malie schreef:opnieuw geschreven zo bedoelde ik het niet echt. Met het oude testament en de nieuwe. En de nieuwe is toch echt meer van deze tijd dan de oude.
Ik ben het niet met je eens ik kan nergens namelijk vinden in de koran dat je het zelf niet mag interpreteren. En de imam is ook maar een mens namelijk. Waarom zou hij het beter weten dan jij en ik.
Vroeger geloofden de mensen alles wat de imam of een geestelijke van de RKK, maar dat is nu niet meer zo. Wij zijn nu hopelijk niet meer zo makkelijk te manipuleren.
Wij misschien niet. Dan heb ik het ook over de Christelijke gemeenschap (die staan toch wel bekend om hun revolutie's e.d.)
Sjah, de Islam is door de jaren heen niet veranderd. Naar mijn weten is er ook maar 1 druk van de Qu'ran (dat claimen de moslims zelf ook, zijn ze trots op). Veel verandering in gedachtengoed is daar dus niet. Verder maak ik mij zorgen om de kindjes die van kleins af aan naar van die 'zondagsscholen' worden gestuurd. Ik denk niet dat hier enige eigen inbreng is. Het is meer ''hersenspoeling''.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 20-09-06 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt