Riel schreef:@ Janneke2: je bent nu aan het verdraaien wat ik zeg...
Dat is nadrukkelijk niet mijn bedoeling, dus excuses voor de fout!
Citaat:
Een hond die een mens bijt, mag wat mij betreft ook afgemaakt worden. Maar dit wilt niet zeggen dat ik vind dat alle honden in West Europa moeten worden afgemaakt.
Dat ben ik in principe met je eens, al zijn er wel nuances mbt bijten.
Niet alle angstbijters worden afgemaakt, en in principe is dat terecht.
En als een hond zou worden aangevallen met een hooiriek (.. of welke van de 7 versies correct is...) zouden we ook clementie kunnen hebben.
Vooral als het dier in de hand / arm beet. Citaat:
De wolf daarentegen vind ik niet thuishoren in West Europa
Dat mag je vinden, maar de regels zijn momenteel anders.
(Afschot omdat hij hier niet gewenst is mag niet.)
Citaat:
omdat het dier te vaak in contact komt met de mens/mensengeur en hierdoor gevaarlijker wordt.
Of dat zo is, is inderdaad een vraag en wat mij betreft een zorg.
... waarbij de honden /getemde wolven denkbaar een rol spelen.
'Ik ruik mens en ik ruik hond/wolf - hier kan ik wel een dutje doen' vind ik een logische gedachtegang - maar niet gewenst.
Citaat:
Daarnaast is de impact van de aanval van een wolf veel groter dan van een hond.
Dat weet ik zo net nog niet.
En in feite is wat gisteren gebeurde geen aanval, maar een gevecht.
En 'hond' kan een braaf schoothondje zijn, wolf is te vergelijken met oersterke herdets, bouviers en meer van dat soort rassen.
Citaat:
Daarnaast ben ik zelf ook vegetariër. Ik begrijp gewoon niet goed waarom er mensen zijn die schaamteloos vlees eten maar wel op hun achterste poten staan als er een wolf wordt gedood.
Citaat:
En inderdaad, ik ben bang als ik soms in de ochtend richting bushalte rij in het donker en er elk moment een wolf voor mijn fiets kan springen (ze lopen zelfs in de bebouwde kom).
Ik handel deze angst als fietser door te denken dat mijn schootkat ruikt naar tijger.
En als we ooit nog eens een winter als in 1963 krijgen, bedank ik voor de eer.
Citaat:
Ik vind het ontzettend mooie dieren en ik vind ze prachtig als ze in een heel groot natuurgebied kunnen wonen en leven. Maar in een dichtbevolkt West Europa vind ik ze helaas niet thuishoren. Ik hoop van harte dat ze die beslissing van 40 jaar geleden kunnen/willen terugdraaien en dat er niet eerst een kind/vrouw moet worden opgegeten voordat ze beseffen dat dit geen goed idee was.
... ik hoop dat het horrorscenario van Roodkapje niet gaat uitkomen!
(Het is een mooi sprookje, maar verder - huuuu!)