Wij doen dus eigenlijk aan ontwikkelingswerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fronton schreef:runningkawa schreef:Russel, idd jij omschrijft zoals het gaat.
Maar vele weten dat niet, omdat ze alleen wat via de krant of tv meekrijgen ipv er zelf midden in te zitten
Hier, via deze internetsite krijgen we alleen jouw kant van het verhaal te horen en iets zegt mij dat dat niet het complete plaatje is. Het blijft rot voor jou, maar je moet wel bedenken dat je zelf de baas bent over je eigen leven en aangezien je toch niet in vaste dienst was, ga je gewoon ergens anders aan de slag.
Princesje schreef:Simone75, een beetje meer respect mag ook wel.
Ben zelf ook Pools en mijn opa en oma wonen er nog. Er zijn buiten de arme Polen ook veel rijke Polen. Ga alsjeblieft niet zulke dingen uitroepen,
denk er ook even aan dat je mensen op deze manier kunt kwetsen.
Fronton schreef:RK: je moet maar zo denken dat je de vrijheid hebt om iets anders te gaan doen als je dat wilt. Dus ik zou zeggen, zet 'm op!
Wat Oscar zegt kan misschien kloppen, maar een werkgever laat meestal zijn waardevolste personeel niet gaan en dus zal hij een voor hem geldige reden hebben dat jij mag gaan.
Geldt ook voor al die mensen in Weert hoor, net zo goed.
runningkawa schreef:Iedereen is vervangbaar
jij ik, de koningin.
Zo simpel is het.
Alleen ben benieuwd als het jou overkomt van 15 jaar die branche wat je dan zegt, als het niet je eigen keuze is. Dan schakel je niet ff snel over naar iets helemaal anders, dan heb je ook overschakel tijd nodig. En in die tijd om al aan dat idee te moeten wennen zit ik nu.
Te bedenken wat wil ik nu, anders dan de tuinbouw?
En een diploma voor wat anders heb je ook niet meteen en ongeschoold werk betekend tegen hetzelfde probleem aan lopen.
(Verder heb ik ook nog een ziekte waardoor ik alleen parttime kan werken, wat het niet simpeler maakt allemaal)
En de enige die blijven op dit soort werk zijn de bedrijfsleiders.
En idd goed verwoord.
De polen, maar ook andere buitenlandse werknemers, zijn dieseltjes.
Veel uren maken, maar geen snelheid.
Maar wel alle dagen en alle tijden en dat is nu blijkbaar belangrijk.
Kennis ook niet, het is nu blijkbaar goedkoper een halve kas aan zieke planten te hebben, dan mensen die de 1e planten die ziek zijn er al uit pikken.
runningkawa schreef:Mij maakt het niet uit dat ik door een buitenlander vervangen wordt.
Mij maakt het idd wel uit dat ik als oud vuil aan de kant gezet word door de werkgever. Na jaren je uit de naad te hebben gewerkt, dat doet zeker pijn.
Maar ik vraag me wel werkelijk af hij zich nog recht aan kan kijken als hij in de spiegel kijkt...