Kabinet is gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:35

Nee Sarabande, dat leert de geschiedenis, grote wijzigingen zijn nog nooit in een volgende kabinetsperiode teruggedraaid, hoe hard de nieuwe regeringspartijen het in de oppositie die wijzigingen ook aanvielen.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:39

K snap er allemaal toch amper wat van.
dus ze doen hun best maar Clown

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 07:53

iemand maakte de opmerking dat hij/zij nu igg van Bakellende af was.... helaas er komt nu bakellende 3....

p.s. mijn inziens is de schuld vande val van het kabinet te leggen bij de überstomme opmerking van Balkenende dat Verdonk haar gezicht niet mocht verliezen en dat Hirschi Ali daarom die verklaring moest tekenen. Dat wisten we allemaal allang maar HIJ hed dat nooit mogen zeggen, want hij wist dat dan de hele kamer over Verdonk zou heenvallen. Of hij deed het express, precies wat de D66 ministers achteraf verklaarden, om zodoende van die tegenstribbelende kleuters af te zijn met met de LPF en de SGP door te kunnen gaan.

Maar je moet toch van goede huise komen(sarcastisch) om 2 kabinetten niet in de hand te kunnen houden om dan vervolgens gewoon nr 3 te gaan leiden( of was het nu lijden)
Een ezel stoot zich in het.....

Maar goed, volgens velen is er economische vooruitgang.... Ik vraag me wel af voor wie dan, mijn maanden blijven altijd nog langer dan mijn salaris.... Volgens mij roepen ze gewoon dat het beter gaat en het volk wil dat graag geloven...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 08:59

Dat het aantal werklozen het laatste halfjaar alleen maar daalt voel jij misschien niet in je portemonnaie maar is wel duidelijk een teken van economische vooruitgang.
Het consumentenvertrouwen groeit weer, ook dit wordt gemeten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:19

De mensen met de lage inkomens, ouderen etc zijn er de laatste jaren alleen maar op achteruit gegaan.
Maar je zal zien dat Zalm nu opeens heel gul gaat worden om ook bij die groeperingen te kunnen scoren.
Iig verkiezingen in november en hopelijk is het tijdperk Balk en vooral ook Zalm dan voorbij.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 09:34

Fitzroy schreef:
Dat het aantal werklozen het laatste halfjaar alleen maar daalt voel jij misschien niet in je portemonnaie maar is wel duidelijk een teken van economische vooruitgang.
Het consumentenvertrouwen groeit weer, ook dit wordt gemeten.

Tja, dalende werkeloosheid, meer banen..... Ik vraag me oprecht af, waar dan? Niet in het noorden igg. Ik heb nooit problemen gehad om in de zomer werk te vinden( uzb, dus veel vakanties van vast personeel) maar een vaste baan? Nu niet, vorig jaar niet, volgend jaar ook niet.

Het consumenten vertrouwen kun je laten stijgen door massacommunicatie toe te passen, zeg gewoon dat het goed gaat en men gelooft het en wordt weer vrolijker, geeft makkelijker uit( en de zon schijnt). Zodra "men"door heeft dat het gebakken lucht is, is er wel al een opbloei geweest vd uitgaven/inkomsten.....

Kijk maar naar b.v. de reclame van mediamarkt, 90% vd mensen denkt echt dat je bij mediamarkt goedkoop electronica kan kopen. Maar als je (zoals ik) op zoek bent naar een spiegelreflex camera, blijkt de winkel op de hoek dezelfde aanbieding te hebben.... Terwijl "iedereen"denkt dat hij duurder zal zijn.
Roep iets vaak en hard genoeg op het juiste tijdstip en je zult mensen bereiken.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:36

Ik ben het met Karl66 eens.
De pvda wil ook van alles veranderen, denk alleen maar aan het pensioen. De grootste groep ouderen die heeft het al moeilijk genoeg maar schijnbaar nog niet moeilijk genoeg.
Hier in het Noorden is het inderdaad een groot probleem om werk te vinden en dat is al een aantal jaren het geval.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:41

jaantsje schreef:
Ik ben het met Karl66 eens.
De pvda wil ook van alles veranderen, denk alleen maar aan het pensioen. De grootste groep ouderen die heeft het al moeilijk genoeg maar schijnbaar nog niet moeilijk genoeg.
Hier in het Noorden is het inderdaad een groot probleem om werk te vinden en dat is al een aantal jaren het geval.

Jaantsje lees en luister eerst eens wat er werkelijk gezegd is/wordt. PVDA wil het juist voor die grootste groep ouderen beter maken en omdat iedereen weet dat dat onbetaalbaar wordt de hele rijke ouderen korten, kortom beter verdelen daar waar nodig is.
Dat heeft het de laatste jaren aan ontbroken de rijken zijn er alleen maar op vooruit gegaan de rest heeft steeds maar weer moeten inleveren.
Het is toch een lachertje als Balk met veel ablomp aankondigt dat hij een van die groepen wel 90 euro PER JAAR cadeau gaat geven, dat kost de drank bij zijn lunch Scheve mond.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:46

Het is ook een lachertje Sarabande maar dat is zo langzamerhand de hele politiek in mijn ogen.
Niemand houd zich aan datgene wat er voor de verkiezingen word gezegt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:53

jaantsje schreef:
Het is ook een lachertje Sarabande maar dat is zo langzamerhand de hele politiek in mijn ogen.
Niemand houd zich aan datgene wat er voor de verkiezingen word gezegt.

Dat klopt en dat zou alleen maar kunnen als een partij alleen regeert,
Maar dat is nooit zo er moeten altijd compromis gesloten worden met de andere partijen die hun programma ook willen uitvoeren.
Alleen heeft het CDA wel heel weinig C en naastenliefde wat je zou mogen verwachten onder die vlag, in hun beleid gestopt.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 10:57

Mij is altijd geleert om geen dingen te belofen die je niet na kunt komen.
Ook zonder C verwacht ik naastenliefde.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:03

Ze beloven niets ze vertellen wat zij willen, dat is wat anders. Maar Balk heeft niets gedaan van wat hij allemaal vertelde, normen en waarden bijvoorbeeld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:39

Volgens Wouter Bos ben je met 30.000 euro bruto per jaar al een rijke oudere. De gemiddelde nederlander met een modaal salaris mag onder Bos nog 4 jaar lang geld gaan inleveren!

Trouwens Amondi, de groei in de economie is niet gebaseerd op kretologie maar op basis van cijfers van het CBS. Bedrijven starten ook niet met investeren omdat iemand roept dat het zo goed gaat, maar omdat hun orderportefeuille beter gevuld is dan in de periode daarvoor.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:45

Volgens mij ging het toch om een aanvullend pensioen van 30.000 bruto per jaar? Dat is wel heel veel hoor, dat is 2500 bruto per maand boven op je AOW! zonder premie afdracht. Dus kom me nu niet aan met zielige verhalen dat dat zo weinig is.
Dat zijn wel degelijk rijke ouderen, die zouden mi ook best wat van hun AOW mogen laten afromen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:48

amondi schreef:
Volgens mij ging het toch om een aanvullend pensioen van 30.000 bruto per jaar? Dat is wel heel veel hoor, dat is 2500 bruto per maand boven op je AOW! zonder premie afdracht. Dus kom me nu niet aan met zielige verhalen dat dat zo weinig is.
Dat zijn wel degelijk rijke ouderen, die zouden mi ook best wat van hun AOW mogen laten afromen!

Nee hoor een inkomen van 30.000 euro (dus inclusief AOW), oftewel modaal inkomen. Dat kan je rijk noemen, maar voor mij is dat nog steeds de gemiddelde nederlander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:50

Die mensen hebben daar waarschijnlijk ook hun hele leven hard voor gewerkt, en het lijken me nou geen bedragen waar ik steil van achterover sla. Zoals Karl zegt, gewoon modaal, en dat is niks meer tegenwoordig. Maar misschien is het goed als Wouter het nu mag zeggen, dan zijn we na uiterlijk 4 jaar daar ook weer mee klaar. Alleen jammer dat er dan weer zwaar bezuinigd moet gaan worden.....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:05

sarabande schreef:
[

Een beter beleid? En wat is een beter beleid volgens jou dan? Sorry hoor, maar ik ben onderhand een beetje moe van de vage, populaire slogans als Nederland verdient beter, beter beleid, enz enz. In mijn ogen een hoop blabla zonder inhoud. Is er de afgelopen jaren een hard beleid gevoerd? Ja. Was dat nodig? Blijkbaar wel, want de resultaten liggen er inmiddels. Dus leg mij nou maar eens uit wat beter is.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:06

sarabande schreef:
Karl66 schreef:
Die roepen straks gewoon dat ze niet gelijk weer grote wijzigingen in willen voeren omdat alle partijen net aan dit systeem gewend zijn.

Dat zegt je kristallen bol???

Haha, volgens mij is daar geen kristallen bol voor nodig, dat leert de geschiedenis van de PvdA ons inmiddels aardig. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:18

amondi schreef:
iemand maakte de opmerking dat hij/zij nu igg van Bakellende af was.... helaas er komt nu bakellende 3....

p.s. mijn inziens is de schuld vande val van het kabinet te leggen bij de überstomme opmerking van Balkenende dat Verdonk haar gezicht niet mocht verliezen en dat Hirschi Ali daarom die verklaring moest tekenen. Dat wisten we allemaal allang maar HIJ hed dat nooit mogen zeggen, want hij wist dat dan de hele kamer over Verdonk zou heenvallen. Of hij deed het express, precies wat de D66 ministers achteraf verklaarden, om zodoende van die tegenstribbelende kleuters af te zijn met met de LPF en de SGP door te kunnen gaan.

Helaas Amondi, die opmerking kwam nadat D66 de steun aan Verdonk al lang opgezegd had, en al had laten weten bereid te zijn het Kabinet te laten vallen. Knipoog En als zelfs opperlinkse Jan Marijnissen zegt dat Balkenende hier absoluut geen blaam trof, vraag ik me af waar mensen nog over blijven zeuren.

amondi schreef:
Maar je moet toch van goede huise komen(sarcastisch) om 2 kabinetten niet in de hand te kunnen houden om dan vervolgens gewoon nr 3 te gaan leiden( of was het nu lijden)
Een ezel stoot zich in het.....

De polls wijzen uit dat de populariteit van Balkendende juist toegenomen is, en stabiel is na deze crisis. Ik ben blij dat er een missionair kabinet van CDA en VVD komt, dan is er tenminste een begroting voor volgend jaar, ipv ons lekker een jaar zonder begroting te laten zitten, zodat er weer klakkeloos geld over de balk kan worden gesmeten.

amondi schreef:
Maar goed, volgens velen is er economische vooruitgang.... Ik vraag me wel af voor wie dan, mijn maanden blijven altijd nog langer dan mijn salaris.... Volgens mij roepen ze gewoon dat het beter gaat en het volk wil dat graag geloven...

Wat heeft de economische vooruitgang van de samenleving als geheel met jouw salaris te maken dan?

Werkloosheid is idd hoger in het Noorden, maar dat is al jaren zo, onder verschillende kabinetten. Om dat nou ineens hier op af te schuiven is in mijn ogen wel erg simpel.

Sarabande, 90 euro per jaar is toch iets. En heb je dat wel eens vermenigvuldigd met het aantal mensen wat dat bedrag krijgt? Is toch een hele uitgave. Mij stoort het dat we tegenwoordig nergens meer tevreden mee zijn. Is het veel geld? Nee. Maar het is tenminste iets, en van 90 euro kan je toch zeker een maand flink eten.
Om normen en waarden in de samenleving weer belangrijk te maken, heb je toch de medewerking van de samenleving nodig, en zo lang de samenleving er blijkbaar weinig tot geen waarde aan hecht, kun je weinig met je normen en waarden beleid, maar he, hij probeert het tenminste. Dat is meer dan je van veel Nederlanders kan zeggen.

Ouderen met een inkomen van 30.000 moeten idd al mee gaan betalen als het aan Bos ligt. Dat is echt geen vetpot. En er wordt ook even voorbijgegaan aan het feit dat deze mensen hun hele leven keihard gewerkt hebben voor dat pensioen. Mogen zij ook eindelijk genieten? De vergrijzing is/wordt idd een groot probleem voor de samenleving, maar mijn god, kom eens met een structurele aanpak van het probleem, ipv dit soort populaire kreten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:35

Tjonge jonge, ik wist niet dat missJ er persoonlijk zorg voor moest dragen om die bak ellende te promoten.... Ga zo door. En bedenk meteen even wie die loze kreten van Normen een Waarden de lucht in heeft geschoten???
Is dit topic van jou soms?, 3 posts achter elkaar om anderen van je gelijk te overtuigen( door de strot te duwen)
Dit kabinet deed niks anders dan loze kreten het land insmijten.
Of zijn we bakellende 1 met de LPF al vergeten, en "onze"opstelling achter de amerikanen inzake Irak?
Het decable europeesche grondwet?
Het nieuwe ziektekostenstelsel?
Minister Veerman die subsidies goedkeurde en vervolgens zelf opstreek?
Etc. Etc.

Nee, geef mij maar weer Paars of Lubbers terug, toen had ik tenminste het idee dat het kabinet er voor ons zat en niet zodat "zij" ermee kunnen leven...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:42

Sjonge jonge Amondi, geen enkele reden om persoonlijk te worden. Jij jouw mening, ik de mijne, Of mag je die niet geven? Last van de warmte misschien?

3 reacties omdat ik aan het bijlezen was, en reageer op wat er gezegd wordt. Daarna bedacht ik me dat het makkelijker was om alles in 1 post te quoten. Geen enkele reden om dan zo achterlijk te reageren. Dit is mijn topic niet, en jouw topic ook niet. Jij geeft jouw mening, ik de mijne. Kan je in mijn ogen heel normaal op reageren.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 02-07-06 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:43

Moet wel lachen om een artikel in de Volkskrant met de conclusie: liegt ie een keertje niet valt het kabinet erdoor Haha!

MissJ als mensen aan de ene kant 100den euro's moeten inleveren door daling koopkracht en het zorgstelsel en men krijgt 90 euro in een heel jaar per maand uitbetaald erbij is dat een zoethoudertje.

Wat is jouw structurele oplossing om de ouderen te kunnen blijven betalen????

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:45

Die heb ik niet. Ik denk alleen wel dat er idd langer doorgewerkt zal moeten worden om alles betaalbaar te houden.
Die daling in koopkracht schijnt nogal mee te zijn gevallen, waar haal jij die cijfers van honderden euro's per jaar vandaan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:54

Die cijfers zijn in diverse programma's en artikelen genoemd. Ik vind het ook geen probleem om langer door te werken, de wao is bedacht toen de levensverwachting hoogstends zon 75 jaar was, maar dat moet wel vrijwillig.
Iemand met een zelfstandig of creatief beroep zal daar geen moeite mee hebben, maar die zijn ook het probleem niet.
Als je een duffe kantoor of fabrieksbaan hebt ben je blij als je eindelijk kan stoppen.
Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd, maar ik zie dat niet als oplossing nog afgezien hoeveel mensen fysiek in staat zijn om langer door te werken en of een bedrijf daar nu echt wat aan heeft.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:56

Dat is idd waar, en daar ligt nou net de moeilijkheid. Verschillende beroepen doen een andere belasting op je lichaam of geest. Welke mensen kunnen wel doorwerken, welke niet? Dat vind ik ook voor de ouderen. Hoe hard hebben zij gewerkt voor dat pensioen? Moeten we daar dan zomaar aan gaan zitten?
Wat ik persoonlijk wel heel vreemd vindt, is dat het ouderen die wel door wilden werken, behoorlijk onmogelijk werd gemaakt om langer door te gaan. Zoiets zou je toch juist toe moeten juichen?