hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:45

klomp schreef:
wat ik wel grappig vind is dat veel mensen nog de goede dingen zien van de allochtone bevolking, terwijl de mensen uit hun thuisland zich doodschamen voor hun...hoe zit dit dan??
hebben wij dan oogkleppen op...of zijn we weer bezig met struisvogelpolitiek?

Is dat zo, klomp? Wist ik niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:45

wat ik nog even wil toevoegen aan alles is dat de opvoeding..in welk cultuur dan ook, totaal nergens meer over gaat, misschien is het een idee om losgeslagen jongeren her op te voeden...meer nanny's Haha! of een drill??

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:45

nee was een liedje die hij even snel zong.
maar die jij bedoelt was ook zeker steen goed hahaha.
lig nu alweer van mijn stoel van het lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:46

Moniek schreef:
nee was een liedje die hij even snel zong.
maar die jij bedoelt was ook zeker steen goed hahaha.
lig nu alweer van mijn stoel van het lachen

Het is mij even ontschoten......

beginregel?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:46

klomp schreef:
wat ik nog even wil toevoegen aan alles is dat de opvoeding..in welk cultuur dan ook, totaal nergens meer over gaat, misschien is het een idee om losgeslagen jongeren her op te voeden...meer nanny's Haha! of een drill??

dienstplicht terug!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:47

Moniek schreef:
klomp schreef:

dienstplicht terug!!

Dat is denk ik. voor iedere ontspoorde jongere, wel een goed plan Haha!

Schimmelig

Barmat schreef:

Hulp okee... maar het ging hier om de financien he.... daarin is iedereen imo gelijk!

Ik vind het allemaal anders. Je hebt zoveel situaties:

Ouders met/zonder kinderen, bejaarden, allochtonen, alleenstaande ouders, jongeren.

Vind je echt dat iedereen dezelfde behandeling moet genieten?

lies

Moniek schreef:
goh hans teeuwen had hier een geweldig stukje over in het breierdeck.
wie het ooit heeft gezien weet waar ik het over heb.
en over die mensen met een achterstand kijk dan wel wat daar de oorzaak van is.

Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
Btw; Hans Teeuwen neemt letterlijk alles op de korrel. Is voor de grap, niet te serieus nemen dus.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:47

dat is echt zo barmat...ik heb namelijk met een marokkaanse jongen verkering gehad in mijn tienertijd, dat dit de slechtste keuze uit mijn leven was, laat ik even terzijde, maar de familie die daar in de zomer op bezoek kwam vanuit marokko, preekte dit continue..ze schamen zich voor het gedrag van de nederlandse marokkanen..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:48

klomp schreef:
wat ik wel grappig vind is dat veel mensen nog de goede dingen zien van de allochtone bevolking, terwijl de mensen uit hun thuisland zich doodschamen voor hun...hoe zit dit dan??

Maar hier zijn er ook zat die zich schamen, Knipoog Ik zou me ook doodschamen als NLders zo zich in een ander land gedroegen

Maar we maken het er zelf naar met al die struisvogelpolitiek! Maar ja, het wordt er ook niet makkelijker op dat je gelijk als racistisch wordt bestempeld als je een negatieve opinie over allochtonen heb, Dus wat moet je dan?

Ik wordt er moe van Slapen

Barmat

Schimmelig schreef:
Barmat schreef:

Hulp okee... maar het ging hier om de financien he.... daarin is iedereen imo gelijk!

Ouders met/zonder kinderen, bejaarden, allochtonen, alleenstaande ouders, jongeren.

Ik vind van wel ja. Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "ouders zonder kinderen" Haha!

manie

klomp schreef:

Nee dat komt omdat je in NL niks negatiefs mag zeggen over allochtonen, want dat discrimineer je en wordt je als het even kan vergeleken met Hitler.
Dus moeten we gewoon NL naar de kloten laten helpen door een stelletje slecht ingeburgerde allochtonen (sorry Nederlanders van buitenlandse komaf....)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:49

Schimmelig schreef:

Als het nu zo is dat Ouders met/zonder kinderen, bejaarden,alleenstaande ouders, jongeren gelijk behandeld worden en de groep allochtonen apart behandeld wordt zou ik het een zeer slechte zaak vinden... en ergens bekruipt mij het gevoel dat dat dus zo is.... Scheve mond

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:49

lies schreef:
Moniek schreef:

Btw; Hans Teeuwen neemt letterlijk alles op de korrel. Is voor de grap, niet te serieus nemen dus.

Maar het is wel geniaal! Ik neem het ook niet serieus, maar kan ook echt dubbel liggen over dat stukje met paardje rijden.....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:50

klomp schreef:
dat is echt zo barmat...ik heb namelijk met een marokkaanse jongen verkering gehad in mijn tienertijd, dat dit de slechtste keuze uit mijn leven was, laat ik even terzijde, maar de familie die daar in de zomer op bezoek kwam vanuit marokko, preekte dit continue..ze schamen zich voor het gedrag van de nederlandse marokkanen..

Er is een groot verschil tussen de inwoners van Marokko en Marokaanse inwoners van NL.
Waarom zou een goed opgeleid persoon met een goede baan wegtrekken uit zijn thuisland? Dat doet hij/zij niet. De personen die het minder goed hebben in hun thuisland komen hierheen, dus veelal de lageropgeleiden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:50

manie schreef:
klomp schreef:

Nee dat komt omdat je in NL niks negatiefs mag zeggen over allochtonen, want dat discrimineer je en wordt je als het even kan vergeleken met Hitler.
Dus moeten we gewoon NL naar de kloten laten helpen door een stelletje slecht ingeburgerde allochtonen (sorry Nederlanders van buitenlandse komaf....)

Ach stel je niet zo aan. Het is de toon die de muziek maakt en daar schort het wel eens aan. Niet zo gek dat mensen daarover vallen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:50

waarom mag ali B ons dan wel discrimineren met zijn celebraitoins-reclame??? Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:51

lies schreef:
Moniek schreef:

goh echt? Slapen
hoe dan ook hij is super goed.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:52

manie schreef:
klomp schreef:

Dus moeten we gewoon NL naar de stinkmodder laten helpen door een stelletje slecht ingeburgerde allochtonen (sorry Nederlanders van buitenlandse komaf....)

Het punt is DAT je het eigenlijk ook niet mag zeggen, omdat je dan over één kam scheert! Ik zou mij ook aangesproken voelen als men het over die k-u-t hollanders had in het buitenland.....
Tussen ieder volk zitten rotte appels en helaas worden die als eerste genoemd en onthouden.

Terwijl ik schatten van mensen ken, die allen allochtoon zijn.

lies

Zucht. Die reclame is niet door hem zelf bedacht hoor.
Verder is dat een grap en maken wij ook errug veel turken/belgen/domme blondjes grappen. Dat heeft toch niets met discriminatie te maken?

Schimmelig

Barmat schreef:

Ik vind van wel ja. Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "ouders zonder kinderen" Haha!

Eeeeeh, KOPPELS zonder kinderen Gestoord Haha!

Je hebt ook 'kinderen zonder ouders'... maar ehm, nog steeds alle hetzelfde behandelen, ookal hebben sommige groepen een inmense achterstand? Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:52

Schimmelig schreef:
klomp schreef:

Er is een groot verschil tussen de inwoners van Marokko en Marokaanse inwoners van NL.
Waarom zou een goed opgeleid persoon met een goede baan wegtrekken uit zijn thuisland? Dat doet hij/zij niet. De personen die het minder goed hebben in hun thuisland komen hierheen, dus veelal de lageropgeleiden.

en wat dacht je van de criminelen die deze kant op komen, omdat als zij blijven in hun thuisland, ze worden vermoord????? ik ken er zat hier in gouda die deze straffen vanuit hun thuisland proberen te omzijlen. daarnaast gaan ze hier weer verder met die praktijken..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:53

klomp schreef:
waarom mag ali B ons dan wel discrimineren met zijn celebraitoins-reclame??? Haha!

Over dat "hollander" bedoel je? Vond het juist wel grappig, zag het niet als discriminatie ofzo. Jij wel?

LiNdA1986

Schimmelig schreef:
klomp schreef:
ik zou zeggen; kom eens 1 a 2 dagen hier wonen, logeren, hotelletje...en je mening herzie je direct..loop maar eens op een donderdag avond door de stad...je komt binnen een uur geheid ellende tegen.
zo ook in bepaalde wijken hier ma je als nederlander er niet doorheen lopen...en als je het doet ben je allles van waarde kwijt.. plus de nodige letsel Knipoog

Welke dag van de week het ook is; in Amsterdam en ook in Dordt heb ik nog nooit problemen gehad.
Ik ben Linda ook nog nooit tegengekomen in Dordt, maar zal goed opletten dat ik niet tegen haar op bots Tong uitsteken

Ik vind het vreemd dat je in relatief kleine steden kennelijk meer aanvaringen met allochtonen hebt, dan in bv. Amsterdam, of Dordrecht waar er meer wonen.

Hahaha, als het gebeurd niet gelijk schelden dan he... Tong uitsteken Tong uitsteken Knipoog Knipoog
Ik heb het wel eens gehad dat ik op zaterdag naar de stad fietste en dat er een paar Antillianen naast me gingen fietsen en psst psst gingen doen enzo... en ze bleven me maar achtervolgen..
En 1 keer in Aquapulca (zwembad) lastig gevallen, maar dit is al heel heel erg lang geleden.

lies

Moniek schreef:
lies schreef:

goh echt? Slapen
hoe dan ook hij is super goed.

Geef je nog even antwoord op het 1e deel van mijn post? Koe