superpony schreef:Ik reageer omdat nu de regenboog zebrapaden erbij gehaald zijn, maar ik maak echt te vaak mee dat verkeer daar dus gewoon niet voor stopt.
Volgens mij zijn er nog teveel bestuurders die denken dat de strepen ergens voor staan, maar niet als oversteek.
Wat betreft het onderwerp, denk ik dat mevr Faber soms vooral een beetje onhandig is en heb ik vraagtekens over haar team. Wie heeft zij direct om zich heen en wie stuurt haar aan? Wilders zal haar heel bewust op die plek hebben gezet, waarschijnlijk vooral om haar karakter.
Ik lees ook dat mensen elkaar veroordelen. Maar al zou je de meest perfecte persoon zijn en wil je elke asielzoeker helpen en alles goed doen. Het maakt je geen beter mensen om zo hard te oordelen over mensen die dat dus anders zien.
Het is ook allemaal niet zo zwart-wit en zelfs cijfers zeggen niet alles.
Voor bewoners en ondernemers in bijv Ter Apel is het nu wel al even een echt probleem. Je hoort mensen niet zeggen dat het azc weg moet, maar wel dat het beleid beter moet. Ook de inwoners vinden het vreselijk hoe ze erbij zitten als er teveel mensen bij de poort staan.
Maar iedereen kan zich voorstellen dat ze zich zelf ook nog veilig willen voelen met boodschappen doen bijv. En nog steeds waren veel mensen gewend niet alles dicht en op slot te hebben. Dat moet nu wel. Er hebben asielzoekers in auto's, campers, trailers, schuren en caravans liggen slapen. Je schrikt je een ongeluk.
Langs het azc staan op de weg ook borden. Ik heb er vd week nog 2x langs gereden en iedereen is opgelucht als er geen mensen op de weg lopen.
Misschien is het daar normaal om langs de weg te lopen, maar wij zijn nou eenmaal Nederlanders en wij zijn het hier niet gewend.
Ik ben ook elke keer weer verbaasd dat mensen die zich zelf zo geweldig vinden, zo weinig begrip hebben voor mensen die anti asielzoekers etc zijn. Dat zijn namelijk ook mensen, medeburgers die waarschijnlijk hun reden daarvoor hebben. Ga eens vragen wat hun bezwaren zijn. Wat zijn hun ( slechte) ervaringen dan? En niet alleen maar vooroordelen wat voor "soort" mensen zo anti zijn, want dat is echt niet zo.
Ik weet kringen waar de aardappel in de strot zit en men de meest vieze "grapjes" maakt over asielzoekers, buitenlanders, homo's etc etc Die denken echt overal boven te staan, wonen overal ver vanaf en vinden goedkope krachten die huis en tuin schoonmaken wel lekker makkelijk.
Er is een probleem in het beleid en dat zou imo ook echt beter kunnen.
Maar ik denk dat er voor veel mensen vooral erg veel aandacht naartoe gaat en ze te weinig horen over de andere problemen. Er zijn gewoon heeeeeeeeeel veel mensen die willen horen dat de toeslagen affaire opgelost wordt, wanneer er wel meer betaalbare woningen komen, hoe de zorg voor hun betaalbaar kan zijn, of ze de boodschappen nog kunnen betalen etc etc.
Hoe luxe anderen ook vinden dat wij het hier hebben, zijn dat hun problemen en willen die mensen gehoord worden.
Ze horen nu bedragen naar asielzoekers en oorlogen gaan, maar hebben het zelf vaak echt niet makkelijk.
Als je een Syriër begeleid, ga dan ook eens een Nederlander begeleiden die compleet aan de grond zit. Ook al kan diegene er niks aan doen dat die niet uit ene vreselijke oorlog komt, is zijn of haar probleem nog wel steeds heel echt.
Betreft de regenboog zebrapaden, die zijn niet officieel en daar hoeft men dus ook niet voor te stoppen. Alleen witte banen zijn officieel zebrapad dus sommige gemeenten hebben deze met een regenboog gecombineerd. Feit is alleen wel dat deze onduidelijkheid betreft de zebrapaden veel twijfel oproept en dus niet echt bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.
https://indebuurt.nl/gouda/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-is-een-regenboogzebrapad-een-officieel-zebrapad~106873/
Laatst bijgewerkt door journee op 14-03-25 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt