Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dimmelim schreef:Een interview met Joodse theatermaker Jaïr Stranders in de Volkskrant
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba253dea/
karuna schreef:Waar nederlanders de naam hebben gehad tolerant te zijn. Heb ik zelf het idee dat het nooit tolerantie is geweest maar onverschilligheid. En dat de gemiddelde nederlander helemaal niet tolerant of open is naar anderen die maar iets afwijken van wat voor hun "normaal" is.
Citaat:Door verschillende overheden is al vele jaren opgeroepen tot tolerantie jegens andere culturen.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat tolerantie door de tweede, derde en vierde generatie gezien wordt als verworven recht. Waarbij tolerantie maar 1 richting op gaat.
Ik mis die tolerantie richting andere culturen en geloofsovertuigingen met regelmaat bij deze groep "Nederlanders".
Citaat:Als de andere culturen nu ook toleratie hadden voor ons Nederlanders... daar ligt dus het probleem, de goeden niet te na gesproken.
Citaat:Ik heb eens nagedacht over jouw post @cjb. Volgens mij is het niet zozeer tolerantie wat de door jou bedoelde groepering wil (dat is iets wat afgedwongen kan worden) maar respect. En dat kan niet afgedwongen worden maar moet verdiend worden.
CrazyCat schreef:karuna schreef:Waar nederlanders de naam hebben gehad tolerant te zijn. Heb ik zelf het idee dat het nooit tolerantie is geweest maar onverschilligheid. En dat de gemiddelde nederlander helemaal niet tolerant of open is naar anderen die maar iets afwijken van wat voor hun "normaal" is.
Ik woon sinds 2011 in Oostenrijk en ik kan je vertellen dat Nederlanders aanzienlijk toleranter zijn dan de meeste Oostenrijkers. Ik draai al 13 jaar mee in de maatschappij, ben compleet geïntegreerd en spreek het dialect. Mijn zoon is hier geboren en gaat hier naar school en toch blijven we echt buitenlanders en worden gediscrimineerd. En dan zijn wij nog blank ook, laat staan als je een ander kleurtje of religie hebt.
juval schreef:https://www.tweedekamer.nl/vergaderinge ... naire-zaal
het debat in de tweedekamer over de gebeurtenissen in Amsterdam.
irmaz schreef:Ik denk dat we hierboven mooi kunnen zien waar het integratieprobleem ligt, en de oorzaak ligt niet bij de zoveelste generatie mensen met een immigrantenachtergrond
karuna schreef:Waar nederlanders de naam hebben gehad tolerant te zijn. Heb ik zelf het idee dat het nooit tolerantie is geweest maar onverschilligheid. En dat de gemiddelde nederlander helemaal niet tolerant of open is naar anderen die maar iets afwijken van wat voor hun "normaal" is.![]()
Ik heb op veel plekken gewoond, en ik wijk ietwat af van de standaard in interesses, fysiek, enz. Als vrouw in een mannenwereld. Heel veel mannen vonden en vinden het maar niks. Maar vrouwen ook niet want ik kan niet meepraten over mode make up kinderen of wat ook.
Fysiek niet fit en daardoor zoveel sjit over me heengekregen want ik zal wel frauderen want ik kan toch ook lopen, ik ben een luie uitvreter enz. Niet gelovig genoeg en in een woonplaats met veel diverse zware christenen zoveel bekrompenheid meegemaakt. Inclusief de was mag niet drogen op zondag.![]()
Gehandicaptenparkeerplaatsen die meest bezet worden illegaal door hele grote dikke autos met nederlandse kentekenplaten en erg nederlands ogende mensen die eruit stappen (meest man trouwens). Bij pech of problemen waren het meest de minder nederlands ogende mensen die me hielpen.
In het buitenland hebben nederlandse toeristen soms niet de beste naam met hun botte directheid en het moet nu meteen mentaliteit.
Dat er een enorm probleem is in oa nederland wat betreft met elkaar omgaan, respect voor elkaar enz is wel duidelijk. Maar om dan nu de "schuld" te geven aan niet nederlanders. Dan heb ik zelf het idee dat de vingers grootdeels naar de verkeerde mensen wijzen,
Ladyson schreef:In dit artikel/onderzoek wordt aangegeven (even kort door de bocht) dat de tweede en derde generatie zich beter "aanpassen" dan hun ouders en het goed doen, maar te veel last hebben van de gevolgen dat ze steeds in een negatief hokje geplaatst te worden. Dat is exact waar Schoof etc nu in negatieve zin aan bijdragen met hun woordkeuzes.
https://nos.nl/artikel/2544242-de-integratieparadox-hoe-langer-in-nederland-hoe-meer-onbehagen
karuna schreef:Waar nederlanders de naam hebben gehad tolerant te zijn. Heb ik zelf het idee dat het nooit tolerantie is geweest maar onverschilligheid. En dat de gemiddelde nederlander helemaal niet tolerant of open is naar anderen die maar iets afwijken van wat voor hun "normaal" is.![]()
Ik heb op veel plekken gewoond, en ik wijk ietwat af van de standaard in interesses, fysiek, enz. Als vrouw in een mannenwereld. Heel veel mannen vonden en vinden het maar niks. Maar vrouwen ook niet want ik kan niet meepraten over mode make up kinderen of wat ook.
Fysiek niet fit en daardoor zoveel sjit over me heengekregen want ik zal wel frauderen want ik kan toch ook lopen, ik ben een luie uitvreter enz. Niet gelovig genoeg en in een woonplaats met veel diverse zware christenen zoveel bekrompenheid meegemaakt. Inclusief de was mag niet drogen op zondag.![]()
Gehandicaptenparkeerplaatsen die meest bezet worden illegaal door hele grote dikke autos met nederlandse kentekenplaten en erg nederlands ogende mensen die eruit stappen (meest man trouwens). Bij pech of problemen waren het meest de minder nederlands ogende mensen die me hielpen.
In het buitenland hebben nederlandse toeristen soms niet de beste naam met hun botte directheid en het moet nu meteen mentaliteit.
Dat er een enorm probleem is in oa nederland wat betreft met elkaar omgaan, respect voor elkaar enz is wel duidelijk. Maar om dan nu de "schuld" te geven aan niet nederlanders. Dan heb ik zelf het idee dat de vingers grootdeels naar de verkeerde mensen wijzen,
Fly_high schreef:En de eerste generatie gastarbeiders legt zich er nog makkelijker bij neer, we hebben er immers zelf voor gekozen, de tweede, derde en zoveelste is wel wat meer gefrustreerd dat ze nog steeds 0:1 achter moeten blijven staan.
Citaat:Een Nederlandse jongen van 14 wordt vals beschuldigd van vandalisme. OM erkent dat, maar de dorpsbewoners willen niets van de onschuld horen. Ze blijven het gezin terroriseren. Bakstenen vliegen door de ruiten. Er wordt geld op de hoofd van de jongen gezet.
De gemeente biedt geen hulp maar vindt dat het gezin moet verhuizen. Naar een andere gemeente. Het gezin moet maar onderduiken. Ze gaan van camping, naar camping en krijgen uiteindelijk in een andere gemeente een veel te kleine woning aangeboden. 'Of dit, of buiten,' is de boodschap.
Vluchten met je hele gezin. Voor boze buurtbewoners. In Nederland. En dan gewoon helemaal niks. Zoek het maar uit. De politie erkent dat de jongen nooit zo behandeld had mogen worden, maar naar openbare excuses kan je fluiten. Je kan je niet eens voorstellen dat dit verhaal waar is. Dat Nederlanders dit overkomt.
Citaat:Denk daar maar aan met het #integratiedebat vandaag. Want dit gaat over een Nederlands gezin van Marokkaanse afkomst. In Urk. Van dit bericht:
Ladyson schreef:In dit artikel/onderzoek wordt aangegeven (even kort door de bocht) dat de tweede en derde generatie zich beter "aanpassen" dan hun ouders en het goed doen, maar te veel last hebben van de gevolgen dat ze steeds in een negatief hokje geplaatst te worden. Dat is exact waar Schoof etc nu in negatieve zin aan bijdragen met hun woordkeuzes.
https://nos.nl/artikel/2544242-de-integratieparadox-hoe-langer-in-nederland-hoe-meer-onbehagen
Fly_high schreef:CrazyCat zijn Nederlanders aanzienlijk toleranter of krijg je het hier niet zo mee omdat je zelf wel Nederlands van autochtone afkomst bent?
irmaz schreef:Hier ook de beste ervaring als vrouw in de techniek met Islamitische mannen, het was gewoon een verademing om daar mee samen te werken. Daar was gewoon meteen wederzijds respect voor elkaars kennis en kunde. Nederlandse mannen proberen je vrijwel altijd eerst te kleineren en gaan pas iets doen als je ze eerst stroop om de mond smeert (de sukkels). Ik ben daar behoorlijk op afgehaakt. Uiteraard zijn er gelukkig ook veel uitzonderingen, maar die staan in de Nederlandse hiërarchie niet bovenaan.
irmaz schreef:Naar aanleiding van het filmmateriaal van Annet en van Benderbij (die ook op bokt zijn gedeeld) van de betreffende avond en de nieuwsberichten die daarvan gemaakt zijn heeft Double Down News een (best wel schokkende) analyse gemaakt. Het is helaas in het Engels.Het blijkt dat nieuwsberichten moedwillig een volledig ander beeld heeft geschetst dan het filmmateriaal liet zien.
https://www.youtube.com/watch?v=DvTyg1kJGzM (What really happened in Amsterdam)