Eretria schreef:soesita schreef:En toch hé: bij alle diersoorten die we fokken roepen we luid dat dat op een "verantwoorde" manier moet. Niet vermeerderen maar gericht de soort verbeteren. Kijken welke ouderdieren goed samen passen, welke voor- en nadelen ze hebben en welke combinaties de meeste kans op gezonde nakomelingen hebben. Ook op het karakter wordt gelet en agressiviteit wordt meestal - als het goed is en niet voor "verkeerde doeleinden wordt gefokt- als een reden genomen om met dit dier niet verder te werken.
Maar bij mensen is dit thema ineens taboe. Ben ik het ook weer mee eens, want ethisch is dat natuurlijk helemaal niet te verantwoorden. Maar mag ik het wel verbazingwekkend vinden dat er niet over nagedacht en gediscussieerd mag worden?
Ik ben het hier mee eens. Sowieso is de mensheid superieur ten opzichte van alle soort leven op de wereld. Alles kan en mag en alle mensen moeten gered worden. Zodra er ergens een overschot van komt, dieren, moet dat drastisch teruggedrongen worden. Ondertussen blijft de mensheid groeien en groeienen is de mensheid de wortel van alle problemen op aarde. De mens sloopt zijn eigen wereld (en eigenlijk die van al het leven) zelfs alleen al vanwege het aantal, afgezien wat de mensheid verder nog allemaal doet.
De mens is een invasieve en destructieve soort.
Mee eens, denk dat het helemaal niet zo slecht zo zijn om selectiever te worden qua voortplanting.
en is de mensheid de wortel van alle problemen op aarde. De mens sloopt zijn eigen wereld (en eigenlijk die van al het leven) zelfs alleen al vanwege het aantal, afgezien wat de mensheid verder nog allemaal doet.