Halal vlees bij AH, protesteer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Halal vlees bij AH, protesteer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:43

jeanie schreef:
Het bloed liep heel snel weg in een speciale afvoerput Haha! Haha! . Hart en lever werd gelijk op de bbq gedaan. Ik heb vriendelijk het hart afgeslagen en verteld dat ik dat aan mijn honden voer.
Weet wat je eet is wel van toepassing Tong uitsteken in Nederland weten kids maar heel weinig hoe het vlees op hun bord komt.

O ja dat weet ik, chocolade komt van de roze milkakoe. Clown

paardje2005

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:46

terorita schreef:
paardje2005 schreef:

dieren worden wel opgesneden als ze nog leven, heb genoed verborgen camerabeelden gezien om jouw niet te geloven. en daarbij heb ik het zelf gezien. dat jij 1 slachthuis hebt gezien waar het niet zo is betekent het niet dat alle slachthuizen zo zijn. van zo'n pin in de kop gaat ze echt niet altijd dood.ik kan jou een mes van achter naar voren door je hoofd drukken en je kan het overleven.

ik weet wat ik gezien en gehoord heb. nogmaals ik ben niet achterlijk en al helemaal niet NAIEF

koe of ander dier krijgt 1 pin leeft ie nog, pech. als je hem open snijdt gaat hij toch wel dood. hij hangt op de kop dus spartelen kan hij niet

ik kom niet in 1 slachthuis maar meerdere
een dier wat nog leeft komt het echte slachtgedeelte NIET in
hij krijgt een 2de pin en gaat dan naar het slachtgedeeltte
levend ophangen van dieren. wel degelijk dat ze gaan spartelen, en wel degelijk dat het dier daardoor kneuzingen oploopt, en dus het vlees niet verkoopbaar word.
een slager die vlees met kneuzingen binnen krijgt, stuurt dit direct weer terug.
tuurlijk gaat het wel eens mis, zal ik absoluut niet ontkennen.
de beelden die worden uitgezonden zijn vaak niet nederlandse slacht huizen
er gelden hier in NL hele strenge regels omtrent het slachten, en terrecht

nederland kent wel meer strenge regels. die worden altijd maar steekproefsgewijs gecontroleerd. daarbij worden slachthuizen gewaarschuwd voor er controlles komen. lekker handig.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:46

russel schreef:
jeanie schreef:
Het bloed liep heel snel weg in een speciale afvoerput Haha! Haha! . Hart en lever werd gelijk op de bbq gedaan. Ik heb vriendelijk het hart afgeslagen en verteld dat ik dat aan mijn honden voer.
Weet wat je eet is wel van toepassing Tong uitsteken in Nederland weten kids maar heel weinig hoe het vlees op hun bord komt.

O ja dat weet ik, chocolade komt van de roze milkakoe. Clown

Het is toch een paarse koe? Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:47

suus1991 schreef:
ik denk niet dat ze veel klanten hiervoor krijgen
vaak hebben islamitische mensen al hun eigen slager enzo

Als mensen weten wat slachten inhoud, dan willen ze juist geslacht vlees dan gewoon vlees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:48

O ja paars. Ze geven toch ook chocolademelk??

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:50

Princess_ schreef:
Lijkt me ook niet lekker voor die kinderen het te zien. Oke het is dan wel normaal voor ze, maar hoe leren ze dan lief voor een dier te zijn....

wij kregen in 1999? mensen uit kosovo in ons dorp wonen. die mensen waren als de dood voor honden/katten enz. zij vertelde dat in hun land dieren nooit binnen wonen. een hond is voor waken en een kat voor de muizen. niet als huisdieren. ook gingen ze regelmatig naar de kippenboer, haalde ze een kip namen ze mee naar huis, plukte hem kaal, kop eraf en ging op het vuur. wat ze stokte in de schuur van hun toegewezen huurhuis. oeps. we moesten ze toch even duidelijk maken dat dat niet mag ik nederland. dat vonden ze maar raar.

bij mijn weten kennen moslims dus geen liefde voor dieren. maar dat weet ik niet zeker.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 24-10-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:52

russel schreef:
O ja paars. Ze geven toch ook chocolademelk??

Linkeruier is chocolademelk en de rechter is karnemelk. Ja

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:53

Nouja mijn vriendje is echt helemaal dol op mijn hond Nagelbijten / Gniffelen Ze hebben vroeger ook zelf een hond gehad waar iedereen in het gezin gek op was. Ken ook wel meerdere die gek op dieren zijn.

Mijn stukje bedoelde ik gewoon het zien van het slachten mee Tong uitsteken

Vreemd verhaal van die mensen uit kosovo Nagelbijten / Gniffelen brrr....

Liesje89

Re: Halal vlees bij AH, PROTESTEER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:54

Susanne_ schreef:
ik vind dat je hier juist niet op moet stemmen. Het is hoe die mensen hun geloof en rituelen hebben. Da's dan toch goed dat het ook eens op hun manier gedaan wordt.?.!.?. ik bedoel, in NL wordt ook lang niet altijd gedaan zoals wij 'diervriendelijk' vinden, en daar is dit niks bij!

Kan wel wezen dat het is hoe die mensen hun geloof en rituelen hebben, maar laten we het ff lekker hollands houden hier!
Albert Heijn is een hollandse supermarkt, laten we er geen hallandse supermarkt van maken asjeblieft!
Wát een onzin.

Weg met die troep uit de schappen van een nederlandse supermarkt!!!
Nog even en je kan Nederland beter oppakken en bij de Oostbloklanden neergooien.
Dit gaat echt een béétje de verkeerde kant op.

Ik bedoel, ik wil niet discriminerend overkomen hoor, maar ál die moskee gebouwen die in nederland worden geplaatst. Turkse supermarkten, Turkse Bakkers, Marokkaanse dit, Marokkaanse dat..
Reisd dit niet een beetje de pan uit mensen???
HALAL geslacht vlees? In een normale SUPERMARKT?
Kom op, dit is te gek voor woorden!

Nog even en heel nederland staat in het teken van de, laten we het netjes houden, "Immigranten" en kun je nergens meer een normale gehaktbal of een kroketje kopen, zonder dat daar een onschuldig dier ritueel voor is geslacht..

Sorry hoor, maar ik teken wel

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:55

paardje2005 schreef:
Princess_ schreef:
Lijkt me ook niet lekker voor die kinderen het te zien. Oke het is dan wel normaal voor ze, maar hoe leren ze dan lief voor een dier te zijn....

wij krijgen in 1999? mensen uit kosovo in ons dorp wonen. die mensen waren als de dood voor honden/katten enz. zij vertelde dat in hun land dieren nooit binnen wonen. een hond is voor waken en een kat voor de muizen. niet als huisdieren. ook gingen ze regelmatig naar de kippenboer, haalde ze een kip namen ze mee naar huis, plukte hem kaal, kop eraf en ging op het vuur. wat ze stokte in de schuur van hun toegewezen huurhuis. oeps. we moesten ze toch even duidelijk maken dat dat niet mag ik nederland. dat vonden ze maar raar.

bij mijn weten kennen moslims dus geen liefde voor dieren. maar dat weet ik niet zeker.

Moslims houden juist heel erg van dieren, bijvoorbeeld paarden, dat is voor hen echt een dier wat belangrijk is, in de koran staat zelfs dat ouders hun kinderen moeten leren paardrijden.
Slachten doen ze niet voor niets, slachten doet geen pijn, want de zenuwen en aders worden gelijk doorgesneden, waardoor de dieren helemaal niets voelen.

Jamezy

Princess_

Waarom word er alleen op het vlees gereageerd? Ze verkopen ook couse couse en andere buitenlandse dingen in de AH waarom word daar geen ophef over gemaakt? Beetje hypocriet.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:56

Albert Hein is slim en denkt aan klantenbinding dus centen verdienen. Commercieel denken heet dat. Er is markt voor.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:56

Princess_ schreef:
Nouja mijn vriendje is echt helemaal dol op mijn hond Nagelbijten / Gniffelen Ze hebben vroeger ook zelf een hond gehad waar iedereen in het gezin gek op was. Ken ook wel meerdere die gek op dieren zijn.

Mijn stukje bedoelde ik gewoon het zien van het slachten mee Tong uitsteken

Vreemd verhaal van die mensen uit kosovo Nagelbijten / Gniffelen brrr....

jaja dat snapte ik. omdat er ook in stond, hoe leren ze dan lief te zijn voor dieren. ik dacht dat ze sowieso niet zo gek waren op dieren.

die hadden niks met dieren. alleen het bovenstaande dan. maar verder echt niks.

ik weet niet waar jou vriend weg komt, maar misschien verschilt dat ook weer.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:58

Hij komt uit Marokko. Ik weet niet of het verschild. Ken veel mensen van verschillende afkomsten en er zit misschien 1 dierenhater tussen Nagelbijten / Gniffelen Veel zijn er wel bang voor mijn hond bv, maar als ik uitleg dat ze niets doet zijn ze snel gek met dr Lachen

terorita

jeanie schreef:
Albert Hein is slim en denkt aan klantenbinding dus centen verdienen. Commercieel denken heet dat. Er is markt voor.

toch denk ik dat de meeste moslims het bij hun eigen slager halen
de super de boer bij mij verkoopt het ook sinds kort,
en d'r verdwijnt weing richting de consument

Princess_

Zo denk ik ook terorita!

KC

had dus getekend en een protestmail gesturd...
kreeg vandaag van de AH dit mailtje terug :

Op maandag 23 oktober heeft TROS Radar in haar programma gesproken over
vlees bij Albert Heijn. TROS Radar heeft in deze uitzending onjuiste
informatie verstrekt over de slachtmethoden van dieren die bij Albert Heijn
in het vleesassortiment terechtkomen.

Albert Heijn staat garant voor de volgende informatie:
· Het vlees (inclusief kalfsvlees) en gevogelte in het reguliere
assortiment van Albert Heijn is verdoofd geslacht.
· Kip en kalkoen in het halal-assortiment van Albert Heijn zijn
verdoofd geslacht.
· Runderen en schapen voor het halal-assortiment van Albert Heijn
worden onverdoofd geslacht.
· Alle halal producten voldoen aan de daarvoor geldende eisen.
· Er is geen sprake van vermenging van onverdoofd geslacht vlees met
het reguliere vleesassortiment van Albert Heijn.

Albert Heijn is er voorstander van om voor het hele halal-assortiment te
zoeken naar een methode van verdoving en slacht, die recht doet aan de
eisen van ritueel slachten en tegelijkertijd dierenleed voorkomt. Albert
Heijn is hierover in gesprek met zijn leveranciers.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice.

zal dit weer eens een RADAR EEND zijn ?
dus veel kabaal om niets ?
zou het wel erg vinden als de dieren niet verdoofd zouden worden...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:00

Ik kom ook uit Marokko en wij zijn dol op dieren net als de vele mensen in Marokko, jammer dat mensen in Nederland vaak een verkeerde beeld hebben van Marokanen, moslims en andere buitenlanders.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:00

verdooft geslacht Verward

dan zouden er verdovende middelen worden gebruikt, en dat mag volgens de nederlandse wet geving volgens mij niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:01

Maar ik snap niet waarom kippen en kalkoen wel verdoving krijgen en runderen en schapen niet? Bij Halal slachten horen ze toch sowieso geen verdoving te krijgen Yousra? Nagelbijten / Gniffelen *heb eff vriendje niet bij de hand*

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:01

paardje2005 schreef:
Princess_ schreef:

wij krijgen in 1999? mensen uit kosovo in ons dorp wonen. die mensen waren als de dood voor honden/katten enz. zij vertelde dat in hun land dieren nooit binnen wonen. een hond is voor waken en een kat voor de muizen. niet als huisdieren. ook gingen ze regelmatig naar de kippenboer, haalde ze een kip namen ze mee naar huis, plukte hem kaal, kop eraf en ging op het vuur. wat ze stokte in de schuur van hun toegewezen huurhuis. oeps. we moesten ze toch even duidelijk maken dat dat niet mag ik nederland. dat vonden ze maar raar.

Moslims houden juist heel erg van dieren, bijvoorbeeld paarden, dat is voor hen echt een dier wat belangrijk is, in de koran staat zelfs dat ouders hun kinderen moeten leren paardrijden.
Slachten doen ze niet voor niets, slachten doet geen pijn, want de zenuwen en aders worden gelijk doorgesneden, waardoor de dieren helemaal niets voelen.
[/quote]

zo heel veel moslims ken ik niet. dan die mensen uit mijn vroegere dorp. en nu mijn buurman, die word altijd heel boos op mijn kat. heel grappig. als er auto's parkeren die lekker warm zijn dan gaat mijn kat daarop liggen. mar heel vaak komt mijn buurman alleen wat uit zijn huis halen en gaat dan weer weg, ja en dan ligt mijn kat daar.gaat ie eerst heel lief vragen of ze met haar vieze pootjes van zijn auto af wil gaan en dan heel boos. niet dat ze weggaat. eerst kwam hij dan altijd bij mij aan de deur of ik de kat weg wilde halen.heb hem gezegt dat ie gewoon de auto moet starten dat ze dan vanzelf weggaat echt heel grappig

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:03

Princess_ schreef:
Maar ik snap niet waarom kippen en kalkoen wel verdoving krijgen en runderen en schapen niet? Bij Halal slachten horen ze toch sowieso geen verdoving te krijgen Yousra? Nagelbijten / Gniffelen *heb eff vriendje niet bij de hand*

snap ik ook niet helemaal.

zover ik weet mogen er geen verdovende middelen worden gebruikt.
dit komt direct in de bloedbaan en dus ook in het vlees, dus zouden wij dat weer eten
er zijn zat mensen die daar reactie's van krijgen als ze het eten

Liberte

Nee volgens mij niet, want ik heb nog nooit van verdoofd geslacht gehoord. Waarom ga je verdoven als die dieren helemaal en ook helemaal niets voelen??

Princess_

Indd! Dat is mijn idee dus ook. Vreemd.