Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malie

Re: Mogelijke invoerign islamitische wetgeving..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:19

Schimmelig schreef:
malie schreef:
dat komt omdat de moslims plus de koran nog niet helemaal meegaan met de tijd...De bijbel en christelijken wel. Weet niet echt hoe ik het anders moet zeggen. De moslims leven nog zo'n 500 jaar achter.

Ben ik niet helemaal met je eens. Misschien in achteraf gelegen berg dorpjes, maar de steden Verward

Plus dat het ook nog een verschilt per land..bijvoorbeeld Irak of Saoudi

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:25

malie schreef:
opnieuw geschreven zo bedoelde ik het niet echt. Met het oude testament en de nieuwe. En de nieuwe is toch echt meer van deze tijd dan de oude.
Ik ben het niet met je eens ik kan nergens namelijk vinden in de koran dat je het zelf niet mag interpreteren. En de imam is ook maar een mens namelijk. Waarom zou hij het beter weten dan jij en ik.
Vroeger geloofden de mensen alles wat de imam of een geestelijke van de RKK, maar dat is nu niet meer zo. Wij zijn nu hopelijk niet meer zo makkelijk te manipuleren.

Wij misschien niet. Dan heb ik het ook over de Christelijke gemeenschap (die staan toch wel bekend om hun revolutie's e.d.)
Sjah, de Islam is door de jaren heen niet veranderd. Naar mijn weten is er ook maar 1 druk van de Qu'ran (dat claimen de moslims zelf ook, zijn ze trots op). Veel verandering in gedachtengoed is daar dus niet. Verder maak ik mij zorgen om de kindjes die van kleins af aan naar van die 'zondagsscholen' worden gestuurd. Ik denk niet dat hier enige eigen inbreng is. Het is meer ''hersenspoeling''.
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 20-09-06 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:26

malie schreef:
Plus dat het ook nog een verschilt per land..bijvoorbeeld Irak of Saoudi

Het verschilt zeker per land. Zo kun je je in Egypte zonder hoofdoek vertonen, maar in Irak niet.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:30

daarom ben ik blij dat ik geen moslim of christelijk ben. En dat ik in nederland ben geboren en zelf mag weten wat je bent en hoe je bent. Behalve dan als jij bij streng gelovigen bent geboren dat lijkt mij ook zeer zielig om jouw geloof op die kinderen te dwingen.
En volgens mij is er ook maar 1 druk van de koran ja. En daarom blijven ze ook een beetje hangen

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:03

weet je wat het ook is inderdaad, bv in turkijje is het in de toeristische steden zo dat je geen vrouw met hoofddoek ziet lopen. In de bergdorpjes alleen maar. 't is maar ff een voorbeeld.
En hoe zit het dan met de koran en vrouwen, de een zegt dat de hoofddoek verplicht is de ander niet. Het is maar net hoe ze het opvatten toch? Hetzelfde als met het christelijke.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:33

ja precies, in de koran staat dat vrouwen zich moeten bedekken tijdens het bidden. Er staat alleen dat de vrouwen van mohammed zich sluierden meer niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:36

Elke eerst geboren Islamitische zoon heet volgens traditie Mohammed. Misschien verklaart dat het eea.
(Niet elke moslim volgt deze traditie meer).

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:41

hahah misschien wel, ik ken veel moslims en geen 1 heet er mohammed haha

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:42

Ik ken er wel 5.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:59

ik ken er geen een, (maar wil de echte die hards eigenlijk ook niet echt kennen.) Klinkt misschien cru maar heb altijd het idee dat vrouwen op een ondertoon moeten. Ook op straat etc. Voel me nooit veilig als ik zo'n groepje 'marokkaanse' jongens zie bv. Miscchien is het wat overdreven of ben ik de enige hierin. (weet niet of het offtopic is verder, sorry) Lachen

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:05

ik vind het overdreven. Ik zie niet vaak een groep Marokkaanse jongens, in groningen. Wel veel afghanen of iraniers hahah ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.
Maar ik vind het wel naief om te zeggen ik ken er geen 1 ik wil ze niet kennen, maar ben er wel bang voor.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:39

heb er wel een gekend, was een vriendje. En dat was belachelijk. Maar ja wil ze ook niet over een kam scheren hoor! Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:14

malie schreef:
daarom ben ik blij dat ik geen moslim of christelijk ben. En dat ik in nederland ben geboren en zelf mag weten wat je bent en hoe je bent. Behalve dan als jij bij streng gelovigen bent geboren dat lijkt mij ook zeer zielig om jouw geloof op die kinderen te dwingen.
En volgens mij is er ook maar 1 druk van de koran ja. En daarom blijven ze ook een beetje hangen

Dat beetje mag je wel weglaten Haha!

Omdat wij hier in het westen vrijere moslims zien, wil dat nog niet zeggen dat het in het midden Oosten ook het geval is.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:30

Als die Sharia hier wordt ingevoerd..
Heb ik 2 opties.
Ik ga dood, want voordat ik me aan zo'n regel hou, moeten ze me eerst vermoorden..
Of ik ga emigreren.

Belachelijk!!!!!!!! .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:21

malie schreef:
ja precies, in de koran staat dat vrouwen zich moeten bedekken tijdens het bidden. Er staat alleen dat de vrouwen van mohammed zich sluierden meer niet.

maar dat geldt ook voor mannen. Alleen doen die het niet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:06

Schimmelig schreef:
... Veel verandering in gedachtengoed is daar dus niet. Verder maak ik mij zorgen om de kindjes die van kleins af aan naar van die 'zondagsscholen' worden gestuurd. Ik denk niet dat hier enige eigen inbreng is. Het is meer ''hersenspoeling''.

Waarom is een islamitische 'zondagsschool' hersenspoeling en een christelijk zondagschool niet? Lijkt me een beetje onzin. Zijn allebei bedoelt om de normen en waarden van het geloof al van jongs af aan bij te brengen.