In Italië is een man gedood door wolven. Of nee, het krantenbericht zegt onderkoeling.

En ook dat geblaat dat samenleven in andere landen van Europa zo goed gaat... het is gewoon niet waar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:manzano schreef:Er zullen vast mensen zijn die het wel boeit, gelukkig wel zeg.... Al bewijst een van de reacties hierboven ook het tegendeel. Maar het is wel heel opvallend. Al die #geenwolf groepen met mensen die je dood wensen als je wat anders denkt. Ik heb nog nooit een anti-vos beweging gehoord nadat er weer eens kippen geroofd zijn. Nee dan had je een beter hok moeten hebben.... Ik vind het gewoon hypocriet. En dat is MIJN mening. Maar zoals overal op internet mag je dat niet zeggen als het om wolven gaat.
Het verschil is dat je tegen vossen kunt omheinen.
Zelfs tegen een roofvogel.
En ik ken maar weinig mensen die hun kippen of konijnen op een paar hectare hebben zitten. En al helemaal niet verplaatsbaar.
Daarnaast als je kippen of konijnen oid gaat houden was je vóóraf bekend met de wilde dieren die er zijn.
Wat je dus vooraf al kunt doen om deze te beschermen.
En denk je.... mwah mij te duur of teveel werk, dan koop je er geen.
Maar toen ik hier in 2004 ging wonen heb ik omheind met de intentie dat mijn dieren andere niet lastig gaan vallen.
Mijn honden op eigen erf, paarden op eigen erf.
En katten heb ik niet, want mijn erf is te groot om kat proof te omheinen. Want ja, ik vind daar wat van van katten die van eigen erf afgaan.
Maar nu zoveel jaar later word ik geconfronteerd met een wolf die hier niet leefde, al sinds 1897 niet meer. Dus heb daar niet vooraf mij op ingesteld.
Mijn paarden zijn ouder en heb ik al langer dan dat de wolf in Nederland is.
En omdat Nederland niet wil beheren moet ik nu omheinen, duizenden euro's verder voor iets wat ook nog eens bewezen niet werkt. Alleen maar schijnveiligheid creëert.
En mijn mening is dan dat alle weidedierenhouders dan heel terecht tegen die wolf mogen zijn. Omdat er op geen enkele manier behalve in pot dichte stallen zetten, een oplossing is.
Esperanza schreef:Ik denk dat het beetje draagvlak wat er is inmiddels hard verdampt. En als het eerste kind gepakt wordt de rest. Want daar is het wachten op. Dat wordt door veel mensen niet geloofd. Maar in andere landen gebeurt het, dus waarom niet in NL? Als het niet dit jaar is dan is het volgend jaar.
In Italië is een man gedood door wolven. Of nee, het krantenbericht zegt onderkoeling.Maar dat hij aangevreten door wolven is is wel bewezen. En misschien is dat wel de reden dat hij onderkoeld in een weiland lag... hij kon niet meer opstaan en naar huis lopen. Maar nog steeds worden de nieuwsberichten gekleurd weergegeven. Het is gewoon niet ok.
En ook dat geblaat dat samenleven in andere landen van Europa zo goed gaat... het is gewoon niet waar.
manzano schreef:Esperanza schreef:Ik denk dat het beetje draagvlak wat er is inmiddels hard verdampt. En als het eerste kind gepakt wordt de rest. Want daar is het wachten op. Dat wordt door veel mensen niet geloofd. Maar in andere landen gebeurt het, dus waarom niet in NL? Als het niet dit jaar is dan is het volgend jaar.
In Italië is een man gedood door wolven. Of nee, het krantenbericht zegt onderkoeling.Maar dat hij aangevreten door wolven is is wel bewezen. En misschien is dat wel de reden dat hij onderkoeld in een weiland lag... hij kon niet meer opstaan en naar huis lopen. Maar nog steeds worden de nieuwsberichten gekleurd weergegeven. Het is gewoon niet ok.
Jij kleurt het toch ook in met suggesties? FEITELIJK was niemand erbij en weet men het gewoon niet. Tenzij uit sectie naar voren is gekomen waaraan iemand is overleden. Dat lees ik niet in je bericht verder. Dat een dood mens wordt aangevreten door dieren vind ik niet zo schokkend overigens. Is niet fraai om te zien, maar geen uiting van agressie en natuurlijk gedrag.
@DuoPenotti; jij hebt het over tamme konijnen.... die kan je omheinen ja. Hier zit (nou ja, inmiddels zat, want ze zijn zo'n beetje uitgeroeid helaas) m'n hele wei vol met konijnen en die worden dus gepakt door ??? aan de poten te zien die ik terugvind met uitmesten (en soms ook zie als ik een roofvogel voorbij zie komen).... maar die zijn niet te beschermen helaas.
Edit: maar ik heb verder geen zin in weer een zinloze discussie, dus ik ga het topic ontstippen en wens de eigenaren van de pony's sterkte.
manzano schreef:gillian schreef:Geef eens een voorbeeld dan? Inclusief betrouwbare bron.
- Katten met stip bovenaan: miljoenen vogels per jaar.... over de muisjes maar niet te spreken waar ze vrolijk mee gaan spelen tot die beesten in shock raken. En die krijgen dan gewoon thuis hun brokjes, dus voor het eten hoeven ze het niet eens te doen.
- Roofvogels (wel eens een konijn horen gillen als ze gepakt worden.... dat gaat door merg en been)
- Vossen zijn zover ik weet ook nog steeds geen vegetariërs en als je je kippen niet in een (goed!) hok doet ben je ze ook kwijt
- Marters
Neem aan dat je voor deze dieren geen "bronnen" nodig hebt. Dat zijn zo even de roofdieren die ik hier regelmatig over m'n erf heb gaan (los van de wolf die hier ook loopt).
Voor katten is wel vaker een discussie geweest of die nog buiten vrij rond moesten lopen ivm beschermde vogels en broedseizoen, maar oh wee als je wat over iemands geliefde huiskat zegt....
DuoPenotti schreef:Maar ook dan moet er beheer zijn.
Als 1 van de dieren te veel voor gaat komen moet die bejaagd worden zodat de ander ook nog een kans maakt.En zo is het ook altijd geregeld in Nederland.
Citaat:15-03-2024 Wolvenconsulent levert opnieuw wolvenvoer. Staatsbosbeheer zet zijn pony's in op de Kale Duinen, ondanks wolvendreiging
Om de Kale Duinen en omgeving bij Appelscha kaal te houden plaatst Staatsbosbeheer daar binnenkort zeventien Exmoorpony's. Zonder een wolven werende afrastering!!
De leverancier van de pony's is wolvenconsulent Jaap Mekel.
Weten we het nog? 16 April en 27 mei 2023 te Wapserveen?
De dieren van wolvenconsulent Jaap Mekel, werden daar levend uit elkaar getrokken door wolven. Ook daar stonden zijn pony's "onbeschermd" in begrazingsgebied, dus niet achter wolf werende rasters. Terwijl Mekel 'beroepshalve' anderen over afrasteringen adviseert!
.
16-04-2023 Drenthe, Wapserveen ( Wolf )
Pony nr 1 van de wolvenconsulent in begrazingsgebied verslonden
FB: https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 7026126073
EPM-kaart: https://ep-map.com/report/20890
.
27-05-2023 Drenthe, Wapserveen (DNA wolf)
Opnieuw daar een pony van de wolvenconsulent gepredeerd
FB: https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 5826888526
EPM-kaart: https://ep-map.com/report/21571
.
En nu gaat wolvenconsulent Jaap Mekel opnieuw zijn pony's aan SBB verhuren voor "de Kale duinen". Om -opnieuw- geheel onbeschermd in hartje wolvengebied te laten grazen. Blijkbaar denkt hij opnieuw "dat het zo'n vaart niet zal lopen", zoals hij in 2023 in de media ze.
Waar wij vooral boos over zijn, is dat de DFW-wolven nu op hun gemak kunnen LEREN jagen op grotere pony's .
En omdat SBB de pony's 'opoffert', om uiteindelijk edelherten te mogen uitzetten. Ga maar na: Dat er pony's verscheurd worden is slechts een kwestie van tijd. Boswachter van Oossanen geeft alvast aan:
<<"De pony's zijn uiterst geschikt voor het gebied, maar edelherten ziet de boswachter ook wel zitten. "Maar het beleid laat het nog niet toe." Volgens hem zou het wel goed zijn voor de recreatie in het gebied. De omgeving en voornamelijk boeren wilden geen edelherten omdat ze bang waren voor schade aan hun gewassen. Maar de exmoorpony is geen slecht alternatief, vindt de boswachter.">>
Voorspelling: <Zodra de pony's verscheurd worden en de publieke opinie zich roert zal SBB beargumenteren, dat de pony's weg mogen MITS er edelherten uitgezet mogen worden. Ook wolvenvoer trouwens, net als de pony's >
Link naar het bericht over opnieuw onbeschermde pony's uitzetten 2024:
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 5817744525
inclusief de citaten van Oossanen uit: =>
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... endreiging
meggiemeg schreef:De jagers leveren de geweien in als er afgeschoten is, ze weten precies wel gewei bij welk dier hoort. Sommige jagers hebben dan de verkeerde afgeschoten en krijgen dan een rode stip achter hun naam, daar zijn ze echt niet blij mee. Dat betekend niet goed werk geleverd.
manzano schreef:- Katten met stip bovenaan: miljoenen vogels per jaar.... over de muisjes maar niet te spreken waar ze vrolijk mee gaan spelen tot die beesten in shock raken. En die krijgen dan gewoon thuis hun brokjes, dus voor het eten hoeven ze het niet eens te doen.
- Roofvogels (wel eens een konijn horen gillen als ze gepakt worden.... dat gaat door merg en been)
- Vossen zijn zover ik weet ook nog steeds geen vegetariërs en als je je kippen niet in een (goed!) hok doet ben je ze ook kwijt
- Marters
Neem aan dat je voor deze dieren geen "bronnen" nodig hebt. Dat zijn zo even de roofdieren die ik hier regelmatig over m'n erf heb gaan (los van de wolf die hier ook loopt).
Voor katten is wel vaker een discussie geweest of die nog buiten vrij rond moesten lopen ivm beschermde vogels en broedseizoen, maar oh wee als je wat over iemands geliefde huiskat zegt....
Eleeke schreef:Het is zo moeilijk om hier in gesprek te gaan. Want dan krijg je inderdaad doodswensen. Vnml voor mijn paard, soms voor mezelf.
Omdat ik niet anti wolf ben.
Ik vind het een ontzettend moeilijk onderwerp.
Voor ieder individu, mens die met de zorgen zit rondom de wolf vind ik het ontzettend naar. Wat een stress.
En als je dieren verscheurd zijn wat een verdriet.
Maar voor het geheel vind ik dat we als mensheid een stapje terug moeten doen. Voor een leefbare aarde waar ook een wolf een plek mag hebben.
In sommige landen in Afrika willen boeren/Herders ook het liefst elke leeuw ( en nog wat andere roofdieren) afschieten. Die lopen tegen dezelfde problemen aan. En toch vinden "wij" dat de leeuw beschermd moet zijn.
Dit voelt vergelijkbaar.
Maar als mensheid kunnen we niet even binnen een paar jaar een stap terug doen. En ook de wolf gaat dat niet opeens regelen.
Als we als mens graag de aarde willen beheren, dan moeten we dat veel beter gaan doen dan we nu doen.
Dus moeilijk, heel moeilijk.
Ik mis de nuance zo in deze topics.
Eleeke schreef:Het is zo moeilijk om hier in gesprek te gaan. Want dan krijg je inderdaad doodswensen. Vnml voor mijn paard, soms voor mezelf.
Omdat ik niet anti wolf ben.
Ik vind het een ontzettend moeilijk onderwerp.
Voor ieder individu, mens die met de zorgen zit rondom de wolf vind ik het ontzettend naar. Wat een stress.
En als je dieren verscheurd zijn wat een verdriet.
Maar voor het geheel vind ik dat we als mensheid een stapje terug moeten doen. Voor een leefbare aarde waar ook een wolf een plek mag hebben.
In sommige landen in Afrika willen boeren/Herders ook het liefst elke leeuw ( en nog wat andere roofdieren) afschieten. Die lopen tegen dezelfde problemen aan. En toch vinden "wij" dat de leeuw beschermd moet zijn.
Dit voelt vergelijkbaar.
Maar als mensheid kunnen we niet even binnen een paar jaar een stap terug doen. En ook de wolf gaat dat niet opeens regelen.
Als we als mens graag de aarde willen beheren, dan moeten we dat veel beter gaan doen dan we nu doen.
Dus moeilijk, heel moeilijk.
Ik mis de nuance zo in deze topics.
Eleeke schreef:Maar voor het geheel vind ik dat we als mensheid een stapje terug moeten doen. Voor een leefbare aarde waar ook een wolf een plek mag hebben.