Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sintara schreef:Toevallig weet ik een beetje (vroege) achtergrond van de jongen die is doodgeschoten. Het is op zn zachtst gezegd niet iemand die de beste kansen in het leven heeft meegekregen van huis uit en ik vind alles rondom deze gebeurtenis in en in triest. Zeker ook voor de politie.
NoGo schreef:CrazyCat schreef:
Helemaal mee eens. Ik ben niet heel erg goed op de hoogte van de precieze wetgeving, maar moet er niet sprake zijn van direct gevaar? Volgens mij had hij geen schoten gelost en wisten ze dus niet eens of het wapen echt was. Het komt op mij over alsof ze teveel Amerikaanse televisie hebben gekeken bij de Nederlandse politie.
Ik keur trouwens absoluut niet goed wat hij gedaan heeft en ben ook voor een harde aanpak, maar niet deze.
Jahoor natuurlijk wat had meneer agent dan moeten doen volgens jou?
Lief vragen of meneer even zijn pistool naast een vol zittende mcdonald wil laten zien zodat hij deze eerst op echtheid kan controleren?
paars schreef:Spijker op z’n kop.
Je kunt je ogen er echt niet meer voor sluiten.
Of het tij nog te keren is? Ik weet het echt niet. Weet niet wat er voor nodig is. Je zou ergens moeten beginnen en een aanpak zoals DP eerder voorstelde is een stap. Het begint echter thuis. Deze lui krijgen ook over 7, 8 jaar kinderen. Je moet er niet aan denken…
Lieser schreef:Sintara schreef:Toevallig weet ik een beetje (vroege) achtergrond van de jongen die is doodgeschoten. Het is op zn zachtst gezegd niet iemand die de beste kansen in het leven heeft meegekregen van huis uit en ik vind alles rondom deze gebeurtenis in en in triest. Zeker ook voor de politie.
Dat is reuze zielig, maar daar heeft het beroofde en in elkaar geslagen slachtoffer natuurlijk geen boodschap aan. De dader koos hier zelf voor.
CrazyCat schreef:NoGo schreef:
Jahoor natuurlijk wat had meneer agent dan moeten doen volgens jou?
Lief vragen of meneer even zijn pistool naast een vol zittende mcdonald wil laten zien zodat hij deze eerst op echtheid kan controleren?
Misschien een Taser gebruiken, zeker als je weet dat er een McDonalds vol kinderen zit toe te kijken en je niet zeker weet of de dader een werkend schietwapen heeft.
Polar schreef:En dat kan prima de reden zijn dat dat niet is gedaan, alleen is niet bekend of de jongen zijn hand bij het pistool had of niet.
Vandaar dat ik het prima vind dat het onderzocht wordt.
Polar schreef:En dat kan prima de reden zijn dat dat niet is gedaan, alleen is niet bekend of de jongen zijn hand bij het pistool had of niet.
Vandaar dat ik het prima vind dat het onderzocht wordt.