Datalek Odido

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 09:51

criollo_yess schreef:
Ik had vandaag CJIB en eergisteren iets van de Bunq bank. Allebei had het zeer veel spoed, moest binnen 24 uur handelen. Ben geen klant bij Bunq (ook nooit geweest).

Ja hier ook CJIB, Knap want heb geen auto op mijn naam haha....

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Hier helaas ook de dupe.
Word doodgegooid met spamberichten, CJIB en 'spoed'/er zijn gekke overschrijvingen druk op 1 als u het niet bent telefoontjes van de bank.
Word er echt horendol van -O-

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:11

Het is vind ik ook echt aan de bedrijven zelf ook heel helder te zijn in: deze correspondentie komt echt van ons. De rest kan je dan skippen.
En als iemand eens niet op iets reageert wat wel had gemoeten omdat het bericht echt van het betreffende bedrijf kwam, mag daar wat mij betreft coulant mee worden omgegaan, het is juist goed dat klanten/burgers voorzichtig zijn en bij twijfel niets doen.

Zonde dat de digitale wereld zo’n rommeltje aan het worden is..

FriesWytske

Re: Datalek Odido

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:28

Je kunt het vaak al aan het mailadres zien of het spam is of echt is. Hier bij mijn vader en zijn vriendin ook heel veel spam. Maar gelukkig komt dat allemaal in de ongewenste box. En dan nog check ik soms of iets echt is of nep. Vooral bij mails van Post.nl of DHL. Ga ik altijd zelf naar de desbetreffende site en vul ik daar zelf het nummer van de evt. zending in. Geven zij al aan of het klopt of niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:52

Marigold schreef:
Het is vind ik ook echt aan de bedrijven zelf ook heel helder te zijn in: deze correspondentie komt echt van ons. De rest kan je dan skippen.
En als iemand eens niet op iets reageert wat wel had gemoeten omdat het bericht echt van het betreffende bedrijf kwam, mag daar wat mij betreft coulant mee worden omgegaan, het is juist goed dat klanten/burgers voorzichtig zijn en bij twijfel niets doen.

Zonde dat de digitale wereld zo’n rommeltje aan het worden is..

En wat denk je dat spammers erin zetten dan? Let op, deze mail komt niet echt van bedrijf x of y?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Datalek Odido

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Goed kijken naar de afzender! En ik kijk meestal op fraudehelpdesk als ik twijfel, of een phishing mail daar al bekend is. Heel vaak wel.