17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:54

MarlindeRooz schreef:
Hij is aangehouden in het COA. Dat staat er.

Ik ben benieuwd naar het motief van deze verdachte. Waarom zou je zoiets doen.

Och je hebt gelijk, je denkt dat het een vrijwilliger was of een coa medewerker?

Motief, ja lijkt me niet zo moeilijk bij een man van 22 en misschien niet al te veel respect voor vrouwen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:56

chanicha schreef:
Ik lees het net.
Kom maar binnen hoor, we weten niet half wat voor een lui we hier binnenhalen echt en dan hele centra in drukke gebieden plaatsen, onvoorstelbaar -:(-

Ben heel benieuwd of hij in het Coa woonde. Er staat nml : man zonder vaste woon of verblijfplaats.

En ja ik ga graag tegen je in want weet je nog Marianne Vaatstra. Omdat iedereen maar aannam dat het een asielzoeker was heeft het veel en veel langer geduurd dan nodig.

Ook jij wil heel graag dat enge mannen alleen maar uit het buitenland komen, zodat je niet onder ogen hoeft te zien dat ze overal zijn. Dus ja ook in het coa zitten hele enge mannen, zeker degene die toch teruggestuurd worden. De meeste enge mannen lopen gewoon rond.

En waarom ik me boos hierover maak is dat wat wel echt een probleem is nml de integratie van 3e generatie arbeidsmigranten, dat wordt makkelijker over het hoofd gezien omdat mensen asielzoekers overal de schuld van geven.

edit : typo's
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 22-08-25 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:57

Dat zeg ik toch niet. Ik vul liever geen dingen in zonder dat ik de feiten weet.

En geen respect voor vrouwen dat kan ook een motief zijn. Maar er zijn zat mensen zonder respect voor vrouwen. Maar die vermoorden niet een meisje.

Ja er is een probleem met immigranten en criminaliteit. Dat is gewoon bewezen.

Maar alle immigranten weren is onmogelijk. Gaat nooit gebeuren. Dus kunnen we beter de huidige stroom goed opvangen, screenen en begeleiden.

Of we gaan natuurlijk uit de EU en bouwen een enorme muur in Nederland heen. Want witte autochtone Nederlanders zijn absoluut niet crimineel.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-08-25 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:59

Polarize schreef:
Laat dit nu niet weer een discussie over immigratie worden ipv over geweld richting vrouwen...

Vooral omdat we nog helemaal niet weten of het een vluchteling is. Hij is opgepakt bij het COA, dat is het enige wat we weten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:59

Mag hopen dat ie het land uit getrapt wordt. Maar dat zal wel niet mogen, mensenrechten enzo |o

En dan word ik voor gek versleten dat ik me onveiliger in mijn straat voel waar ze ook zo’n fijn AZC hebben neergeplempt. :\

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:00

Met dat de discussies (niet puur hier, meerdere plekken) zo erg richting immigratie gaan gaat het soms ook heel erg richting "Nederlandse mannen zullen dit nooit doen." Terwijl bekende zaken zoals Marianne Vaatstra en Anne Faber door "gewone" nederlanders gepleegd waren.
Benoemen is één ding, maar de hoofdzaak is gewoon algemeen geweldig tegen vrouwen, niet van één specifieke nationaliteit die nog niet eens bevestigd is door de politie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:00

chanicha schreef:
Nou het blijkt uit deze toch dat het wel met immigratie te maken heeft!

Nee, dit wordt namelijk ook de witte nederlanders gedaan.

Er is maar 1 rode lijn: Het zijn altijd mannen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:03

Eleeke schreef:
En waarom ik me boos hierover maak is dat wat wel echt een probleem is nml de integratie van 3e generatie arbeidsmigranten, dat wordt makkelijker over het hoofd gezien omdat mensen asielzoekers overal de schuld van geven.

Precies, en daar zit een probleem incl de Andrew Tate aanhangers waarvan de groep steeds groter en groter wordt.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:03

Suzanne F. schreef:
Fijn dit weer. Misschien toch maar PVV stemmen. Hopelijk gebeurt er dan eens iets tegen deze ellende die we maar blijven binnenhalen.

De PVV gaat helemaal niks voor elkaar krijgen, ik hoop dat dat na afgelopen jaar inmiddels duidelijk mag zijn. Het is een populistische weggegooide stem in het kader van protest, maar in de realiteit wordt de situatie er niet beter op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:04

In het signalement van de verkrachte vrouw werd uitgekeken naar een donkere huidskleur.

Dat ze zo snel iemand bij het AZC daarbij hebben gevonden zal geen toeval zijn.

En een donkere medewerker zal neem ik aan een adres hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:05

Wintu schreef:
Polarize schreef:
Laat dit nu niet weer een discussie over immigratie worden ipv over geweld richting vrouwen...

De dader komt uit het COA, dus hoe wil je dit erbuiten houden precies?

En hoeveel vrouwen zijn er vermoord door witte Nederlanders? Een heleboel zo door de jaren heen!
Al toen ik jong was, meisje bij ons op school, op weg naar huis, verkracht en vermoord.
En een campinggast hier vlakbij, bleek twee kinderen vermoord te hebben.
Mijn schoonmoeder die van haar paard werd geslagen.

Dat jochie op zomerkamp een paar jaar geleden.
Kind in een park in Rotterdam.
En dat is alleen wat ik zo kan oplepelen terwijl ik dit soort nieuws nauwelijks volg.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:06

Speculeren heeft geen zin. Het is al triest genoeg allemaal. Het idee alleen al hoe zij zich moet hebben gevoeld….. gelukkig is de dader / verdachte nu van de straat.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:08

DuoPenotti schreef:
In het signalement van de verkrachte vrouw werd uitgekeken naar een donkere huidskleur.

Haal ik nu de artikelen door elkaar of werd er bij de verdachte niet uitgekeken naar een man die Engels sprak met oost-europees accent?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:09

De grootste groep criminelen zijn trouwens de Nederlanders waarvan beide ouders in het buitenland zijn geboren.

Dat zijn dus geen immigranten.

90% is wel man… tijd om alle mannen op te sluiten en uit het land te zetten?

En criminaliteit heeft veel te maken met sociale status, armoede, slechte kansen qua school en werk. Ook het wonen in een slechte wijk en het hebben van bepaalde vrienden speelt mee.

Dus stellen dat iemand crimineel is puur omdat diegene uit en andere cultuur komt is, dat is onzin.

Er spelen veel facetten mee. Cultuur, opvoeding en educatie is zeker belangrijk. Maar wij als Nederlandse samenleving hebben zelf ook een rol in dit proces. We moeten mensen eerlijke kansen geven en betrekken in de maatschappij.

Dit soort gedrag is NOOIT goed te praten. Maar door dit soort voorbeelden racistische uitingen te maken is ook heel fout.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-08-25 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:10

Niet alle mannen, maar altijd een man.
Laatst bijgewerkt door Eretria op 22-08-25 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Polarize schreef:
DuoPenotti schreef:

Haal ik nu de artikelen door elkaar of werd er bij de verdachte niet uitgekeken naar een man die Engels sprak met oost-europees accent?

Dat was in Zeist.

Bloodymary

Polarize schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat ging denk ik over die verkrachting in Zeist. Dat was een 46-jarige man uit Georgië.

furious

Om 18:00 komt een persconferentie op nos.nl

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:11

Polarize schreef:

Dat was mbt verkrachting in Zeist op klaarlichte dag. Die hebben ze in Bunschoten opgepakt, na een tip van zijn oost europese collega's.

Majabeestje

Benzz schreef:
chanicha schreef:
Nou het blijkt uit deze toch dat het wel met immigratie te maken heeft!

Nee, dit wordt namelijk ook de witte nederlanders gedaan.

Er is maar 1 rode lijn: Het zijn altijd mannen.

Precies dit. Overal zijn 'rotte appels'. Uit alle landen en alle lagen van de bevolking.

Laten we de aandacht houden op Lisa. Arm, arm meisje. Ik ben er zo naar van.

Polarize

Nessie schreef:
Polarize schreef:

Dat was in Zeist.

Dan zegt dat maar weer iets over hoe vaak het gebeurt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:12

Polarize schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja dan haal je wat door elkaar.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:14

MarlindeRooz schreef:
En criminaliteit heeft veel te maken met sociale status, armoede, slechte kansen qua school en werk. Ook het wonen in een slechte wijk en het hebben van bepaalde vrienden speelt mee.
.

Mijn collega heeft een Ghanese vader en een Nl moeder. Hij heeft een kleurtje dus, hij is opgegroeid in Lunetten. En hij verteld heel openlijk hoe vreselijk moeilijk het is om in dat soort wijken uit de criminaliteit te blijven. Hoe ze door drugsgasten worden overgehaald met geld. En nog veel meer. Hij kan daar uren over vertellen. Ook omdat hij het belangrijk vind dat anderen dit weten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:16

Benzz schreef:
MarlindeRooz schreef:
.

Mijn collega heeft een Ghanese vader en een Nl moeder. Hij heeft een kleurtje dus, hij is opgegroeid in Lunetten. En hij verteld heel openlijk hoe vreselijk moeilijk het is om in dat soort wijken uit de criminaliteit te blijven. Hoe ze door drugsgasten worden overgehaald met geld. En nog veel meer. Hij kan daar uren over vertellen. Ook omdat hij het belangrijk vind dat anderen dit weten.

Precies… er zijn heel veel factoren die bepalen of iemand crimineel gaat zijn. Of je opgroeit in een villawijk of in een arm gebied maakt echt heel veel uit.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:20

mysa schreef:
Wintu schreef:

De dader komt uit het COA, dus hoe wil je dit erbuiten houden precies?

En hoeveel vrouwen zijn er vermoord door witte Nederlanders? Een heleboel zo door de jaren heen!
Al toen ik jong was, meisje bij ons op school, op weg naar huis, verkracht en vermoord.
En een campinggast hier vlakbij, bleek twee kinderen vermoord te hebben.
Mijn schoonmoeder die van haar paard werd geslagen.

Dat jochie op zomerkamp een paar jaar geleden.
Kind in een park in Rotterdam.
En dat is alleen wat ik zo kan oplepelen terwijl ik dit soort nieuws nauwelijks volg.

Zeg ik dat blanke nederlanders verschoond zijn van alles? Volgens mij zeg ik dat nergens, dat maak je er zelf van. In deze zaak, gaat het echter niet om een blanke nederlander, maar om een donkergetint type man van ongeveer 1.70, 22 jaar en opgepakt bij het COA. Dus ik snap je relaas niet zo.