Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 09:32

Justy schreef:
Overigens is er een maas in de wet die stelt dat iemand waarvan men weet wie er bedoeld wordt, ook al klopt de naam niet, toch als genaturaliseerd mag woden beschouwd. Als dit op iemand van toepassing is dan is het Ayaan wel. Er is gisteravond in de Kamer ook meermalen gewezen op dit punt en net was er op de radio dat Verdonk alsnog gaat onderzoeken of dit wellicht klopt.

Gezien haar enorme snelheid van handelen in onderzoeken moet ze dat vanmiddag al weten

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:35

Wendy schreef:
Moniek schreef:
nou krijg ik waarschijlijk heel bokt over me heen.
Ik vind het prima dat ze eruit moet je hebt gelogen en bedrogen en bent onder valse voorwenselen hier het land binnen gekomen,en uiteindelijk ook nog het kabinet binnegedrongen.

Houd je even aan de feiten. Ze zat niet in het kabinet maar was tweede kamerlid.

En moeten we zo omgaan met iemand die zich inzet voor de nederlandse maatschappij met gevaar voor eigen leven?

Ik zou zo iemand liever hier houden en de autochtonen die te lui zijn om een poot uit te steken en alleen maar kunnen zeiken eens uitzetten.

2e kamer ook goed!!
Maakt het dan minder erg??
Dus als je iligaal hier binnen komt en dan je inzet voor de nederlandse maatschappij mag je dan blijfen?
Leuke reclame campagne voor nederland.
All je dat hard roept zitten we binnen 2 maanden met 1keer zoveel inwoners.
En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:36

Justy schreef:
Als Verdonk aangeeft 'ik kon niet anders' dan zegt ze eigenlijk 'ik had wel anders gewild'. Dát versta ik onder 'je verschuilen achter de wet', in het geval van Verdonk.
Jij noemt het verschuilen achter de wet en een ander noemt het consequent naleven van de wet. Jouw mening is emotioneel geladen en dat heeft hierin geen plek vind ik, als je een onduidelijke samenleving wilt, moet je vooral emotioneel de wet toepassen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-05-06 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:38

Ik heb het hele debat gisteravond/vannacht gevolgd , maar man, wat is die Verdonk halstarrig.

Er werden door heel veel kamerleden echt goede argumenten aangekaart en zij bleef maar zeggen: 'ik kon niet anders'
IK was erg blij dat de VVD een motie indiende waarvoor kamerbrede steun was. Ze zei zelfs nog dat ze zorgvuldig had gehandeld binnen 2 dagen. Nu moest ze wel bijdraaien, hoewel ik zeer zeker nog twijfel aan de uitkomst.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:39

Moniek schreef:
2e kamer ook goed!!
Dus als je iligaal hier binnen komt en dan je inzet voor de nederlandse maatschappij mag je dan blijfen?
En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee.

Wat mij betreft wel ja. Ik vind het niet terecht dat iedereen nu over iemand heen valt die zich zo heeft ingezet.

Tuurlijk is het eigen keuze om dat te doen, maar moet je dat dan maar afstraffen? Lekkere reclame voor nederland: zet je vooral niet in voor de maatschappij, want als je niet uitkijkt steken ze het mes in je rug.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:40

SuperPepeijn schreef:
Jij noemt het verschuilen achter de wet en een ander noemt het consequent naleven van de wet. Jouw mening is emotioneel geladen en dat heeft hierin geen plek vind ik, als je een onduidelijke samenleving wilt, moet je vooral emotioneel de wet toepassen.

Ik vind dat er in dit soort kwesties juist ruimte moet zijn voor 'emotionele geladenheid'. Rechtlijnigheid is een ding, rigiditeit is een ander. Maar misschien verschillen wij van mening over de manier waarop dit soort dingen afgehandeld hoort te worden. Ik zal niet ontkennen dat ik het liefst maatwerk voor iedereen zou zien omdat menselijke situaties zich nu eenmaal niet laten vangen in een wet van een paar pagina's. En waarschijnlijk is dat te emotioneel en niet haalbaar, daarom zit ik ook hier en niet in Den Haag

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:45

Moniek schreef:
Regels zijn regels daar hoor je je aan te houden.
Of je nu beatrix bent of de groenteboer moet geen bal uitmaken.
Duidelijkheid moeten we krijgen in onze wetten en regels.

Een strak beleit opzetten en iemand aan het hoofd zetten die kan regeren en waar mensen tegen op kunnen kijken.

En geen sprookjefiguur neerzetten zoals balkende waar iedereen om moet lachen.
Nou zo zal je in een oorlog verwikkeld zitten met zo iemand aan het front dan word ons land zo van de kaart geveegt.

hmm.. vind het een beetje eng klinken wat je daar zegt... maargoed..

ik probeer het nieuws 'n beetje te volgen vanaf 1000km afstand, heb de hele zembla-uitzending niet gezien, op een of andere manier kan ik hem niet vinden op uitzendinggemist.nl

Nederland maakt een hele slechte beurt hier.. naar mijn idee word er een heel vies spelletje gespeeld, waar iedereen buiten de Haagse politiek geen weet van heeft.. Nederland lijkt wel een bananenrepubliek.. ben benieuwd of er koppen gaan rollen, en zo ja welke..

ruiterinrust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:47

Vedonk heeft uiteindelijk de kamerbreed gesteunde motie nog niet voldoende omarmd, zodat ze na een 3e termijn rond 2.45 uur een laatste motie van het CDA onder haar neus geschoven kreeg. Waarschijnlijk was ze toen ook zelf moe van het gesteggel. Daarop zei ze vrijwel direct, dat ze hem zou uitvoeren.
De hele discussie ging vooral om de vraag OF ze wel of geen beleidsvrijheid heeft in het "zoeken" naar bijzondere omstandigheden die al dan niet de casus ayaan zouden kunnen redden.
De motie voorziet in het geval dat ze toch mocht besluiten dat ayaan nooit Nederlander is geworden, dat deel van de motie eist van de minister dat ze met de grootste spoed een nieuw naturalisatieverzoek zal gaan behandelen.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:52

Wendy schreef:
Moniek schreef:
2e kamer ook goed!!

Wat mij betreft wel ja. Ik vind het niet terecht dat iedereen nu over iemand heen valt die zich zo heeft ingezet.

Tuurlijk is het eigen keuze om dat te doen, maar moet je dat dan maar afstraffen? Lekkere reclame voor nederland: zet je vooral niet in voor de maatschappij, want als je niet uitkijkt steken ze het mes in je rug.

Ze vallen over haar heen omdat juist zei de wetten moet naleven zijnheeft toch een voorbeeld functie?
En juist dan de boel bedonderen tja dan kan je dit verwachten.
hoge bomen vangen veel wind.
En ik zet me wel in voor de maatschappij waar haal jij uit dat ik dat niet doe?
Omdat ik jou mening niet deel?
Heb een hele andere kijk op dingen dan dat jijhebt.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:55

Janneke18 schreef:
Moniek schreef:

Een strak beleit opzetten en iemand aan het hoofd zetten die kan regeren en waar mensen tegen op kunnen kijken.

Nou zo zal je in een oorlog verwikkeld zitten met zo iemand aan het front dan word ons land zo van de kaart geveegt.

ik probeer het nieuws 'n beetje te volgen vanaf 1000km afstand, heb de hele zembla-uitzending niet gezien, op een of andere manier kan ik hem niet vinden op uitzendinggemist.nl

Nederland maakt een hele slechte beurt hier.. naar mijn idee word er een heel vies spelletje gespeeld, waar iedereen buiten de Haagse politiek geen weet van heeft.. Nederland lijkt wel een bananenrepubliek.. ben benieuwd of er koppen gaan rollen, en zo ja welke..

Eng klinken????
Zo als het nu gaat is het een grote rommel.
Iedereen wijst naar elkaar en duwt elkaar de schuld in de schoenen.
Geeft balkende een persconferentie kan hij nergens een antwoord opgeven of hij wuift alles weg.
Nee moet altijd lachen om die man je kan dat toch geen regeren meer noemen.
Allemaal niet..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:57

Moniek schreef:

Ze vallen over haar heen omdat juist zei de wetten moet naleven zijnheeft toch een voorbeeld functie?
En juist dan de boel bedonderen tja dan kan je dit verwachten.
hoge bomen vangen veel wind.
En ik zet me wel in voor de maatschappij waar haal jij uit dat ik dat niet doe?
Omdat ik jou mening niet deel?
Heb een hele andere kijk op dingen dan dat jijhebt.

Ik schrijf nergens dat jij je niet inzet. Blijkbaar kun je niet goed lezen en voel je je snel aangevallen.

Het was allang bekend dat Ayaan niet de juiste naam opgegeven had, sterker nog, dat heeft ze zelf toegegeven in een boek.

Verder zijn er soortgelijke gevallen bekend die wel mogen blijven, maar omdat Ayaan een bekende persoon is, moet ze maar meteen uitgezet worden? Beetje krom hoor.

Ik ben best bereid om naar de mening van een ander te luisteren, maar dan moet die mening wel gebaseerd zijn op juiste argumenten en moet je niet beginnen met feiten die niet kloppen. Als je die simpele dingen nog niet weer heb je je er blijkbaar niet in verdiept.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:03

Ze heeft in een ding groot gelijk dit is weer het leiderschap van Balkenende op zijn smalst

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:04

sarabande schreef:
Ze heeft in een ding groot gelijk dit is weer het leiderschap van Balkenende op zijn smalst

Klopt... vooral ook omdat Balkenende nergens van wist... ze doen allemaal maar wat in dat kabinet

Moniek

Re:

Ik kan heel goed lezen misschien kan jij je woorden dan niet goed verwoorden.
Weet heel goed dat het al lang bekend was dat weet iedereen.
En Iedreen die de boel oplichten moet eruit op zo'n manier geen uitzonderingen.
En als jij mij gaat zggen dat ik er niet in heb verdiep vraag ik me echt af waar jij dat vandaan haalt!
Omdat ik me vergis in kabinet of 2e kamer?
En ik heb het verder niet over hoe het bij haar is gegaan aar over het feit dat ik met het besuit eens ben.
Dus ik weet niet waar JIJ je argumenten vandaan haalt.

natasja50

Re:

Moniek schreef:

Dat beleid is opgezet nadat het Nederlands paspoort aan haar verstrekt was. Voor jou hoop ik dat er geen beleid wordt gemaakt voor al degene die de Nederlandse taal niet beheersen eruit moeten want dan kan het zomaar gebeuren dat op dit stukje wat je geschreven hebt je de das om doet want beleid schrijf je met een d en niet met een t.

Moniek schreef:

Je hebt toch niet de illusie dat Nederland iets voorstelt in tijd van oorlog hè? Daar hebben we bondgenoten voor nodig en die raken we met "Rita" helemaal kwijt.....

Moniek schreef:

En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee

.

Uhhhh heeft zij Van Gogh laten vermoorden???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:06

Moniek schreef:

Ik zal de vergelijking maar niet maken die nu met de geschiedenis voor de hand ligt

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:09

Zep schreef:
Ik zal de vergelijking maar niet maken die nu met de geschiedenis voor de hand ligt

Dat ligt niet voor de hand dat is een manier van denken. Daarbij gaat dit over de Nederlandse politiek.

Tussen het nonleiderschap van deze MP en vele van zijn voorgangers, die meer voor de hand liggen voor een vergelijking, liggen werelden van verschil.

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:09

Moniek schreef:
Janneke18 schreef:

Eng klinken????
Zo als het nu gaat is het een grote rommel.
Iedereen wijst naar elkaar en duwt elkaar de schuld in de schoenen.
Geeft balkende een persconferentie kan hij nergens een antwoord opgeven of hij wuift alles weg.
Nee moet altijd lachen om die man je kan dat toch geen regeren meer noemen.
Allemaal niet..

eng klinken ja, een sterk leider aan het hoofd, waar iedereen tegenop kijkt... zijn kenmerken van regimes die nu niet bepaald fijn zijn..
bepaalde fascistische regimes.. ik zou zeggen.. lees je geschiedenisboekjes

Balkenende is imo inderdaad niet geschikt voor het premierschap, ik denk (hoop) dat bij de volgende verkiezingen er een heleboel gaat veranderen...
[/quote]

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:12

Valt me nog mee dat Rita haar het VWO diploma niet heeft afgenomen......want dat is ook een sterk punt van Rita.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:12

natasja50 schreef:
Moniek schreef:

Dat beleid is opgezet nadat het Nederlands paspoort aan haar verstrekt was. Voor jou hoop ik dat er geen beleid wordt gemaakt voor al degene die de Nederlandse taal niet beheersen eruit moeten want dan kan het zomaar gebeuren dat op dit stukje wat je geschreven hebt je de das om doet want beleid schrijf je met een d en niet met een t.

Moniek schreef:

Je hebt toch niet de illusie dat Nederland iets voorstelt in tijd van oorlog hè? Daar hebben we bondgenoten voor nodig en die raken we met "Rita" helemaal kwijt.....

Moniek schreef:

En gevaar voor eigen leven daar heeft ze zelf voor gekozen dus zeker geen medelijden mee

.

Uhhhh heeft zij Van Gogh laten vermoorden???

OOO jee gaan we nu op de lettertjes letten????
Over het beleiD waar ik het over heb bedoel ik geen gezeur regeltjes mee.
En ja kan je naar 5 jaar nog GEEN redelijk woord in het nederlands ja ben ik super hard en zeg ik ga maar.
En dat oorlog verhaal bedoel ik niet serieus is slecht om te laten zien dat ik die hel balkende niet serieus neem en ik ben benieuwd of de rest van de wereldleiders dat wel doen.
En ali heeft het zichzelf moeilijk gemaakt in andere zaken en uitspraken.
of ze het nu goed of niet goed bedoeld ze heeft daar zelf voor gekozen.
Ga jij ook roepen als bijvoorbeel peter r de vries dood geschoten word ooo wat erg
ja erg is het wel maar goed hij kon er ook op wachten.
hoe cruw het ook klinkt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:13

Moniek schreef:
Ik kan heel goed lezen misschien kan jij je woorden dan niet goed verwoorden.
Weet heel goed dat het al lang bekend was dat weet iedereen.
En Iedreen die de boel oplichten moet eruit op zo'n manier geen uitzonderingen.
En als jij mij gaat zggen dat ik er niet in heb verdiep vraag ik me echt af waar jij dat vandaan haalt!
Omdat ik me vergis in kabinet of 2e kamer?
En ik heb het verder niet over hoe het bij haar is gegaan aar over het feit dat ik met het besuit eens ben.
Dus ik weet niet waar JIJ je argumenten vandaan haalt.

Ik heb inderdaad moeite met het lezen van jouw teksten vanwege de spelfouten, gebrek aan leestekens en je beroerde grammatica.

Die vergissing tussen kabinet en tweede kamer doel ik op ja. Als je dat nog niet weet, snap je blijkbaar heel weinig van ons politieke systeem.

Als iemand de boel oplicht, uitzetten, oke. Maar waarom dan nu ineens? Omdat het Verdonk wel heel goed uitkomt? Omdat Hirshi Ali niet meer nuttig is voor de VVD omdat ze toch al weg zou gaan?

Dit is een politiek spelletje.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:15

Moniek schreef:
En ali heeft het zichzelf moeilijk gemaakt in andere zaken en uitspraken.
of ze het nu goed of niet goed bedoeld ze heeft daar zelf voor gekozen.
Ga jij ook roepen als bijvoorbeel peter r de vries dood geschoten word ooo wat erg
ja erg is het wel maar goed hij kon er ook op wachten.

Beste Moniek, geweld is NOOIT goed te praten. Wat voor een rare hersenkronkels heb jij ???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:17

De vergelijking met Taida die steeds gemaakt heeft klopt ook niet. Taida's verblijf in NL was op heel andere gronden ongeldig als men nu van Ayaan vindt.

Ik weet nog steeds niet echt wat ik er van moet denken eerlijk gezegd.

Justy wat bedoel je met die "maas in de wet" heb je het dan over jurisprudentie van de Hoge Raad of zo?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:18

eng klinken ja, een sterk leider aan het hoofd, waar iedereen tegenop kijkt... zijn kenmerken van regimes die nu niet bepaald fijn zijn..
bepaalde fascistische regimes.. ik zou zeggen.. lees je geschiedenisboekjes

Balkenende is imo inderdaad niet geschikt voor het premierschap, ik denk (hoop) dat bij de volgende verkiezingen er een heleboel gaat veranderen...
[/quote]
[/quote]

Ja weet precies hoe het klinkt.het hitler regime waar je opdoelt heb ik me heel goed in verdiept.
Maar daar zal ik me verder niet over uitlaten.
ik ben in iedergeval geen racist.
of iemand die van dictatorschap houd.[/quote]

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:19

Zep schreef:
De vergelijking met Taida die steeds gemaakt heeft klopt ook niet. Taida's verblijf in NL was op heel andere gronden ongeldig als men nu van Ayaan vindt.

Ik weet nog steeds niet echt wat ik er van moet denken eerlijk gezegd.

Justy wat bedoel je met die "maas in de wet" heb je het dan over jurisprudentie van de Hoge Raad of zo?

Maar als je onder valse voorwendselen in Nederland bent kun je hier toch geen examen doen???