Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 10:44

De vluchten waren opnieuw gestart maar er was vanochtend weer een alarm dat af ging met meldingen op je telefoon dus de vluchten vanuit dubai zijn weer gestopt.

En ik geloof dat Belgie inderdaad defensie vliegtuigen willen inzetten om mensen terug te halen. Nederland twijfelt daar nog over.

Niks fake nieuws aan dus. En of iets fake nieuws is zal je zelf moeten controleren en niet allemaal hier dumpen zodat dit topic toch een soort van ontopic blijft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 11:32

friezenfan2 schreef:
De vluchten waren opnieuw gestart maar er was vanochtend weer een alarm dat af ging met meldingen op je telefoon dus de vluchten vanuit dubai zijn weer gestopt.

En ik geloof dat Belgie inderdaad defensie vliegtuigen willen inzetten om mensen terug te halen. Nederland twijfelt daar nog over.

Niks fake nieuws aan dus. En of iets fake nieuws is zal je zelf moeten controleren en niet allemaal hier dumpen zodat dit topic toch een soort van ontopic blijft.

Om 9.22 vanmorgen zouden de vluchten vanuit Dubai weer gestart zijn. De Iranese president heeft gezegd de omringende landen van de Arabische Liga (waar Iran zelf geen lid van is) niet meer aan te vallen tenzij die zelf zouden aanvallen. Laten we hopen dat dat waar is want dan kan er hier en daar misschien weer gevlogen worden.(Bron: NOS nieuws)

germie

Re: Vastzitten door de bombardementen in het Midden-Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 11:58

Dat zou mooi zijn. En niet alleen voor de mensen die daar vastzitten, maar ook voor de mensen die daar nog een geplande overstap in de toekomst hebben. Al denk ik wel dat mensen met boeken een tussenlanding in Dubai of Doha nu wel deels mijden.
Nu willen mensen er vooral weg en hopelijk lukt dat snel.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:14

Ik heb ook gehoord dat bijv Australie en Thailand door deze oorlog nog maar voor 30 dagen brandstof hebben, en dat toeristen geen brandstof meer kunnen krijgen. En dat het voor de locals ook erg schaars is en tankstations vaak al dicht zijn. Wat er van waar is, dat durf ik niet te zeggen. Wel een naar idee :(

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:26

Eretria schreef:
Ik heb ook gehoord dat bijv Australie en Thailand door deze oorlog nog maar voor 30 dagen brandstof hebben, en dat toeristen geen brandstof meer kunnen krijgen. En dat het voor de locals ook erg schaars is en tankstations vaak al dicht zijn. Wat er van waar is, dat durf ik niet te zeggen. Wel een naar idee :(

Australië beschikt altijd al voor maar 36 dagen benzine, 34 dagen diesel en 32 dagen vliegtuigbrandstof. Dat is hun standaard reservevoorraad.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:31

Eretria schreef:

Bedoel je kerosine? een van de redenen dat zo veel vliegtuigen tussenstops in de Golfregio maken is om daar te kunnen tanken. Kleinere vliegtuigen moeten zowiezo op lange afstandsvluchten tussendoor ergens bijtanken. Hele grote toestellen kunnen wel vaak lange afstanden non-stop vliegen. Ik heb ik elk geval vaak tussenstops gehad in Abu Dhabi of Muscat onderweg naar ergens in Azie. Mooie luxe vliegvelden, wat vind je van een Goudsoek? In allerlei landen moet een bruid voor een huwelijk met goud behangen worden. Dat kun je daar uitzoeken.En natuurlijk belastingvrij op een vliegveld. Dat waren mooie tijden. Deze landen zullen zeker hun best doen om de rust in de regio zo goed en snel mogelijk te herstellen. Morgen zouden ze een (video)conferentie houden erover met Iran.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 12:45

Wij zitten sinds gisteren in een ander hotel.
Prima hotel. Weinig voor het kleine meisje. Maar we vermaken haar wel.

Ze hebben wel echt hun best gedaan met regelen. Dat is complimenten waard.
Want we hebben ontbijt en avondeten erbij.

We zaten wel even in de rads met wat er vanochtend gebeurde in Dubai, maar alles gaat weer door als wat ze op de planning hadden. Dus super we hebben goede moed nogsteeds voor maandag :D

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:47

heb je een idee wat voor vlucht je krijgt? Mijn Neefje komt vandaag terug met een rechtsstreekse vlucht uit maleisie

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:01

germie schreef:
Je kunt ook zorgen dat het dichtklappen en weggaan is. Zo reis ik altijd. Ik pak nooit wat uit.

Maar goed, ieder zijn ding. Ik ga ook echt niet uitgebreid alles inpakken dan. Er zijn mensen die daar echt uren voor nodig hebben. Ik dus niet. Dat scheelt ook. Ik ben dus niet langer bezig dan dat een ander z'n jas nog moet pakken.

Ik heb ook bijna alles in de koffer en overdag ook dicht . Ik heb niks in kasten liggen ofzo. Enige is misschien wat duurder spul in een kluisje.

En die ene tandenborstel of shampoo in de douche en wat los spul.

Alleen als ik op vakantie ben hou je toch geen rekening met dat je hals overkopen weg moet.

Hoewel de laatste jaren wel veel oorlog is overal

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:03

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:06

Ik hoop dat iedereen toch komende week wel richting huis kan.

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 13:10

haha1995 schreef:
heb je een idee wat voor vlucht je krijgt? Mijn Neefje komt vandaag terug met een rechtsstreekse vlucht uit maleisie

We vliegen maandag met Emirates naar Dubai. Hebben daar een overstap van 9 uur, mijn man heeft een hotel geregeld zodat we kunnen slapen/ontspannen. En dan vliegen we door naar Amsterdam. En zijn dan 10 maart thuis *\o/*

Vandaag is er een vlucht van Emirates vertrokken vanaf Phuket naar Dubai.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:18

Tink89 schreef:
Ach germie, hou toch op. Je standpunt is nu wel duidelijk. Je laat je spullen niet achter, bent sneller dan de rest van de wereld en kunt je niet voorstellen dat je in je onderbroek de straat op moet rennen zonder je camera of rugzak in geval van nood. Prima.

Zullen we nu weer terug naar het onderwerp?

:+ :D :D , mee eens en heel correct omschreven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:19

Arianne_94 schreef:
haha1995 schreef:

We vliegen maandag met Emirates naar Dubai. Hebben daar een overstap van 9 uur, mijn man heeft een hotel geregeld zodat we kunnen slapen/ontspannen. En dan vliegen we door naar Amsterdam. En zijn dan 10 maart thuis *\o/*

Wat fijn !!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:22

Super TS..hopelijk brengt dit voor de komende 2 dagen het vakantie gevoel weer een beetje terug.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:45

Fijn dat jullie duidelijkheid hebben TS! En een hotel tijdens de tussenstop is echt ideaal! Hoef je niet zo op dat vliegveld te hangen.

Eretria schreef:
Ik kan niet voor Thailand spreken maar hier in Australie is gewoon nog brandstof te krijgen. Is wel van de $1,60 naar $2,10-$2,20 een liter gestegen, maar het gebeurt wel vaker dat er grote schommelingen zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:05

De repatrieringsvlucht van Corendon die vanmiddag vanuit Muscat zou vertrekken is toch weer uitgesteld om veiligheidsreden. Vanmorgen is er wel een KLM-toestel uit Muscat aangekomen op Schiphol.Die inzittenden hebben geluk gehad.De situatie is dus helaas nog niet stabiel.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:05

Barramundi schreef:
Fijn dat jullie duidelijkheid hebben TS! En een hotel tijdens de tussenstop is echt ideaal! Hoef je niet zo op dat vliegveld te hangen.

Eretria schreef:
Ik kan niet voor Thailand spreken maar hier in Australie is gewoon nog brandstof te krijgen. Is wel van de $1,60 naar $2,10-$2,20 een liter gestegen, maar het gebeurt wel vaker dat er grote schommelingen zijn.

Fijn om te weten dat het toch verkrijgbaar is. Ik weet nooit zo goed wat te geloven van de media…
Ik heb zelf een reis gepland staan naar Australie, maar als er geen brandstof te krijgen zou zijn voor de huurauto dan heeft de reis ook weinig zin om het maar zo te zeggen. Het bracht me dus al enorm aan het twijfelen om wel/niet te gaan. Heel fijn om te weten dus! :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:34

Wat fijn, ts! Hopelijk hebben jullie straks gewoon een voorspoedige reis naar huis!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:51

Lijkt me wel heel dubbel ook. Aan de ene kant ben je heel blij als je een vlucht hebt weten te krijgen, maar dat risico dat het ook niet goed zou kunnen gaan zit ook in je achterhoofd. Allemaal nogmaals heel veel sterkte daar met deze vreselijke situatie.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 19:11

Lees net dat er exorbitante prijzen worden gevraagd door luchtvaartmaatschappijen voor vluchten vanuit Thailand etc naar Nederland.
Soms duizenden euro’s duurder dan de gangbare prijs.
Ik vind dit wel echt een heel misselijke manier van misbruik maken van mensen in nood

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 20:02

Is vraag en aanbod! Er zijn nog weinig vrije plaatsen en dan wordt het duur.

Bedenk ook wel dat deze oorlog luchtvaartmaatschappijen ontzettend veel geld kost.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 20:04

Arianne_94 schreef:
haha1995 schreef:

Top. Ik wist niet dat je een hotel voor 9 uur kon regelen. Ik weet dat het soms kan op vliegvelden, maar ik had het nu niet verwacht zeg maar.
Hopelijk gaat alles zoals gepland maandag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 20:19

thequeensmum schreef:
Lees net dat er exorbitante prijzen worden gevraagd door luchtvaartmaatschappijen voor vluchten vanuit Thailand etc naar Nederland.
Soms duizenden euro’s duurder dan de gangbare prijs.
Ik vind dit wel echt een heel misselijke manier van misbruik maken van mensen in nood

Ik denk niet dat ze misbruik maken van mensen in nood, maar dat deze situatie en al die gecancelde vluchten vooral enorm veel geld kost voor luchtvaartmaatschappijen.
Logisch dus dat de prijzen hoger worden. Het verlies moet natuurlijk ergens gecompenseerd worden. Zo’n bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.
Is ook een beetje het risico wat bij het reizen naar verre landen hoort. Zeker in deze tijd waarin het Midden-Oosten al wel een tijdje op springen staat.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:56

Ligt er maar net aan. Vluchten via andere routes kosten ook onwijs veel geld nu. Terwijl die helemaal niet op het midden oosten vliegen. Tis vooral gevalletje vraag en aanbod, maar daar maken ze zeker gebruik van.

2 jaar terug brak de noodtoestand uit in Ecuador, niets werd gecanceld (en dus geen extra kosten voor de maatschappijen), maar binnen een uur waren alle tickets qua prijs verdubbeld. T zijn natuurlijk ook grote bedrijven die daarin geld kunnen verdienen.

Ik zou donderdag via Qatar vliegen, maar zie het nog niet gebeuren (en wil niet vastzitten op Sri Lanka). Veel andere bestemmingen zaten tickets al ruim boven de 1000 euro en dat ga ik zeker niet betalen. Dan maar andere keer weg. Maar heb toch nog redelijk goedkope tickets naar Nicaragua kunnen scoren. Nu afwachten hoelang het duurt tot Qatar een refund geeft, denk dat dat wel ff kan duren met de vele aanvragen (en dat is begrijpelijk).