Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Jm, ik wil ook wel even wat kwijt over die burka´s en hoofddoeken/nou ja, meer de sluier (die het gezicht ook bedekken, de andere zijn geloof ik niet zo´n bezwaar. Ik las in de krant dat ze verboden gaan worden in Nederland in openbare gebouwen
Citaat:en dat de Moslim gemeenschap zich steeds meer slachtoffer voelt.
Citaat:Kijk DAT klopt nou weer niet in het verhaal. Nederland mag doen wat noodzakelijk lijkt. Het gaat vooral om de veiligheid , heb ik begrepen, en daar zit wel wat in. Er kan zich ook een gewapende kerel verschuilen onder zo´n burka of sluier, toch?
Citaat:Ik vind dat Nederland wél baas in eigen land moet blijven en zelf de regels moet kunnen maken.
Natuurlijk moeten ze rekening houden met minderheden, maar ook met de rest van de mensen. Het kan niet zo zijn dat de Moslims gaan bepalen wat er al of niet door de regering goed gekeurd of verboden kan worden....
Citaat:Ze zullen heus hun partijen hebben en dus een stem, net als de rest van het volk, maar die hoeft nou ook weer niet de luidste te zijn. Nederland is geen Islamitisch land, ze tolereren Moslims. Dat is wel een verschil.
Whiz schreef:Neeh hoor ik heb in andere topics al gezien dat er geen land met dat kind te bezeilen valt. En je kunt toch niets veranderen aan iemands intelligentie. Dan maar hopen dat wijsheid echt met de jaren komt.
Lusitana schreef:Ja, leuk en aardig, maar ik denk dat er veel mensen bang zijn dat Nederland langzaam Islamitisch wordt.
Citaat:Surinamers en Indiers hebben soms ook prachtige hoofdtooien, maar gaan er ook niet mee naar school en ik kan me ook slecht inbeelden dat Joodse jongeren met een keppeltje op naar school gaan.
Citaat:Ik heb al eerder gezegd, dat je in sommige Islamitische landen niet eens zoveel hoofddoeken ziet en in Tunesië(meen ik) zijn ze ook gewoon verboden. Maar in Nederland mag zo´n verbod niet want het is een democratisch land?
Citaat:Ik vind dus aanpassen wel iets te maken hebben met de stem van de meerderheid van het land. Anders heb je verdeling.
Boertjes schreef:Maar hou die hoofddoeken en moskeen in je eigen thuisland en omgeving en ga daar NL niet mee lastig vallen.
Citaat:Wat ik nog t meest belangrijk vind van alles is dat ze gewoon NL praten en niet zoals je vaak in een winkel tegenkomt, onderling hun eigen taaltje gaan praten en dan ook nog eens gaan lachen. Daar kan ik echt kwaad om worden!
Snoevie schreef:dus niet zomaar overal moskees gaan neerplanten en mensen allemaal op een hoop in een wijk laten wonen.
Whiz schreef:Jah het is lastig om het onderwerp met haar op te pakken. Omdat ze niet echt inhoudelijk wat te vertellen heeft. Ze proflileert alleen haar mening op een aanvallende en ongenuanceerde manier. Maar goed ik ben bereid om ontopic te gaan. Hopen dat ze nu wel iets inhoudelijks te melden heeft.
verras me zou ik zeggen.
Shadow0 schreef:Wat opzich al opvallend is, want meestal vinden mensen dat een bekeuring voor het uitschelden van de politie helemaal niet terecht is, je moet toch je mening kunnen uiten? Of dat nou onvriendelijk is of niet, onderbouwd of niet... Dat is toch de heersende opvatting op dit moment?