Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:karrij schreef:En komt nog bij dat 3 van de 4 kabinetten van Rutte gestrand zijn! Dus of hij de beste is ......
Om jou te dienen : hij heeft ook het eerste kabinet geleid dat sinds 1998 de termijn wel heeft volgemaakt. Kabinet Rutte 3 heeft het op 2 maanden na niet gered. Dus zo slecht deed hij het nu ook weer niet.
prompter schreef:Nederland is een zeer rijk land, waarin bepaalde groepen het moeilijk hebben, maar een groot deel heeft het goed en dat zijn niet alleen de hele rijken.
Daarom wordt er nog veel vvd gestemd, de mensen die het goed hebben hoor je niet zoveel in de media.
prompter schreef:Nederland is een zeer rijk land, waarin bepaalde groepen het moeilijk hebben, maar een groot deel heeft het goed en dat zijn niet alleen de hele rijken.
Daarom wordt er nog veel vvd gestemd, de mensen die het goed hebben hoor je niet zoveel in de media.
prompter schreef:Cer, als je even zoekt op bbb programma en dan doorklikt naar Gezond onderwijs op de pagina van bbb zelf, dan staan daar toch wel wat zaken die ik discutabel vind. Maar dat is mijn oordeel, een ander vindt het misschien geweldig.
Eleeke schreef:DuoPenotti schreef:Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.
Meldpunt voor juffen en meesters die te " vegetarisch" zijn
( dit vind ik de ergste)
Boeken die volgens hun niet "eerlijk" zijn over landbouw vlees en visserij worden verboden.
300.000 woningen op de oostvaarders plassen ( dat is groter dan Almere.)
Snelheid naar 130
Veel Meer hoogbouw in steden
Nulstand wilde zwijnen buiten aangewezen gebieden
Etc etc etc etc
Dit komt dechtstreeks uit hun verkiezingsprogramma.
Uiteraard nog van alles over beperken natura2000, meer antibiotica opties voor boeren, minder beperkingen op gewasbescherming.
Maar dat kent iedereen wel neem ik aan.
xoranlover schreef:Het blijft dus gewoon moeilijk waar op te stemmen.
Ik weet in ieder geval wel wat ik niet wil stemmen. Zeker geen partij van de dieren. Die hebben me toch een partij rare ideeën als het om het houden en fokken van dieren gaat. Ben het niet geheel on eens met ze maar ze gaan wel erg ver met heel veel uitspraken.
Verder ik heb echt geen idee. Maar eens goed partijprogramma’s uit pluizen als het zover is.
Eleeke schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb niks tegen Kaag ik heb zelfs D66 gestemd joh. Maar omdat al die wappies altijd grappen maken over haar bezemsteel maakte ik hem ook.
Had ik er even bij moeten zetten.
Ohhhh ja dat maakt veel uit.![]()
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.
Janneke2 schreef:_San87_ schreef:Eerlijk is eerlijk, de PVV heeft ook nooit een kans gehad omdat andere partijen hen bij voorbaat uitsloten. Even in het midden gelaten of dat terecht is.
Eerlijk...?
Die kans hebben ze gekregen - en verpest.
Het eerste kabinet Rutte had met de ppv gedoogsteun afgesproken.
Toen liet Wilders om hem moverende redenen het kabinet vallen.
Het ging om een kleinigheidje, en relatief weinig geld.
... Rutte voelde het als een soort dolkstoot in de rug "en had daarna geen zin meer".
Dorine92 schreef:xoranlover schreef:Het blijft dus gewoon moeilijk waar op te stemmen.
Ik weet in ieder geval wel wat ik niet wil stemmen. Zeker geen partij van de dieren. Die hebben me toch een partij rare ideeën als het om het houden en fokken van dieren gaat. Ben het niet geheel on eens met ze maar ze gaan wel erg ver met heel veel uitspraken.
Verder ik heb echt geen idee. Maar eens goed partijprogramma’s uit pluizen als het zover is.
Die gasten hebben gewoon hun naam mee. Het is gewoon echt een hele slimme naam.
Het gaat denk ik bij een deel van de stemmen die zij hebben ontvangen vaak ongeveer zo: ohja, partij van de dieren. Ik ben gek op dieren. Ja ik stem op partij van de dieren!
Urbanus schreef:Ik stem straks gewoon weer fijn op Kaag.
Cer schreef:Expats zitten toch niet in sociale huurwoningen? Ik dacht dat daar voornamelijk tekort aan is? Aan betaalbare woningen?
Urbanus schreef:Dorine92 schreef:Want? Mensen met jouw mening hebben meer rechten dan mensen die op de pvv stemmen?
Nou het is iets meer genuanceerd, maar PVV vind ik echt een rioolpartij, die hoeft van mij niet in de coalitie.
Urbanus schreef:Dorine92 schreef:Ja maar Rutte moet zich gewoon beseffen dat het niet om zijn ego gaat. Er zijn ongelooflijk veel mensen die op de pvv stemmen en die worden nu allemaal gewoon straal genegeerd
Terecht.
Dorine92 schreef:Want? Mensen met jouw mening hebben meer rechten dan mensen die op de pvv stemmen?