Beseffen jullie dat 40 jaar geleden ook niet iedereen een telefoon had? 30 jaar geleden ook niet. 20 jaar geleden begon dat pas.
Voorbeelden uit de praktijk:
Om 2u snachts gebeld worden om ontwormadvies.
Om 5u snachts gebeld worden om voedingsadvies.
Politie belt nu regelmatig snachts om chip nummer op te zoeken van een gevonden hond. Echt al heel vaak gehad. Is gemakkelijker om hond bij mensen aan de deur af te zetten vs. Bijhouden en volgende dag te gaan of naar het asiel te brengen

Om 7u50 gebeld worden, voor iets dat geen spoed was terwijl ik die dag van 9u sochtends tot 2u snachts gewerkt had. Een afspraak om 9u was niet vroeg genoeg, mevr moest gaan werken. Of ze niet tijdens de spoed kon komen. Ik dtel voor 8u30 (40 min later dus :p). Hoor ik haar vent roepen op de achtergrond "dat als ik niet wil werken ze wel ergens anders gingen gaan" . Ze hebben geen fiets idee. Ik heb afgelegd rn ze succes gewenst. 1. Andere DA moet al opnemen, en ze nog vroeger dan 8u30 behandelen? LOL. Hebben vooral zichzelf gekloot maar ik ben wel weer wakker.
Hoe de dierenartsen van AniCura en ketens zijn, hangt imo vooral af van de persoon zelf en niet van de keten.
Er zullen goeie en slechte zijn die met of zonder keten werken.
Een keten gaat ook enkel praktijk opkopen als die daarna nog gaat verdienen hoor. Dus als de oude DA als enkeling stopt kan die zijn praktijk niet verkopen. Dan zou de keten al een nieuwe persoon moeten hebben die daar wil werken. Alleen?
Ze kopen liefst dingen die rendabel zijn en toekomst hebben. Niet een praktijk die stopt waar dan al niemand komt werken?
Als recenter afgestudeerde DA vind ik echo/rx/bloedname erg handig. In begin gebruikte ik vnl. de RX meer. Nu kan ik veel beter een inschatting maken wat al dan niet nodig is en waarmee ik snelst een diagnose kan stellen om de kosten te beperken. Hoevel rxen en echos ik maak beinvloedt mijn loon niet, dus why the fiets zou ik 5 nutteloze onderzoeken gaan doen?