Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:39

Mijn man zei het ook gelijk toen ze zeiden dat hij eerst nog wat met de kinderen was gaan eten; hopelijk heeft hij wat in het eten gedaan......

Over wel of niet speculeren vind ik mensen wel wat overdreven reageren. Dit is een discussie forum en mensen hebben behoefte om hun gedachte en gevoelens te delen. Ze belemmeren hier niet het onderzoek en ook de familie zal er niks van mee krijgen wat op Bokt worde geschreven. Daarbij zullen zij zelf ook 100 gedachte en gevoelens hebben.

Die man is 67 en nu pas draait hij door. De oorzaak weten we niet, maar het is menselijk om daar over na te willen denken en ook goed om over te discussiëren, want je wil allemaal dit kunnen voorkomen.

En al zouden mensen hier speculeren, met consequent mensen erop te wijzen of mensen willen corrigeren, wordt het ook echt niet beter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:44

superpony schreef:
Mijn man zei het ook gelijk toen ze zeiden dat hij eerst nog wat met de kinderen was gaan eten; hopelijk heeft hij wat in het eten gedaan......

Over wel of niet speculeren vind ik mensen wel wat overdreven reageren. Dit is een discussie forum en mensen hebben behoefte om hun gedachte en gevoelens te delen. Ze belemmeren hier niet het onderzoek en ook de familie zal er niks van mee krijgen wat op Bokt worde geschreven. Daarbij zullen zij zelf ook 100 gedachte en gevoelens hebben.

Die man is 67 en nu pas draait hij door. De oorzaak weten we niet, maar het is menselijk om daar over na te willen denken en ook goed om over te discussiëren, want je wil allemaal dit kunnen voorkomen.

En al zouden mensen hier speculeren, met consequent mensen erop te wijzen of mensen willen corrigeren, wordt het ook echt niet beter.

+:)+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:46

Ik denk wel aan dat stukje wat bij Hart van Nederland te zien was.. Die man die vertelde dat zijn vriendin nog contact met hem had gehad en dat alles goed ging en ze net een schnitzel hadden gegeten? Was dat gelogen of was dat nog op zaterdag? Vond dat een heel apart verhaal en schiet me nu weer te binnen.

https://www.hartvannederland.nl/112/ver ... klaas-bijl

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:50

superpony schreef:

Twee dingen : weet niet wat je bedoeld met nu pas ... ? En je laatste zin: je doet nu toch hetzelfde: mensen willen corrigeren?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:53

Jildau schreef:
Ik denk wel aan dat stukje wat bij Hart van Nederland te zien was.. Die man die vertelde dat zijn vriendin nog contact met hem had gehad en dat alles goed ging en ze net een schnitzel hadden gegeten? Was dat gelogen of was dat nog op zaterdag? Vond dat een heel apart verhaal en schiet me nu weer te binnen.

Dat zit bij mij ook in het hoofd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:54

Er zijn in het verleden al vaker zaken geweest waarbij het "publiek" begon te speculeren en op den duur de wildste theorieën de ronde deden. Achteraf blijkt het dan bijvoorbeeld om een ongeluk of een medische gebeurtenis te gaan, waardoor van zelfdoding geen sprake was. Maar de familie en reputatie van betrokkene is wel onomkeerbaar beschadigd.

Gedachten en gevoelens uiten over de uitkomst; geen probleem mee, integendeel. Maar over oorzaak en redenen en ...: geen reden om daarover te gaan speculeren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:55

CharleyT schreef:
Twee dingen : weet niet wat je bedoeld met nu pas ... ? En je laatste zin: je doet nu toch hetzelfde: mensen willen corrigeren?

Ik zeg niet dat hij pas 67 is..........

Het gaat erom dat die man al 67 is en eerder misschien nooit tekenen heeft gehad dat hij kan doordraaien. Dat is belangrijk om bij stil te staan dat het dan misschien altijd, overal en iedereen kan gebeuren, ook al denken we dat we zoiets nooit zouden doen.

Ik wil niemand corrigeren. En als je dat wel denkt, ook prima. Ik ga me iig niet door Bokkers steeds in elk topic laten vertellen wat je wel of niet mag zeggen, denken en voelen. Daar zijn Bokt regels voor. Het gebeurt steeds vaker en in bijna elk topic dat de Bokt FBI langskomt.......het slaat discussies echt dood.

Dit is heftig. Je ziet en leest hoe heel Nederland meeleeft en dan moet het gewoon mogelijk zijn om erover te praten zonder dat je op elk woord moet letten. Dit is een discussie forum. Mensen mogen hier ook speculeren. Dat kan ook opluchten en mensen krijgen hier misschien wel een antwoord. Net als de gedachte over het exyra gewicht door benzine bijv.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:04

Moeten jullie nou echt allemaal persoonlijke dingetjes gaan uitvechten in dit topic..... klaasje denkt er zo over en pietje zo, das prima, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn toch en je hoeft elkaar niet te overtuigen van jou gelijk of zijn ongelijk.....

ER ZIJN ERGERE DINGEN IN DE WERELD..... zoals je hier kan lezen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:29

paddington schreef:
Lusitana schreef:
Gewoon een gore hufter die wil dat zijn ex het ergste lijden doorstaat dat denkbaar is en niet de consequentie wil dragen. En niemand die me op andere gedachten kan brengen.

Ben het geheel met je eens!

Ik hoop echt dat ze niet lang hebben hoeven lijden.
Zo jong nog en zo onschuldig en nog een heel leven hadden ze voor zich.

dat hoop ik ook maar een verdrinkingsdood is een van de ergste manieren om te gaan

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:30

Schijnt juist helemaal niet zo te zijn. Maar ook dat is een andere discussie.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:32

Jildau schreef:

dat vroeg ik me ook af..

en het is ook ; op de speelplaats heeft de broer hem proberen tegen te houden de kinderen mee te nemen.
de vrienden in Duitsland hebben zn auto sleutels afgepakt. De vriendin heeft hem proberen tegen te houden.. en gelijk de moeder gebeld en de politie is ingeschakeld.. hoe is het hem dan toch gelukt om dit te doen.. ? en waarvoor was de politie dan al bij hem aan de deur voordat het gebeurde?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:36

meggiemeg schreef:
Vreselijk dit, vraag me wel af wat er gebeurt is tussen de ouders dat je als vader zover komt. Kan me niet voorstellen dat je dit doet als er niets aan de hand was.

dit vind ik echt een rare opmerking...
Er worden dagelijks ik weet niet hoeveel vrouwen mishandeld door hun partner en die doen toch ook niet zoiets.. Nu word de moeder ; een van de slachtoffers nog de schuld in de schoenen geduwt ; zo van wat is er tussen hen voorgevallen...? dat doet er toch niet toe !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:39

Sassy4Barrel dat heeft wellicht ermee te maken dat de politie niet zoveel kan beginnen buiten heterdaad.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:39

Jullie moeten je schamen met al die speculaties. :r

Het is toch verschrikkelijk wat er gebeurd is met deze kinderen. Ik hoop dat ze niet hebben geleden. Ik ben in gedachten steeds bij de moeder, wat moet zij verscheurd zijn door verdriet. Ik heb hier geen woorden voor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:44

Wat een afschuwelijke uitkomst... Was er al bang voor toen er echt geen spoor te vinden was, dat ze in het water zouden liggen. Wel blij dat ze gevonden zijn. Sommige mensen die op die manier verdwijnen worden niet meer of pas na jaren gevonden... Heel verdrietig. Sterkte aan de achterblijvers...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:46

Sassy4barrel schreef:
dat hoop ik ook maar een verdrinkingsdood is een van de ergste manieren om te gaan

Zonnetje81 schreef:

Wat ik dan weer begrepen heb is dat het voor volwassenen een vreselijke dood is en voor (kleine) kinderen juist niet. Omdat volwassenen willen gaan vechten tegen het water en kinderen zich eraan overgeven.

Blijft natuurlijk dat het afschuwelijk is wat er gebeurd is. Of het nou een ongeluk was of opzet. In zekere zin zou je bijna hopen op dat laatste zodat er nog een kans is dat de kinderen verdoofd/in slaap waren.

Ik hoop dat de familieleden en andere nabestaanden van de kinderen een manier kunnen geven om dit een plekje te geven. Het is een afgrijselijke gebeurtenis die je niemand toewenst.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:50

Babootje schreef:
Wat een afschuwelijke uitkomst... Was er al bang voor toen er echt geen spoor te vinden was, dat ze in het water zouden liggen. Wel blij dat ze gevonden zijn. Sommige mensen die op die manier verdwijnen worden niet meer of pas na jaren gevonden... Heel verdrietig. Sterkte aan de achterblijvers...

In die polder vind je een auto boven water zeker wel. Dus was ook bang dat of de auto onder water lag (en daar zijn in die polder niet zo veel mogelijkheden omdat veel water te ondiep is), of dat ze heel ergens anders naartoe gegaan zijn (die sporen kunnen ook van eerder geweest zijn, soms kijkt iemand eerst wel naar de mogelijkheden), of en dat was waar je op hoopte, dat ze gewoon ineens weer op kwamen dagen. Maar dan zou je verwachten dat wel iemand iets gezien zou hebben de afgelopen dagen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:49

Niet te bevatten dat die arme kindjes zijn overleden.. wat een intens verdrietige afloop. Ik wens de familie ontzettend veel sterkte toe.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:58

Koper schreef:
Zonnetje81 schreef:

Wat ik dan weer begrepen heb is dat het voor volwassenen een vreselijke dood is en voor (kleine) kinderen juist niet. Omdat volwassenen willen gaan vechten tegen het water en kinderen zich eraan overgeven.

Dat gaat om kleine peuters.
Deze kinderen waren op een leeftijd ze echt wel beseffen dat ze verdrinken.
Dat beseffen doe je al als je leert te zwemmen.

Krijg er kippenvel van.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:22

Sassy4barrel schreef:
meggiemeg schreef:
Vreselijk dit, vraag me wel af wat er gebeurt is tussen de ouders dat je als vader zover komt. Kan me niet voorstellen dat je dit doet als er niets aan de hand was.

Er worden dagelijks ik weet niet hoeveel vrouwen mishandeld door hun partner en die doen toch ook niet zoiets.. Nu word de moeder ; een van de slachtoffers nog de schuld in de schoenen geduwt ; zo van wat is er tussen hen voorgevallen...? dat doet er toch niet toe !

Ja, dat doet er wel toe.
Als een moeder de kinderen, en eventueel de partner, mishandelt (nog steeds een taboe helaas, mishandelende vrouwen in de relatie). Hulpverleners zijn helaas zodanig ingesteld/opgeleid dat de moeder wordt voorgetrokken en de vader achtergesteld. Als de moeder dan ook nog een manipulerend kr..ng is wat langdurig niet doorzien wordt door de biased hulpverleners, dan kan dat een vader tot wanhoop drijven.
Dit uit eigen ervaring in de familie. Wat gelukkig niet ontspoord is, maar wel iemand voor het leven gebroken heeft.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat in een dergelijke situatie een mentaal minder sterk persoon knapt. Wat niet wil zeggen dat dit in dit geval ook speelt/gespeeld heeft. Dat weet ik niet. Maar bij elk van dit soort familie-drama's komen de eigen ervaringen met de disfunctionele biased "hulp"verleners weer boven.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 15:25

troi schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd

Helaas mogen donatie sites niet gedeeld worden op bokt. Je mag ze wel in je ondertiteling plaatsen.

Ik lees net het nieuws dat de lichamen geïdentificeerd zijn. Ik ben er kapot van... De enige hoop die ik heb is dat de kinderen het niet hebben meegekregen. Dat ze in slaap zijn gebracht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:53

wat een gekken in dit topic met uiteenzettingen over verdrinken, hou es op zeg!!! Onfatsoenlijk gedrag!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:55

Roodvos schreef:
meggiemeg schreef:

Ja, dat doet er wel toe.
Als een moeder de kinderen, en eventueel de partner, mishandelt (nog steeds een taboe helaas, mishandelende vrouwen in de relatie). Hulpverleners zijn helaas zodanig ingesteld/opgeleid dat de moeder wordt voorgetrokken en de vader achtergesteld. Als de moeder dan ook nog een manipulerend kr..ng is wat langdurig niet doorzien wordt door de biased hulpverleners, dan kan dat een vader tot wanhoop drijven.
Dit uit eigen ervaring in de familie. Wat gelukkig niet ontspoord is, maar wel iemand voor het leven gebroken heeft.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat in een dergelijke situatie een mentaal minder sterk persoon knapt. Wat niet wil zeggen dat dit in dit geval ook speelt/gespeeld heeft. Dat weet ik niet. Maar bij elk van dit soort familie-drama's komen de eigen ervaringen met de disfunctionele biased "hulp"verleners weer boven.

Dan nog heb je niets te beslissen over een leven van een kind. Dat hij zichzelf van het leven beroofd omdat hij ontspoord is moet hij helemaal zelf weten maar de kinderen hierin meenemen niet. En als was de moeder een kreng dan praat je dit nog niet goed. Toch vind ik dit een heel erg voorbeeld van victim blaming... hij is de dader; hij heeft die kinderen vermoord en nu zeg jij dat mogelijk de moeder hem tot die daad heeft gedreven... schaam je !! het arme mens heeft al enorme verdriet. Moet je voorstellen dat je in haar schoenen staat. Ze heeft dagen in doodsangst gezeten en is nu op de meest verschikkelijke manier haar kinderen kwijt.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 16:00

Ik vind ook dat sommige mensen echt ongepaste dingen plaatsen in dit topic. Er zijn 2 kinderen overleden. Hou het alsjeblieft waardig.