Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danielleeee_ schreef:Ik hoorde net op de radio dat een dame van ik geloof CU zei dat ze bang is dat als aankomende jaarwisseling vuurwerk nog wel mag, dat het dan een groot drama wordt. Omdat veel mensen dan waarschijnlijk dubbel zoveel de lucht in knallen als normaal omdat het de laatste keer is. Daar ben ik ook een beetje bang voor.
karuna schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... rwisseling
Kabinet zou nog zeker minstens 1,5 jaar nodig hebben voor het verbod kan ingaanwaarom ben ik niet verbaasd
germie schreef:karuna schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... rwisseling
Kabinet zou nog zeker minstens 1,5 jaar nodig hebben voor het verbod kan ingaanwaarom ben ik niet verbaasd
En dan draaien ze het hopelijk gewoon terug. Het zal er niet veiliger op worden als het allemaal illegaal moet.
Danielleeee_ schreef:Ik hoorde net op de radio dat een dame van ik geloof CU zei dat ze bang is dat als aankomende jaarwisseling vuurwerk nog wel mag, dat het dan een groot drama wordt. Omdat veel mensen dan waarschijnlijk dubbel zoveel de lucht in knallen als normaal omdat het de laatste keer is. Daar ben ik ook een beetje bang voor.
germie schreef:karuna schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... rwisseling
En dan draaien ze het hopelijk gewoon terug. Het zal er niet veiliger op worden als het allemaal illegaal moet.
karuna schreef:Het moet niet illegaal maar men wil koste wat kost knallen. Dat mocht al niet en mag nog steeds niet. Waarom is Nederland daarin zo een ontzettende uitzondering in vergelijking metde omringende landen. Ik heb een aantal jaren geleden iets opgehaald in Kerkrade was het. Een paar dagen voor oud en nieuw. Die wijk was een grote knal knetter enz. We hebben die nacht met de camper net over de grens in duitsland geslapen in een woonwijk in serene rust.
De nederlandse grens konden we aan de de andere kant van een stuk natuurgebied zien liggen, daar bleef het maar gaan, ook in de nacht en wij stonden compleet vuurwerk vrij in stilte. Dat slaat natuurlijk nergens op. Waarom wil " de nederlander" zo graag "spelen" met explosieven?
karuna schreef:Dat ook, maar ik wilde het hier alleen over vuurwerk hebben. Een liedje over nederlanders zit een zit in die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde. Een zin die ik nooit begrepen heb. Waarom zou een wet of regelgeving niet gewoon gerespecteerd worden, ik ben daarin trouwens echt extreem braafof misschien wel geen typische nederlandse
.
Of is het ik accepteer geen regels een typische nederlandse man eigenschap?
Marjo schreef:Benzz schreef:Maar Marjo, als nou uit de peilingen komt dat 67% van de Nederlanders voor een verbod zijn? Waarom moeten voor die andere veel kleinere groep deze overlast aanhouden?
Ik vraag mij toch af hoeveel van die 67% daadwerkelijk consumentenvuurwerk afgeschaft wil zien, of dat de overlast gewoon stopt in de tijd rond oud & nieuw.
Want nogmaals; er kan nu al amper gehandhaafd worden op het afsteken van vuurwerk. Ik heb dan niet de illusie dat het afschaffen van consumentenvuurwerk gaat helpen. De grootste overlast wordt namelijk veroorzaakt door illegaal (gebruik van) vuurwerk.