Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rennie89 schreef:En dat is inderdaad waar het om gaat. In de media werd eerst drugslab besproken, toen aanslag op de bruidswinkel, toen weer wat anders. Ik wil enkel en alleen feiten, geen onzin of niet onderbouwde complottheorieën. Gas explosie zou ook nog steeds niet van de tafel zijn en dan is er dus helemaal geen kwaadwilligheid in het spel. Het word nu een heksenjacht om maar de daders te vinden maar voor hetzelfde geld is die er helemaal niet en is dit ontstaan door een slecht onderhouden pijpleiding of weet ik veel wat. Als het mijn familie was die ik verloren zou hebben zou ik helemaal gek worden van alle verhalen die rondgaan.
Gasexplosies kunnen anders lopen, een pijp die op meerdere plekken opblaast bijvoorbeeld vlak na elkaar.
Ik ga wel even zoeken naar de bron waar ik het gelezen had
Kookaburra schreef:Rennie89 schreef:En dat is inderdaad waar het om gaat. In de media werd eerst drugslab besproken, toen aanslag op de bruidswinkel, toen weer wat anders. Ik wil enkel en alleen feiten, geen onzin of niet onderbouwde complottheorieën. Gas explosie zou ook nog steeds niet van de tafel zijn en dan is er dus helemaal geen kwaadwilligheid in het spel. Het word nu een heksenjacht om maar de daders te vinden maar voor hetzelfde geld is die er helemaal niet en is dit ontstaan door een slecht onderhouden pijpleiding of weet ik veel wat. Als het mijn familie was die ik verloren zou hebben zou ik helemaal gek worden van alle verhalen die rondgaan.
Gasexplosies kunnen anders lopen, een pijp die op meerdere plekken opblaast bijvoorbeeld vlak na elkaar.
Ik ga wel even zoeken naar de bron waar ik het gelezen had
Ik snap wat je bedoelt, ik denk er alleen wel anders over. De betrouwbare en officiele berichtgeving komt van organisaties als politie, OM en veiligheidsregio. Maar een onderzoek kost tijd en resultaten hebben wij dus niet snel. Mediabedrijven hebben nieuws nodig om artikelen te verkopen, en grijpen daar dus veel mogelijkheden voor aan. Ook mogelijke scenario's die ze bedenken n.a.v. contact met bijvoorbeeld omwonenden. En ja, soms zitten ze in de goede richting. Soms ook niet.
prompter schreef:Ik lees net dat er een vierde verdachte is aangehouden.
Ook zag ik een foto met een jerrycan. Daar zit/zat Aspen benzine in, wij hebben dat hier ook op de zaak voor in de bosmaaiers etc. Laat zo'n jerrycan even open staan en er ontstaat een explosieve damp, die met een gering vonkje al kan ontploffen. Geen idee of deze jerrycans (er zijn er al meer gevonden) uit de bruidsmodezaak kwam, maar zo ja, wat moet en modezaak met benzine? Of zijn ze er bij een inbraak in gezet? Ik ben benieuwd of we binnenkort meer horen.
8nnemiek schreef:rien10 schreef:Damp zorgt voor de explosie. De vloeistof niet.
Maar dan nog, een explosie die een compleet appartement wegvaagt via een kannetje benzine?
Misschien zat er een ander chemisch spul in die kan..
Rennie89 schreef:
Babootje schreef:Mogelijk hebben de daders zich ook niet beseft hoe enorm de explosie zou zijn
Lieser schreef:Babootje schreef:Als je het mij vraagt, zijn de daders ook binnen de familie te vinden. Een familievete dus.
Ik denk eerder aan een afrekening in het criminele circuit. Een lening niet afgelost, iemand bij de doorverkoop met schulden laten zitten, geld witgewassen zonder te delen.