Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Blueberry

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 18:42

Gulpje schreef:
Zep schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

ik hoop toch dat je je eens wat beter gaat informeren voor je dit soort uitspraken doet

Is zo onnadenkend dat het zonde van de tijd is om mee in discussie te gaan..

Nouja, haha klinkt lekker.
Maargoed, wat klopt er niet aan mijn berichtje? Waar heb ik volgens jullie geen verstand van? Ik heb gewoon mijn mening neergezet, wat is daar fout aan?

Als er iets niet klopt hoor ik het graag! Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:03

Winkie schreef:
Blueberry schreef:
Nou die abortussen mogen van mij wel minder! Die christelijke partijen vind ik dan wel weer goed. Er worden tegenwoordig zoveel abortussen gepleegd! Je zou haast denken dat het een nieuw voorbehoedsmiddel is.
Ik vind het moord. En tuurlijk moeten er uitzonderingen bestaan. Zoals in geval van verkrachting of ernstige afwijkingen. Maar als je jezelf oud genoeg vind voor sex vind ik dat je ook verantwoordelijk moet zijn voor de gevolgen. Er zijn zat voorbehoedsmiddelen te verkrijgen. Bovendien hebben abortussen vaak psychische gevolgen voor de vrouw.

En euthenasie vind ik ook niet redelijk. Ik vind niet dat de mens moet beslissen over leven of dood. Het is je tijd of niet..
En tuurlijk als iemand aan allerlei apparaten ligt mag je de stekker er uitrekken als het uitzicht hopeloos is maar dat valt niet onder euthenasie.

Ik ben het hier echt totaal niet mee eens. Maar daarom stem jij ook rechts en ik links Knipoog

Ik stem SP Knipoog

Ik zeg niet dat ik tegen abortus ben, ik vind het goed dat er partijen zijn die het strenger willen regelen (zoals christelijke partijen). Het komt nou eenmaal erg vaak voor. En die opmerking " Er worden tegenwoordig zoveel abortussen gepleegd! Je zou haast denken dat het een nieuw voorbehoedsmiddel is" was meer sarcastisch bedoeld. Die informatie heb ik laatst in de krant gelezen waar een politicus ook zo had gereageerd. Ik vind abortus alleen mogen als er een duidelijke reden voor is zoals: als iemand zwanger is van een verkrachter. Als je sex hebt moet je ook voor je daden verantwoordelijk zijn. Er bestaat ook zoiets als een Morning afterpil als je condoom gescheurd is. Nogmaals ik ben er niet op tegen, alleen zou het strenger gecontrolleerd moeten worden.

En over de euthenasie, een stekker eruitrekken omdat iemand klinisch dood is dat is legaal. En valt niet onder de euthenasie wet. Als iemand biujvoorbeeld kanker heeft en er niet voor wilt vecht ookal heeft hij/zij een kans maar toch een einde aan zijn/haar leven wil maken. Dan pas valt het onder de euthenasiewet. En daar ben ik op tegen. Alleen als een uitzicht hopeloos is en het zeker is dat de persoon gaat overlijden binnen een korte periode dan vind ik dat prima.

Maar goed het is maar een mening. Prima dat mensen het niet met mij eens zijn. Maar ik vind het wel een beetje kinderachtig dat er dan mensen zijn die zeggen: "zonde van je tijd en energie om er mee in discussie te gaan". Maargoed dat is natuurlijk ook maar een mening Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:37

Als een politicus iets - op een bepaalde manier - zegt, dan is dat alles behalve een waarheid Knipoog maar een manier om een (deel van) de waarheid zo te brengen dat het in het straatje van die politicus past.

Verantwoordelijkheid nemen voor je daden kun je ook anders zien, bijvoorbeeld: iemand die écht geen kinderen wil, maar onverhoopt toch zwanger raakt, neemt haar verantwoordelijkheid en pleegt abortus... het kind zou immers alleen maar de dupe zijn wanneer het écht ongewensd is.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:16

Ik schrik echt van sommige meningen van mensen hier.
Ik ga er maar van uit dat de boktpopulatie niet representatief is voor de rest van Nederland. Nagelbijten / Gniffelen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:20

Dorée schreef:
Ik ben het echt helemaal eens met uitspraken van o.a. [***] en Machie.
Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders.

Tja, en als je zoiets als dit al eerder in dit topic zegt, vraag ik me af of jijzelf niet een leuke roze bril ophebt....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:25

Blueberry; wat betreft euthanasie; ook de stekker eruit trekken bij een terminaal zieke patient is euthanasie, want ook dat is het bewust eindigen van iemand leven. Ik vind niet dat de overheid over iemand zijn persoonlijke leven mag beslissen. Je bent er zelf verantwoordelijk voor en het lijkt me niet dat mensen zomaar euthanasie laten plegen zonder er heel goed over nagedacht te hebben.

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:26

waarom stemt iedereen toch SP?!
al die partijpunten vind ik dus echt 3x niets!
als je rijk bent moet je al je geld afstaan voor al de mensen die niets hebben, terwijl die misschien gewoon te lui zijn om te werken!
naja sorry hoor, maar misshcen een beetje overdreven maar ik wordt er gewoon gek van dat iedereen steeds op de SP stemt. want die Jan marijnnissen is ook een beeetje hypocryt! zegt hij dat hij een beetje gelijkheid wil en verdeling van de inkomens enzo dus. maar rijdt hij zelf in een ferrari rond en woont hij ook gewoon in een villa ondertussen.
jammer dat ik nog niet mag stemmen, duurt nog 2 jaar Boos! maarja, op shcool wordt wel een stemming gehouden en dan stem ik lekker op vvd

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:26

Citaat:

Wat gebeurt er eigelijk als je niet op de lijsttrekker stemt, maar op iemand anders van de partij. En die persoon dan meer stemen heeft gekregen dan de lijsttrekker.

Dat maakt niks uit, lijsttrekker blijft lijsttrekker hoeveel er ook op andere word gestemd Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:29

Gulpje schreef:
Dorée schreef:
Het is zo ideologisch om te denken dat iedereen maar gelijk is en moet zijn. Ik vind het ook meer dan terecht dat mensen die er hard voor werken ook meer geld hebben dan iemand anders.

Tja, en als je zoiets als dit al eerder in dit topic zegt, vraag ik me af of jijzelf niet een leuke roze bril ophebt....

Haha! Haha! Haha!

Gelijkheid betekent natuurlijk ook gelijke kansen... dat wil bijvoorbeeld zeggen, iedereen moet de kans krijgen/hebben om door hard werken een betere financiële positie te verkrijgen.
We leven namelijk niet in een communistische staat waarin gelijkheid inhoudt dat iedereen hetzelfde inkomen (of gebrek daaraan) heeft onafhankelijk van het werk wat gedaan wordt.... dat gaat ook niet gebeuren, óók niet als de SP regeert Knipoog

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:30

Gulpje schreef:
Dorée schreef:

Ik het het later verduidelijkt. Lachen
En verklaar jezelf eens nader? Wat zie ik zoal door een roze bril volgens jou?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:32

_streepjes_ schreef:
als je rijk bent moet je al je geld afstaan voor al de mensen die niets hebben, terwijl die misschien gewoon te lui zijn om te werken!

Sorry, maar wat een Koe opmerking.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:34

_streepjes_ schreef:
waarom stemt iedereen toch SP?!
al die partijpunten vind ik dus echt 3x niets!
naja sorry hoor, maar misshcen een beetje overdreven maar ik wordt er gewoon gek van dat iedereen steeds op de SP stemt. want die Jan marijnnissen is ook een beeetje hypocryt! zegt hij dat hij een beetje gelijkheid wil en verdeling van de inkomens enzo dus. maar rijdt hij zelf in een ferrari rond en woont hij ook gewoon in een villa ondertussen.
jammer dat ik nog niet mag stemmen, duurt nog 2 jaar Boos! maarja, op shcool wordt wel een stemming gehouden en dan stem ik lekker op vvd

Behalve dat Marijnissen geen Ferrari rijdt - je hebt gewoon Jensen gezien, waarbij Marijnissen in scène gezet door Jensen en Marijnissen aankwam in een Ferrari - en ook niet in een villa woont, mag hij ook wel toch.... als je bedenkt hoe veel en hoe hard hij werkt....
Bovendien betekent dat dat hij veel belasting betaald Knipoog én de helft van zijn inkomen gaat naar de partij.....
Gut, wat is ie hypocriet

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:34

Aimee schreef:

Gelijkheid betekent natuurlijk ook gelijke kansen... dat wil bijvoorbeeld zeggen, iedereen moet de kans krijgen/hebben om door hard werken een betere financiële positie te verkrijgen.
We leven namelijk niet in een communistische staat waarin gelijkheid inhoudt dat iedereen hetzelfde inkomen (of gebrek daaraan) heeft onafhankelijk van het werk wat gedaan wordt.... dat gaat ook niet gebeuren, óók niet als de SP regeert Knipoog

Nee precies. Hier ben ik het ook volledig mee eens en dat kan ook. Als je hard werkt, en een discussie over wat dat nou precies is hoeven we hier niet te voeren, dan kun je ook een betere financiële positie krijgen. Maar doe je dat niet en wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan moet je ook niet verwachten dat je net zoveel krijgt als iemand die er wel hard(er) zijn best voor doet.
Verder lijkt het me logisch dat niemand op een communistisch regime zit te wachten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:40

Dorée schreef:
Nee precies. Hier ben ik het ook volledig mee eens en dat kan ook. Als je hard werkt, en een discussie over wat dat nou precies is hoeven we hier niet te voeren, dan kun je ook een betere financiële positie krijgen. Maar doe je dat niet en wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dan moet je ook niet verwachten dat je net zoveel krijgt als iemand die er wel hard(er) zijn best voor doet.
Verder lijkt het me logisch dat niemand op een communistisch regime zit te wachten.

Wie zit er voor een dubbeltje op de eerste rang dan? Rijkelui-kinderen....
Voor de rest moet een ieder werken voor z'n geld.... tenzij mensen een uitkering krijgen, maar die zitten niet bepaald eerste rangs.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:41

Dorée schreef:
Ik het het later verduidelijkt. Lachen
En verklaar jezelf eens nader? Wat zie ik zoal door een roze bril volgens jou?

Dat is waar, je hebt het verduidelijkt, maar zo zwart wit als het hier staat heb je het vast ook zo bedoeld.

Voorbeeld; mijn vader is automonteur, en ik heb een managers functie. Wij werken allebei net zo hard, maar op een compleet andere manier. Allebei komen we 's avonds doodmoe thuis. Ik werk vaker over dan mijn vader omdat ik naar veel concerten en dergelijke moet. Maar mijn vader runt zowat in z'n eentje een goedlopend schadebedrijf wat veel druk met zich meebrengt, en dat op zijn 57ste. Die man heeft z'n hele godganse leven zich de barsten gewerkt, en ik word er eigenlijk heel pissig om dat mensen zo makkelijk kunnen vinden dat mijn vader minder is dan de eerste de beste topman in een bedrijf. Omdat die man meer kansen heeft gehad dan mijn vader betekent niet automatisch dat hij minder is of dat hij niet hard genoeg werkt! Hoe kan je het onderscheid maken? Dat kan toch niemand? Er zijn uiteraard heus mensen die er met de pet naar gooien maar dat betekent niet dat je het mag generaliseren?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:43

Dorée schreef:

Doh! Maar dat is meteen het andere uiterste!!

Gelijktrekken? Dat kan niet en dat is ook niet de bedoeling. Maar wat mij wél zorgen baart is dat de écht rijke mensen alleen maar rijker en rijker worden terwijl de mensen die (ongewild!!!) onder de armoedegrens leven er alleen nog maar slechter en slechter op worden. De tegenstellingen mogen gewoon niet te groot zijn wat mij betreft!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:59

@gulpje; Ik wil niet heel rot doen hoor, maar een chirurg bijv. die heel wat meer verdient dan jou vader, heeft wel een beetje harder en langer moeten leren en een hele dure studie afgerond en werkt ook de vellen van zijn kont met veel slapeloze nachten, zo iemand mag toch zeker wel heel wat meer verdienen?
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.De een kan het wel en de ander kan het wel maar wil het niet. Als je beperkt ben in je leervermogen en daardoor niet een soort gelijke opleiding kan doen heb je pech, maar dat wil niet zeggen dat je minder gelukkig bent en een ander die het wel kan hoeft niet op te draaien voor de beperkingen van een ander.
En als ze gelijkheid willen dan moeten ze de subsidie kraan ook wel eerlijk open zetten en niet alleen maar 1 richting op!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:10

Gulpje schreef:
Dat is waar, je hebt het verduidelijkt, maar zo zwart wit als het hier staat heb je het vast ook zo bedoeld.

Voorbeeld; mijn vader is automonteur, en ik heb een managers functie. Wij werken allebei net zo hard, maar op een compleet andere manier. Allebei komen we 's avonds doodmoe thuis. Ik werk vaker over dan mijn vader omdat ik naar veel concerten en dergelijke moet. Maar mijn vader runt zowat in z'n eentje een goedlopend schadebedrijf wat veel druk met zich meebrengt, en dat op zijn 57ste. Die man heeft z'n hele godganse leven zich de barsten gewerkt, en ik word er eigenlijk heel pissig om dat mensen zo makkelijk kunnen vinden dat mijn vader minder is dan de eerste de beste topman in een bedrijf. Omdat die man meer kansen heeft gehad dan mijn vader betekent niet automatisch dat hij minder is of dat hij niet hard genoeg werkt! Hoe kan je het onderscheid maken? Dat kan toch niemand? Er zijn uiteraard heus mensen die er met de pet naar gooien maar dat betekent niet dat je het mag generaliseren?

Dat heeft toch niks te maken met iemand minder vinden of vinden dat iemand niet hard genoeg werkt?
Oke er word misschien wel eens anders tegen aan gekeken maar vaak zijn het ook wel een ander type mensen. Dat is niet negatief of denigrerend bedoeld maar er zit vaak toch een verschil in personen afhankelijk van werk, opleiding etc. daar is niks negatiefs aan. Eerder interessant. Bovendien zie je ook bij veel mensen een heel verschil tussen hoe ze zakelijk zijn en prive.
Verder heeft simpelweg niet iedereen dezelfde kwaliteiten. De 1 is beter met zijn handen de ander beter met zijn hoofd of met zijn mond. Slim, wat minder slim, fysiek sterk of wat zwakker, de 1 heeft een broertje dood aan leren de ander doet het graag.. speelt allemaal mee met wat je kunt en dan is er nog wat je wilt.

Iedereen maakt keuzes aan de hand van zijn/haar eigen mogelijkheden en de mogelijkheden die hem/haar geboden worden. Daarnaast moet je soms ook gewoon een beetje geluk hebben en op het juiste moment de juiste beslissing nemen.

Wat dat betreft is voor mij de vuilnisman echt niet minder als een bankdirecteur.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:11

Mistral... het gaat om gelijke kansen.... mensen met gelijk leervermogen moeten ook gelijk opleidingskansen krijgen, ongeacht hun sociale en financiële positie. Dat is steeds minder het geval, zéker als het aan het CDA ligt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:13

mistral schreef:
@gulpje; Ik wil niet heel rot doen hoor, maar een chirurg bijv. die heel wat meer verdient dan jou vader, heeft wel een beetje harder en langer moeten leren en een hele dure studie afgerond en werkt ook de vellen van zijn kont met veel slapeloze nachten, zo iemand mag toch zeker wel heel wat meer verdienen?
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.

Tja.. en dan moet je maar geluk hebben dat je ouders die dure studie voor je konden betalen!

Ben het verder helemaal met Gulpje eens..
Veel maatregelen die partijen als SP/PvdA willen, treffen trouwens alleen de 5% rijkste mensen van Nederland. Nou sorry maar die mensen kunnen best wel een klein beetje missen zodat de armste mensen van nederland tenminste niet meer onder die armoedegrens zitten. Je maakt mij niet wijs dat die mensen aan hun villa's en auto's komen alleen maar doordat ze zo hard werken!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:15

mistral schreef:
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.De een kan het wel en de ander kan het wel maar wil het niet. Als je beperkt ben in je leervermogen en daardoor niet een soort gelijke opleiding kan doen heb je pech, maar dat wil niet zeggen dat je minder gelukkig bent en een ander die het wel kan hoeft niet op te draaien voor de beperkingen van een ander.
En als ze gelijkheid willen dan moeten ze de subsidie kraan ook wel eerlijk open zetten en niet alleen maar 1 richting op!

Je trekt mijn hele verhaal uit z'n verband, jammer...
Ik zeg ook nergens dat mijn vader bijvoorbeeld evenveel zou moeten verdienen als een chirurg of wie dan ook. Ik zeg dat ik het min vindt als er minder naar hem gekeken zou worden omdat hij niet de kans heeft gehad een goede opleiding te volgen. Ik quote mezelf nog maar even; Omdat die man meer kansen heeft gehad dan mijn vader betekent niet automatisch dat hij minder is of dat hij niet hard genoeg werkt!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:17

Hurrycane schreef:
[Dat heeft toch niks te maken met iemand minder vinden of vinden dat iemand niet hard genoeg werkt?

Zo kwam de opmerking van Dorée wél op mij over, vandaar mijn reactie.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:21

Ik val helaas niet onder de rijken en vind dat de sterkste schouders inderdaad best wat meer kunnen dragen als de zwakkere maar aan de andere kant kun je dat ook niet onbeperkt doen.
Bovendien levert 50.000 x 100 euro van de allerrijksten minder op als 500.000 keer 25 euro van de middeninkomens om maar even een rekensommetje te maken Slim

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:24

mistral schreef:

Nog iets. Uiteraard heeft een chirurg het allemala niet zien komen aanwaaien, maar reken er maar wel op dat de chirurg vaak, ik zeg vaak zijn baan kan uitoefenen door het feit dat hij al goede financiele backup had toen hij aan zijn studie begon. Mijn vader is een heel intelligente man, maar hij kwam uit een arm gezin, dat heeft zijn verdere leven voor hem bepaald.

Ik zeg overigens niet dat papa zielig is, integendeel. Hij verdient goed en is goed in wat hij doet. En hij is mijn enige echte held. Hij kan nog verdomd goed voetballen ook! Haha! Ik en mijn zusje hebben wél de keuze gehad om te kunnen studeren wat we wilden, om te kunnen doen wat we wilden en wij hebben het altijd zeer goed gehad thuis.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:25

Ireentjuh schreef:
mistral schreef:
Dat zijn nou eensmaal keuze's die je maakt.

Tja.. en dan moet je maar geluk hebben dat je ouders die dure studie voor je konden betalen!

Ik had ook gewoon dit kunnen quoten natuurlijk Clown