'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:54

Dit is echt heel erg, die man die vecht en stoeit met de meest enge gevaarlijke dieren, maar hij wist altijd wat hij deed,en overleefde alles tot vandaag, ik was helemaal weg van zijn programma op discovery zijn leuke accent en gekke acties.
en nu door pijlstaartrog is hij om het leven gekomen.
toch niet te geloven dat hij er nu niet meer is.

Echt vresellijk voor zijn vrouw en kinderen, een gezin zonder papa en man.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:57

Het was bij ons op het werk het gesprek van de dag.
Iedereen was er van onder de indruk.
Wat een traumatische ervaring voor Bindi om dit te moeten meemaken.
Wij wensen Terri en de kinderen veel sterkte met dit verlies, Steve was een persoonlijkheid in de hele wereld.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:03

Ik vind het heel triest, vooral ook voor de kinderen, de jongste is pas drie, en moet zijn vader nu al missen...Heb gelezen, dat de rog iets van 2 meter groot was, en Steve zwom samen met de cameraman in de buurt van het dier. Doordat ze met zijn tweeën waren, schijnt het beest zich bedreigd te hebben gevoeld, wist zo snel niet waar hij heen moest en draaide zich om en stak met zijn staart. Dus het beest werd geeneens vastgehouden.

Straks komt mijn dochter van school, moet ik haar vertellen dat haar grote held niet meer leeft... Verdrietig

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:05

stiefvader van me vriendin had slangen met hem gevangen, en belde hem nog heel vaak. ik vind het best erg wat er is gebeurt, maar moest die maar niet van die gevaarlijke dingen doen Knipoog .

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 15:05

http://www.news.com.au/story/0,23599,20349888-2,00.html
A DOCTOR and witnesses have told of the desperate efforts to save Australian icon Steve Irwin after the Crocodile Hunter was struck in the chest by a stingray barb today.

Irwin, 44, died this morning after being fatally injured while filming a nature documentary off Queensland.

The news has shocked the nation and prompted a rush of tributes from politicians and the public alike.

Irwin's wife Terri was in Tasmania at the time of the tragedy and had to be contacted by police with the terrible news.

The couple's daughter Bindi, 8, was with her father in north Queensland, Irwin's manager John Stainton said from Cairns.

Choking back tears, Mr Stainton said Irwin had gone “over the top of a stingray and a stingray's barb went up and went into his chest and put a hole into his heart”.

"He possibly died instantly when the barb hit him, and I don't think that he ... felt any pain.”

Professional diver Pete West was on board a nearby boat and was asked by Irwin's team to call in the emergency.

Asked on Channel 7 if Irwin was alive when they got him on his own boat, Mr West said: “I believe so.”

"He was doing what he did best and unfortunately today he wasn't quick enough."

Dr Ed O'Loughlin was aboard the Emergency Management Queensland Helicopter which was called from Cairns at 11.21am (AEST).

Irwin was being given CPR at Low Isles, off Port Douglas, as the helicopter arrived less than one hour after the incident, but Dr O'Loughlin said nothing could be done to save him.

"It became clear fairly soon that he had non-survivable injuries," Dr O'Loughlin said.

"He had a penetrating injury to the left front of his chest. He had lost his pulse and wasn't breathing."

Mr Stainton admitted he had always feared Irwin might meet his death while working with wildlife, but added that Irwin himself was never scared.

"We've been in some pretty close shaves. (But) nothing would ever scare Steve or would worry him. He didn't have a fear of death at all.”

Tragedy

Father-of-two Irwin was swimming at Batt Reef, off the Low Isles, when the tragedy occurred.

Tasmania Police this afternoon confirmed his wife Terri was travelling in the state at the time of the tragedy.

A spokeswoman said police had made contact with Mrs Irwin and "passed on a message relating to the death of her husband".

The Irwins have two children - Bindi and a three-year-old son, Robert (Bob) Clarence Irwin.

John Weigel, of the Australian Reptile Park on Queensland's Sunshine Coast, said Irwin's death would be "devastating to a lot of people".

"He walked into the room like someone had opened the window and let the light in.

"He seemed invincible and it's a great shock that it could happen."

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:11

kan iemand het vertalen ben niet zo goed in engels

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:19

Toen ik het vanmorgen hoorde op het nieuw(rtl 4) dacht ik van , huh nee dat kan toch niet, oke hij deed wel gevaarlijke dingen maar toch ja je verwacht het gwn niet. Lijkt me echt erg voor zijn vrouw en kinderen omdat hij ook nog zo jong is gestorven. ik weet zelf niet of dit nou echt waar is of niet , maar als het niet waar is dan ben ik vet boos op de mensen die dit dan eventueel in de wereld hebben gebracht maarja.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:21

Het is echt verschrikkelijk. Heel Australie staat op zijn kop door dit verlies. De hele middag en avond worden er documantaires over hem uitgezonden en worden er intervieuw's gehouden met vrienden en famile.
Volgens expert in pijlstaartroggen voelde deze mannelijke rog zich erg bedreigt en Steve Irwin was op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.

Hier kun je nog een artikel lezen over hoe het gebeurd is.
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=127458

Nederlandse korte samenvatting:
Steve Irwin was aan het snorkelen, hij was een tv programma aan het opnemen voor zijn dochtertje (zij was dus ook op de boot aanwezig toen dit gebeurde) Een manlijke pijlstaartrog voelde zich duidelijk bedreigd door Steve en stak zijn staart omhoog. De pijl stak door zijn borst en doorboorde zijn hart. Als de pijl in zijn hart was blijven zitten had hij het waarschijnlijk kunnen overleven maar omdat de rog de pijl weer eruit trok was het taboe. Hij is waarschijnlijk direct gestorven zonder pijn!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:22

Wat verschrikkelijk zonde.
Hij zette zich zo goed in voor dieren en voor de natuur en zijn shows waren altijd erg mooi om te zien.
Gecondoleert Verdrietig

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:26

sunnyblue schreef:
Toen ik het vanmorgen hoorde op het nieuw(rtl 4) dacht ik van , huh nee dat kan toch niet, oke hij deed wel gevaarlijke dingen maar toch ja je verwacht het gwn niet. Lijkt me echt erg voor zijn vrouw en kinderen omdat hij ook nog zo jong is gestorven. ik weet zelf niet of dit nou echt waar is of niet , maar als het niet waar is dan ben ik vet boos op de mensen die dit dan eventueel in de wereld hebben gebracht maarja.

ik had precies hetzelfde, ik was echt met stomheid geslagen hoor.
Altijd met die gevaarlijke krokodillen enzo, en dan overlijd hij door een rog Verward
ik vind het erg triest, vooral voor zijn vrouw en kinderen.
Ik vind het niet een kwestie van 'eigen schuld' zoals de TS het noemt, maar eerder risico van het vak.
Wel erg jammer hoor, het was wel een schok (ik kijk altijd naar zijn shows op Animal Planet)

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:28

Echt heel jammer ik keek altijd graag naar hem.
Hij was egt een goede man! Ik heb het ook op het teletekst gezocht en daar stond het ook.. dus helaas de waarheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:35

Wow, wat jammer zeg. Hij maakte altijd leuke programma's, maar het moest inderdaad een keer mis gaan.
Heel erg voor zijn vrouw en kinderen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:39

ja ik vind dit ook erg, ik had altijd ontzag voor hem, hoe hij met dieren on kon gaan. Dat kon hij bij zn ouderschap niet echt zeggen(baby mee genomen terwijl hij krokodil voerde)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:39

Lilian1991 schreef:
stiefvader van me vriendin had slangen met hem gevangen, en belde hem nog heel vaak. ik vind het best erg wat er is gebeurt, maar moest die maar niet van die gevaarlijke dingen doen Knipoog .

Als jij op dit moment recht voor me had gezeten had ik je zo hard geslagen dat je drie dagen niet meer kon zien. En dat meen ik.

Je zegt het op zo'n manier van, Boontje komt om zijn loontje. Ja, hij deed gevaarlijke dingen, maar het was een man van passie voor dieren. Hij gaf er om en zou alles in zijn macht doen om een dier te redden. Hij gaf er om en wou mensen informeren, hij deed het niet voor de media onzin of wat dan ook.

Ik krijg echt kots neigingen van jouw reactie, bah, wat ben jij een geschift mens.

--

Ik wens Terri, Bindi en Bob, en alle collegea's, vrienden, kennisen en familie van Steve alle sterkte toe. Ik hoop dat jullie deze moeilijke tijd doorkomen en Steve blijven zien als jullie held.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:40

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt dé manier voor zo'n man om afscheid te nemen van het leven, erg typisch. Jammer dat het zo jong gebeurd is, maar hij is doodgegaan terwijl hij deed wat hij het liefste deed.

Ik dacht eigenlijk al eens gehoord te hebben dat hij door een krokodil was opgegeten, maar dat is loos praat geweest blijkbaar.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:42

Ik denk dat hij niet anders had willen sterven, misschien een krokodil of slang in ruil (maja is lijdensweg langer).
Als hij 44 is en hij heeft bijna zijn hele leven bezig geweest met gevaarlijke dieren, dan valt het eigenlijk nog mee (okeej langer had leuker geweest).

Jammer van de kinderen die achterblijven en natuurlijk zijn vrouw.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:45

Gestiederrie wat naar zeg. Die man deed dan wel vreemde dingen, maar hij wist idd wel waar hij mee bezig was. Het lijkt me idd dat hij ook liever zo is overleden, dan dat hij lang pijn had gehad. Ik bedoel, niet bot bedoeld, maar hij was gewoon zijn hele leven al met die dieren bezig. Ik vind het heel erg jammer, en ook sneu voor zn vrouw en kinderen. Veel te vroeg eigenlijk nog.
Groetjes, mij

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:52

risico van het vak he,wel heel erg zonde

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:55

Jeetje wat erg,vooral voor zijn dochter die het met eigen ogen heeft gezien.
Ik wil de nabestaanden sterkte wensen.Dit was toch echt wel zijn passie en de verhalen vertelde hij zo enthousiast.Vond het vaak leuk om naar te kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:56

xx_Horsiex schreef:
Lilian1991 schreef:

Als jij op dit moment recht voor me had gezeten had ik je zo hard geslagen dat je drie dagen niet meer kon zien. En dat meen ik.

Je zegt het op zo'n manier van, Boontje komt om zijn loontje. Ja, hij deed gevaarlijke dingen, maar het was een man van passie voor dieren. Hij gaf er om en zou alles in zijn macht doen om een dier te redden. Hij gaf er om en wou mensen informeren, hij deed het niet voor de media onzin of wat dan ook.

Ik krijg echt kots neigingen van jouw reactie, bah, wat ben jij een geschift mens.

Nou Nou, iets minder mag ook wel, het zal wel uit emotie zijn, maar dit is toch een beetje te ver gaan

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:58

Ik had altijd het idee dat ondanks dat het er eng uitzag, hij wel echt wist waar hij mee bezig was. Mede daarom vind ik sommige reacties niet helemaal terecht. Dit is gewoon een erg tragisch ongeluk geweest en het had iedereen kunnen overkomen. Ik heb vaak met plezier naar zijn enthousiastme gekeken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:58

zeker heel tragisch dat dit is gebeurd.......

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:59

Mja, moeilijk om wat over te zeggen. Natuurlijk is dit verschrikkelijk, schrok me dood toen ik het hoorde. Die man wist inderdaad mensen op een interessante manier te informeren over beesten.
Maar van de andere kant is dit waarschijnlijk voor hem de mooiste manier geweest om te sterven. Natuurlijk niet op deze leeftijd. Maar als je toch zo in het harnas kan sterven, dat moet voor iemand die zo'n druk leven had mooier zijn als na een lang ziektebed. Alleen heb je dan liever dat er nog 30 jaar overheen waren gegaan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:04

Lilian1991 schreef:

Ach, als jij van je paard flikkert terwijl je zonder cap rijdt en vervolgens je nek breekt gaan we allemaal lachen en wijzen, okay? Koe Moet je maar niet zo gevaarlijk doen.

Hoorde het toen ik vanochtend op stage was Verdrietig Steve was zo ontzettend super met reptielen, wist altijd precies wat hij ze wel en niet kon flikken.. Gisteren nog naar de docu uit de Australia Zoo zitten kijken en nu istie dood..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:05

Ik hoorde het ook op het nieuws, het was inderdaad te verwachten. Toch enigszins wel jammer dat we geen nieuwe programma's meer van hem zullen zien. Vooral mijn vader vond het altijd wel gaaf en vooral lachwekkend om te bekijken.

Ben benieuwd wat hij ervan vind....

Maar rot voor die familie, maarja mannen moeten ook altijd zo heldhaftig zijn... Knipoog