Citaat:Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, maar tegenwoordig heb ik echt geen tijd om andermans 'huiswerk' te doen. JIJ maakt de claim, dan dien jij ook de bron te geven.
Alles is gewoon terug te vinden overal, dus help yourself. Wel zo makkelijk. En van mij neem je, na mijn kritiek op o.a. Timmermans toch niets meer aan

Citaat:Het feit dat je hem als vaccinverkoper framed in plaats van wat hij is (viroloog) zegt ook al genoeg, denk je niet? De wetenschap is op een behoorlijk aantal vlakken behoorlijk duidelijk. Dat een enkeling het daar niet mee eens is kan, maar dat maakt nog niet dat de feiten daardoor anders liggen. Er zijn behoorlijk wat mensen die nogal cherrypicken of dingen compleet verdraaien om hun punt te kunnen maken, waardoor het lijkt alsof wat ze zeggen wetenschappelijk is onderbouwd, maar dat niet is. Daarvoor hoef je alleen nog maar naar de anti-vaxxers promoters te kijken gedurende covid, of naar FVD bijvoorbeeld. Die mensen zullen inderdaad minder stel worden uitgenodigd voor de grote shows, omdat ze gewoonweg niet eerlijk hun verhaal vertellen.
De man ís werkelijk vaccin verkoper: https://www.nu.nl/nuzakelijk-overig/209 ... accin.html
Citaat:Klimaat verandert altijd, dat klopt. Maar de mate waarin het verandert is door menselijk toedoen en veel te snel, waardoor dier- en plantsoorten niet kunnen bijbenen met alle gevolgen van dien. Bovendien brengt het behoorlijk wat potentie voor rampen met zich mee (van overstromingen tot bosbranden) dus het lijkt me beter om die versnelde verandering in toom te houden, denk je niet?
Nee, dat denk ik niet. Bosbranden, overstromingen etc zijn van alle tijden. Dat is niet nieuw. Toen ik klein was werd ons ook al verteld dat de aarde in de komende 10 jaar zou vergaan / dat je in Australië een ruimtepak nodig zou gaan hebben ivm het gat in de ozonlaag etc.
Bovendien staat wetenschap niet vast, wetenschap staat ook niet stil en is niet eenduidig. Het gaat maar net om wat je wil horen en van wie. Zo zijn er stikstof hoogleraren van D66 die niet gehoord worden omdat ze na onderzoek tot een andere conclusie kwamen dan de richting die D66 op wil. Op z’n kop (podcast npo) is meermaals met deze hoogleraren in gesprek gegaan.
Citaat:Dat jij de gevolgen van 'het hele stikstof verhaal' overigens niet ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn. Jij bent immers geen expert.
Precies. Dat beweer ik nergens. Maar o.a. De D66 emeritus hoogleraren wel

En mooi dat jij je producten lokaal koopt

Citaat:Fijn dat je dat kan, ik heb die mogelijkheid nu niet. Hetgeen wat ik kan betalen is echt niet hetgeen waar ik praktisch mee rond kan rijden. Helaas.
Praktisch is het absoluut niet. Elke 300 km (in de winter nog minder) een uur aan de snellader of 24 uur laden om weer een stukje te kunnen rijden. Het was een uitdaging naar Italië te rijden dit jaar. Nooit meer, ook al is het een fantastische auto.
Toen we net terug waren kregen we laatst een spoedmelding dat we de auto (zoek maar op, Jaguar) niet boven 75% op mochten laden, niet dichtbij huizen of in een parkeergarage mochten zetten omdat hij in brand kon vliegen. Heel fijn zo’n elektrische auto!
En waar gaat die enorme giftige accu straks heen? En wie halen de giftige stoffen voor ons uit mijnen? Kinderen in arme landen!
Citaat:Wie heeft het in godsnaam over die 'allemaal' wegdoen? Volgens mij hebben geen van de serieuze partijen geroepen dat al het vee weg moet. En al zeker niet dat overal waar ze weg moeten, ook woningen moeten komen. Sterker nog, áls dat zou gebeuren hebben we maar een erg klein aantal nodig om genoeg woningen te bouwen.
https://nos.nl/regio/brabant/artikel/28 ... enlijk-wel
Even lezen: https://www.melkvee.nl/artikel/861291-t ... l-sluiten/
En wat als het vee weg is en er meer en meer huizen bijkomen? Hoe zit het met stikstof en co2 uitstoot van al die mensen? En met de import van vlees, groenten en dergelijke? Het verslepen van groenten en vlees vanuit verre landen, hoeveel uitstoot geeft dat? En hoe zit het daar met dierenwelzijn, gifstoffen in groenten, etc? Of maakt dat niet uit, als het hier maar weg of minder is?
Er is ook steeds meer weerstand tegen honden, dat zouden nu ineens de stikstof bommen zijn. Aangezien paarden nu ook strenger geregistreerd zijn, is het wachten tot daar ook extra regelgeving voor komt. Wacht maar af.
Citaat:Grappig, van alle bijvoeglijke naamwoorden die er zijn zou ik jou dus niet nuchter noemen.
Ikzelf vind mezelf wel heel nuchter overigens, maar probeer ook zo realistisch mogelijk te zijn in dingen.
Nuchter is iemand die iets hoort, rustig bekijkt en dan zelf onderzoek doet (blik open en verschillende kanten bekijken) voor in paniek te raken mbt klimaat, Corona of wat dan ook. Als je alles zou moeten geloven wat (zelfbenoemde) experts en politici beweren was de aarde al 10x vergaan. En waren we allemaal al opgenomen op de ic (of erger) door Corona.
Citaat:Ik ook. Ik wil daar nog induiken. Van wat ik Timmermans hoor zeggen wil hij dat de meest vermogende schouders ook de zwaarste lasten dragen. Waar hij zelf dan ook onder zou vallen overigens, dus als men het dan heeft over dat hij zich zelf niet aan de regels zou moeten houden... (even voor de duidelijkheid, dat was jij natuurlijk niet Cer!)
Nogmaals; politici bepalen hun eigen regels. Met elkaar, dat wel. Maar ze zorgen goed voor zichzelf. Geen verwijt, maar een conclusie. Mijn zoon profiteert daar heel goed van, dus ik klaag niet, maar het is wel een feit. En niet zo netjes. Helaas is er maar weinig te vinden mbt belasting betalen van politici.
https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... kamerleden
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/s ... ne-burgers