Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:24

In andere landen krijgen mensen soms geld voor de vaccinatieschade:
https://www.telegraph.co.uk/news/2024/0 ... on-scheme/

Hier hoor je er niets van.
Maar de schade is er wel.

Ook is er nog steeds een oversterfte, ook al hebben ze de definitie veranderd. Het is gestart gelijk met vaccinaties en bij elke ronde verscheen er weer een piek. Kijk maar eens goed naar de golven van oversterfte. En dan wordt er direct geroepen dat het aan van alles ligt behalve het vaccin, dat wordt niet onderzocht. Is het dan raar dat mensen dit verdacht vinden?

Ik heb corona nooit als enig gevaar gezien, en daarom ook geen mondkapjes gedragen, of afstand gehouden. En er is me niets overkomen. De enige mogelijke besmetting gaf me keelpijn, geen reden om niet te gaan winkelen of uit eten te gaan, ik was niet ziek. Maar van dat vaccin dus echt ziek geweest, enorm ziek. Dus voor mij is dat vaccin vergif en troep. Lijkt me logisch als je dat zo hebt meegemaakt. En dan lieg ik niet, het is een feit dat je echt enorm ziek kunt worden van het coronavaccin, en dat die kans vele malen groter is dan bij andere gewoon geteste vaccins.
Ik heb nooit enige bijwerking van een ander vaccin gehad.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:26

Coloured schreef:
Voor wie zich wil verdiepen:

https://www.lichtoplevens.nl

Stel je zelf eens voor dat jij dit allemaal meemaakt, of hebt meegemaakt en dat niemand jou gelooft. Hoe zou jij dat vinden?

Griezelige website en uiteraard weer geld vragen. Ik kan en wil er niks mee. Bah.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:27

irmaz schreef:
Elisa2 schreef:

Dat zou kunnen hoor, ken nog iemand die 4x gevaccineerd is en nu nog maar 4u wakker kan zijn op een dag. Er lijkt zeker iets getriggerd te zijn in het immuunsysteem. Of dat dan de vaccinatie zelf was, de hulpstoffen er in of net de laatste druppel die de emmer deed overlopen dat is moeilijk in te schatten. Maar die mensen hebben nu wel een heel groot probleem en het lijkt ook niet onomkeerbaar te zijn. Zoals in het artikel staat zijn ze ook bang voor schadeclaims en is dat ook een reden voor het stil willen houden.

Ja dat kan zijn. Maar het kan evengoed zijn dat deze persoon ook nog besmet is geraakt met Covid en dankzij de vaccinaties vrijwel geen symptomen heeft gehad. Het zou zomaar kunnen dat deze persoon wanneer die niet was gevaccineerd gestorven was aan Covid.

Lijkt me sterk, beide gezonde vrouwen van in de 30/40.

Ik denk dat ze liever gewoon Covid hadden gehad, ik heb zelf ook Covid gehad en ben niet gevaccineerd (niet anti vax maar door andere redenen) en daar gewoon goed doorheen gekomen. Voor deze vrouwen is hun leven totaal veranderd/ ingestort dus drogredenen geven dat het misschien anders was als ze Covid hadden gehad vind ik nogal baggataliseren van de klachten die ze hebben gekregen door het vaccin en dit gebeurd dus continu.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:28

journee schreef:
Elisa2 schreef:
En toch zijn er helaas mensen met vaccinatieschade en wordt dit in de doofpot gestopt. Ik ken zo iemand persoonlijk en krijg er daarom het ea over mee. Alles wordt er aan gedaan dat dit niet naar buiten komt. Tja, dat helpt niet mee met vertrouwen krijgen.

Vertrouwen ontstaat door openheid en transparantie, ook over de niet wenselijke zaken. In die zin snap ik dus heel goed dat mensen die met dit soort zaken te maken krijgen aan nog veel meer zaken beginnen te twijfelen.

Het wordt een probleem als het niet bij twijfelen blijft maar overtuigingen worden die andere opgedrongen worden en daar hebben best veel mensen last van. Sowieso door hun overtuigingen en meningen op te dringen en de ander niet in de waarde te kunnen laten.

Misschien is dit laatste wel het grootste probleem in de maatschappij..los van wat iemand denkt.

Mee eens Elisa2! Al zou heel de wereld een verband bewezen zien tussen vaccinatie en schade, in Nederland wordt dit stelselmatig ontkent, omdat vaccinatie geen onbetrouwbare naam mag krijgen. Maar voor mij zorgt misinformatie en stelselmatig ontkenning juist voor verlies van vertrouwen.

Dit zag je ook met de Mexicaanse griep en narcolepsie. Bij één soort vaccin waren er duidelijk meer gevallen van narcolepsie bekend, maar Nederlandse overheid zegt dan dat het verband niet is bewezen. (maar het is dus ook niet bewezen dat het niet zo is!) Toch wordt het vaccin niet meer gebruikt. (waarom niet, als het in orde is?)

Met corona werd ook een nieuw, ongetest vaccin gebruikt en dan moet je eerlijk zijn en toegeven dat mensen ongewild proefpersonen zijn. Natuurlijk gaat men niet uit van schade, maar er is altijd een risico, hoe klein het ook is. En wees daar dan ook eerlijk over en heb dan ook respect voor mensen met twijfels. Want dat zijn lang niet altijd Wappies, maar vaak mensen die zich daadwerkelijk in het onderwerp hebben verdiept. Het immuunsysteem blijft een heel bijzonder iets en de reactie is nu eenmaal niet altijd te voorspellen, wees daar dan ook eerlijk over.

Ik wilde, na het lezen van je eerste alinea, vragen hoe jij dan omgaat met informatie die je niet begrijpt maar dat lees ik al uit je laatste alinea.

Andere vraag dan maar, hoe sta jij tegenover proefdieren? Gewoon altijd gebruiken of zo veel mogelijk inzetten op wetenschappelijke modellen en kennis en ervaring die al bestaat?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:32

sasja0705 schreef:
Soms worden complottheorien ook door de commerce in stand gehouden, want er valt simpel niets aan te verdienen.

Een waar ik met regelmaat te maken heb : AA : Anonieme Alcolisten.

Ben er zelf een en vaak komen er mensen bij ins in de meetings uit commerciele "afkick-klinieken.
Of uit hiesige centra.

Deze mensen worden zodra ze niets meer " opbrengen" gewoon aan hun lot over gelaten.
De zo belangrijke nazorgafspraken ( bij de hiesigen ) worden er of constant verzet of zijn er gewoon niet (als ze bvb uit Zuud-Africa, handje klap weer terugkomen)...
Op een gegeven moment belanden ze dus bij ons... en geen een die NIET het beeld heeft van een religieuze sekte tot aan satatisch aan toe.
En geen een die vanuit hun traject het advies kreeg on naar de AA te gaan- eerder het tegenovergestelde.

En waarom ? Omdat er niets te verdienen valt. Omdat het "gratis" is . En omdat het alleen lotgenoten zijn die ontmoeten, die ook nog eens tegen "afkick-medicijnen" zijn.

In 2016 was ik nog zo enthusiast, dat ik hier bij de huisarts folders wilde neer leggen ... die werden meteen verwijderd. Maar daarop ipv lagen er op eens folders van de "afkick-kliniek " hier in de buurt...
Duurde ff voordat ik het snaptje... onze HA heeft een contract daar en zit er 2 dagen in de week als "consulent"
En bij gesprek hierna benoemde hij ook doodleuk "sekte"...

Rondje Google leert ook, dat wij satanisch zijn en kinderen vreten, haha

Soortgelijk de vrijmetselaars.
Manlief is bij de vrijmetselaars... maar halleluja, wat heb ik daar al van te horen gekregen...
En van de simplelste is nog: dat vrouwen er geen bestaansrecht daar hebben en veracht worden.
Nou... daarom bestaan ook iedere jaar per loge de "women's appriciation day" waar wij vrouwen "van" een heerlijk etentje krijgen als dank ervoor dat wij de mannen " moeten missen" :-)
Van de andere theorien heb ik mij inmiddels afgesloten, heeft toch geen nut.

Zelfde als bij de AA's , die theorien worden in de wereld geholpen door mensen die a) zich niet in willen verdiepen b) niets kunnen verdienen of c) gewoon om redenen eruit gezet werden...

Last but not least : wolf "uitgezet" in NL : is grote bull.
In 96 zat ik in Weisswasser, klein Dorpje aan de Duitse grens naar Polen, gescheiden door een riviertje en toen nog hermetisch afgesloten bruggen.
Daar hoorde ik de wolven aan de Polse kant, zo duidelijk als maar kan.
Paar jaar later vielen alle grenzen in Europa... en dus begon ook de grote trek ,vanuit Oost-Europa maar ook vanuit Zuid-Europa.
Was alleen een kwestie van tijd, niet meer niet minder.

Geen idee wat je duidelijk probeert te maken, warrig verhaal, van de hak op de tak.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:32

Elisa2 schreef:
irmaz schreef:

Ja dat kan zijn. Maar het kan evengoed zijn dat deze persoon ook nog besmet is geraakt met Covid en dankzij de vaccinaties vrijwel geen symptomen heeft gehad. Het zou zomaar kunnen dat deze persoon wanneer die niet was gevaccineerd gestorven was aan Covid.

Ik denk dat ze liever gewoon Covid hadden gehad, ik heb zelf ook Covid gehad en ben niet gevaccineerd (niet anti vax maar door andere redenen) en daar gewoon goed doorheen gekomen. Voor deze vrouwen is hun leven totaal veranderd/ ingestort dus drogredenen geven dat het misschien anders was als ze Covid hadden gehad vind ik nogal baggataliseren van de klachten die ze hebben gekregen door het vaccin en dit gebeurd dus continu.

Je bagatelliseert nu zelf COVID, terwijl daar vele mensen aan zijn overleden of langdurige schade van hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:34

Elisa2 schreef:
irmaz schreef:

Je weet dus niet of jij last had gehad van de vaccinaties. Er is een oorzaak dat deze gezonde vrouwen van 30/40 problemen hebben gekregen van de vaccinatie. Dat had evengoed problemen kunnen geven bij het ongevaccineerd doormaken van een Covid besmetting.

Ik bagatelliseer helemaal geen klachten, heb zelf 15 jaar met chronische lyme achter de rug dus weet prima hoe zoiets werkt.
Niemand weet nog precies hoe het immuunsysteem van een mens werkt laat staan dat men alle variaties daarvan in mensen onderling kent. Denken dat jij oorzaak en gevolg wel kan inschatten vind ik nogal arrogant...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:34

Elisa2 schreef:
Complottheorieen kunnen trouwens ook copingsmechanismes zijn, het werd al eerder aangehaald. Een manier om een soort greep of controle op de "werkelijkheid" te kunnen houden.

Dat zal voor sommigen zeker het geval zijn, maar kijk je naar de vaccinatie tegen COVID: je dna zou worden gewijzigd, je kreeg een chip ingespoten, op afstand konden ziektes geactiveerd worden.

Wanneer je ouders kent met meervoudig gehandicapte kinderen door een dna defect kun je je er vast een voorstelling van maken wat voor grappen er langs kwamen.

Uitleggen in bijvoorbeeld Jip en Janneke taal, omdat iets lastig te begrijpen is, klinkt leuk, maar dan moeten mensen wel ontvankelijk zijn. Er zijn genoeg die helemaal geen bewijs willen zien, of in gesprek willen. Zij weten het verhaal en daarmee basta. Dat is de “lastigere” groep.

De personen uit Bodegraven die net vrij zijn, doen gewoon weer mee. Zij blijven zeker van hun verhaal. Wat zou je met deze personen dan wijsheidshalve verstandig moeten doen? Aangenomen dat ze geen gelijk hebben.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:35

Irmaz schreef:

Maar dat weet je dus niet. Misschien had deze persoon verstandigde keuzes kunnen nemen om het risico op besmetting te verkleinen. In elk geval is dat iets waar jezelf nog wat invloed op kan uitoefenen. En mocht een besmetting je overkomen, dan heb je er in elk geval niet zelf voor gekozen.

Bij een vaccin ligt dit anders, hier moet je bewust voor kiezen (helemaal prima!) of wordt je opgedrongen door de maatschappij (niet oké!). In het laatste geval is het natuurlijk extra zuur als het fout gaat. Ook voor ouders die tijdens de Mexicaanse griep hun kind lieten vaccineren en die nu Narcolepsie hebben. Die zullen zich waarschijnlijk de rest van hun leven afvragen of het voorkomen had kunnen worden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:36

BigOne schreef:
Ik heb het wel gelezen en hoop dat ook voor deze mensen uitgezocht wordt waarom hun lichaam zo reageert. Normaal gesproken worden er weinig mensen gevaccineerd en met corona miljarden, daar zullen er ongetwijfeld wat bijzitten die hier last van hebben gekregen. Maar waar het precies aan ligt ? Er werd en wordt altijd gewaarschuwd voor vaccinatie ( elke ) dat je op het moment geen infectie moet hebben want dan moet het immuunsysteem zo verschrikkelijk hard werken dat er iets mis kan gaan . Dus niet opgemerkte corona ( sommigen merken niets) en wel de prik halen kan een van de redenen zijn.

Eens, er zijn zoveel mensen gevaccineerd. Dat dit maar een heel klein percentage is. Er is altijd een klein risico bij (iedere) vaccinatie.
Wat niet weg neemt dat het enorm vervelend is als het jou is overkomen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:37

Niobe schreef:
Elisa2 schreef:

Je bagatelliseert nu zelf COVID, terwijl daar vele mensen aan zijn overleden of langdurige schade van hebben.

Ook bij de griep. En daar geen schadelijke lockdowns en drang of dwang om te vaccineren.
Voor mij was het vaccin schadelijker dan corona.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:38

Lieser schreef:
Electra63 schreef:
Dat er mensen zijn die geloven dat de aarde plat is en dat we geregeerd worden door reptielen dat brengt geen directe schade toe en vind ik soms sneu en soms lachwekkend.

Dan snap je het niet. Met lizard people worden de Joden bedoeld, geen echte reptielen. Dat mensen geloven dat de wereld geregeerd wordt door een elite van Joodse mensen is juist zeer schadelijk en leidt tot de opkomst van extreem-rechtse partijen zoals nu te zien is in Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... te-oefenen

Niet altijd Joden, maar vooral de hogere macht/de elite.
Ik blijf dat ongelooflijk vinden.

Maar je hebt gelijk, het is wel een gevaarlijke theorie.
De opkomst van extreem-rechts is niet alleen gevaarlijk voor Joden, maar ook voor gekleurde mensen, moslims en homo's, naar mijn mening.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:39

germie schreef:
Niobe schreef:

Ook bij de griep. En daar geen schadelijke lockdowns en drang of dwang om te vaccineren.
Voor mij was het vaccin schadelijker dan corona.

Voor mij was het andersom.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:40

germie schreef:
l.

Ik heb corona nooit als enig gevaar gezien, en daarom ook geen mondkapjes gedragen, of afstand gehouden. En er is me niets overkomen. De enige mogelijke besmetting gaf me keelpijn, geen reden om niet te gaan winkelen of uit eten te gaan, ik was niet ziek. Maar van dat vaccin dus echt ziek geweest, enorm ziek. Dus voor mij is dat vaccin vergif en troep. Lijkt me logisch als je dat zo hebt meegemaakt. En dan lieg ik niet, het is een feit dat je echt enorm ziek kunt worden van het coronavaccin, en dat die kans vele malen groter is dan bij andere gewoon geteste vaccins.
Ik heb nooit enige bijwerking van een ander vaccin gehad.

Mijns inziens spring je hier heel snel van de ene naar de andere conclusie, alleen maar op basis van je eigen ervaring.

Jij hebt nooit corona als gevaar gezien, dus hebt je - kort gezegd - nergens aan gehouden en jou is niets overkomen. Hoe zit dat met mensen die je bent tegengekomen en geen afstand van hebt gehouden? Daarvan weet je niet hoe het hen is vergaan en of het voor hen wel een gevaar is gebleken.

Dat je zelf milde symptomen hebt gehad, fijn voor jou! Anderen zijn ernstig ziek geworden, zijn nog steeds ziek of zijn gestorven. Daarnaast zijn er ook mensen die niets hebben gemerkt van het vaccin, zoals ikzelf. Ik zal echter niet beweren dat iemand anders niet ziek kan zijn geworden van het vaccin. Ieder lichaam reageert anders, net als bij corona.

Het gevaar bij corona, en daarmee het daarop gerichte vaccin, is dat het een 'nieuwe' ziekte was, waarvoor de bevolking nog geen immuniteit had opgebouwd. Dat betekent automatisch dat een vaccin ook in zekere zin nieuw is. Dat er dus meer mensen een reactie hebben gehad op dat vaccin dan op vaccins die al tientallen jaren gebruikt worden, begrijp ik. De theorie achter het vaccin is echter wel bekend en over het geheel genomen waren in zijn algemeenheid de effecten van corona heftiger/onwenselijker dan de effecten van het vaccin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:41

Heel veel draait om geld en dat vergeten mensen.

En met vaccinaties is het wel heel lastig om te bepalen of bijwerkingen echt daar door komen of dat de problemen sws waren gekomen.

Ik weet zo al 3 mensen op te noemen die na vaccineren problemen hebben gekregen. 2 zijn minimaal gevaccineerd en 1 volledig, dus een keer of 5.

1 Iemand is volledig binnenste buiten gekeerd en NOOIT is een arts over corona of vaccinaties begonnen. Allerlei (dure) onderzoeken, niks vinden en dan zal het wel psychisch zijn.
1 Iemand kwam bij een kliniek die wel vaker mensen heeft met bepaalde klachten sinds corona en vaccineren, maar die komen ook niet echt ver met hun "bewijzen"
1 Iemand is erg ziek geworden en daar is zelfs lacherig gedaan als er naar gevraagd werd.

Ik zelf heb jaren biologicals gespoten en dat zijn dure medicijnen waarvan artsen echt vinden dat je blij mag zijn dat je die mag gebruiken.
Er zit echt wel een boekwerk aan bijwerkingen bij en je moet ook met wat dingen oppassen, zoals wonden en longontsteking.
Hartproblemen en kanker kunnen vaker of sneller voorkomen.

Ik kreeg na 3jr problemen en het kon allemaal niet daardoor komen.

Toen ik bij de gyn kwam, was hij de eerste die het boek met bijwerkingen erbij pakte en zei letterlijk; ja, alles kan een bijwerking zijn van biologicals.

Daarna nog 3 andere mogen proberen, maar steeds sneller problemen. Uiteindelijk in het UMCG helemaal binnenste buiten gekeerd. Ik testte negatief op allerlei andere problemen, maar moest daar maar wel wat voor slikken, want het waren nooit de biologicals.
Ondertussen steeds meer medicatie erbij en nog meer problemen met uiteindelijk op de hartbewaking terecht gekomen.

En ik ben geen arts, maar heb er inmiddels veel versleten, ook door verhuizingem pensioen van artsen etc, maar krijg wel vraagtekens waarom er soms gewoon niet met ze valt te praten over medicatie.

THC en CBD zijn ze in andere landen al verder mee en in Nederland zijn er mensen die zich er goed en prettig bij voelen. Ook artsen die verbaasd zijn over de resultaten, maar er verder niet veel mee doen of kunnen doen.
En dan is er een apotheker die speciaal een filmpje maakt om te vertellen dat het allemaal niet waar is en niet kan werken.

Gaat het dan om de patiënten, de regels of toch het geld?

Ik kies daarin niet, want ik weet het gewoon niet. Maar ik vind het niet prettig en heb wel vragen die je niet eerlijk beantwoord kan krijgen. Ook niet als je op artsen af moet gaan die er voor geleerd hebben, want ze werken toch echt vooral volgens het boekje.

En nu met mn moeder met Kanker zitten we er al bijna 2jr middenin weer. En je bent toch afhankelijk van artsen, dus je moet keuzes maken en kiest meestal dan wel voor veilig, want zij moeten het weten, zij moeten ons beter maken of het iig aangenaam maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:43

Elisa2 schreef:
irmaz schreef:

Ik zal de dode collega van mijn vriend even zeggen dat ie niet meer dood mag zijn door covid, hoe durft ie, gezonde vent van 28 die niet gevaccineerd was.

Om maar even een andere kant van de medaille te laten zien.

Het is niet zo makkelijk, allemaal.

germie

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:49

Het ergste is dat het je opgedrongen werd. Zonder vaccin was het leven echt onmogelijk, en met kon er wat meer, nadat eerst een volledig terug naar normaal beloofd was. En dat terug naar normaal bleek ook gelogen.
De jaren zijn weg, afgenomen, de vaccinatie ellende was beslist geen eigen keuze. Wilde je wat, dan moest je. En dat vind ik nog steeds heel erg.
En het ergste is dat je nog steeds angstige mensen ziet, die nog steeds mondkapjes dragen of afstand houden. Prima als eigen keus, maar ook eng, want ze waren nooit van die angsthazen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:49

journee schreef:
Maar dat weet je dus niet. Misschien had deze persoon verstandigde keuzes kunnen nemen om het risico op besmetting te verkleinen. In elk geval is dat iets waar jezelf nog wat invloed op kan uitoefenen. En mocht een besmetting je overkomen, dan heb je er in elk geval niet zelf voor gekozen.

Bij een vaccin ligt dit anders, hier moet je bewust voor kiezen (helemaal prima!) of wordt je opgedrongen door de maatschappij (niet oké!). In het laatste geval is het natuurlijk extra zuur als het fout gaat. Ook voor ouders die tijdens de Mexicaanse griep hun kind lieten vaccineren en die nu Narcolepsie hebben. Die zullen zich waarschijnlijk de rest van hun leven afvragen of het voorkomen had kunnen worden.

Het is geen eerlijke keuze wanneer je niet voldoende verstand van zaken hebt of wanneer er te weinig kennis is. Alles is een kansberekening. Er is een kans dat je niet goed reageert op de vaccinatie, er is een kans dat je chronisch ziek wordt van het virus, er is een kans dat je dood gaat aan het virus en er is een kans dat jij door jouw keuzes andere mensen hun kansen ontneemt. Het was bekend dat de vaccinatie niet 100% werkte, het was bekend dat er mensen zijn die ondanks herhaaldelijk vaccineren toch ziek zouden worden maar minder ziek/ niet dood zouden gaan. Iedereen heeft sterke onderbuikgevoelens bij al deze kansen, aangevuld nog met of je prikangst hebt bijvoorbeeld maar het is als individu niet mogelijk deze kansen juist in te schatten.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:50

germie schreef:
Ik heb corona nooit als enig gevaar gezien, en daarom ook geen mondkapjes gedragen, of afstand gehouden. En er is me niets overkomen. De enige mogelijke besmetting gaf me keelpijn, geen reden om niet te gaan winkelen of uit eten te gaan, ik was niet ziek.

Ik lees hier alleen maar: ikke, ikke, ikke en de rest kan...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:53

De mensen die zijn overleden door Covid, die zijn pas jaren kwijtgeraakt.

Ik heb nooit het idee gehad dat er dingen verzwegen werden over de vaccins. Niet alles was duidelijk, maar wat wil je - en er moest iets gebeuren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:58

irmaz schreef:
journee schreef:

Het is geen eerlijke keuze wanneer je niet voldoende verstand van zaken hebt of wanneer er te weinig kennis is. Alles is een kansberekening. Er is een kans dat je niet goed reageert op de vaccinatie, er is een kans dat je chronisch ziek wordt van het virus, er is een kans dat je dood gaat aan het virus en er is een kans dat jij door jouw keuzes andere mensen hun kansen ontneemt. Het was bekend dat de vaccinatie niet 100% werkte, het was bekend dat er mensen zijn die ondanks herhaaldelijk vaccineren toch ziek zouden worden maar minder ziek/ niet dood zouden gaan. Iedereen heeft sterke onderbuikgevoelens bij al deze kansen, aangevuld nog met of je prikangst hebt bijvoorbeeld maar het is als individu niet mogelijk deze kansen juist in te schatten.

Als individu is het je recht om je eigen kans in te schatten. De vrijheid van zelfbeschikking over wat er met je eigen lichaam gebeurt is in mijn ogen het grootste goed! Dat betreft abortus en euthanasie, maar ook geslachtsverandering, de keus of je bij ziekte medicatie wilt gebruiken en dus ook vaccinatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:59

journee schreef:
irmaz schreef:

Als individu is het je recht om je eigen kans in te schatten. De vrijheid van zelfbeschikking over wat er met je eigen lichaam gebeurt is in mijn ogen het grootste goed! Dat betreft abortus en euthanasie, maar ook geslachtsverandering, de keus of je bij ziekte medicatie wilt gebruiken en dus ook vaccinatie.

Die keuze was er ook. Je kon er prima voor kiezen je niet te vaccineren.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:16

@germie, ‘ in de bloei van je leven, jaren afgenomen ‘ werkelijk ? Hoe kan je zo kortzichtig en egoïstisch zijn ?

Je kan alleen maar even wat minder reizen… ,wat minder vertier.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:17

_San87_ schreef:
journee schreef:

Die keuze was er ook. Je kon er prima voor kiezen je niet te vaccineren.

Dat klopt! (Grotendeels zeker, waren er geen beroepsgroepen waar vaccinatie wel verplicht werd? Alleen jammer dat mensen door de maatschappij op die keuze werden afgerekend en de overheid dit gedrag stimuleerde.
Laatst bijgewerkt door journee op 23-08-24 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:20

sterregoud schreef:
@germie, ‘ in de bloei van je leven, jaren afgenomen ‘ werkelijk ? Hoe kan je zo kortzichtig en egoïstisch zijn ?

Je kan alleen maar even wat minder reizen… ,wat minder vertier.

Deze vragen zijn al tientallen keren gesteld over de jaren met geen enkele reflectie tot gevolg, dus spaar je de moeite.

Terug naar de complotten denk ik? Want voor je 't weet is het topic dicht vanwege "persoonlijke aanvallen"...