Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:01

Nederland is in vergelijking met andere landen best een rijk land toch?

Overigens… een verplicht bezoek aan slachthuizen, waarom niet? Als je vlees eet mag je best weten waar het vandaan komt toch?

En was ze niet allang teruggekomen op iets wat in die schoolboeken stond? Dat zou ik eens moeten zoeken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:01

Ja het is hoog tijd. Maar wie?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:02

Fitzroy schreef:
karrij schreef:
En komt nog bij dat 3 van de 4 kabinetten van Rutte gestrand zijn! Dus of hij de beste is ......

Om jou te dienen : hij heeft ook het eerste kabinet geleid dat sinds 1998 de termijn wel heeft volgemaakt. Kabinet Rutte 3 heeft het op 2 maanden na niet gered. Dus zo slecht deed hij het nu ook weer niet.

Leg dat maar eens uit aan de gedupeerden van de toeslagen affaire!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:03

Nederland is een zeer rijk land, waarin bepaalde groepen het moeilijk hebben, maar een groot deel heeft het goed en dat zijn niet alleen de hele rijken.

Daarom wordt er nog veel vvd gestemd, de mensen die het goed hebben hoor je niet zoveel in de media.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:05

prompter schreef:
Nederland is een zeer rijk land, waarin bepaalde groepen het moeilijk hebben, maar een groot deel heeft het goed en dat zijn niet alleen de hele rijken.

Daarom wordt er nog veel vvd gestemd, de mensen die het goed hebben hoor je niet zoveel in de media.

Het lijkt alleen wel een trend te worden waarbij de groep die het moeilijk heeft steeds groter wordt. Het is ontzettend duur om arm te zijn in dit land, terwijl het voor de rijken alleen maar makkelijker wordt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:07

prompter schreef:

Idd.
Maar we gaan wel een andere kant op.
Huizenmarkt is verschrikkelijk.
Asiel beleid dat is problematisch te noemen
En dat zijn slechts twee dingen. Ik heb steeds meer het idee dat we Amerikaanse taferelen krijgen.

Maaaar in andere landen is het vaak nog slechter. En een andere premier gaat er geen verandering in aanbrengen.

Dat het voor de rijken makkelijker wordt dat is niet waar. Vanuit de ogen van de armen wel. Maar ook de rijken betalen steeds meer.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-07-23 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:08

prompter schreef:

Ja ik haalde mn informatie gedeeltelijk uit het topic over iemand die Nederland wil verlaten.. daarin werd ze een beetje belachelijk gemaakt want veel beter dan Nederland wordt t niet. Waren dat alleen rijke mensen, die dat schreven? Dat weet ik niet precies ..

Dat meldpunt voor vegetariërs, is daar een link van? En die andere zaken? Ik vind alleen maar artikelen van journalisten die de bbb sowieso niet leuk vinden … niet echt onpartijdige info

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:09

Nee, en de vluchtelingen blijven toch wel komen door de situatie in de wereld, plus alle expats die zich wel huizen kunnen veroorloven. Daar kan een nieuwe regering ook niet zoveel mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:13

Cer, als je even zoekt op bbb programma en dan doorklikt naar Gezond onderwijs op de pagina van bbb zelf, dan staan daar toch wel wat zaken die ik discutabel vind. Maar dat is mijn oordeel :), een ander vindt het misschien geweldig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:16

Expats zitten toch niet in sociale huurwoningen? Ik dacht dat daar voornamelijk tekort aan is? Aan betaalbare woningen?

@Prompter: dat heb ik gelezen, maar daar staat niet wat ik hier in het topic zie staan. Er is overigens nog een heel gebied tussen “discutabel” en “geweldig” :)

Weten waar je eten vandaan komt en wat gezonde keuzes zijn (voedings onderwijs) lijkt mij niet verkeerd in een land waar obesitas onder kinderen steeds meer wordt bijvoorbeeld

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:16

prompter schreef:
Cer, als je even zoekt op bbb programma en dan doorklikt naar Gezond onderwijs op de pagina van bbb zelf, dan staan daar toch wel wat zaken die ik discutabel vind. Maar dat is mijn oordeel :), een ander vindt het misschien geweldig.

Maar dat heeft elke partij wel toch? Ik kan me niet voorstellen dat er een partij is waarbij je het 100% eens bent met het programma dat ze hebben :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:17

Marjo schreef:
Maar dat heeft elke partij wel toch? Ik kan me niet voorstellen dat er een partij is waarbij je het 100% eens bent met het programma dat ze hebben :)

Nou ik wou dat dat er was.. dat zou het een stuk eenvoudiger maken -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:19

Eleeke schreef:
DuoPenotti schreef:
Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.

Meldpunt voor juffen en meesters die te " vegetarisch" zijn
( dit vind ik de ergste)
Boeken die volgens hun niet "eerlijk" zijn over landbouw vlees en visserij worden verboden.
300.000 woningen op de oostvaarders plassen ( dat is groter dan Almere.)

Snelheid naar 130
Veel Meer hoogbouw in steden
Nulstand wilde zwijnen buiten aangewezen gebieden

Etc etc etc etc
Dit komt dechtstreeks uit hun verkiezingsprogramma.

Uiteraard nog van alles over beperken natura2000, meer antibiotica opties voor boeren, minder beperkingen op gewasbescherming.

Maar dat kent iedereen wel neem ik aan.

Wat is er mis mee om foute informatie te verbieden.
Moet je bokt horen schelden over wappies.
Maar is het iets dat buiten hun straatje is dan is het ineens slecht.

Natura 2000 daar heeft Nederland zichzelf de das om gedaan om mini gebiedjes daarvoor aan te merken om subsidie te krijgen en nu zitten ze in de oliebol want er mag geen huis bij.

Maar die oostvaarderplas huizen bouwen. Dat is nu 1 ellende. Natuur is het iig niet. Is een beter idee dan de vruchtbare akkers rondom de dorpen.
Hoogbouw prima plan. Daar heet het stad voor.

Antibiotica geen mening over.
We gebruiken het minste van Europa. Geen idee wat ze daar dan mee willen.
Maar eet je geen vlees maakt dat standpunt niets.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:26

xoranlover schreef:
Het blijft dus gewoon moeilijk waar op te stemmen.
Ik weet in ieder geval wel wat ik niet wil stemmen. Zeker geen partij van de dieren. Die hebben me toch een partij rare ideeën als het om het houden en fokken van dieren gaat. Ben het niet geheel on eens met ze maar ze gaan wel erg ver met heel veel uitspraken.

Verder ik heb echt geen idee. Maar eens goed partijprogramma’s uit pluizen als het zover is.

Die gasten hebben gewoon hun naam mee. Het is gewoon echt een hele slimme naam.
Het gaat denk ik bij een deel van de stemmen die zij hebben ontvangen vaak ongeveer zo: ohja, partij van de dieren. Ik ben gek op dieren. Ja ik stem op partij van de dieren!
8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:27

Ik stem straks gewoon weer fijn op Kaag.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:27

Eleeke schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb niks tegen Kaag ik heb zelfs D66 gestemd joh. Maar omdat al die wappies altijd grappen maken over haar bezemsteel maakte ik hem ook.

Had ik er even bij moeten zetten. _O-

Ohhhh ja dat maakt veel uit. :D
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.

Wat heeft gender hier nou in hemelsnaam weer mee te maken? Omg

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:29

Janneke2 schreef:
_San87_ schreef:
Eerlijk is eerlijk, de PVV heeft ook nooit een kans gehad omdat andere partijen hen bij voorbaat uitsloten. Even in het midden gelaten of dat terecht is.

Eerlijk...?

Die kans hebben ze gekregen - en verpest.

Het eerste kabinet Rutte had met de ppv gedoogsteun afgesproken.
Toen liet Wilders om hem moverende redenen het kabinet vallen.
Het ging om een kleinigheidje, en relatief weinig geld.
... Rutte voelde het als een soort dolkstoot in de rug "en had daarna geen zin meer".

Ja maar Rutte moet zich gewoon beseffen dat het niet om zijn ego gaat. Er zijn ongelooflijk veel mensen die op de pvv stemmen en die worden nu allemaal gewoon straal genegeerd

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:29

Dorine92 schreef:
xoranlover schreef:
Het blijft dus gewoon moeilijk waar op te stemmen.
Ik weet in ieder geval wel wat ik niet wil stemmen. Zeker geen partij van de dieren. Die hebben me toch een partij rare ideeën als het om het houden en fokken van dieren gaat. Ben het niet geheel on eens met ze maar ze gaan wel erg ver met heel veel uitspraken.

Verder ik heb echt geen idee. Maar eens goed partijprogramma’s uit pluizen als het zover is.

Die gasten hebben gewoon hun naam mee. Het is gewoon echt een hele slimme naam.
Het gaat denk ik bij een deel van de stemmen die zij hebben ontvangen vaak ongeveer zo: ohja, partij van de dieren. Ik ben gek op dieren. Ja ik stem op partij van de dieren!
8)7

Ik. denk dat dat wel de spijker op de kop slaat. Maar dat is wel ook vaak de reden dat ik hoor dat mensen erop stemmen. Terwijl als je ze dan vraagt waarom mensen ook echt zeggen ja ze zijn voor de dieren. Nee dat zijn ze niet. Als het aan hun ligt mag je niet meer fokken met rasdieren (honden en katten) en nog meer rare regels. Dan gaan mensen zich wel achter de oren krabben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:30

Dorine92 schreef:
Ja maar Rutte moet zich gewoon beseffen dat het niet om zijn ego gaat. Er zijn ongelooflijk veel mensen die op de pvv stemmen en die worden nu allemaal gewoon straal genegeerd

Terecht.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:35

Urbanus schreef:
Ik stem straks gewoon weer fijn op Kaag.

Dan zal ze wel verkiesbaar moeten blijven en dat is nog maar de vraag.

De haat rondom Kaag begrijp ik ook niet. Mensen bedreigen is gewoon nooit oké. Wel snap ik dat mensen haar niet aardig vinden. Ze komt afstandelijk en elitair over. Lijkt niet goed te beseffen wat er speelt. En van dat nieuwe elan is ook niets terecht gekomen. Althans ik hebber niet kunnen ontdekken. Zowel niet bij D66 als überhaupt bij dit kabinet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:36

Urbanus schreef:
Dorine92 schreef:

Terecht.

Want? Mensen met jouw mening hebben meer rechten dan mensen die op de pvv stemmen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:41

Dorine92 schreef:
Want? Mensen met jouw mening hebben meer rechten dan mensen die op de pvv stemmen?

Nou het is iets meer genuanceerd, maar PVV vind ik echt een rioolpartij, die hoeft van mij niet in de coalitie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:43

Cer schreef:
Expats zitten toch niet in sociale huurwoningen? Ik dacht dat daar voornamelijk tekort aan is? Aan betaalbare woningen?

Idd, het probleem zit hem echt niet bij de expats. Die kunnen zich genoeg veroorloven en doen verder geen beroep op ons sociale stelsel.
Met statushouders is dat toch een ander verhaal.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:44

Urbanus schreef:
Dorine92 schreef:

Nou het is iets meer genuanceerd, maar PVV vind ik echt een rioolpartij, die hoeft van mij niet in de coalitie.

Het grootste probleem met de PVV vind ik, dat ze veel roeptoeteren maar geen werkelijke oplossingen aandragen..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:45

Urbanus schreef:
Dorine92 schreef:

Terecht.

Dorine92 schreef:

Iedereen heeft evenveel recht om genegeerd te worden :j