Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:49

ponyzotje schreef:
heb jij de kern van mijn post begrepen? kan je het dan ook laten van op de bijzaak te reageren?

Haha, ik WIST dat deze ging komen

Maar je hebt idd een punt In dát geval is er iets mis gegaan met de rangorde-bepaling. Maar ik vind niet dat dat in dit geval gezegd kan worden, want dat is op basis van 'niets'. Er zijn geen concrete dingen, dus er kan nu alleen gespeculeerd worden.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:49

Mijn hond kijk ik altijd recht in dr oogjes aan, ze likt mij ook in mijn gezicht soms. Maar ze denkt no way dat ze de baas is.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:50

ponyzotje schreef:
oorzaak kan jaloezie zijn, terecht of onterecht welshcobfan?

terrechte reden van afmaken: immers kans op herhaling omdat je jaloezie niet kan afleren...

ponyzotje

Re:

tuurlijk wist je dat deze ging komen quellian, dat doe je altijd met je posts. Maar het is gewoon zo ook

ik postuleerde ook enkel een goeie reden in het gros van de gevallen. Dit is ver van m'n deur gebeurd en ik weet er niks van, geef alleen maar ideen hier zoals iedereen (en om kortzichtigheid ivm rassen ed tegen te gaan )

_Spooky_

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

@ ponyzotje: jaloesie is verkeerd gedrag van de hond dus... want de baby staat hoger in de rangorde en krijgt dus meer of andere aandacht....

Tenzij deze hond acht dagen geen eten heeft gehad en niet uitgelaten is en dergelijke....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:51

en wie bepaald terrecht, onterrecht: dierenarts, politie whatever als de oorzaak maar vastgelsted word.

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:51

De honden recht in hun ogen kijken is bedreigend voor ze, net zoals ze aaien boven op hun hoofd. De meeste honden zullen wegkijken als je ze diep in hun ogen kijkt, een enkele zal grommen of aanvallen.

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:52

Welshcobfan schreef:
ponyzotje schreef:
oorzaak kan jaloezie zijn, terecht of onterecht welshcobfan?

terrechte reden van afmaken: immers kans op herhaling omdat je jaloezie niet kan afleren...

Dus JIJ bepaald wat terecht en onterecht is...... En als er nou mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan? Wat gaan we dan doen?

fjordnina

Sorane schreef:
@Fjordenina
Eens moet de eerste keer zijn. Wie zegt dat de hond dat al eerder had gedaan?!!?

En zoals eerder gezegt, als zo'n beest kwaad wil dan komt ie er wel.

Misschien moet je mijn post iets beter lezen (niet sarcastisch bedoeld maar kan het niet zo formuleren dat het vriendelijk overkomt).

Een deel ervan is in ieder geval:
Kon de hond dat nog niet eerder, zal hij toch geoefend moeten hebben en dan zouden die mensen iets gehoord moeten hebben. Het lijkt mij niet dat je heel erg diep slaapt als je nog maar zo kort een kleine hebt.

Als zo'n beest kwaad wil komt hij er inderdaad wel, maar dan moet je toch iets gehoord hebben lijkt mij. Als een baby gebeten wordt begint ie dan niet te huilen? Dat vraag ik mij dan af.

Princess_

Re:

Nou dan denkt die van mij dat ze eens mens is En die van mijn tante ook. Mja is zowieso al een beestje wat veel toelaat. De enige dingen die zij bedreigend vind, zijn andere honden.

Anoniem

Re:

Welshcobfan schreef:
Die hond is daar in huis de baas, die hond is niet slim maar wordt belangrijker gezien dan een mens. Ik heb die hond dagen meegemaakt, maar mijn vader bewoog alleen met zijn voeten en die hond ging al te keer, iets te onrustig bewegen en die hond valt je aan. als ik hem rustig probeer te aaien mét begeleiding van baas, bijt hij me nog. kan je nu voorstellen waarom ik er geen kind bij wil zien? vooral omdat hun beweren: hij bijt een eigen kind toch nooit??? nee hij bijt zijn bazen wel... en is snel jaloers, dus waarom zou die dan geen kind aanvallen? Hij reageert al te gevoelig op kinderen, mijn pony heeft hij ook al aangevallen (en luisterde niet op commado's van de baas).
Tevens hebben ze 6 katten met gebreken, 3 cavia's en roken en blowen. Dus nee ik hoop dat ze geen kids kunnen krijgen.

Dan zie ik idd van mijn mening af... Zijn honden zouden idd een groot gevaar vormen voor een baby.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:53

ja het is verkeerd maar wel logisch en dat konden de ouders misschien ook zien
maaaar geval per geval afhankelijk natuurlijk... (zie mijn eerdere post )

ik kijk mijn hond vaak in de ogen, soms kijkt ze ongeinteresseerd terug maar meestal durft ze helemaal niet naar me kijken. Heb ze nog nooit geslaan whatsoever

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:53

Ups schreef:
Dus JIJ bepaald wat terecht en onterecht is...... En als er nou mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan? Wat gaan we dan doen?

Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt als je wilt beweren dat dit geen goede reden is?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:54

@ ponyzotje: hihi mooi woord: postuleren

Ik kijk honden nooit recht aan, hou mijn hand niet boven hun hoofd en blijf rustig en toch ben ik vaker gebeten

@ ups: jij vraagt me of ik iets terrecht of onterrecht vind ik geef een antwoord wat mijn mening zou zijn, is het weer niet goed

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:54

Quellian: ze spreekt in het algemeen, sommige redenen kunnen ter discussie staan

Welshcob: dat zijn niet je eigen honden en niet zelf opgevoed, dat speelt zeer sterk mee

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:55

Okay mensen, ik heb even nagedacht volgens de theorie van een aantal mensen hier, en ik begrijp dat ik dus straks als de baby er is de baby op de grond moet laten slapen en de katten in het ledikant om te voorkomen dat ze jaloers worden?

Want ja, stel dat ze vinden dat het ledikant beter ligt en de baby dus uit de weg geruimd moet worden omdat het ledikant dan leeg is?

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:55

Que moet jij niet werken?

Maar mensen kom op zeg lopen discuseren of de deur open was of dicht , of de hond schuldig is of niet...jongen het is al erg genoeg dat dit anno 2006 nog moet gebeuren, in bijde gevallen vind ik het vreselijk, voor de ouders ook die hebben dit nooit gewild maar voor de hond net zo goed...

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:56

Quellian schreef:
Ups schreef:

Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt als je wilt beweren dat dit geen goede reden is?

Ik heb het niet over de reden, maar wie in dit geval de reden bepaald... Je begrijpt de kern van wat ik bedoel te zeggen niet.. Gebruik waarschijnlijk de verkeerde woorden..

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:57

ponyzotje schreef:
Quellian: ze spreekt in het algemeen, sommige redenen kunnen ter discussie staan

Het gaat nu over dit geval Daar reageer ik op

Helaas zijn er -zelfs in dit geval- nog vinden dat de hond niet afgemaakt mag worden.

vuurneon

Re:

ponyzotje: Maar die honden kenden mij al wel jaren..., ze zijn bekend met mijn geur en blij als ik er kom. Maar ze zijn bij niemand te vertoruwen... ze bijten iedereen als het kon. tja verkeerde opvoeding doet wonderen...

ponyzotje

door_ schreef:
Okay mensen, ik heb even nagedacht volgens de theorie van een aantal mensen hier, en ik begrijp dat ik dus straks als de baby er is de baby op de grond moet laten slapen en de katten in het ledikant om te voorkomen dat ze jaloers worden?

Want ja, stel dat ze vinden dat het ledikant beter ligt en de baby dus uit de weg geruimd moet worden omdat het ledikant dan leeg is?

honden opvoeden is de sleutel... je kan ze verplaatsen in de rangorde maar je moet het juist doen...
ik vraag me af op welke mensen jij het hebt

Elke86

Re:

Welshcobfan schreef:
Ik kijk honden nooit recht aan, hou mijn hand niet boven hun hoofd en blijf rustig en toch ben ik vaker gebeten

Dieren voelen wanneer een persoon wat schrik heeft of angstig is en uit wat jij nu zegt maakt ik op dat je niet 100% op je gemakt bent als je een hond aait enzo. Dieren maken daar misbruik van, kijk maar naar paarden .

050206051012

Re:

Ups schreef:
Ik heb het niet over de reden, maar wie in dit geval de reden bepaald... Je begrijpt de kern van wat ik bedoel te zeggen niet.. Gebruik waarschijnlijk de verkeerde woorden..

Nee, je hebt niet de verkeerde woorden gebruikt, maar ik pakte hem -denk ik- anders op dan jij bedoelde.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:58

idd opvoeding welshcobfan

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:58

Welshcobfan, het is toch best aardig van de hond dat je broer nog bij hem in huis mag wonen?? Volgens mij staan ze dan ongeveer gelijk in rangorde.