Dandelion2 schreef:Wat een topic…. 15 jaar ervaring als pleegouder hier en nog nooit de ‘zweetvoeten’ vergelijking gehoord, wat in mijn ogen een prima argument was. Toezicht, gezin onder toezicht op externe locatie, begeleiding, begeleiding, begeleiding, weekendpleegzorg en dan uithuisplaatsing is wat ik heb meegemaakt. En niks over 1 nacht ijs. En mijn sympathie voor ouders is niet zo groot. Er werd gesproken over verslaving, geweld onderling en tegen de kinderen hier. Niet mild hoor. De rechter kijkt altijd naar de situatie zoals deze nu is en mag het verleden niet meewegen, terwijl ouders het onder ideale omstandigheden misschien prima doen maar onder druk knappen. En leuk hoor, jeugdzorg opheffen, maar waar gaan ze dan naartoe? En mbt het informeren van de moeder, misschien is de communicatie helemaal niet zo vanzelfsprekend, misschien zijn er vaste momenten voor. Is ze wel bereikbaar? Als ze geen gezag heeft hebben we de wet op de privacy, ik mag als pleegouder ook heel veel dingen niet weten. Jammer maar zo hebben we het als land bedacht. De pers zit er bovenop, daar komt de informatie wel door.
Iedereen kan een kind krijgen en bij biologische kinderen gaat er ook vanalles mis. Ook dramatisch maar veel langer onzichtbaar. Ik hoop echt maar dat iedereen die zich hier zo druk maakt zich aanmeldt voor pleegzorg en het zelf ontzettend goed gaat doen om het verschil te maken. Intussen modder ik als pleegouder door en sta mijn pleegkinderen straks weer uit te zwaaien als ik ze meegeef voor bezoek aan de ouder door wie ze mishandeld en misbruikt zijn, ze doen zo hun best tenslotte. En ze houden zoveel van ze.
Respect !!
Ik ken ook wat pleegouders, voor acute (kortdurende) opvang en langdurig, zoals vele jaren vanaf baby tot volwassen.
Heel veel respect, het is niet altijd gemakkelijk, kinderen hebben vaak een rugzak.