Die is hard, heet en ook zanderig!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:Sabri schreef:
Mee eens hoor Sabri.
Ik accepteer een ieder zoals ie isof wil zijn.maar om het dan maar op te dringen en soms aan te praten aan de toch al gevoelige en kwetsbare jongeren. Er zijn jongeren die zich (bijna) van het leven hebben beroofd omdat ze hierdoor niet meer wisten wie ze nou eigenlijk zijn.
Laat een ieder dat zelf ontdekken.leg het niet op. En leven en laten leven werkt 2 kanten op.
BrankaZ schreef:Nikass schreef:Met het laatste ben ik het niet helemaal eens. Er staan wel degelijk windmolens en van die velden met zonnepanelen in de stad. Daarnaast zal er prioriteit in de steden gebouwd worden, hetgeen ten koste kan gaan/gaat van groen, en van openbare ruimte.
Ik denk dat die velden in de stad niet in verhouding staan met de hectares aan landbouwgrond die worden gebruikt om zonnepanelen te plaatsen. En dan erachter komen dat het netwerk er niet op berekend is.
Windmolens zie je zelden in de stad, dat heeft te maken met slagschaduw en het laagfrequente geluid. Áls er al een windmolen staat komt die qua formaat niet in de buurt van die in het buitengebied. Net zoals dat je in de stad niet hele rijen er van ziet staan.
AppleSter schreef:Wat ik wel heel goed vind aan de PVV is het linkse beleid op ouderen en zorg. En het EU standpunt, net als het klimaatstandpunt.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen!
germie schreef:https://www.ad.nl/politiek/waar-staat-d ... ~aab8e9c8/
Als je dit zo leest, dan heeft de PVV echt volledig gelijk. Ze zijn duidelijk niet tegen asielzoekers, maar tegen gelukszoekers. Ze willen het huidige beleid goed aanpakken, en zijn er echt voor de burger. Ook hebben ze volledig gelijk met het klimaat. Ik lees hier niets over een Nexit, maar alleen over minder betalen. En daar ben ik het dan ook wel mee eens. Een Nexit komt er toch niet.
Mensen willen weer betaalbaar wonen en leven en een toekomst hebben. Je wilt de kinderen weer een woning gunnen zodat ze niet oneindig bij jou thuis blijven wonen, betaalbaar de woning verwarmen, betaalbare zorg, betaalbaar vervoer, gewoon alles wat onder de eerste levensbehoeften valt. Alles wat Rutte heeft afgebroken.
De keuze van de Nederlander voor de PVV snap ik dus echt wel als ik dit lees.
secricible schreef:https://www.atlasleefomgeving.nl/kaarte ... 247,true,1
Een kaart van windmolens en hun hoogte in NL
[ [url=m/Tsrf2T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat kleintjes in Amsterdam (net er omheen, in de haven) maar verder is de randstad aardig ondervertegenwoordigd vind ik
Zonneparken vind je hier: http://zonopkaart.nl/
Daar kan kk op mijn kleine schermpje niks zinnigs van vinden
germie schreef:Mensen willen weer betaalbaar wonen en leven en een toekomst hebben. Je wilt de kinderen weer een woning gunnen zodat ze niet oneindig bij jou thuis blijven wonen, betaalbaar de woning verwarmen, betaalbare zorg, betaalbaar vervoer, gewoon alles wat onder de eerste levensbehoeften valt. Alles wat Rutte heeft afgebroken.
Janneke2 schreef:AppleSter schreef:Wat ik wel heel goed vind aan de PVV is het linkse beleid op ouderen en zorg. En het EU standpunt, net als het klimaatstandpunt.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen!
Oh dear...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit iets mbt links/sociaal beleid van de pvv heb gezien.
Mijn ervaring
1) men jat de sociale paragraaf van de SP
2) en als het op stemmen aankomt, wetten maken etc doet men NIET wat in het eigen verkiezingsprogramma staat,
dwz de pvv stemt niet mee met de SP,
de pvv stemt mee met de vvd.
En hier weer iemand die er in is gevlogen.
Mede om dit soort strapatsen vind ik Wilders volstrekt onbetrouwbaar.
Ik ben een calviniste: doe wat je zegt en zeg wat je doet - ipv mensen om de tuin leiden.
AppleSter schreef:Nou… Die laatste zin, daar ben ik ook van! Exact dat is mijn probleem met Timmermans, die “Do as I say, not as I do” preekte. Daar hebben we in een ander topic al uitgebreid over gediscussieerdElektrische auto’s, zonnepanelen, vliegen…. Alles is al voorbij gekomen.
Raineri schreef:germie schreef:https://www.ad.nl/politiek/waar-staat-d ... ~aab8e9c8/
Als je dit zo leest, dan heeft de PVV echt volledig gelijk. Ze zijn duidelijk niet tegen asielzoekers, maar tegen gelukszoekers. Ze willen het huidige beleid goed aanpakken, en zijn er echt voor de burger. Ook hebben ze volledig gelijk met het klimaat. Ik lees hier niets over een Nexit, maar alleen over minder betalen. En daar ben ik het dan ook wel mee eens. Een Nexit komt er toch niet.
Mensen willen weer betaalbaar wonen en leven en een toekomst hebben. Je wilt de kinderen weer een woning gunnen zodat ze niet oneindig bij jou thuis blijven wonen, betaalbaar de woning verwarmen, betaalbare zorg, betaalbaar vervoer, gewoon alles wat onder de eerste levensbehoeften valt. Alles wat Rutte heeft afgebroken.
We zoeken allemaal geluk.
Ik ben het volledig eens en wil hetzelfde, vooral voor de minder bedeelden. Ik vind dat hele metafoor van linkse bubbel zo’n dooddoener. Ik stem links omdat ik er zelf warm bij zit maar vind dat iedereen dat verdient. Je hoeft niet op een racist te stemmen die dingen belooft die tegen de rechtsstaat zijn om hetzelfde punt te maken. Dat is een keuze. Ik hoop oprecht dat hij dit allemaal waar kan maken in 4 jaar tijd ook trouwens. Dat is een hele korte periode namelijk en historie heeft geleerd dat je niet veel gedaan krijgt.
pien_2010 schreef:De Mistral...die Houden we erin!![]()
Die is hard, heet en ook zanderig!
mysa schreef:Dit schrijfsel van Sylvia Witteman kreeg ik net doorgestuurd. Ik wil het jullie niet onthouden want het legt de vinger op de zere plek.
https://sylviawitte.com/2023/11/22/aan- ... nederland/
mysa schreef:Dit schrijfsel van Sylvia Witteman kreeg ik net doorgestuurd. Ik wil het jullie niet onthouden want het legt de vinger op de zere plek.
Nikass schreef:Raineri schreef:
We zoeken allemaal geluk.
Ik ben het volledig eens en wil hetzelfde, vooral voor de minder bedeelden. Ik vind dat hele metafoor van linkse bubbel zo’n dooddoener. Ik stem links omdat ik er zelf warm bij zit maar vind dat iedereen dat verdient. Je hoeft niet op een racist te stemmen die dingen belooft die tegen de rechtsstaat zijn om hetzelfde punt te maken. Dat is een keuze. Ik hoop oprecht dat hij dit allemaal waar kan maken in 4 jaar tijd ook trouwens. Dat is een hele korte periode namelijk en historie heeft geleerd dat je niet veel gedaan krijgt.
Elk EU land bepaald zelf wie ze onder "gelukszoekers" verstaan. Er wordt een lijst opgesteld met zg "veilige landen"
Nederland heeft één van de strengste en langste lijsten. Er staan landen op die niet voor iedereen veilig zijn, en die door andere Europese landen niet als veilig worden beschouwd.
Vroeger was ik trots op ons tolerante landje, de gezelligheid, saamhorigheid. En ik vind het heerlijk om zoveel culturen om mee heen te hebben.
De afgelopen jaren voel ik me ten aanzien van het politieke klimaat in Nederland oud en gedesillusioneerd; waar zijn de principes en de idealen? Waar de ruimdenkendheid en de solidariteit?
Ik ervaar een totaal ander land: onverschillig, ongastvrij, intolerant, schaamteloze overconsumptie.
Trots? Nee, niet meer; ik schaam me kapot.
Ik schaam me, dat de geschiedenis alweer vergeten is, en dat de moeizaam verworven waarden van gelijke rechten en gelijke kansen er niet meer toe doen.
Hoe heeft het zover kunnen komen?
Nikass schreef:Elk EU land bepaald zelf wie ze onder "gelukszoekers" verstaan. Er wordt een lijst opgesteld met zg "veilige landen"
Nederland heeft één van de strengste en langste lijsten. Er staan landen op die niet voor iedereen veilig zijn, en die door andere Europese landen niet als veilig worden beschouwd.
Vroeger was ik trots op ons tolerante landje, de gezelligheid, saamhorigheid. En ik vind het heerlijk om zoveel culturen om mee heen te hebben.
De afgelopen jaren voel ik me ten aanzien van het politieke klimaat in Nederland oud en gedesillusioneerd; waar zijn de principes en de idealen? Waar de ruimdenkendheid en de solidariteit?
Ik ervaar een totaal ander land: onverschillig, ongastvrij, intolerant, schaamteloze overconsumptie.
Trots? Nee, niet meer; ik schaam me kapot.
Ik schaam me, dat de geschiedenis alweer vergeten is, en dat de moeizaam verworven waarden van gelijke rechten en gelijke kansen er niet meer toe doen.
Hoe heeft het zover kunnen komen?
AppleSter schreef:Nou… Die laatste zin, daar ben ik ook van! Exact dat is mijn probleem met Timmermans, die “Do as I say, not as I do” preekte. Daar hebben we in een ander topic al uitgebreid over gediscussieerd
Citaat:Het klinkt alsof je heel veel vrees en misschien wel haat voelt jegens Wilders.
Citaat:Het is niet allemaal zo zwart-wit als je het hier schetst.
Citaat:Er zijn genoeg mensen die debatten volgen en Wilders / PVV op een aantal gebieden links vinden, ook in stemmingen.
DuoPenotti schreef:mysa schreef:Dit schrijfsel van Sylvia Witteman kreeg ik net doorgestuurd. Ik wil het jullie niet onthouden want het legt de vinger op de zere plek.
En dan stoppen we ook met bijstand van mensen die langer dan 5 jaar in Nederland wonen maar nog nooit gewerkt hebben of de taal spreken, dan heb je het over 60% van alle mensen in de bijstand.
En ja dat is gefactcheckt.
Dan stoppen we ook met Polen de "grote vakantie" geven...dat heet inderdaad eerst netjes werken, zelf ,Ja dat lees je goed, zelf het contract opzeggen en toch 2 jaar WW vangen. In polen, want als er iemand 1 keer in de maand met hun pinpas pint is dat Nederlands genoeg. Solliciteren eis is overboord. Moeten wij eens doen. Dan heet dat verwijtbaar werkloos. Krijg je niks. En ja UWV weet er van. Zoek maar op.
En nee veel Nederlanders zijn niet lui om dat werk te doen. Zowel mijn collega's en ik die er uitgedonderd werden niet.... na 19 jaar als voorbeeld.
Ja er word wel veel uitgebuit en hopelijk gaat dat wel aangepakt worden, want dat mag echt niet! Ben in die 19 jaar dus ook heel wat keren opgekomen voor deze mensen en uitgelegd hoe de regels werken.
Wel een reden dat Nederlanders niet eens aan het werk komen in bijvoorbeeld tuinbouw...want die kun je niet uitbuiten... Dat is de reden dat er zo weinig Nederlanders werken. Maar dat snapt iemand op kantoor niet die dat werk zelf nooit zou willen doen. Maar roepen wel het hardste Nederlands zijn te lui ervoor. Echt zo niet in de samenleving staan.... Elite praat. En denk dat die Witteman daar wel bijhoort.
Nikass schreef:Je raaskalt allemaal onwaarheden.
Ik denk dat Wilders dáárom zoveel volgers heeft; omdat mensen niet willen nadenken. Enkel blind een leider volgen, die een zondebok aanwijst, en als je die het land uitmietert komt alles goed.
Op de één of andere manier komt dat me bekend voor. Jou blijkbaar niet.