7 ponies gedood door wolf in Oudehorne Frl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: 7 ponies gedood door wolf in Oudehorne Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:22

en wat waren de totale kosten dan pillow? Als ik naar onszelf kijk, wij kunnen het echt niet betalen om 10 hectare te omheinen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:45

In Jubbega zijn gisteren 4 wolven gezien. Lijkt me dat dat de daders zijn geweest afgelopen week.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:04

Jorex schreef:
In Jubbega zijn gisteren 4 wolven gezien. Lijkt me dat dat de daders zijn geweest afgelopen week.

Dat vrees ik ook, heb de mijne vanochtend maar iets later buiten gezet en haal ze om half 5 voor schemer naar binnen. Maar even geen risico’s nu, is niet zo ver bij ons uit de buurt.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 15:46

Captain schreef:
Die honden worden ook gewoon verscheurd. Zat foto's van te vinden. Als je die wilt houden moet je altijd een aantal meer hebben dan wolven, dus zit er een roedel van 7 dan moet je denken aan minstens 8 honden. Ga je die financieel kunnen houden? En daarbij zijn het ook geen lieverdjes naar toevallige passanten (met honden) dus dat is in NL ook niet echt een optie.

las toevallig op de BBc site een artikel over het door de EU verlagen van de beschermde status van de wolf een interview met een herder in Roemenië. Die heeft 17! honden om zijn kudde te beschermen en nog verliest hij elk jaar een aantal schapen en zelfs honden aan de wolfen.
Dus zelfs zo'n groot aantal honden is niet genoeg om je dieren te beschermen.
https://www.bbc.com/news/articles/cy4pyw8d4vzo

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 18:11

Als in de jaren 80 zoiets gebeurd zou zijn waren er al lang een paar jagers die 'snachts er op uit zouden gaan. Tegenwoordig is iedereen zo tam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 18:23

Maar in de jaren 80 waren er minder groene engerds die je echt aan de grootste boom knopen als ze je in de smiezen krijgen.

Werd gisteren ook heel duidelijk in eva dat de burgemeester en de raad werden bedreigd door groen extremisten met we weten jullie te wonen.

En dat kan blijkbaar tegenwoordig zo maar...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 18:49

DuoPenotti schreef:
Maar in de jaren 80 waren er minder groene engerds die je echt aan de grootste boom knopen als ze je in de smiezen krijgen.

Werd gisteren ook heel duidelijk in eva dat de burgemeester en de raad werden bedreigd door groen extremisten met we weten jullie te wonen.

En dat kan blijkbaar tegenwoordig zo maar...

Tja, dat doen allerlei groepen tegenwoordig, kijk maar naar de berichtgeving over de bedreigingen aan gemeenteraadsleden over asielzoekers in Montferland. Niet alleen de natuurmafketels maken zich daar schuldig aan helaas.
Maar dan komen we weer op het punt waar we het in het wolventopic al eerder over hadden: je polariserend uitlaten helpt nu niet echt -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 18:55

Heel simpel, ik ben tegen elk die een ander bedreigd, dus of dat polariserend is? Of maak je dat er dan maar vlug van....
Maar hier gaat het over de wolf, dus ja logisch dat ik dan niet een andere doelgroep aanhaal, toch?

Bedreigen doe je gewoon niet, punt.
Demonstreren ergens tegen prima. Maar wel met fatsoen.

En ja ik begrijp zelfs nog wel eens dat het gebeurt als het echt gaat om iets wat je heel na staat. Voorstellen is wat anders dan goedkeuren.
Maar kan me dat dan weer niet voorstellen bij pro wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 19:57

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:01

En mooi dat er wel benoemd word dat hij wel een goede omheining heeft.
Niet zomaar 1 of 2 draadjes, maar dat het nog steeds geen goedgekeurde omheining is en dat zo de lijst van BIJ2 vol staat

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:41

Kinke schreef:
en wat waren de totale kosten dan pillow? Als ik naar onszelf kijk, wij kunnen het echt niet betalen om 10 hectare te omheinen.

Wat de totale kosten waren weet ik niet, maar in dat filmpje wordt ook wel gezegd dat het voor de gemiddelde dierhouder te duur is. Die subsidie kwam van provincie Fryslan, maar is veel meer als wat anderen krijgen, omdat het een proef betreft. Hier in Drenthe kun je subsidie aanvragen voor een wolfwerende omheining. Ik begreep dat ze per dier een aantal meters vergoeden.Hoe precies weet ik niet ,het is sowieso afhankelijk van welke provincie je woont.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:27

Bloodymary schreef:
Als in de jaren 80 zoiets gebeurd zou zijn waren er al lang een paar jagers die 'snachts er op uit zouden gaan. Tegenwoordig is iedereen zo tam.

Echt heh! Ik denk ook omdat vroeger niet iedereen een camera op zak had.
Je kan lastig in deze tijd wat stiekem doen...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 19:26

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:16

tienus63 schreef:
Grote paarden worden ook gewoon gepakt, gisteren in Italië.

Let op gruwelijke foto’s via link
https://www.facebook.com/share/p/19eVmwmiAE/?
Bericht staat ook in het algemene wolventopic.
Foto staat daar in spoiler.

Ook in NL/BE/DLD zijn al paarden gegrepen.