten!
Maar ik heb het over mensen, waarvan de trein nu net iets later komt waardoor ze te laat zijn. Of waarvan de trein er iets langer over doet. En dat weet je wel van te voren.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:13

Ik was nog aan het twijfelen of ik de nieuwe dienstregeling echt zo slecht vond, ja het is wel vervelend dat ik ipv 0x 1 of 2x over moet stappen nu, maar ach, ze rijden wel 4x per uur en de trein gaat maar 3 min eerder weg, dus dat overleef ik wel.
Maar pff ze hebben de bus die op tijd reed maar afgeschaft en nu een nieuwe die op de heenweg niet op kwam dagen, op de terugweg weer niet op kwam dagen en vervolgens te laat was. Fijn .
De trein gaat nog wel, had vertraging uiteraard, overstaptrein reed voor m'n neus weg, maar gelukkig stond er nog een achter die dezelfde route reed en maar 2 min later wegging, dus dat maakte niet zoveel uit.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:40

Treinen zonder vertraging heb ik afgelopen week nog niet meegemaakt, maar ik woon in gouda en we hebben hier het meeste voordeel van heel nederland dus ik mag niet klagen.. Kan nu 4x per uur naar utrecht (vanaf goverwelle, klein stationnetje) per uur. Dat was eerst 1x rechtstreeks en 1x met veel wachttijd!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:54

WHAAAAAAAAAA ik irriteer me momenteel gruwelijk aan de NS.
Géén trein is op tijd geweest Scheve mond
Ze rijden allemaal dwars door elkaar.
5 meldingen per 10 minuten, 2 treinen die tegelijk rijden...
Zucht.. Om knetter van te worden!