Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:06

Ho is ben nergens bovenop gesprongen, maar aangezien jij iedereen bij mekaar gooit reageer ik even op je
Andere mensen kunnen mij vinden stinken, maar mijn moeder die zelf astmatisch is zegt dat het reuze meevalt, ik rook ook thuis altijd buiten dus mss dat de stank daardoor meevalt

Ik zat er vannacht nog over te denken...waarom worden er niet een aantal niet-rook cafe's geopend? Hou het even op cafe's want denk persoonlijk dat het in restaurants snel gebeurt, roken bij eten is nou eenmaal niet lekker.
Alsje voor de mensen die niet-roken en helemaal anti zijn ook gewoon cafe's hebt waar ze zonder last heen kunnen gaan is er al een probleem minder. En ik weet zeker dan als het daar gezellig is de wel-rokers ook komen en het dan heus niet erg vinden om buiten een sigaretje te gaan roken, ik iig niet!

En ik pas mij altijd voldoende aan hoor, ff reactie op de laatste allinea...kweet ook dondersgoed hoe het is om ziek te zijn en begrijp ook dat mensen last kunnen hebben van mijn rook, zoals ik al eerder zei ik maak hem zo uit alsje het gewoon vraagt

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:15

babyboo schreef:
Ho is ben nergens bovenop gesprongen, maar aangezien jij iedereen bij mekaar gooit reageer ik even op je

Ik scheer nu eenmaal graag mensen over één kam

Ik begrijp goed dat niet iedereen is zoals ik even beschreef, maar een groot deel van de mensen hier reageerde zo overdreven, dat ik het niet kon laten om daar weer op te reageren.

Babyboo, jij maakt je sigaret uit als het gevraagd wordt. Dat siert je. Wordt het je vaak gevraagd? Ik durf het namelijk niet meer te vragen, want hoe vaak ik wel niet een grote bek heb gekregen en als 'aansteller' ben aangesproken als ik vroeg of iemand z'n sigaret uit wilde maken (werd zelf een paar keer expres rook in mijn gezicht geblazen, hoe bedoel je aso). Deze ervaringen leren mij dat ik beter mijn mond kan houden om de sfeer niet te bederven dan dat ik voor mezelf opkom om te vragen of ze de sigaret uit willen maken. Maar zoals ik al eerder zei, vaak heb ik er ook niet veel last van en stel ik me dus verdraagzaam op. Iedereen moet zich wel eens aanpassen (zowel aan rokers als aan niet-rokers), ik ook.
Laatst bijgewerkt door Duke op 10-04-06 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:17

De ergste mensen die zeuren zijn mensen die vroeger hebben gerookt en nu dus zijn gestopt! En dat is echt zo.. Ik rook nu zelf ook niet meer en ik ruik de rook echt heel erg zelf als er maar 1 iemand in mijn buurt is geweest met een sigaret enz..

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:21

Maakt ook niet uit, doe ik soms zelf ook.
Maar goed om op je vraag te reageren, het is mij wel een paar keer in een eethuisje gevraagd, iig die personen vroegen of ik mijn rook de andere kant op wou blazen. Ik heb toen gezegt dat dat heel moeilijk was omdat er een blaasding stond en dat ik hem wel zou uitmaken. Vind ik heel normaal. Bij een bushalte viel mij ook een keer op dat een mevrouw haast rood aanliep toen ik een peuk opstak en toen ben ik gewoon een stukkie verderop gaan staan. Zij durfde het wss ook niet te vragen. En dat vind ik jammer want zo krijgje twee groepen. De ene denkt we vragen niks want we krijgen een grote bek en de andere denkt ja eigen schuld vraag het dan, snapje?
Maar ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die je wél een grote bek zouden geven, en dat vind ik echt jammer. Ik vind je leeft samen op deze wereld heb een beetje respect voor mekaar. Die ene sigaret die je dan uitmaakt, weegt toch niet op tegen het feit dat je iemand behoed voor een benauwdheids aanval oid? Zo denk ik erover.

Echwel

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:23

Babyboo ik zou willen dat er meer mensen reageerden zoals jij.

Ik vind dat ook mensen met astma uiteten moeten gaan, cafe's en disco's vind ik (persoonlijk) niet nodig.

Ik ben bv. dit jaar 25 jaar getrouwd , weet je hoe moeilijk het is om dan gewoon met je familie uit eten te kunnen gaan?

Voor de rest van het jaar is het niet zo belangrijk voor mij, echter wat ik al eerder schreef een keer bij de prijsuitreiking van de wedstrijd te kunnen blijven zou ook fijn zijn.

Zoals nu zit ik weer aan de prednisolon en antibiotica, En dit weekend al was het in de buitenlucht terwijl mijn dochter reed en ik bij de hindernis stond te kijken, blies iemand gewoon de sigarenrook in mijn gezicht.

Hij was nog kwaad ook toen ik er wat van zei, maar het was mijn kind wat op dat moment door de hindernis ging dus ik had alle recht om daar te staan.

En hij kwam tenslotte naast mij staan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:26

Ik vind het onbeleefd om in een restaurant zomaar gaan zitten te roken en die stank te verspreiden. Je vind het toch ook niet leuk als andere mensen de hele avond scheten zouden gaan laten in een restaurant?

Helaas ben ik er allergisch voor, en kan ik dus nooit naar een restaurant. Rookvrije ruimtes zijn er bij ons in de verre regio nergens. Daar komt nog eens bij dat je kleren helemaal stinken daarna. Ik hoop al jaren op zo'n verbod.

Het is ook geen probleem om het in te voeren. In Amerika mag het ook nergens, en de restaurants zitten nog steeds lekker vol daar.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:28

Rook uitblazen in iemands gezicht vind ik echt aso! Kank zelf ook niet tegen. Is dr helemaal geen restaurant te vinden waar niet gerookt word, zodat jij wel je 25 jarige huwelijk kan vieren?
Ik denk dat ik zo reageer omdat ik weet wat ziek zijn is, er ergens last van hebben is. Zit nml. zelf ook aan de prednison, en heb daarvan veel bijwerkingen en dus ook veel last overal van. Alleen ik kan jammer genoeg niet aan die dingen vragen of ze willen stoppen Ik vind dat alsje ergens last van hebt je het recht hebt om er wat van te zeggen of te vragen of het misschien ergens anders kan

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:29

Ik werk zelf in een restaurant en als ik het hier lees zou elk restaurant vol staan met rook.
Zou dit valt echt wel mee hoor.
Ik rook zelf niet en als ik door het restaurant loop heb ik er echt geen last van.
En echt niet iedereen die in een restaurant zit rook 20 sigareten op een avond.
En vaak staan de tafels echt niet langs elkaar, dus veel last kun je er niet van hebben(of je moet iemand zijn die er op 15 meter afstand nog last van heeft:))

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:31

Het gaat gewoon om de rook die in de lucht hangt Ninja Alsje astma hebt, hebje daar gewoon last van. Dan hoefje het niet te ruiken als 'normaal' mens, maar astma patienten merken dit gewoon en krijgen er last van. Daar gaat het om.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:33

Ik vind dat in openbare ruimtes waar gegeten wordt(dus in restaurants) een rookverbod moet komen.

In openbare ruimtes waar niet gegeten wordt(meestal in cafe's) mag wel gerookt worden, vind ik. Opzich heb je er dan niet zo'n last van, ik bedoel je eten wordt niet bedorven door de rook. Ik kan aan de andere kant wel begrijpen dat mensen ook in cafe's een rookverbod willen. Sommige mensen krijgen nou eenmaal kriebel in de keel, of tranende ogen als ze meeroken, en dat lijkt me best vervelend.

Het slaat nergens op dat uitgaan niets aan is zonder roken. Het gaat toch om de gezelligheid, waarom is het pas gezellig als er peuken en drank aan te pas komen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:38

Ik heb na veel geregel wat kunnen vinden dus HOERA.

En ik vind dat gezelligheid door de mensen komt niet door alchohol of sigarettenrook.

Ik ruik het als iemand rookt en dan heb ik vaak al mijn puf nodig.

Babyboo wat een rot medicijn he, en daarbij zeggen mensen dat je dik wordt door teveel eten.
Want ieder pondje gaat door het mondje, als je dan zegt dat het oa. door hun rookgedrag komt en jij daardoor prednison moet slikken, dus de kilo's er weer aanvliegen kijken ze alsof ze water zien branden.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:40

Ja dat snappen ze niet. Ik snap dat wel omdat ik er zelf aanzit. En toen ik ermee begon (3jr geleden alweer ) ben ik van 58 kg naar 69 kg gegaan in een jaar. Gelukkig zit ik nu weer op 59/60 Maar hoe de mensen je dan aankijken...heb dr nog verdriet van!

Ben blij dat je uiteindelijk wat hebt gevonden, zou toch te erg voor woorden zijn alsje niks kon vinden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:44

maar hallo wat willen ze dan dat iedereen buiten gaat roken..

dat ziet er nog stommer uit en is het nou zon groot probleem.. ik bedoel er zijn altijd wel rookvrije tafels enzo..
ok in cafes en barretjes niet maar daar kunnen ze het ook moeilijk doen maar in restaurants kun je meestal op rookvrije tafels zitten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:45

Ach als je de keuze hebt tussen dik en lucht, of mooi slank en aan het zuurstof is de keuze gauw gemaakt hoor.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:46

Jij moet dus duidelijk even het topic doorlezen

Het gaat er niet om hoe het eruit ziet, maar om het feit dat mensen er last van hebben! Mensen die na een avondje rook, half stikken als ze proberen te slapen omdat ze astma hebben en gewoon niet tegen rook kunnen! Mensen die spontaan aan zwaardere medicijnen moeten nadat ze in rook hebben gezeten. Daar gaat het om.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:48

stalechwel schreef:
Ach als je de keuze hebt tussen dik en lucht, of mooi slank en aan het zuurstof is de keuze gauw gemaakt hoor.

Ja dat snap ik in jou geval heel goed. Jij denkt goed aan jezelf toppie, zo ben ik dus niet ik ben lekker gaan minderen want ik begon mezelf gewoon te haten met die dikke bolle kop...zit nu op 10 mg per dag (sinds een jaar, daarvoor was het 50 mg) en ben nu weer mezelf, wel met veel pijn maar ik zeg altijd maar die pijn went.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:49

Horsesandme schreef:
maar hallo wat willen ze dan dat iedereen buiten gaat roken..

dat ziet er nog stommer uit en is het nou zon groot probleem.. ik bedoel er zijn altijd wel rookvrije tafels enzo..
ok in cafes en barretjes niet maar daar kunnen ze het ook moeilijk doen maar in restaurants kun je meestal op rookvrije tafels zitten.

Ja en de rook blijft netjes boven de wel roken tafeltjes hangen, omdat die zo goed afgericht is dat hij niet de andere kant op zweeft.

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:49

hahahaha dat zou een oplossing zijn bestuurbare rook

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:51

Tja, ik ben toch wel voor!
Waarom zou ik last hebben van andermans rook,
als ik zelf niet rook en het niet van plan ben ook niet?
Kunnen ze geen aparte 'delen' maken voor rokers, en niet-rokers?
Het oplossen zodat iedereen gelukkig is kun je toch niet?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:56

Beetje jammer als de horeca in NL rookvrij gaat worden. Ik rook zelf heel weinig [2 pakjes in een jaar?], dus wat mij persoonlijk betreft zou het me niet zo gaan storen. Ik vind het er gewoon bijhoren, lousy argument ja [hoe erg kan ik van een sigaret genieten tijdens een concert oid, rock'nrollblabla, je leeft maar 1 keer, dat soort gevoelens]. Nederland is al zo enorm verbonden aan regels en ander bureaucratisch gedoe, zo blijft er weinig over wat wél mag :/ Het wordt gewoon truttig !
Het is inderdaad heel vervelend voor de mensen die astmatisch zijn maar ik kan behoorlijk egoïstisch denken, heb het zelf niet [meer], dus mijn probleem is het ook niet. Al ben ik niet te beroerd om ergens anders te staan/peuk uit te maken voor iemand die op een normale manier laat merken er last van te hebben.
Laatst kwam ook iemand naar me toe met een petitie om te pleiten voor een rookvrije horeca maar ik zet daar mijn handtekening niet voor.
Mensen moeten weer wat meer Jan Cremer doen

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:57

Duke schreef:
Komt het dan niet in jullie op dat jullie niet alleen zijn op deze aardkloot? Het leven bestaat uit comprisen sluiten, verdraagzaamheid en respect hebben. Dat missen we hier in Nederland nog wel eens. Ik heb totaal geen moeite met rokers,
ik stel mij ook verdraagzaam op als ik in een kroeg sta en ze roken daar. Ik heb het maar te verdragen
.
je bent tegoed voor deze wereld...
Maar o wee als we eens de boel omdraaien. O wee als 20% van de bevolking zich (in sommige gevallen) moet aanpassen aan de overige 80%. Nee, dat zou echt onacceptabel zijn.hoe vaak moet er nog gezegd worden dat we best wel bereid zijn om ons aan te passen?? Geloof dat iedere roker in dit topic dit al gezegd heeft!
Vind het dus wel een erg makkelijke opmerking...

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:00

Maar als er een rookvrije horeca wordt geopperd lijkt de bereidheid tot aanpassen toch iets minder groot.

Zoals ik al eerder zei; ik begrijp het wel, heb zelf gerookt en vond mijn sigaretten errug belangrijk. Sterker nog, als ik er nu weer een opsteek ben ik wrs weer verkocht. Ergens roepen ze nog steeds

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:04

Nee, geen rookvrije horeca. Openbare ruimtes zijn er voor iedereen en ik vind niet dat er allerlei beperkingen opgelegd moeten worden.

En nu nog iets wat botter gaat lijken dan dat ik het bedoel: als je een ernstige ziekte hebt zoals zware astma, dan kun je geen normaal leven hebben. Dat iemand dat zo normaal mogelijk wil hebben, is begrijpelijk, maar ik denk niet dat je zoveel aan anderen op moet leggen.

Ik rook niet meer, maar stoor me er niet aan als anderen dat wel doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:06

Lies
Dat heet niet stoppen met roken, je steekt tot nu toe alleen de volgende nog niet op.
Wel volhouden he!

En voor veel mensen is de paar uur die ze in de horeca doorbrengen al te lang om niet te roken.

Je brengt toch relatief meer tijd in je eigen omgeving door.
Dus dat korte tijdje dat je ergens anders doorbrengt probeer dan gewoon niet te roken.

En Fronton iemand zonder benen mag dan ook geen rolstoel voorzieningen verlangen.
Nou bedankt

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:08

Stalechwel, verkeerde vergelijking.