Dit is hun missie.
Het is ook nog (lang?) niet perfect, maar ze doen iig iets en denken ergens over na

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:JudithGigi schreef:
Gelukkig komt er langzaam wat wetgeving op gang om deze zaken te verbieden! Tot die tijd is er voor telefoons bijvoorbeeld Fairphone
Ja! Heb jij een fairphone? En hoe bevalt ie?
Ik moest vorig jaar een nieuwe (oude wel 6 jaar meegegaan, niet mega lang vind ik) en toen wilde ik eigenlijk een fairphone, maar toch laten omlullen voor een iPhone.
germie schreef:Ik heb dus bewust geen werktelefoon, hoewel ik er zo 1 kan aanvragen en dan krijg. En nog mag kiezen tussen Samsung en Apple ook. Maar ik wil niet met 2 telefoons rondlopen. En voor die 2 minuten per dag dat ik de werktelefoon nodig heb (inloggen in het systeem), vind ik dat ook niet echt nodig. Dus dankzij mij wordt er weer een telefoon minder gebruikt. Al geef ik hierbij eerlijk toe dat het vooral een keuze van gemak is en dat ik hier geen milieuimpact keuze maak (klimaatimpact is er sowieso niet).
Tandpasta tabletten zijn ook echt duur.
Als ik dan ook nog lees dat de fabrikant klachten niet wil herkennen of erkennen, tja, dan weet je ook dat de fabrikant er alleen zit voor eigen gewin en niet omdat ze echt ergens achter staan. En die tabletten zijn ook nog eens 500-1000% duurder dan een tube tandpasta.
Polar schreef:Germie, dat ligt er denk ik ook aan hoe groot je batterij is dan.
Ik rij vanaf mijn huis naar Stockholm en terug, zo'n 400/450 km, zonder te hoeven laden.
Bovendien al zou je je batterij vanaf 10% op willen laden naar 80%, dan ben je in minder dan een half uur klaar.
Wij betalen hier overigens ook gewoon wegenbelasting, dus je laatste stelling klopt ook niet helemaal.
Het heeft tijd nodig inderdaad.
En mee eens, die desinformatie is heel erg jammer.
Er wordt 1 ding uitgepakt (het maken van een EV is slechter dan het maken van een brandstofauto) en dan valt de rest weg.