Gulpje schreef:Dat is waar, je hebt het verduidelijkt, maar zo zwart wit als het hier staat heb je het vast ook zo bedoeld.
Voorbeeld; mijn vader is automonteur, en ik heb een managers functie. Wij werken allebei net zo hard, maar op een compleet andere manier. Allebei komen we 's avonds doodmoe thuis. Ik werk vaker over dan mijn vader omdat ik naar veel concerten en dergelijke moet. Maar mijn vader runt zowat in z'n eentje een goedlopend schadebedrijf wat veel druk met zich meebrengt, en dat op zijn 57ste. Die man heeft z'n hele godganse leven zich de barsten gewerkt, en ik word er eigenlijk heel pissig om dat mensen zo makkelijk kunnen vinden dat mijn vader minder is dan de eerste de beste topman in een bedrijf. Omdat die man meer kansen heeft gehad dan mijn vader betekent niet automatisch dat hij minder is of dat hij niet hard genoeg werkt! Hoe kan je het onderscheid maken? Dat kan toch niemand? Er zijn uiteraard heus mensen die er met de pet naar gooien maar dat betekent niet dat je het mag generaliseren?
Dat heeft toch niks te maken met iemand minder vinden of vinden dat iemand niet hard genoeg werkt?
Oke er word misschien wel eens anders tegen aan gekeken maar vaak zijn het ook wel een ander type mensen. Dat is niet negatief of denigrerend bedoeld maar er zit vaak toch een verschil in personen afhankelijk van werk, opleiding etc. daar is niks negatiefs aan. Eerder interessant. Bovendien zie je ook bij veel mensen een heel verschil tussen hoe ze zakelijk zijn en prive.
Verder heeft simpelweg niet iedereen dezelfde kwaliteiten. De 1 is beter met zijn handen de ander beter met zijn hoofd of met zijn mond. Slim, wat minder slim, fysiek sterk of wat zwakker, de 1 heeft een broertje dood aan leren de ander doet het graag.. speelt allemaal mee met wat je kunt en dan is er nog wat je wilt.
Iedereen maakt keuzes aan de hand van zijn/haar eigen mogelijkheden en de mogelijkheden die hem/haar geboden worden. Daarnaast moet je soms ook gewoon een beetje geluk hebben en op het juiste moment de juiste beslissing nemen.
Wat dat betreft is voor mij de vuilnisman echt niet minder als een bankdirecteur.