veneri schreef:Maar wat begrijpen jullie niet aan de uitspraak van wilders?
Natuurlijk is het niet netjes en sociaal wenselijk als hij zegt dat ze in afrika maar wat meer honger moeten hebben,maar het is wel realistisch.
Voorbeeld:
Als jij een stal hebt met 20 paarden, en budget om die goed te kunnen verzorgen en wat achter de hand hebt voor onverwachte dierenartskosten en stal en weide onderhoud etc.
Vervolgens zie je dat de 5 paarden van de buren te weinig eten krijgen, de eigenaren zorgen er niet voor.
Jij gaat ze eten geven.
Jouw paarden dan maar iets minder, die krijgen toch meer dan genoeg.
Op een gegeven moment raakt je spaarpot steeds leger. Je kan je weide niet meer onderhouden, ach, dan maar een minder mooi hek eromheen denk je.totdat er 1 naar de dierenarts moet....dat wordt erg moeilijk.
Vervolgens krijgt 1 van de buurpaarden die je voert koliek. Je voelt je veranwoordelijk want de eigenaren doen er niks aan.
Je gaat naar de da met het paard, kosten 1000en euros en geen geld meer.
Je stal verloederd, je weide ziet er niet uit, alle paarden eten wat minder en krijgen minder zorg.
De volgende wordt ziek.
Je neemt een lening.je moet meer gaan werken. De spaarpot is leeg en paarden komen vanalles te kort.
Vervang buurpaarden nu eens door immigranten. "Je" als nederlandse overheid en je eigen paarden als nederlander, de buren als overheid van het betreffende land.spaarpot de nl schatkist.
Wat is er dan niet te snappen aan de gedachte achter de niet zo nette uitspraak van wilders?
Je kan niet voor alle paarden zorgen tenslotte....
Noem het aso,noem het extreem rechts od wat dan ook,maar dit is gewoon realistisch.
Ik vind het een beetje een belediging van mijn intelligentie dat je lijkt te denken dat ik Wilders zijn uitspraak niet snap. Ik snap heel goed wat hij wil zeggen, ik ben het echter niet met hem (en jou) eens. En ik vind het uit de mond van een politicus érg ongepast.
Je metafoor vind ik leuk, maar is op de staat Nederland niet van toepassing.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 28-10-25 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt