Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miiej schreef:Little_Gift schreef:Mijn god, zonet door 8 pagina's geworsteld want ik vond het bericht van TS echt interessant maar jeetje, het lijkt hier wel een wedstrijdje in "wie heeft het meeste pech" of "wie mag zich wel of niet pechgeneratie noemen" zeg...
Er zitten fantastisch mooie posts tussen maar er zitten er toch een aantal tussen die echt kinderachtig een wedstrijdje proberen neer te zetten en te herhalen tot ze zouden winnen.
Wat spijtig om een topic zo teloor te laten gaan en ts zo in de kou te laten staan.
Dit valt me ook vaak op in dit soort discussies. Mensen proberen regelmatig hun eigen ervaringen erbij te halen en te benadrukken wie het nog zwaarder heeft gehad. Maar het gaat hier niet om wie het ergst getroffen is; het gaat om de situatie van TS en nu.
Waarom mag TS of de jongere generatie niet ook serieus genomen worden in hun gevoelens of problemen? Het lijkt soms alsof er meteen een soort wedstrijd ontstaat in wie het meest geleden heeft, in plaats van dat er gewoon compassie en begrip wordt getoond.
Edit: Daarnaast vraag ik me af waarom het leven vaak alleen maar lijkt te draaien om overleven, werken en nóg meer werken volgens vele mensen. Iemand die kiest om te genieten van het leven door bijvoorbeeld op wereldreis te gaan of gewoon van het weekend te genieten, wordt vaak al snel weggezet als onverantwoordelijk of dan heeft hij het ook verdiend dat er geen huis gekocht kan worden.
Maar dat beeld klopt niet.
Een wereldreis, die avocado toast en koffie hoeft namelijk helemaal niet het grote verschil te maken in of je wel of niet een huis kunt kopen. Zeker in regio’s als Zuidoost-Azië is reizen verrassend betaalbaar: je kunt er al voor een paar euro per dag eten en voor zo’n vijf euro per nacht slapen.
Het idee dat genieten van het leven automatisch betekent dat je financieel onverstandig bezig bent, en het dus allemaal aan jezelf te danken is. is dus echt een misvatting.
Little_Gift schreef:Iedereen zit hier maar te hameren en te drammen over die studieschuld enz maar ook dat is totaal off topic en heeft niks met ts en haar vragen te maken want TS heeft geen studieschuld.
Kan dit topic nou echt niet over ts zelf gaan ipv alle anderen die zichzelf hier lopen beklagen?
Ts is niet degene die niet tevreden is en zich vergelijkt met alle anderen die zogezegd meer hebben volgens de drammende Bokkers hier, neen, dat zijn duidelijk de drammende Bokkers zelf maar ze schuiven het wel ts in de schoenen!
Hoe krom!
Ts vergelijkt zich niet met een ander, TS spreekt over dat zijzelf dit en dat al bereikt had willen hebben.
Het gaat over ts.
GDG schreef:Zoolgangster schreef:Ken iemand die trouwde, en daarna kwam wederhelft in een ziekenhuis terecht ivm fors gezondheidsprobleem, daarna kliniek in en uit wegens dat probleem.
Gezonde persoon moest voor twee werken, onder druk gezet door Uwv om harder te werken. Klapt in elkaar, ok dan maar minder uren, aanvullende bijstand. Sociale dienst dwingt persoon volledige studie financiering op te nemen, want dat ziet de soos als inkomstenbron. En dan kan de soos zelf de hand op de knip houden. Dus knoeperd van een studieschuld nu. Tada.
Dit snap ik niet. Hoe kan het UWV druk zetten op de partner om meer te gaan werken? En het laatste: studenten zijn inderdaad (meestal) uitgesloten van bijstand, op zich best wel logisch. Maar als zij in elkaar geklapt is waren er wel regelingen vanuit de studie (als ze studievertraging opliep, waar ik vanuit ga als je in elkaar klapt).
Niet dat je dan niet alsnog aan 40k schuld kunt komen hoor, maar het verhaal over UWV snap ik niet echt.