Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:27

janderegelaa schreef:
journee schreef:
Ik denk dat veel te maken heeft met gevoel van eigenwaarde. Groepen die zich onzeker voelen over zichzelf zullen een ander sneller pesten/ aanvallen om zichzelf als superieur te kunnen zien. Niet voor niets zijn de daders ook vaak jongeren.

En iemand die zelf onzeker is (zoals veel lhbtqai+ ersis) zal ook sneller als slachtoffer worden uitgekozen. Daar is in mijn optiek nog veel winst te behalen, dat elk persoon zich ervan bewust is dat je er mag zijn, wie je ook bent.

Dat acceptatie van jezelf het begin is van acceptatie door anderen. Bewust zijn van je eigenwaarde maakt mensen sterk, minder onzeker en meer geneigd om andere mensen te accepteren zo als ze zijn.

Of iemand dat wel of niet in een tutu of roze string wil dansen, moet en kan iemand dan helemaal zelf weten. :)

Iemand die in een tutu of roze string op een boot staat te dansen heeft denk ik een prima eigenwaarde. Ik vind alleen dat het bij mensen die weinig homo acceptatie hebben niet bijdraagt aan wel acceptatie. En dat zou toch het doel moeten zijn.

De Gay Pride is ontstaan als protest / demonstratie. Vandaar dat het een beetje “schoppen tegen het zere been is”. :)

Kijk maar naar de boerenprotesten, je moet soms opvallen om dingen gedaan te krijgen. Daarbij wordt er tijdens de pride meer gedaan dan op een boot staan in kekke kleding.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:35

journee schreef:
senna21 schreef:
Niet opvallen is niet gelijk aan veilig
Er is helaas geen safe zone. Wel bespreken en opkomen voor de rechten van lhbtiq.
Dat zie je nu in de USA, Italië Hongarije e.v.a .
En ook in Nederland worden nog regelmatig mensen lastig gevallen of inelkaar geslagen.Of je nu anders gedraagt of kleedt, of niet. De acceptatie is ook in Nederland een kwetsbaar gegeven.
En by the way: wat is dan zo vervelend als iemand zich opvallend gedraagt of kleedt?
De schuld bij een minderheid leggen is niet de oplossing van een probleem. Dat is juist de kern van discriminatie.

Geweld komt inderdaad voor. Maar zoals je al aangeeft heeft dit legio redenen. Maar of geweld gebruikt wordt omdat iemand een ander geloof, geaardheid of afkomst heeft, of dat iemand 'verkeerd' keek doet er wat mij betreft niet toe. Niet de aanleiding, maar het geweld is het probleem en daar mag van mij ook echt hard tegen worden opgetreden.

Persoonlijk maakt geaardheid, afkomst of geloof mij dus echt helemaal niets uit. Ik zie ook geen personen die 'anders' zijn, ik zie gewoon mensen. Mij boeit het oprecht niet hoe 'anders' iemand is, alleen iemand zijn persoonlijkheid is interessant. :)

Maar ik begrijp wel waarom sommige mensen zich afvragen waarom je ergens de nadruk op zou willen leggen of extra aandacht aan wilt geven, als men vooral wil bereiken dat iets als normaal en gewoon wordt geaccepteerd. Dat lijkt gewoon tegenstrijdig.

Is het nadruk leggen op, of een teken van 'wij mogen er ook gewoon (in de samenleving) zijn'?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:37

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe kan iemand jouw eigenwaarde zien als je gewoon normaal over straat loopt? Want veel geweld tegen minderheden is zonder dat die personen elkaar kennen. Op straat worden nageschreeuwd, uitgescholden of in elkaar geslagen. En al ben je super onzeker en loop je zo over straat, dan nog moeten mensen jou met rust laten.

Dit komt een beetje in dezelfde categorie als: dan moet je maar niet zo’n kort rokje aan doen.

Jij begrijpt me verkeerd. :) Ik vermoed dat juist ook de 'homofobe' jongeren een gebrek aan eigenwaarde hebben. En dat veel Lhbtqai+ personen als makkelijk slachtoffer worden gezien omdat deze ook vaak onzeker zijn.

En onzekerheid straal je onbewust uit, ook als je gewoon op straat loopt. Zelfvertrouwen wordt niet voor niets door veel mensen als aantrekkelijk ervaren. :)

Door zeker bij jongeren meer aan hun zelfvertrouwen te werken zou je problemen dus kunnen helpen voorkomen. Want zonder gebrek aan zelfvertrouwen heeft iemand ook geen behoefte om zich (met geweld) te bewijzen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:41

journee schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar hoe kan iemand jouw eigenwaarde zien als je gewoon normaal over straat loopt? Want veel geweld tegen minderheden is zonder dat die personen elkaar kennen. Op straat worden nageschreeuwd, uitgescholden of in elkaar geslagen. En al ben je super onzeker en loop je zo over straat, dan nog moeten mensen jou met rust laten.

Dit komt een beetje in dezelfde categorie als: dan moet je maar niet zo’n kort rokje aan doen.

Jij begrijpt me verkeerd. :) Ik vermoed dat juist ook de 'homofobe' jongeren een gebrek aan eigenwaarde hebben. En dat veel Lhbtqai+ personen als makkelijk slachtoffer worden gezien omdat deze ook vaak onzeker zijn.

En onzekerheid straal je onbewust uit, ook als je gewoon op straat loopt. Zelfvertrouwen wordt niet voor niets door veel mensen als aantrekkelijk ervaren. :)

Door zeker bij jongeren meer aan hun zelfvertrouwen te werken zou je problemen dus kunnen helpen voorkomen. Want zonder gebrek aan zelfvertrouwen heeft iemand ook geen behoefte om zich (met geweld) te bewijzen.

Sorry maar dit is gewoon geen oplossing voor het probleem.

Neem bijvoorbeeld Rob Jetten. Hij komt in mijn ogen zeer zelfverzekerd over. Knappe, succesvolle man. Je wordt geen politicus als je geen zelfvertrouwen hebt denk ik.

Maar onder zijn TikTok en instagram posts staat het VOL met homohaat. Echt de meest vreselijke dingen worden er benoemd. :n

En stel dat hij een TikTok zou maken met: “Ik ben heel onzeker over…” dan geeft dat nog niemand het recht om hem nare dingen toe te wensen.

En ook mensen die homo’s haten doen dit soms uit een overtuiging. Die zijn lang niet allemaal onzeker hoor. :n

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:58

MarlindeRooz schreef:
journee schreef:

Sorry maar dit is gewoon geen oplossing voor het probleem.

Neem bijvoorbeeld Rob Jetten. Hij komt in mijn ogen zeer zelfverzekerd over. Knappe, succesvolle man. Je wordt geen politicus als je geen zelfvertrouwen hebt denk ik.

Maar onder zijn TikTok en instagram posts staat het VOL met homohaat. Echt de meest vreselijke dingen worden er benoemd. :n

En stel dat hij een TikTok zou maken met: “Ik ben heel onzeker over…” dan geeft dat nog niemand het recht om hem nare dingen toe te wensen.

En ook mensen die homo’s haten doen dit soms uit een overtuiging. Die zijn lang niet allemaal onzeker hoor. :n

Ik vermoed dat jij je daar in vergist. Rob Jetten is succesvol omdat hij zelfverzekerd is. Dat betekent niet dat mensen hem helemaal niet 'aanvallen', maar een fysieke aanval zal hem minder snel overkomen. Ook zal hij zelf minder moeite hebben dit soort bedreigingen naast zich neer te leggen en gewoon door te gaan met wat hij doet en trots zijn op wie hij is.

En zo'n aanval achter een beeldscherm is makkelijk. Juist onzekere types nemen vaak die weg. En ook bij die mensen zou gevoel voor eigenwaarde een struikelblok kunnen zijn. De meeste haat komt nog steeds vanuit angst (of jaloezie). Angst voor dingen die anders zijn en angst om zelf niet geaccepteerd te worden.
Laatst bijgewerkt door journee op 14-03-25 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:13

journee schreef:
senna21 schreef:
Niet opvallen is niet gelijk aan veilig
Er is helaas geen safe zone. Wel bespreken en opkomen voor de rechten van lhbtiq.
Dat zie je nu in de USA, Italië Hongarije e.v.a .
En ook in Nederland worden nog regelmatig mensen lastig gevallen of inelkaar geslagen.Of je nu anders gedraagt of kleedt, of niet. De acceptatie is ook in Nederland een kwetsbaar gegeven.
En by the way: wat is dan zo vervelend als iemand zich opvallend gedraagt of kleedt?
De schuld bij een minderheid leggen is niet de oplossing van een probleem. Dat is juist de kern van discriminatie.

Geweld komt inderdaad voor. Maar zoals je al aangeeft heeft dit legio redenen. Maar of geweld gebruikt wordt omdat iemand een ander geloof, geaardheid of afkomst heeft, of dat iemand 'verkeerd' keek doet er wat mij betreft niet toe. Niet de aanleiding, maar het geweld is het probleem en daar mag van mij ook echt hard tegen worden opgetreden.

Persoonlijk maakt geaardheid, afkomst of geloof mij dus echt helemaal niets uit. Ik zie ook geen personen die 'anders' zijn, ik zie gewoon mensen. Mij boeit het oprecht niet hoe 'anders' iemand is, alleen iemand zijn persoonlijkheid is interessant. :)

Maar ik begrijp wel waarom sommige mensen zich afvragen waarom je ergens de nadruk op zou willen leggen of extra aandacht aan wilt geven, als men vooral wil bereiken dat iets als normaal en gewoon wordt geaccepteerd. Dat lijkt gewoon tegenstrijdig.

Het doet er voor mij en anderen wel toe. Omdat iemand zichzelf mag zijn en niet bang hoeft te zijn om inelkaar geslagen te worden omdat je 'anders bent' En dat is ook hier niet vanzelfsprekend. Niet opvallen geeft geen enkele garantie.
Respect heeft een dun vliesje, zeker in bepaalde politieke en religieuze hoeken.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:26

senna21 schreef:
journee schreef:

Het doet er voor mij en anderen wel toe. Omdat iemand zichzelf mag zijn en niet bang hoeft te zijn om inelkaar geslagen te worden omdat je 'anders bent' En dat is ook hier niet vanzelfsprekend. Niet opvallen geeft geen enkele garantie.
Respect heeft een dun vliesje, zeker in bepaalde politieke en religieuze hoeken.

Ik zeg nergens dat mensen niet mogen opvallen toch? Ik vind dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en dat mensen elkaar sowieso met respect moeten behandelen.

Maar hoe voorkomt bijvoorbeeld een regenboog zebrapad dat iemand mishandeld wordt of hoe helpt het om mensen te accepteren voor wie ze zijn? Als dat de oplossing is moeten we misschien ook een zebra bedenken voor vrouwen, allochtonen, mensen met bril, mensen die te dik zijn of juist te dun, mensen met rood haar, voor Christenen, Islamieten, Joden, enz.

De Gay pride heeft bijvoorbeeld wel een heel duidelijke boodschap (ook al komt die niet bij iedereen duidelijk over :')). Maar ik denk dat bij veel andere uitingen het 'nut' niet zo gezien wordt. :)

MarlindeRooz

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:44

Er is toch ook een Nijntje stoplicht? Soms zijn dingen ook gewoon leuk toch?

En ik vind regenboogpaden juist heel leuk. Behalve dat ze lekker vrolijk zijn, staan ze ook voor de tolerantie waar wij als Nederlanders om bekend staan. En niemand heeft er last van.

Er staan ook genoeg standbeelden van bisschoppen etc. Moeten we die ook gaan verbieden omdat het Christelijke geloof ons opgelegd wordt op die manier? Of Jehova’s die op Utrecht Centraal staan ook verbieden?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:56

MarlindeRooz schreef:
Er is toch ook een Nijntje stoplicht? Soms zijn dingen ook gewoon leuk toch?

En ik vind regenboogpaden juist heel leuk. Behalve dat ze lekker vrolijk zijn, staan ze ook voor de tolerantie waar wij als Nederlanders om bekend staan. En niemand heeft er last van.

Er staan ook genoeg standbeelden van bisschoppen etc. Moeten we die ook gaan verbieden omdat het Christelijke geloof ons opgelegd wordt op die manier? Of Jehova’s die op Utrecht Centraal staan ook verbieden?

Iets verbieden is natuurlijk iets heel anders dan ergens het nut niet van in zien. En soms kunnen dingen inderdaad ook gewoon leuk zijn zonder nut. Maar in het verkeer heeft duidelijkheid en veiligheid toch prioriteit.

Ook zou ik niet direct zeggen dat Nederlanders nu zo tolerant zijn. Eerder te nuchter om zich ergens druk om te maken waar ze geen last van hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:33

anjali schreef:
Benzz schreef:
Bij mij in de straat al 3 stuks. Loop er dagelijks overheen ( en ben nog steeds hetero :+ ) Ik vind het onwijs leuk en ook tof dat er een symbool is zodat minderheden ook in beeld zijn.

En dat laatste blijkt hard nodig, dat zie je in dit topic al terug.

Maar waarom midden op straat in het verkeer. Dat heeft er toch niets mee te maken. En qua minderheden weet ik er nog talloze waar aandacht voor zou moeten komen.Daar kun je niet de openbare weg mee volverven.

En waarom überhaupt die behoefte om zo schreeuwerig in beeld te zijn. Je hoeft toch niet aan iedereen te gaan afdwingen om geaccepteerd te worden? Je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn? Als je je gewoon omringt met mensen die je leuk vindt, heb je toch een prima leven. Je hoeft er echt geen minuut korter om te slapen wat ik van jou wel of niet vind. En eerlijk? Ik krijg juist een allergie voor dat hele allelettersvanhetalfabet-plus door al dat hysterische gedoe, dus als die mensen zo nodig geaccepteerd willen worden, zijn ze naar mijn idee niet zo handig bezig. Het komt veel mensen hun strot uit. Ik denk dat er meer zieltjes verloren worden dan gewonnen door al die acties

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:34

verootjoo schreef:
anjali schreef:
[
Maar waarom midden op straat in het verkeer. Dat heeft er toch niets mee te maken. En qua minderheden weet ik er nog talloze waar aandacht voor zou moeten komen.Daar kun je niet de openbare weg mee volverven.

Waarom niet? LHBTI lopen ook gewoon op straat

En waarom hebben die dan een speciaal zebrapad nodig om zich goed te voelen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:39

8nnemiek schreef:
Bij mijn vroegere school hebben ze het zo opgelost:
[ Afbeelding ]
Helemaal perfect imo

Maar voor welk "probleem" is dit dan precies de oplossing?

janderegelaa schreef:
Ik denk dat het probleem is dat het voor het opkomen van rechten van minderheden er vaak wordt gemorreld aan de rechten van de andere groep. Denk aan transgendermannen die in dameskleedkamers willen, statushouders die voor gaan bij een huis maar ook positieve discriminatie bij sollicitaties.

Ik ken genoeg homo’s die walgen van de Gaypride en vinden dat er daardoor een heel specifiek beeld wordt neergezet die juist niet bevorderend is voor acceptatie.

Amen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:59

Dorine92 schreef:
anjali schreef:

En waarom überhaupt die behoefte om zo schreeuwerig in beeld te zijn. Je hoeft toch niet aan iedereen te gaan afdwingen om geaccepteerd te worden? Je hoeft toch niet met iedereen vriendjes te zijn? Als je je gewoon omringt met mensen die je leuk vindt, heb je toch een prima leven. Je hoeft er echt geen minuut korter om te slapen wat ik van jou wel of niet vind. En eerlijk? Ik krijg juist een allergie voor dat hele allelettersvanhetalfabet-plus door al dat hysterische gedoe, dus als die mensen zo nodig geaccepteerd willen worden, zijn ze naar mijn idee niet zo handig bezig. Het komt veel mensen hun strot uit. Ik denk dat er meer zieltjes verloren worden dan gewonnen door al die acties

Ik vier geen carnaval, maar vind het prima als anderen wel verkleed door de stad dansen of andere dingen doen die ik nooit zal doen. En ik ga ook nooit naar McDonalds en eet geen vlees, maar zie wel overal de reclame.
Je hoeft niet mee te doen. Wat raakt jou dan dat je het idee hebt dat het je wordt opgedrongen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:04

Ik reageer omdat nu de regenboog zebrapaden erbij gehaald zijn, maar ik maak echt te vaak mee dat verkeer daar dus gewoon niet voor stopt.
Volgens mij zijn er nog teveel bestuurders die denken dat de strepen ergens voor staan, maar niet als oversteek.

Wat betreft het onderwerp, denk ik dat mevr Faber soms vooral een beetje onhandig is en heb ik vraagtekens over haar team. Wie heeft zij direct om zich heen en wie stuurt haar aan? Wilders zal haar heel bewust op die plek hebben gezet, waarschijnlijk vooral om haar karakter.

Ik lees ook dat mensen elkaar veroordelen. Maar al zou je de meest perfecte persoon zijn en wil je elke asielzoeker helpen en alles goed doen. Het maakt je geen beter mensen om zo hard te oordelen over mensen die dat dus anders zien.

Het is ook allemaal niet zo zwart-wit en zelfs cijfers zeggen niet alles.
Voor bewoners en ondernemers in bijv Ter Apel is het nu wel al even een echt probleem. Je hoort mensen niet zeggen dat het azc weg moet, maar wel dat het beleid beter moet. Ook de inwoners vinden het vreselijk hoe ze erbij zitten als er teveel mensen bij de poort staan.

Maar iedereen kan zich voorstellen dat ze zich zelf ook nog veilig willen voelen met boodschappen doen bijv. En nog steeds waren veel mensen gewend niet alles dicht en op slot te hebben. Dat moet nu wel. Er hebben asielzoekers in auto's, campers, trailers, schuren en caravans liggen slapen. Je schrikt je een ongeluk.

Langs het azc staan op de weg ook borden. Ik heb er vd week nog 2x langs gereden en iedereen is opgelucht als er geen mensen op de weg lopen.
Misschien is het daar normaal om langs de weg te lopen, maar wij zijn nou eenmaal Nederlanders en wij zijn het hier niet gewend.

Ik ben ook elke keer weer verbaasd dat mensen die zich zelf zo geweldig vinden, zo weinig begrip hebben voor mensen die anti asielzoekers etc zijn. Dat zijn namelijk ook mensen, medeburgers die waarschijnlijk hun reden daarvoor hebben. Ga eens vragen wat hun bezwaren zijn. Wat zijn hun ( slechte) ervaringen dan? En niet alleen maar vooroordelen wat voor "soort" mensen zo anti zijn, want dat is echt niet zo.

Ik weet kringen waar de aardappel in de strot zit en men de meest vieze "grapjes" maakt over asielzoekers, buitenlanders, homo's etc etc Die denken echt overal boven te staan, wonen overal ver vanaf en vinden goedkope krachten die huis en tuin schoonmaken wel lekker makkelijk.

Er is een probleem in het beleid en dat zou imo ook echt beter kunnen.

Maar ik denk dat er voor veel mensen vooral erg veel aandacht naartoe gaat en ze te weinig horen over de andere problemen. Er zijn gewoon heeeeeeeeeel veel mensen die willen horen dat de toeslagen affaire opgelost wordt, wanneer er wel meer betaalbare woningen komen, hoe de zorg voor hun betaalbaar kan zijn, of ze de boodschappen nog kunnen betalen etc etc.
Hoe luxe anderen ook vinden dat wij het hier hebben, zijn dat hun problemen en willen die mensen gehoord worden.

Ze horen nu bedragen naar asielzoekers en oorlogen gaan, maar hebben het zelf vaak echt niet makkelijk.
Als je een Syriër begeleid, ga dan ook eens een Nederlander begeleiden die compleet aan de grond zit. Ook al kan diegene er niks aan doen dat die niet uit ene vreselijke oorlog komt, is zijn of haar probleem nog wel steeds heel echt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:15

superpony schreef:
Ik reageer omdat nu de regenboog zebrapaden erbij gehaald zijn, maar ik maak echt te vaak mee dat verkeer daar dus gewoon niet voor stopt.
Volgens mij zijn er nog teveel bestuurders die denken dat de strepen ergens voor staan, maar niet als oversteek.

Wat betreft het onderwerp, denk ik dat mevr Faber soms vooral een beetje onhandig is en heb ik vraagtekens over haar team. Wie heeft zij direct om zich heen en wie stuurt haar aan? Wilders zal haar heel bewust op die plek hebben gezet, waarschijnlijk vooral om haar karakter.

Ik lees ook dat mensen elkaar veroordelen. Maar al zou je de meest perfecte persoon zijn en wil je elke asielzoeker helpen en alles goed doen. Het maakt je geen beter mensen om zo hard te oordelen over mensen die dat dus anders zien.

Het is ook allemaal niet zo zwart-wit en zelfs cijfers zeggen niet alles.
Voor bewoners en ondernemers in bijv Ter Apel is het nu wel al even een echt probleem. Je hoort mensen niet zeggen dat het azc weg moet, maar wel dat het beleid beter moet. Ook de inwoners vinden het vreselijk hoe ze erbij zitten als er teveel mensen bij de poort staan.

Maar iedereen kan zich voorstellen dat ze zich zelf ook nog veilig willen voelen met boodschappen doen bijv. En nog steeds waren veel mensen gewend niet alles dicht en op slot te hebben. Dat moet nu wel. Er hebben asielzoekers in auto's, campers, trailers, schuren en caravans liggen slapen. Je schrikt je een ongeluk.

Langs het azc staan op de weg ook borden. Ik heb er vd week nog 2x langs gereden en iedereen is opgelucht als er geen mensen op de weg lopen.
Misschien is het daar normaal om langs de weg te lopen, maar wij zijn nou eenmaal Nederlanders en wij zijn het hier niet gewend.

Ik ben ook elke keer weer verbaasd dat mensen die zich zelf zo geweldig vinden, zo weinig begrip hebben voor mensen die anti asielzoekers etc zijn. Dat zijn namelijk ook mensen, medeburgers die waarschijnlijk hun reden daarvoor hebben. Ga eens vragen wat hun bezwaren zijn. Wat zijn hun ( slechte) ervaringen dan? En niet alleen maar vooroordelen wat voor "soort" mensen zo anti zijn, want dat is echt niet zo.

Ik weet kringen waar de aardappel in de strot zit en men de meest vieze "grapjes" maakt over asielzoekers, buitenlanders, homo's etc etc Die denken echt overal boven te staan, wonen overal ver vanaf en vinden goedkope krachten die huis en tuin schoonmaken wel lekker makkelijk.

Er is een probleem in het beleid en dat zou imo ook echt beter kunnen.

Maar ik denk dat er voor veel mensen vooral erg veel aandacht naartoe gaat en ze te weinig horen over de andere problemen. Er zijn gewoon heeeeeeeeeel veel mensen die willen horen dat de toeslagen affaire opgelost wordt, wanneer er wel meer betaalbare woningen komen, hoe de zorg voor hun betaalbaar kan zijn, of ze de boodschappen nog kunnen betalen etc etc.
Hoe luxe anderen ook vinden dat wij het hier hebben, zijn dat hun problemen en willen die mensen gehoord worden.

Ze horen nu bedragen naar asielzoekers en oorlogen gaan, maar hebben het zelf vaak echt niet makkelijk.
Als je een Syriër begeleid, ga dan ook eens een Nederlander begeleiden die compleet aan de grond zit. Ook al kan diegene er niks aan doen dat die niet uit ene vreselijke oorlog komt, is zijn of haar probleem nog wel steeds heel echt.

Betreft de regenboog zebrapaden, die zijn niet officieel en daar hoeft men dus ook niet voor te stoppen. Alleen witte banen zijn officieel zebrapad dus sommige gemeenten hebben deze met een regenboog gecombineerd. Feit is alleen wel dat deze onduidelijkheid betreft de zebrapaden veel twijfel oproept en dus niet echt bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.

https://indebuurt.nl/gouda/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-is-een-regenboogzebrapad-een-officieel-zebrapad~106873/
Laatst bijgewerkt door journee op 14-03-25 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:15

superpony schreef:

Maar wáárom bij anderen wegtrekken, die het ook niet makkelijk hebben, in plaats van het ergens te halen waar het geld al binnenstroomt? Het lijkt wel of het een soort van zieligheidscontest is en dat is het verre van. Er gaat altijd geld naar zaken waarvan niet voor iedereen er een doel is. Dat is een beetje het principe van een samenleving.

En ik denk dat de meeste mensen die omkijken naar Syriërs, dit ook doen naar Nederlanders. Tenminste als ik voor mezelf spreek en de mensen in mijn omgeving die zich ook voor vluchtelingen inzetten. Mensen die wat voor anderen over hebben, maken meestal niet zoveel onderscheid in afkomst. Even je eigen ego op plaats twee zetten en een beetje medemenselijkheid tonen. Daar wordt de samenleving alleen maar fijner van.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:46

senna21 schreef:
Dorine92 schreef:

Ik vier geen carnaval, maar vind het prima als anderen wel verkleed door de stad dansen of andere dingen doen die ik nooit zal doen. En ik ga ook nooit naar McDonalds en eet geen vlees, maar zie wel overal de reclame.
Je hoeft niet mee te doen. Wat raakt jou dan dat je het idee hebt dat het je wordt opgedrongen?

Het heeft een dermate grote impact op het straatbeeld dat het suggereert dat het "ons" en dus ook mijn ding is. En dat is het niet. Het is het ding van een select clubje mensen en dat hou ik graag zo

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:56

Dorine92 schreef:
Het heeft een dermate grote impact op het straatbeeld dat het suggereert dat het "ons" en dus ook mijn ding is. En dat is het niet. Het is het ding van een select clubje mensen en dat hou ik graag zo

Grote impact? Een gekleurd zebrapad?

Dat vind ik dan weer bijzonder :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:01

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

Ik weet niet wat meer impact heeft? Een gekleurd zebrapad of het gebrek aan tolerantie. |(

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:17

superpony schreef:

Dat is de zeer effectieve 'verdeel en heers' strategie binnen onze kapitalistische samenleving, maar wat graag in stand gehouden door de rijksten der aarde (uitzonderingen daargelaten).De middelen zijn er namelijk best, het is alleen achterlijk verdeeld.

Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:33

Electra63 schreef:
Benzz schreef:

Ik weet niet wat meer impact heeft? Een gekleurd zebrapad of het gebrek aan tolerantie. |(

Wanneer heb je een gebrek aan tolerantie dan? Als je niet op alles ja graag zegt? Ik heb helemaal niks tegen mensen die zichzelf zijn. Ik heb alleen moeite met het rondschreeuwen daarvan. Een voorbeeld daarvan is inderdaad dat regenboogzebradpad. Leuk als jij aan je eigen voorgevel een regenboogvlag hangt, maar waarom moet de straat er mee volgekladderd worden.
Waar ik bijvoorbeeld ook moeite mee heb, is dat ieder mens nu ineens, wanneer hij/zij (ohnee dat mag je niet zeggen, is niet inclusief :+ ) een filmpje over zwangerschap of menstruatie kijkt waarin het woord "vrouw" soms voorkomt, doodgegooid wordt met disclaimers dat de makers zich ervan bewust zijn dat andere genders ook kunnen menstrueren/bevallen, omdat anders iemand die eerst vrouw was en nu man is maar nog wel een baarmoeder heeft mogelijk anders er wat van vindt.

Om bij dat zebrapad te blijven, hoezo dan alleen voor allelettersvanhetalfabet-plus? Er zijn wel meer mensen die zich op de 1 of andere manier niet helemaal geaccepteerd voelen of gepest worden, of zelfs te maken krijgen met geweld. Te dik, te dun, te lelijk, te dom, te slim, verkeerde hobby, verkeerde afkomst, een stoornis, verzin het maar. Die krijgen toch ook niet allemaal een schreeuwerig zebrapad?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:40

Citaat:
Het heeft een dermate grote impact op het straatbeeld dat het suggereert dat het "ons" en dus ook mijn ding is. En dat is het niet. Het is het ding van een select clubje mensen en dat hou ik graag zo.

Volgens jou wordt je hierdoor beperkt...hoedan?
De impact van andere dingen zie jij niet, omdat het binnen jouw norm valt.
Als het jou stoort, is het een probleem!? Dat is precies waar tolerantie en respect over gaat.Er zijn heel veel ikken en onzen.
En dat onder de aandacht brengen en er in gesprek over gaan, is nog steeds nodig. Activisme en zichtbaarheid heeft geholpen ons land vrouwvriendelijker en lhbtiq- vriendelijker te maken.
Jou wordt niks opgedrongen, alleen bewust gemaakt dat niet iedereen leeft en denkt als jij.
Ik ben er blij mee en dankbaar voor. Dat we hierover in gesprek gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:45

Sakura789 schreef:
superpony schreef:

Maar wáárom bij anderen wegtrekken, die het ook niet makkelijk hebben, in plaats van het ergens te halen waar het geld al binnenstroomt? Het lijkt wel of het een soort van zieligheidscontest is en dat is het verre van. Er gaat altijd geld naar zaken waarvan niet voor iedereen er een doel is. Dat is een beetje het principe van een samenleving.

En ik denk dat de meeste mensen die omkijken naar Syriërs, dit ook doen naar Nederlanders. Tenminste als ik voor mezelf spreek en de mensen in mijn omgeving die zich ook voor vluchtelingen inzetten. Mensen die wat voor anderen over hebben, maken meestal niet zoveel onderscheid in afkomst. Even je eigen ego op plaats twee zetten en een beetje medemenselijkheid tonen. Daar wordt de samenleving alleen maar fijner van.

Het is geen wedstrijd en ik denk dat iedereen begrijpt dat oorlog en moeten vluchten echt vreselijk is.

Maar dat neemt niet weg dat anderen hun problemen voelen. Er wordt nu vaak hard geoordeeld over mensen die anti asielzoekers dingen roepen, maar niemand vraagt waarom ze dat roepen. Of ze gelijk hebben of niet, die mensen hebben het gevoel dat er teveel geld naartoe gaat. Dat zij sneller een huis krijgen, gezondheidszorg, geld om van te leven etc etc.

Als je zelf niet kan rondkomen of ook erge schulden hebt, kan ik dat goed begrijpen. Vooral als niemand dan op een verstandige manier kan uitleggen hoe dingen werken, waarom etc. Ik hoor juist vaak dat mensen dingen roepen die niet kloppen, maar je hoort wel dat mensen hetzelfde roepen, dus ze luisteren naar elkaar.

Hoe meer mensen dan steun bij elkaar zoeken en haat krijgen naar anderen, hoe meer werelden tegenover elkaar komen te staan.

Ik lees het hier op Bokt juist vaak. Men ziet graag de "juiste" gedachte en anders wordt men snel afgemaakt, maar dat is net zo slecht.

Men is ook verbaasd hoe er gestemd wordt bijv, maar wat is er aan gedaan om iedereen er echt bij te betrekken? Hoeveel wordt er in geïnvesteerd om mensen goed uit te leggen hoe politiek werkt? Bizar weinig.

Ik geloof best dat mensen die goed willen doen, ook open staan om Nederlanders te helpen. Maar ik denk dat een grote groep zich achtergesteld voelt. Misschien zou het al schelen als bijv het nieuws begint met Nederlands nieuws bijvoorbeeld. Mensen zijn het zo ontzettend zat, al die ellende in de wereld en het geld dat volgens hun weggesmeten wordt. Zo zijn mensen niet meer bereikbaar en hun negatieve gevoel overheerst.
Of kleinere, simpele items met duidelijke uitleg waarom er bijv geld gaat naar......X.Waar het vandaan komt.

Mensen denken nu; huur duur, boodschappen duur, zorg duur, benzine duur en we geven geld weg. Dat moet je doorbreken.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:47

Dorine92 schreef:
Wanneer heb je een gebrek aan tolerantie dan?

Lees je eigen opsomming nog eens door. Dan heb je al een aardige lijst :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:47

journee schreef:
Betreft de regenboog zebrapaden, die zijn niet officieel en daar hoeft men dus ook niet voor te stoppen. Alleen witte banen zijn officieel zebrapad dus sommige gemeenten hebben deze met een regenboog gecombineerd. Feit is alleen wel dat deze onduidelijkheid betreft de zebrapaden veel twijfel oproept en dus niet echt bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid.

https://indebuurt.nl/gouda/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-is-een-regenboogzebrapad-een-officieel-zebrapad~106873/

Oke. Ik dacht toen te hebben gelezen dat het zebrapad werd vervangen door een regenboog pad hier, maar zou ik even terug moeten zoeken.
Ik weet eigenlijk ook zo niet of er borden voor op de weg staan.